Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
İlkan karbüratöre pislik gelince er 5 direk salar benzini. karbüratörleri biraz daha hassas diğer motorlardan. salma işlemi sırasında pislik dibe çökerse salma işlemi duruyor. musluk çıkışına takılan filtre çok çabuk tıkanıyor. uzun yolda filtre dolması sonucu motorum yolda teklemişti...benim o zmanki en büyük hatam ezik depoyu ısıl işlemle çektirmek oldu.. sonrasında içten çürümeye başladı sanırsam. motoru satana kadar 1 senen gibi bir sürede 5 kere başıma geldi bu durum. kle 500 de hiç başıma gelmedi diyordum ki. satıcağım gün müşteri gelince yapmaya başladı...ustama gittik sorunu halletti. müşteri bu sorunu görmesine rağmen alıp gittiydi. :)
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
benim kullandıgım filre oto filtresi 10 tl ye aldım,depoyu temizlemeden önce takmıştım o halde bile 1-2 ufak pislik gelmişti.depoyu temizledikten sonra ara sıra bakıyorum her hangi bir pislik yok görünüyor.emiştede bir sıkıntı yok yeterki yakıtı gönderiyor.
dikkat ettinizmi bilmem rolantide çalışırken sağ ve sol pistonun devirleri sizin motorlarda aynımı.
4 tane kawasaki'de baktım sol piston normal devirde çalışıyor (sağ buji piposu sökük durumda ),(sol buji piposu sökük durumda ) sağ pistonu tek başına bıraktıgınızda rolantide tekler gibi çok düşük devirde çalışmakta.gaz açınca normal çalışıyor.ben senkron ayarı kaçıklıgına baglıyorum ayarı,ama senkron ayarının bozuk oldugunu anlamak için '' 1200 devirde vites boşta iken ani gaz açıp bırakın eger rolanti dengeleniyorsa senkron ayarı düzgündür '' deniyor,öyle baktıgımda ayar düzgün görünüyor,en güzeli dijital senron cihazıyla bir baktırmakta,kafadaki soru işaretleri gitmiş olur.
bu er 5 ler pek sıkıntı çıkartmadıgı için makina hakkında pek arıza bilgisi yok,arıza yapmasında bilgiyi başka yabancı sitelerden'de buluruz nasıl olsa :)
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
arıza yapmıyor ama ileri dönemde sesli çalışmaya başlayabiliyor. Allahtan forumdaki herkezin motoru temiz ceset yok.ex zincir, marş zinciri,balansör zinciri.marş zinciri sorun değil .marşı basna kadar çalışsa.diğer 2 zincir motola birlikte dönüyor. ileri dönemde ses yapıyor bunlar. ex zincirini bakla açarak değişmek mümkün olsa da komple motoru sökmeden. balansör zincirinin nasıl değişeceği konusunda bir bilgim yok.. bu zincirin değişme durumunda motorun civata bazında sökülme ihtimalinden korkuyorum.. devirdaim keçesinden yağa su karıştırma durumu oluşabilen bir durum keçe değişimiyle onarılabiliyor..sonuç olarak sesli çalışabiliyor ama yürüyor..
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Arkadaşlar benim motor geçirdiğim olay sonrası evimin önünde duruyordu.Arada bi üstüne oturup çalıştırıp sesini dinliyordum.
Geçen cumartesi bir arkadaşım geldi hadi dedim motoru garaja götürelim verdim anahtarları.Herşey iyi hoş gittik garaja gireceğiz arkadaşım bu motorun amortisörleri ne kadar sert diye isyan etti :D
Bende haliyle olm sen çok hafifsin motora basamıyorsun biraz kilo al diye makara yaptım.Fakat yolda giderken arkadan arabayla izliyordum dikkatimi çeken yoldaki esnemelerin hepsi bizim arkadaşın üstünde :D Zıplaya zıplaya gidiyor.
Sonradan dedim bak nasıl çalışıyor diye motorun üzerine bindim.Arkaya doğru kaydım ve esnetmeye başladım ki ne göreyim :D Sadece lastik esniyor.Motorun arka amortisörlerde milimetre kadar esneme yok.
Bunun mantığı amortisörün birisi yamulmuş olmalı mil sıkıştırıyor diyeceğim.Fakat çalışan amortisör kullanılmayan motor ve şekil A4 düşünceleriniz nelerdir :D)
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
:D) Ben Wemoto'nun bayisiyim dersem ne dersin :D (tabiri caizse)

Daha 18 binde amortisörlerin arasına o rakamların sıkıştığını düşünmüyorum.Sanırım bir sıkışma söz konusu.Sağ veya sol amortisörün milinde bir eğrilikten dolayı sıkışma olacağını düşünüyorum fakat eğrilmenin nedenini çözemiyorum.
Hele bir toparlanıyim söküp bakacağım hangi tarafta sorun olduğuna...
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
Arkadaslar merhaba yenıden ben geldim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...el-41000-km-de-takas-olabilir-59807182/detay/

bu motor hakkında sizden tavsiye almak istiyorum. Motorun muayenesı yok ve gaz yememe sorunu varmış.Muayene olmamaası o kadar büyük bir sorun degil gaz yememesı sorun bence ve egzantirik ve diger zincir takımlarının degişmesi gibi sorunlarla karsılasırmıyım diye düşünmeden edemiyorum. Tercihiniz ne yönde olur motor resimlerde baya temiz görünüyor.Özellikle ilkan abicim senden yorum bekliyorum ne dersin ?
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Arkadaslar merhaba yenıden ben geldim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...el-41000-km-de-takas-olabilir-59807182/detay/

bu motor hakkında sizden tavsiye almak istiyorum. Motorun muayenesı yok ve gaz yememe sorunu varmış.Muayene olmamaası o kadar büyük bir sorun degil gaz yememesı sorun bence ve egzantirik ve diger zincir takımlarının degişmesi gibi sorunlarla karsılasırmıyım diye düşünmeden edemiyorum. Tercihiniz ne yönde olur motor resimlerde baya temiz görünüyor.Özellikle ilkan abicim senden yorum bekliyorum ne dersin ?

ben 2004 model motosiklete O paraları vermem şahsen
gel sana benim motoru vereyim diyecegim ama sen zaten biliyorsun benim motoru dememe gerek yok,bu arada ER 5 'in fiyatını düşürdüm 7.350 tl,bu sezon satarsam er6 veya 600 f düşünüyorum satmazsam yeni sezona Ön farı-sinyalleri degiştirip girmeyi düşünüyorum.aklımda bazı tadilatlar var GPZ 500 ün çogu parçası uyuyor bizim er 5 lere.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...l-2007-trafik-cikisli-orjinal-48023887/detay/
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
bu arada istanbul'da ikamet eden arkadaşlar, yapalım bir er-5 çıkartması bu hafta sonu ne dersiniz?:thumright
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Arkadaslar merhaba yenıden ben geldim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...el-41000-km-de-takas-olabilir-59807182/detay/

bu motor hakkında sizden tavsiye almak istiyorum. Motorun muayenesı yok ve gaz yememe sorunu varmış.Muayene olmamaası o kadar büyük bir sorun degil gaz yememesı sorun bence ve egzantirik ve diger zincir takımlarının degişmesi gibi sorunlarla karsılasırmıyım diye düşünmeden edemiyorum. Tercihiniz ne yönde olur motor resimlerde baya temiz görünüyor.Özellikle ilkan abicim senden yorum bekliyorum ne dersin ?

Motor kötü görünmüyor açıkçası.41Bin km olması ER5 için büyük problem teşkil etmiyor.Fakat bakıp kullanıp dinlemek yaşamak lazım.Muayenesi yok,Gaz yemiyor,Lastikler değişmeli,Koltuk kaplanmış,Sağa yatması var,Zincir ve dişli setinin durumu görünmüyor,Fren ve debriyaj balataları kontrol edilmeli,Boya yok görünüyor bunlar dışında motorun dış görünümü orjinal.
Gaz yememesi bir problemdir bence.Ayrıca gaz yemeyen motoru alıp gaz yedirmek için uğraşacağına ki o fiyatlara gaz yiyenini bulabilirsin :D
Motorun genel bir bakıma ihtiyacı vardır muhtemelen.Ufaktan bir hesap çıkarmak gerekirse ;

Yağ-60TL,yağ filtresi-30TL,bujiler-50TL,hava filtresi-65TL,sübap ayarları + karbüratör temizliği ve senkronizasyon ayarı-200TL,lastikler-300-500TL,*balatalar-100TL,*zincir dişli seti-300-400TL aralığında bir masraf edeceksin.Bunun dışında da 75TL ye süresi geçmeyen cezasız muayene bedelin var.Günü geçtiyse ki geçmiştir gecikme faizi uygulanır.
Bunların hepsini alt alta koyarsan doğru bir seçim olmayacağını görürsün.
Bende bu motorun alınabilir bedeli 6000TL dir.Üzerine para verilmez.

İzmit'teki 2004 Saks mavi amerikan versiyon ER5 var ona bakabilirsin (6500TL)
Tamer Bey'in motosikleti var ona bakabilirsin;
Serhat Bey'in motosikleti var onu değerlendirebilirsin.
Karar senin.
Ama bu motor değil :)
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
1,177
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaslar merhaba yenıden ben geldim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...el-41000-km-de-takas-olabilir-59807182/detay/

bu motor hakkında sizden tavsiye almak istiyorum. Motorun muayenesı yok ve gaz yememe sorunu varmış.Muayene olmamaası o kadar büyük bir sorun degil gaz yememesı sorun bence ve egzantirik ve diger zincir takımlarının degişmesi gibi sorunlarla karsılasırmıyım diye düşünmeden edemiyorum. Tercihiniz ne yönde olur motor resimlerde baya temiz görünüyor.Özellikle ilkan abicim senden yorum bekliyorum ne dersin ?

Bakınırken şöyle bir ilan gördüm;Fiyatı senin baktığın ilanın fiyattan daha düşük..ER-5 ci arkadaşlar bir değerlendirirse sevinirim,km sinde oynama varmıdır acaba...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-sorunsuz-makine-acilllll-58967756/detay/
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Bakınırken şöyle bir ilan gördüm;Fiyatı senin baktığın ilanın fiyattan daha düşük..ER-5 ci arkadaşlar bir değerlendirirse sevinirim,km sinde oynama varmıdır acaba...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-sorunsuz-makine-acilllll-58967756/detay/

Motorun kmsinin orjinal olma ihtimali var.Fakat depo komple boyalı,sinyaller değişmiş,direksiyon uydurma,direksiyon topuzları yok,ön fren maneti yamuk,aynalar değişik ve gösterge plastiği boyanmış.Kaza mıdır bilmiyorum fakat bir darbeden dolayı değişen parçalar mevcut.Yürüyenine de bakmak lazım.Ön millerde yamukluk olabilir.Motora ve vida aksamına bakılırsa km orjinal gibi veya çok büyük bir oynama olmayabilir.
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
1,177
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motorun kmsinin orjinal olma ihtimali var.Fakat depo komple boyalı,sinyaller değişmiş,direksiyon uydurma,direksiyon topuzları yok,ön fren maneti yamuk,aynalar değişik ve gösterge plastiği boyanmış.Kaza mıdır bilmiyorum fakat bir darbeden dolayı değişen parçalar mevcut.Yürüyenine de bakmak lazım.Ön millerde yamukluk olabilir.Motora ve vida aksamına bakılırsa km orjinal gibi veya çok büyük bir oynama olmayabilir.
ilkan nerdesin sen şuan...
seni arasıra görüyorum mavi er-5 le e5 te turlayan senmisin genelde kandıra sapağından u dönüşüyle dönersin :) senmisin o
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
ilkan nerdesin sen şuan...
seni arasıra görüyorum mavi er-5 le e5 te turlayan senmisin genelde kandıra sapağından u dönüşüyle dönersin :) senmisin o

Mavi ER5'te bizim motorumuz.Kuzenimin motoru.Benim şuan ayağım kırık.Motora binemiyorum.Tedavi görüyorum.Vites atabilecek kapasiteye gelince kandıra sapağından u dönüşü yaparız sorun değil :D
Ben gündoğdu'dayım konutlarda.
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
Merhaba.
3 senedir sıralı 4 silindir kullanıyorum ama akaryakıt fiyatları malum. gönlümce istediğim kadar uzun yollara gidemiyorum sırf bu yüzden. 2010 yılında hacim küçültüp eskiden kullanmış olduğum GS500'e döneyim dedim ama olmadı yapamadım yine 600f aldım. Motoruma aşığım ama şu akıl almaz benzin fiyatı yüzünden 2 silindire dönmek istiyorum ama yine yapamazsam içime sinmezse diye de kara kara düşünüyorum :(
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
1,177
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Mavi ER5'te bizim motorumuz.Kuzenimin motoru.Benim şuan ayağım kırık.Motora binemiyorum.Tedavi görüyorum.Vites atabilecek kapasiteye gelince kandıra sapağından u dönüşü yaparız sorun değil :D
Ben gündoğdu'dayım konutlarda.

Geçmiş olsun ayağın nasıl şuan,ve nasıl kırıldı...Gündoğdu konutları yakın bize sen adres ver gelelim ziyaretine mt ci arkadaşlarla...sen iyileş bir an önce yeterki,ne U dönüşleri yaparız :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------

Merhaba.
3 senedir sıralı 4 silindir kullanıyorum ama akaryakıt fiyatları malum. gönlümce istediğim kadar uzun yollara gidemiyorum sırf bu yüzden. 2010 yılında hacim küçültüp eskiden kullanmış olduğum GS500'e döneyim dedim ama olmadı yapamadım yine 600f aldım. Motoruma aşığım ama şu akıl almaz benzin fiyatı yüzünden 2 silindire dönmek istiyorum ama yine yapamazsam içime sinmezse diye de kara kara düşünüyorum :(

valla paşam bende aynı sıkıntıdan düşüre düşüre 125 e kadar düşürdüm...7 LT benzinle yarım depo oluyor,15-20 gün işe gidip gelirim,markete giderim,balığa giderim,stres turu atarım vs.vs dahada gez gez bitmiyor :) bundan iyisi şamda kayısı :) iyide geldi hani
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst