Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
yakıtı fazla değil mi? normalde 13- 15 krş arası yakıyor diye biliyorm ben:silent: yani orjinal hava filtresi, orjinal egsoz, orjinal boyutta arka lastikle...

13-15 krş :cyclopsan ,150 cc scooter bile 15 krş üzerinde yakıyor genelde.250 cc hyo şehir içi 150 krş altında yakmıyor.ki bu ER-5 500 cc 50 hp makine sonuçta lpg li değil yani :) ben bu değerleri yaktıgına seviniyorum.motoru az yakan varsa bi zahmet aydınlatırsa sevinirim kendi adıma.:cat:
 
Katılım
25 May 2008
Mesajlar
125
13-15 krş :cyclopsan ,150 cc scooter bile 15 krş üzerinde yakıyor genelde.250 cc hyo şehir içi 150 krş altında yakmıyor.ki bu ER-5 500 cc 50 hp makine sonuçta lpg li değil yani :) ben bu değerleri yaktıgına seviniyorum.motoru az yakan varsa bi zahmet aydınlatırsa sevinirim kendi adıma.:cat:

arkadasın dediği doğru ama benzinin litresini 3tl den satıldığı zamanlardan bahsediyor galiba en güzeli litre sarfiyatını yazmak:)
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
Arkadaşlar şu yağ konusuna bir açıklık geldi de ben mi anlayamadım?
Bu motora kaç litre yağ koyacağız yaa? bi de asıl önemlisi kaç km de bir yağ değiştirmek gerekiyor?
Ben titana 900-1000 ml yağ koyuyor ve 1500 km de değiştiriyordum.
1 lt = 1500 km ise
3 lt = 4500 km orantısını kursam fakat bu makinedeki sürtünme yüzeyi daha fazla olduğu gerekçesi ile bunu 4000 km yapsam ne dersiniz?
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,757
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
okadar yazdım yahu.:pr: 5000 km de bir yağ ve yağ filtresini değiştir. 3 lt yağ alıyor, fazlasını koyma.:cat:
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
motora koruma demiri yaptırmayı düşünüyordum orjinali pahalı oldugu için vaz geçtim.şimdi koruma takozu yaptırmayı düşünüyorum.egzozları korusun diye egzozların önünden içi dolu krom boru ile şaseye bağlatacağım ucunada yine paslanmaz kromdan topuz yaptıracağım.
topcase içinde değişik bir aparat yaptırmayı düşünüyorum yapım aşamasında resimlerini çekmeye çalışacağım inşallah unutmam :)
birde diğer motoruma'da takmıştım bunda'da yom malesef hararet göstergesi takmayı düşünüyorum en kısa zamanda.su sogutmalı ama hararet göstergesi yok.conta yakmak klasik diyor ER 5 de bazı servisler :cyclopsan
kazadan dolayı egzoz zaten değişecek ama başka bir marka takmayı düşünüyorum mesela yoshimura nasıl olur.
başka fikri olan,ve ya yok kardeşim boşuna ugraşma uygun fiyata şurda bulursun ve ya var diyen arkadaşım varsa sevinirim tabiki.kazasız belasız sürüşler dilerim arkadaşlar.
 
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
27
Servis kılavuzu yağ değişimi için 1 yıl ya da 6000km'de bir diyor. Hangisi erken dolarsa.

Yağ filtresini ise 12000km'de bir değiştirmek gerekiyor. Filtre söküldüyse 3 litre, sökülmediyse 2.8 litre yağ koyuluyor.

Yağ seviye penceresinde maksimum ve minimum çizgileri arasındaki her seviye normal kabul ediliyor fakat yağ miktarını kontrol ederken motosikletin orta ayakta durmasındansa tekerlekleri üzerinde yere dik bir şekilde durması gerekiyor. Yağ yeni koyulmuşsa seviye kontrolünden önce yağ filtresinin dolması için motorun birkaç dakika rölantide çalıştırılması, ardından motorun stop edilerek bir kaç dakika beklenmesi ve seviye kontrolünün bundan sonra yapılması gerekiyor. Motosiklet yeni kullanılmışsa seviye kontrolünden önce yine motoru stop edip motor içindeki yağın kartere süzülmesi için birkaç dakika beklemek gerekiyor.

Yağı değiştirme işlemi ise;
- Motorun çalıştırılarak ısıtılması ardından stop edilmesi,
- Motosiklet dik dururken yağ tapasının açılarak yağın uygun bir kaba boşaltılması,
- Değiştirilecekse yağ filtresinin sökülüp değiştirilmesi,
- Yağ boşaltma tapasının contası/keçesinin kontrol edilmesi ve hasar görülürse değiştirilmesi,
- Yağın tamamen süzülmesi beklendikten sonra boşaltma conta ve tapasının yerine takılarak mümkünse tork anahtarı kullanılarak 29Nm tork ile sıkılması,
- Belirtilen miktarlarda uygun bir motor yağı konulması,
- Ve yağ seviyesinin anlatılan şekilde kontrol edilmesi
şeklinde yapılıyor.

Bu bilgileri doğrudan üreticinin servis kılavuzundan aldım. Kılavuz sadece İngilizce olarak bulunabildiği için İngilizce bilmeyen arkadaşlar da üreticinin tariflerinden yararlanabilsin istedim. Kolay gelsin.
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
okadar yazdım yahu.:pr: 5000 km de bir yağ ve yağ filtresini değiştir. 3 lt yağ alıyor, fazlasını koyma.:cat:

Bir kere daha yazdığın için teşekkür ederim.:rendeer:

Servis kılavuzu yağ değişimi için 1 yıl ya da 6000km'de bir diyor. Hangisi erken dolarsa.

Yağ filtresini ise 12000km'de bir değiştirmek gerekiyor. Filtre söküldüyse 3 litre, sökülmediyse 2.8 litre yağ koyuluyor.

Yağ seviye penceresinde maksimum ve minimum çizgileri arasındaki her seviye normal kabul ediliyor fakat yağ miktarını kontrol ederken motosikletin orta ayakta durmasındansa tekerlekleri üzerinde yere dik bir şekilde durması gerekiyor. Yağ yeni koyulmuşsa seviye kontrolünden önce yağ filtresinin dolması için motorun birkaç dakika rölantide çalıştırılması, ardından motorun stop edilerek bir kaç dakika beklenmesi ve seviye kontrolünün bundan sonra yapılması gerekiyor. Motosiklet yeni kullanılmışsa seviye kontrolünden önce yine motoru stop edip motor içindeki yağın kartere süzülmesi için birkaç dakika beklemek gerekiyor.

Yağı değiştirme işlemi ise;
- Motorun çalıştırılarak ısıtılması ardından stop edilmesi,
- Motosiklet dik dururken yağ tapasının açılarak yağın uygun bir kaba boşaltılması,
- Değiştirilecekse yağ filtresinin sökülüp değiştirilmesi,
- Yağ boşaltma tapasının contası/keçesinin kontrol edilmesi ve hasar görülürse değiştirilmesi,
- Yağın tamamen süzülmesi beklendikten sonra boşaltma conta ve tapasının yerine takılarak mümkünse tork anahtarı kullanılarak 29Nm tork ile sıkılması,
- Belirtilen miktarlarda uygun bir motor yağı konulması,
- Ve yağ seviyesinin anlatılan şekilde kontrol edilmesi
şeklinde yapılıyor.

Bu bilgileri doğrudan üreticinin servis kılavuzundan aldım. Kılavuz sadece İngilizce olarak bulunabildiği için İngilizce bilmeyen arkadaşlar da üreticinin tariflerinden yararlanabilsin istedim. Kolay gelsin.

Çalışmanızdan ötürü teşekkürler bilgiler faydalı olmuş.


motora koruma demiri yaptırmayı düşünüyordum orjinali pahalı oldugu için vaz geçtim.şimdi koruma takozu yaptırmayı düşünüyorum.egzozları korusun diye egzozların önünden içi dolu krom boru ile şaseye bağlatacağım ucunada yine paslanmaz kromdan topuz yaptıracağım.
topcase içinde değişik bir aparat yaptırmayı düşünüyorum yapım aşamasında resimlerini çekmeye çalışacağım inşallah unutmam :)
birde diğer motoruma'da takmıştım bunda'da yom malesef hararet göstergesi takmayı düşünüyorum en kısa zamanda.su sogutmalı ama hararet göstergesi yok.conta yakmak klasik diyor ER 5 de bazı servisler :cyclopsan
kazadan dolayı egzoz zaten değişecek ama başka bir marka takmayı düşünüyorum mesela yoshimura nasıl olur.
başka fikri olan,ve ya yok kardeşim boşuna ugraşma uygun fiyata şurda bulursun ve ya var diyen arkadaşım varsa sevinirim tabiki.kazasız belasız sürüşler dilerim arkadaşlar.

Koruma demirini daha önce Alp Tunay arkadaşımız yapmıştı.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/33312-er-5-in-koruma-demirini-kendim-yaptim.html
Topcase taşıyıcı yaparsanız resimlerini bekliyoruz ben de bu günlerde o işi araştırıyorum :D

düşünrsen ekzosun orjinal çıkmaları var daha önce gezinirken görmüştüm şimdi senin için tekrar aradım

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-kawasaki-er5-ekzoz/detay?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-kawasaki-er5-eksoz/detay?
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
teşekkürler bilgi için.servis manuelini bende gerekli bölümlerini çeviriyorum.benim yağ olayı vatandaş fazla yağ koymuş motora 200 gr gibi.birazdan gidip fazlalıgı boşaltmayı düşünüyorum.
delicoban08 ilan linkleri için teşekkürler bende o ilanları görmüştüm bir tanesi temzi gibi görünüyor ama sahibine ulaşamadım diğeri zaten belli durumu.bu arada orjinal egzoz takmayayım diyorum biraz sesli olsun farkedilme açısından :) yoshimura ve ya 600 f krom egzoz takmayı düşünüyorum.netten bir sürü er 5 egzoz sesi dinledim 2 silindir motorlar'da fazla güzel ses çıkmıyor malesef yine iyisi Tiger ve yoshi galiba ses açısından.birde benim motorun gaz ayarları Tiger egzoz'a göre yapılmış. durup dururken başıma iş çıkarmak istemiyorum.
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
5
Mrb Arkadaşlar,

Ben er5ime italyadan MİVV EGSOZ getirttim, sesini duysanız hayrete düşersiniz, üzerindeki son susturucuyu sökmememe rağmen ses süper. Duyanlar hayrete düşüyor, ben internette çok araştırıp youtube da bu motoru aşırı modifiye etmiş birinin karşılaştırmalı videosunda duydum sesini, beklemeden araştırıdım ve aldım. Herkese tavsiye ederim. Yakın zamanda videosunu vakit bulursam bir video paylaşım sitesine koyar linkini veririm. Bunun dışşında kappa ön cam, pirelli sport demon lastikler de yeni taktım, hepsinden de memnunum. Bu arada resmiburaya nasıl ekliyosunuz bana tarif ederseniz uğraşmayayım nerden diye, resimlerde size motoru göstereyim.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Mrb Arkadaşlar,

Ben er5ime italyadan MİVV EGSOZ getirttim, sesini duysanız hayrete düşersiniz, üzerindeki son susturucuyu sökmememe rağmen ses süper. Duyanlar hayrete düşüyor, ben internette çok araştırıp youtube da bu motoru aşırı modifiye etmiş birinin karşılaştırmalı videosunda duydum sesini, beklemeden araştırıdım ve aldım. Herkese tavsiye ederim. Yakın zamanda videosunu vakit bulursam bir video paylaşım sitesine koyar linkini veririm. Bunun dışşında kappa ön cam, pirelli sport demon lastikler de yeni taktım, hepsinden de memnunum. Bu arada resmiburaya nasıl ekliyosunuz bana tarif ederseniz uğraşmayayım nerden diye, resimlerde size motoru göstereyim.

hayırlı ugurlu olsun kazasız belasız kullanımlar dilerim.yazı yazdıgınız sayfanın boş kısmına atmak istediğiniz resmi sürükleyip bırakın işlem tamam.resim boyutlarının 640 x 480 den büyük olması silinmesi anlamına geliyor.:pale:
resimlerini bilakis egzzoz videonu bekliyorum
 
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
27
Tekrar merhaba arkadaşlar. ER-5 için lastik arayışı içindeyim. Konuda daha önce yazılmış yazıları taradım ama tatmin edici bir bilgiye ulaşamadım.
Öncelikle ER-5 için bulabildiğim lastiklerden başlayayım.

Alfabetik sırayla;
Avon Roadrider AM26
Avon Distanzia AM43 (Önde 120/70R17, arkada 130/80R17 olmak üzere)
Bridgestone Battlax BT-45
Bridgestone Battlax BT-92 (Arkayı 140 yapmak koşuluyla)
Continental ContiGO
CST Barracuda C6000
CST Magsport
Dunlop D103
Dunlop GT501
Dunlop Sportmax Roadsmart
IRC Road Winner RX-01
Kenda Cruiser
Michelin Pilot Activ
Metzeler Lasertec
Pirelli MT 75
Pirelli Scorpion Trail (Önde 120/70R17, arkada 130/80R17 olmak üzere)
Pirelli Sport Demon

Listede iki adet Dual Purpose lastik, Avon Distanzia ve Pirelli Scorpion Trail de mevcut. Bu lastikleri eklememin sebebi çamur olmasa da toprak stabilize yollara da girecek olmam. Lastik ebatlarını bu şekilde değiştirmenin nasıl bir sonuç doğuracağını kestiremediğim için tecrübeli arkadaşlara danışmakta fayda olacağını düşündüm.

Onların haricinde motosikleti 4 mevsim ve yer yer yol dışında kullanacağımı göz önünde bulundurarak hangi lastiği almamı tavsiye edersiniz? Bütçe limiti koymadım zira lastik motosikletin en önemli parçası. Fiyat mühim değil.

IRC ve CST'yi listeye dahil etmemdeki en büyük etken yoğun bisiklet kullandığım dönemde bu iki firma ve özellikle CST'nin lastiklerinden çok memnun kalmış olmam. CST'nin nylon bir lastiği en iyi ıslak tutuşuu vermişti bana bisiklette. Tabii motosiklet lastiklerindeki durum nedir bilemiyorum.

Pirelli Sport Demon halen motorumda takılı olan lastik. Sıklıkla tavsiye ediliyor fakat ben özellikle arkanın yolu kolay bıraktığını gözlemledim. Tabii bunda lastiklerimin 2008 tarihli ve yanaklarında çatlaklar oluşmaya başlamış olmasının etkisi olabilir.

Tavsiye ve her türlü fikirlerinizi bekliyorum.
 
Katılım
25 May 2008
Mesajlar
125
Tekrar merhaba arkadaşlar. ER-5 için lastik arayışı içindeyim. Konuda daha önce yazılmış yazıları taradım ama tatmin edici bir bilgiye ulaşamadım.
Öncelikle ER-5 için bulabildiğim lastiklerden başlayayım.

Alfabetik sırayla;
Avon Roadrider AM26
Avon Distanzia AM43 (Önde 120/70R17, arkada 130/80R17 olmak üzere)
Bridgestone Battlax BT-45
Bridgestone Battlax BT-92 (Arkayı 140 yapmak koşuluyla)
Continental ContiGO
CST Barracuda C6000
CST Magsport
Dunlop D103
Dunlop GT501
Dunlop Sportmax Roadsmart
IRC Road Winner RX-01
Kenda Cruiser
Michelin Pilot Activ
Metzeler Lasertec
Pirelli MT 75
Pirelli Scorpion Trail (Önde 120/70R17, arkada 130/80R17 olmak üzere)
Pirelli Sport Demon

Listede iki adet Dual Purpose lastik, Avon Distanzia ve Pirelli Scorpion Trail de mevcut. Bu lastikleri eklememin sebebi çamur olmasa da toprak stabilize yollara da girecek olmam. Lastik ebatlarını bu şekilde değiştirmenin nasıl bir sonuç doğuracağını kestiremediğim için tecrübeli arkadaşlara danışmakta fayda olacağını düşündüm.

Onların haricinde motosikleti 4 mevsim ve yer yer yol dışında kullanacağımı göz önünde bulundurarak hangi lastiği almamı tavsiye edersiniz? Bütçe limiti koymadım zira lastik motosikletin en önemli parçası. Fiyat mühim değil.

IRC ve CST'yi listeye dahil etmemdeki en büyük etken yoğun bisiklet kullandığım dönemde bu iki firma ve özellikle CST'nin lastiklerinden çok memnun kalmış olmam. CST'nin nylon bir lastiği en iyi ıslak tutuşuu vermişti bana bisiklette. Tabii motosiklet lastiklerindeki durum nedir bilemiyorum.

Pirelli Sport Demon halen motorumda takılı olan lastik. Sıklıkla tavsiye ediliyor fakat ben özellikle arkanın yolu kolay bıraktığını gözlemledim. Tabii bunda lastiklerimin 2008 tarihli ve yanaklarında çatlaklar oluşmaya başlamış olmasının etkisi olabilir.

Tavsiye ve her türlü fikirlerinizi bekliyorum.

ustalara sormak lazım bende merak etim her yola nasıl birşey olur acaba er5 topik i dışında sorarsan eğer daha fazla kişiye ulaşıp bilgi edinirsin benim fikrim tur lastikleri heryola gelir:)
 
Katılım
2 Ara 2006
Mesajlar
136
herkese selamlar, yazılarınızı heyacanla okuyorum aranıza katılacağım günü iple çekiyorum..
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
selam Er 5 çi dostlar,gelen giden yok gibi topaca,yaz mevsimi makinalar sorunsuz millet gazlayıp duruyor tabi :p aman Allah dert vermesin bizlere.

uzunca araştırma yaptım örneklerine baktım,orjineline baktım sonuç kendim yaptım yegenimle sağolsun kendisi tornacı.bahsettiğim motor koruma takozları :p hem motoru hem önden gelecek darbelere karşı egzoz'u koruyor.
malzemeler çok basit işçilik biraz özen istiyor
4 tane 12 lik pul paslanmaz
2 tane paslanmaz rondela
2 tane 12 lik paslanmaz oringli somun
2 tane 12 lik alyan başlı krom civata
2 tane 12 cm çapında 8 cm eninde ser plastik takoz
2 tane plastik civata şapkası
29 cm boyunda içi dolu krom boru
14 cm boyunda 3 cm eninde 8 mm et kalınlıgında krom lama

takozlar daha sağlam tutsun diye 2.5 cm krom borunun içine giriyor.maliyet olarak somunlar,civatalar,rondela,pullara ve civata şapkasına 4 tl verdim,krom kaynaga'da 10 tl verdim geri kalan malzemede elimizde mevcuttu :) ve resimler




bu da önden görüntüsü

bir başka açıdan


sıra geldi topcase aparatı yapmaya yoksa 160 euro vermeye hiç niyetim yok
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
topi biraz canlandıralım diyoruz ama gelen giden yok ,şu yakışıklı ER 5 leri bir görsek :p
bu gün lastik yanaklarındaki yazıları boyadım güzel oldu gibi geldi gözüme



bu da yağ seviyesinin son durumu
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
13-15 krş :cyclopsan ,150 cc scooter bile 15 krş üzerinde yakıyor genelde.250 cc hyo şehir içi 150 krş altında yakmıyor.ki bu ER-5 500 cc 50 hp makine sonuçta lpg li değil yani :) ben bu değerleri yaktıgına seviniyorum.motoru az yakan varsa bi zahmet aydınlatırsa sevinirim kendi adıma.:cat:

Arkadaşlar 41 gün önce satın aldığım fakat vakit bulamadığımdan bugüne kadar devrini alamadığım motorumun devrini almak için sabah yola koyuldum. Artvin bibinoğlu petrolde depomu doldurup km mi sıfırladım ve düştüm Trabzon yoluna... Artvin-Trabzon yaklaşık 250 km. Tam olarak 2 saat 45 dakika sonra Trabzona vardım.
Bu arada hiç hız denemesi yapamadığım motorumu şöyle bi yokladım. 5.vites 10bin devirde 190km hıza ulaşabildim. (Bu arada motorun 6. vitesi olduğunu unutmadım ama 6yı da zorlayacak kadar cesareti bulamadım) O hızda motosikletin üzerinde durabilmek gerçekten bayağı zor.
Neyse konu yakıt sarfiyatıydı.
Yolda iki kere yakıt aldım.
1) 9.6lt*3,65=35,04
2) 9,07lt*3,65=33,11
Ve son olarak tekrar Artvine dönünce depomu doldurdum.
3) 8,19lt*3,67=30,06
Toplam=26.86lt=98 lira 21 kuruş
Gidilen yol=538 km
26.86/538=0,0499= 4.99lt/100km
veya
98.21/538=0,182tl/km yani km de 18 kuruş yakmışım.
Arkadaşlar sonuç olarak bu motorun maksimum yakacağıdır çünki yolda motorla azarak gittim. sürekli yüksek devir hopa-trabzon arası 140-160km ve ara sıra 180 ve maksimum 190 yaparak gittiğimde yakıt bu 6.vites 90-100 km hızla gidince bunu km de 13-14 kuruşa düşürmek mümkün.


Bu arada Arjantinli topuzların da teker yazılarında çok hoş olmuş.
Çanta demirini iki tane yap :)
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
27
Dediğin gibi yaptım derken soruyu topic dışında sordum. Henüz lastik almadım yani. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst