Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
herkese merhaba,

adım serhat.tüm gün 60 sayfayı okudum gayet yararlı ve faydalı sohbetlerde bulunulmuş birçok konuda feyz aldım diyebilirim.Yarın teslim alacağım motorum muhtemelen sahibinden.com da ilanı gören arkadaşlar vardır.2004 model,amerikan versiyonu 21.500 mil (35000 km) özel olarak boyatılmış herhangi bir sorunu olmayan bakımlı bir motor görüşleriniz benim için önemlidir:)



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us[/QUOTE]
 
Katılım
22 Nis 2011
Mesajlar
154
Simdiden Hayırlısı olsun diyorum.Sadece boyalı motorları satarken biraz zorlanırsın, Ne yazikki bizim milletimizde boya takıntısı hem arabada var hem motorsiklette.Yani Sırf zevke boyatılmış sorunsuz bir motor bile , orjinal boyalı sorunlu motordan daha zor satılır.İnsallah allah gönlüne göre verir.
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
Simdiden Hayırlısı olsun diyorum.Sadece boyalı motorları satarken biraz zorlanırsın, Ne yazikki bizim milletimizde boya takıntısı hem arabada var hem motorsiklette.Yani Sırf zevke boyatılmış sorunsuz bir motor bile , orjinal boyalı sorunlu motordan daha zor satılır.İnsallah allah gönlüne göre verir.

teşekkürler Er5Denizli...ne yalan söyleyeyim o takıntı bendede yok değil gerçi yasal işlemler yarın yapılacak son dk cayması yaşayadabilirim :)
 
Katılım
22 Nis 2011
Mesajlar
154
Dostum Aslında niyetim kararını vermiş birisinin kararlarını değiştirmek kesinlikle değil.Bunu öncelikle belirteyim.Gönlüm isterki o motor sahibi arkadaşım motorunu satsın , Sende motor sahibi olmak isteyen birisi olarak bu motora sahip ol.

Fakat Kendine öncelikle şu soruyu Sor ve sorarkende Samimi ol.

Ben bu motoru uzun yıllar binmek icinmi alıyorum , yoksa 1 veya 2 sezon binip satarmıyım?
Bu sorunun cevabı senin maddi durumunda gizli aslında.Bu motoru alır 1 sezonda 5000 km yapar ve iyice bu motora alışırsan , cebindede emin olki paran olursa motoru büyültmeye karar verirsin.Ama yeteri kadar gelirim yoksa ( 1 2 yıl sonra 5000 tl bulabilmek gibi) bu motora uzun yıllar binersin.Seni üzecek bir motor değil , saten 5 yıl bu motora bindikten sonra boyasız er5 5 lira olursa buda 4.5 olur.Zararın az olur

Şahsen benim şuanda ek gelirim olsa yani cebimde extra 5000 6000 tl olsa çok fazla hız sevmeyen birisi olarak , Suanki er5imin üzerine bu parayı koyar ve Komple boyalıda olsa bir kawasaki z750 alırım.Aldıgım bu motorda beni en aşagı 10 15 yıl idare eder.Cünkü motor üzerinde pek 120 km hıza çıkan birisi değilim.Gidipte illada alacagım z750 boyasız olsun demem.yeterki Şasesi düzgün olsun , motorunda sorun olmasın.Bana bunlar yeter.Hatta Durumum çok ii olsa sıfırını alır kendim mat siyaha boyayabilirim.Sonuçta zevk ve renk.Eminimki Bu yukardaki sax mavi er5 sahibide benim bu düşüncem ile motorunu boyatmıştır(senin dedigine göre tertemiz dediğin için dedim). Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
Dostum Aslında niyetim kararını vermiş birisinin kararlarını değiştirmek kesinlikle değil.Bunu öncelikle belirteyim.Gönlüm isterki o motor sahibi arkadaşım motorunu satsın , Sende motor sahibi olmak isteyen birisi olarak bu motora sahip ol.

Fakat Kendine öncelikle şu soruyu Sor ve sorarkende Samimi ol.

Ben bu motoru uzun yıllar binmek icinmi alıyorum , yoksa 1 veya 2 sezon binip satarmıyım?
Bu sorunun cevabı senin maddi durumunda gizli aslında.Bu motoru alır 1 sezonda 5000 km yapar ve iyice bu motora alışırsan , cebindede emin olki paran olursa motoru büyültmeye karar verirsin.Ama yeteri kadar gelirim yoksa ( 1 2 yıl sonra 5000 tl bulabilmek gibi) bu motora uzun yıllar binersin.Seni üzecek bir motor değil , saten 5 yıl bu motora bindikten sonra boyasız er5 5 lira olursa buda 4.5 olur.Zararın az olur

Şahsen benim şuanda ek gelirim olsa yani cebimde extra 5000 6000 tl olsa çok fazla hız sevmeyen birisi olarak , Suanki er5imin üzerine bu parayı koyar ve Komple boyalıda olsa bir kawasaki z750 alırım.Aldıgım bu motorda beni en aşagı 10 15 yıl idare eder.Cünkü motor üzerinde pek 120 km hıza çıkan birisi değilim.Gidipte illada alacagım z750 boyasız olsun demem.yeterki Şasesi düzgün olsun , motorunda sorun olmasın.Bana bunlar yeter.Hatta Durumum çok ii olsa sıfırını alır kendim mat siyaha boyayabilirim.Sonuçta zevk ve renk.Eminimki Bu yukardaki sax mavi er5 sahibide benim bu düşüncem ile motorunu boyatmıştır(senin dedigine göre tertemiz dediğin için dedim). Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Rica ederim dostum ne demek belli bir niyet var yok meselesi değil fikirler açıkca beyan edilecek tabikide... zaten o yüzden burdayız yorumlardan etkilenip etkilenmemek kişinin kendisi ile alakalıdır...Bu motorun ilanını yaklaşık 2 aydır takip ediyordum, fiyatın kafamda belirlediğim aralıklara inmesi ve hiç hesapta olmayan bi miktar paranında elime geçmesi ile hemen karar verip 2 gün önce gittim yerinde gördüm sahibi ile görüştüm ve açıkçası tüm geçmişini öğrendim.Depodaki sol tarafta olan göçükten dolayı adam komple boyatmış rengi gerçekten çok hoş güneşte farklı gölgede farklı bi hal alıyor.Şaseyide boyatmış mat siyah egsoz filan renk kombinasyonu güzel göründü gözüme.Gerçi sağa hafif yatmasıda var...Adam bu motoru 2 yaz önce almış gecen yaz boyatmış bu senede cbf 600 almış kendine bakımlarını yaptırıp satışa çıkarmış ve iyi bir fiyatta anlaştık.Ben 3.kullanıcısı olacağım.

Yapı olarak sürekli değişiklik seven biri değilim.15 yıldan beri motosiklet kullanıcısıyım.Büyükbaba-baba-oğul 3 kuşak motorcuyum kanımda var.Jawa kullanarak öğrendim motosiklet sürmesini.Cebimde parada olsa büyük motor kesinlikle kullanmam benim için torku olsun 120-150 km aralığında süratlere rahat ulaşsın seninde dediğin gibi şasesi düzgün olsun motorunda sorun olmasın yeter...Keyf almak işin özü.Aslında uzun yıllar kullanmak gayem bundan önceki motosikletlerimide uzun süreli kullanmışımdır.Fakat motorun 2004 model olması bana göre maksimum 3 yıl daha kullanmaya elverişli bir durum teşkil etmekte.Yani demem o ki taş patlasın 30.000 km anca yaparım.Şu an 35.000 de o zaman olur 65.000 km ve 10 yaşında bir japon motoru yine aldığım fiyata yakın elden çıkarılır...
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
peki fiyatı hem şasesine hemde komple boyalı olmasına göre iyi mi?
ilandaki motorun aynısından bende de varda 14bin mil de merak ettim şimdi :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:13 ----------

arkadaşlar arka frenim yok denecek kadar az tutuyor ama içerde ki göstergede balatanın hala oldugunu söylüyor bana acaba ne kadara değiştirilir arka balata?

ebc gibi marka bir kampana balata alırsan 90 lira. diğer markaları bilmiyorum. ebc balata ön disk 60 arka kampana 90 . tecrübelerimle sabittir tavsiye ederim..
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
bence fiyatı uygun motorda diri gösteriyor bir sorunu olmadığından emin olursan bence alınabilir bir motor,boyasının farklı tonda olması hoş olmuş nikelaj yerleri siyaha boyaması gayet güzel olmuş er5 ararken siteden fotolarını pcye kaydetmiştim belki bende o nikelaj yerleri boyatırım filan diye şaseye daha uygun olmuş gibi duruyor hakkında hayırlısı neyse o olsun
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
arkadaşlar arka frenin civatasının oldugu yere iki tane somun attım sıktım artık arka frenim var :cherry: birazcık amele işi oldu ama olsun. genede gösterecem bir motorcuya bir sıkıntı olusturmaz herhalde.
bu arada zincirden ses geliyo hızlanırken daha yenide yağlamıştım acaba neden kaynaklı olabilir sizce :silent:
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
Bugün son dk.karar değişikliği ile(gerek noterde yaşanan aksilikler gerek renk konusundaki kararsızlığım gerek egzost sesi vb.etkendir) mevcut motosikleti almaktan vazgeçmiş olup işte bu er5 i aldım şu an garajımda:) sahibinden beykozda teslim aldıktan sonra TEM ilk hız denemesi 180 banamısın demedi:bounce:



Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
hayırlı ugurlu olsun dostum.Güle güle kullan motorunu...

teşekkür ederim dostum...neye niyet neye kısmet oldu tam :) içime sindi ancak eksikleri var ön disk gidik,arka fren balata ister durdurmak bu halde zor bide uzunlarda kısalar kısalarda uzunlar yanıyor akşam eve gelirken farkettim.kızıltoprakta ilhan usta var bilen bilir oluru verdi aldım.yalnız eve gelirken depoyu fullledim benzincide marş basmadı kontağı kapadım açtım 2 kez bastı.aynısını garajdada yaptı,neden olabilir?

bu arada beyler noterde alım satım yapmadan önce dikkat edin kimliklerde problem çıkıyor il-ilçe birleşmeleri değişimleri söz konusu sistemde ne ise onu istiyorlar kanser oldum bugün sabah önce ilk motorun satıcısında aynı sorun çıktı benimkine bakmadılar,sonra bu motorun satıcısı ile gittim notere bu sefer bende çıktı neymiş efendim yok il sakaryaymış ilçe adapazarı görünüyormuş sistemde benim nufüs cüzdanı sakarya-merkez miş e diyorum ha adapazarı ha sakarya kabul etmediler kimlik değişimi anlayacağınız!siz siz olun alım satım yaparken kontrol edin gidin yoksa noterden eli boş çıkarsınız...
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
teşekkür ederim dostum...neye niyet neye kısmet oldu tam :) içime sindi ancak eksikleri var ön disk gidik,arka fren balata ister durdurmak bu halde zor bide uzunlarda kısalar kısalarda uzunlar yanıyor akşam eve gelirken farkettim.kızıltoprakta ilhan usta var bilen bilir oluru verdi aldım.yalnız eve gelirken depoyu fullledim benzincide marş basmadı kontağı kapadım açtım 2 kez bastı.aynısını garajdada yaptı,neden olabilir?

bu arada beyler noterde alım satım yapmadan önce dikkat edin kimliklerde problem çıkıyor il-ilçe birleşmeleri değişimleri söz konusu sistemde ne ise onu istiyorlar kanser oldum bugün sabah önce ilk motorun satıcısında aynı sorun çıktı benimkine bakmadılar,sonra bu motorun satıcısı ile gittim notere bu sefer bende çıktı neymiş efendim yok il sakaryaymış ilçe adapazarı görünüyormuş sistemde benim nufüs cüzdanı sakarya-merkez miş e diyorum ha adapazarı ha sakarya kabul etmediler kimlik değişimi anlayacağınız!siz siz olun alım satım yaparken kontrol edin gidin yoksa noterden eli boş çıkarsınız...

hayırlı olsun kazasız belasız kullanımlar dilerim :)
daha önceki motoru zaten gözüm tutmamıştı,zevk için komple motor boyatmak biraz ilginç geliyor banada.

beykoz'dan aldıgınız motor daha güzel ve diri duruyor gibi
amma km kaç binde
disc ve frenler pek sorun değil
önemli olan genel ağır bakımların yapılıp yapılmadığı ve zamanının gelip gelmediği
mesela egzantrik zincir set değişimi olmuşmu
marş rublesi ne drurumda v.s
egzantrik zinciri diyip geçmeyelim kawasaki'lerde en büyük dert bana göre
motoru komple yarmak gerekiyor ki! motor açıldımmı sadece zincir değişmekle kalmıyor iş bir dünya parça daha gerekiyor ve bukadar işçiliği yapan ustanın da el hakkı kalıyor geriye ödemeye
onun içindirki 35.000 km ve üzeri aldıgınız motorlarda eger egzantrik set degişmemişse çok dikkatli inceleyin motoru sonra o masraf sizin üzerinize kalmasın er 5 aldığınıza pişman olmayın.
işte burda satarken satıcı tarafından masrafı bilinen ama alıcı tarafından masrafı bilinmeyen ucuz alınmış hatta kelepir alınmış motor oluveriyor birden :pale:
aslında ucuz almıyorsunuz sonradan ödeyeceğiniz parayı baştan vermemiş oluyorsunuz.

neyse fazla yormayalım kendimizi hazır yaz gelmişken motorun bakımlarını'da ful yaptırmışken satana kadar gezmeye devam :p
yolunuz açık olsun
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
hayırlı olsun kazasız belasız kullanımlar dilerim :)
daha önceki motoru zaten gözüm tutmamıştı,zevk için komple motor boyatmak biraz ilginç geliyor banada.

beykoz'dan aldıgınız motor daha güzel ve diri duruyor gibi
amma km kaç binde
disc ve frenler pek sorun değil
önemli olan genel ağır bakımların yapılıp yapılmadığı ve zamanının gelip gelmediği
mesela egzantrik zincir set değişimi olmuşmu
marş rublesi ne drurumda v.s
egzantrik zinciri diyip geçmeyelim kawasaki'lerde en büyük dert bana göre
motoru komple yarmak gerekiyor ki! motor açıldımmı sadece zincir değişmekle kalmıyor iş bir dünya parça daha gerekiyor ve bukadar işçiliği yapan ustanın da el hakkı kalıyor geriye ödemeye
onun içindirki 35.000 km ve üzeri aldıgınız motorlarda eger egzantrik set degişmemişse çok dikkatli inceleyin motoru sonra o masraf sizin üzerinize kalmasın er 5 aldığınıza pişman olmayın.
işte burda satarken satıcı tarafından masrafı bilinen ama alıcı tarafından masrafı bilinmeyen ucuz alınmış hatta kelepir alınmış motor oluveriyor birden :pale:
aslında ucuz almıyorsunuz sonradan ödeyeceğiniz parayı baştan vermemiş oluyorsunuz.

neyse fazla yormayalım kendimizi hazır yaz gelmişken motorun bakımlarını'da ful yaptırmışken satana kadar gezmeye devam :p
yolunuz açık olsun

yorum için tşk Arjantinli...motor 2005 model 46.000 km.de de çoğu uzun yolda yapılmış olmak kaydı ile...servisten bahsettiğim problemler hariç geçer not aldı...60-65.000 km de egzantrik set değişebilir diye söylendi ama şu an için sorun yok motor sesssiz ve sakin:)...görünen o ki bana 300-500 masraf açacak onunda acelesi yok...bu arada motorun bana maliyeti 5.550 TL...günde yapacağım 20-30 km ortalama...bu arada disc ve frenler sorun değil demişsin ama 1 günlük er 5 sürücüsü olarak(60 km e yakın yol yaptım) tam tersine önemli zira 5-6 saniyede 100 km hızlara ulaştığına şahidim şu aşamada durdurmakta zorluk çekiyorum:p...ilk izlenimler olumlu vakit buldukça deneyimlerimi,iyi yada kötü tecrübelerimi buradan paylaşacağım...Ustam kızıltoprakta İlhan usta...İstanbuldan tanıyan bilen tecrübe edinmiş arkadaşların kendisi ile bilgileri arz olunur:wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:51 ----------



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

arkası sonraki günlerde :)
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
abim çok sevindim valla açıkcası diğer motoru benimde hiç gözüm tutmamıştı hatta diycektim gel benim motoru verim sana die:cherry: bu arada çok güzel valla motor inş kazasız belasız sürersin benimde arka fren tutmuyo motor freniyle hallediyorum şimdilik ama bugun aksam halledecem inş. bunda boya falan yok dimi ?
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
abim çok sevindim valla açıkcası diğer motoru benimde hiç gözüm tutmamıştı hatta diycektim gel benim motoru verim sana die:cherry: bu arada çok güzel valla motor inş kazasız belasız sürersin benimde arka fren tutmuyo motor freniyle hallediyorum şimdilik ama bugun aksam halledecem inş. bunda boya falan yok dimi ?

sağolasın kardeşim,teklif etseydin alırdım valla ilk uçakla gelirdim:p...boya filan yok orjinal herşeyi...yalnız bu sabah biraz zor çalıştı... aldığım kişi sabahları jikle ile çalıştır filan dedi pek anlam veremedim bu mevsimde ne jiklesi? ama o şekilde çalıştırabildim...yoksa durum benzin musluğu on-pri ayarlarından kaynaklımı acaba?on bırakıyorum,çalıştırmadan önce pri mi yapmalıdır nedir bunun püfü noktası?:)
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
valla benim motor tek sefer de alıyor motor soguk olsa bile hatta 3 gün çalıştırmadım gene tekte aldı. ayrıca bu ben on-pri olayını hiç mi hemde hiç anlamadım benim ki hep ortada duruyo bird bu yedek depo olayı nasıl oluyo nasıl alınıyor yedege onuda anlamadım :) bu arada sen bana msn adresini veya facebook adresini istersen ikisini birden ver ordan da yazışalım burdan zorluyor:)
 
Katılım
23 Ara 2010
Mesajlar
6
arkadaslar merhaba

50067195 numaralı ılanım olan 26000 km dekı er 5 ıme yenı bır sahıp arıyorum

ılgılenen arkadasların cevap yazmasını ırıca ederım

tsk
 
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
27
ayrıca bu ben on-pri olayını hiç mi hemde hiç anlamadım benim ki hep ortada duruyo bird bu yedek depo olayı nasıl oluyo nasıl alınıyor yedege onuda anlamadım :)

benzin muslugunda 3 konum bulunur:

On: Açık konum. Normal şartlarda musluğun bu konumda bulunması gerekir. On konumunda musluk motor çalışırken açılır, durduruldugunda otomatik olarak kapanır.

Pri: İngilizce "Prime" kelimesinden gelir, benzin musluğunun sürekli açık olduğu konumdur. Asli gorevi benzin bittiğinde ya da motor uzun süre çalısmadan beklediğinde karburatorde hiç benzin kalmaması durumunda çalısmayı kolaylaştırmak için karburatore benzin girişi sağlamaktır. Normal kullanımda bu konum kullanılmamalıdır, aksi halde musluk sürekli açık olacağından motor park halindeyken sürekli akan benzinin hava filtre kutusuna dolması durumu yaşanır. Konunun önceki sayfalarını incelerseniz bu problem hakkında daha önce de konuşulmuş olduğunu göreceksiniz.

Res: Rezerv konumudur. On konumundayken benzinin bitmesi halinde musluk Bu konuma alınır ve 3 litrelik rezerv benzin ile yola devam edilir. On konumudayken benzin tamamen bitip motor stop ettiyse rezerv benzinle calistirirken zorlanmamak için musluğu On kunumundan Res konumuna alırken arada Pri konumunda 3-4 saniye beklemek faydalı olacaktır. Zaten Pri konumu da bu yüzden On ve Res konumun tam ortasında bulunur.

Motoru ben tasarlamisim gibi anlattım ama adamlar orijinal kullanma kılavuzunda da böyle anlatmışlar. :)

Herkese selamlar, dikkatli kullanın. :cat:
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
benzin muslugunda 3 konum bulunur:

On: Açık konum. Normal şartlarda musluğun bu konumda bulunması gerekir. On konumunda musluk motor çalışırken açılır, durduruldugunda otomatik olarak kapanır.

Pri: İngilizce "Prime" kelimesinden gelir, benzin musluğunun sürekli açık olduğu konumdur. Asli gorevi benzin bittiğinde ya da motor uzun süre çalısmadan beklediğinde karburatorde hiç benzin kalmaması durumunda çalısmayı kolaylaştırmak için karburatore benzin girişi sağlamaktır. Normal kullanımda bu konum kullanılmamalıdır, aksi halde musluk sürekli açık olacağından motor park halindeyken sürekli akan benzinin hava filtre kutusuna dolması durumu yaşanır. Konunun önceki sayfalarını incelerseniz bu problem hakkında daha önce de konuşulmuş olduğunu göreceksiniz.

Res: Rezerv konumudur. On konumundayken benzinin bitmesi halinde musluk Bu konuma alınır ve 3 litrelik rezerv benzin ile yola devam edilir. On konumudayken benzin tamamen bitip motor stop ettiyse rezerv benzinle calistirirken zorlanmamak için musluğu On kunumundan Res konumuna alırken arada Pri konumunda 3-4 saniye beklemek faydalı olacaktır. Zaten Pri konumu da bu yüzden On ve Res konumun tam ortasında bulunur.

Motoru ben tasarlamisim gibi anlattım ama adamlar orijinal kullanma kılavuzunda da böyle anlatmışlar. :)

Herkese selamlar, dikkatli kullanın. :cat:

çok teşekkürler valla çok güzel anlatmışsın benim ki pri deydi şimmdi "on" a getirdim:queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst