kask olala

Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
247
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
5 aydır kullanıyorum.

-rüzgar sesi çok
-soğuklarda alın kısmından ve çeneden çok soğuk giriyo
-yoldayken tek elle açıp kapatması imkansıza yakın
-iç süngerleri çok tırt
-karanlık yollarda (sadece farın aydınlattığı yollarda) siyah camdan dolayı görüntü yetersiz
-görüş alanı yetersiz
+görüntü olarak mükemmel
+en azından shark olması içinizi rahatlatıyo
+siyah cam gündüzleri ve geceleri aydınlık yollarda çok başarılı görüş olarak ama açısı yetersiz yine de



artıları ve eksileri bunlar karar senin.
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
bir de olala ne olaki ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------

En iyisi benim kullandığım diye bir şeyden bahsetmiyoruz burada gerçeklerden bahsediyoruz. Kime sorarsan sor en güvenlisi FULL FACE kasktır. Güvenliği düşünen hiç bir bilir kişi çene açık/açılır kask, nazi kask gibi tamamen rahatlık ve aksesuar için yapılmış kaskları önermez.

İyide hocam burada kimse arkadaşın kafasına silah dayayıp o kaskı almayacaksın demiyorki.

Canını , kafanı seviyorsan ve değer veriyorsan full face al diyor.

Bunda bencillik edecek ne var. Aksine bencillik olsa kask rahatsız hiç takma derler. İnsanlar arkadaşın canına önem vermiş işte.

Bütün eğitimlerde genellikle ilk darbenin çeneye geldiği söylenir.İnsanlar bile bile niye çene açık kask önersin böyle bir durum varken ?

Guvenligini dusunen her insan fullface kullanmalıdır nasıl bir mantık arkadaslar ? Aynı testlerden open face kasklar da geciyor. cene kısmı yok diye o kask guvenli degildir nasıl dersiniz ? Neye dayanıyor bu iddaanız ? Kask kafatasını korumak icindir. Open face yada fullface kisinin tercihine kalır. Bu mantıkla yarım kaskların yasaklanması gerekiyor. En az kask takmamak kadar tehlikeli bahsettiginize gore.. Yok amcaoglu kaza yaptı cenesi dagıldı, yok bi arkadasımın beyni agzından cikti bırakın bunları allah askina.
Bu yorumları yapan bircok insan 250cc ve altı motosikletler kullanıyor. Bunu defalarca soyledim yine soyluyorum.Aynı mantıkla yaklasacak olursak dusuk cc motosikletler bana gore cok tehlikeli. Ivmelenme cok kotu, frenaj cok kotu yol tutusu cok kotu.. Bazen hayatınızın ivmelenmeye dayalı oldugu anlar olur. Dusuk CC ile bunlardan kacinma cok zor olacaktır. Soyle bir dusununce ne kadar sacma degil mi ? İste sizinki de bu mantık
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Guvenligini dusunen her insan fullface kullanmalıdır nasıl bir mantık arkadaslar ? Aynı testlerden open face kasklar da geciyor. cene kısmı yok diye o kask guvenli degildir nasıl dersiniz ? Neye dayanıyor bu iddaanız ?

Yeterince öğrenmeden bu kadar keskin fikir sahibi olmayın bence. Hayır, aynı testlerden acık kasklar geçemiyor, sadece bazılarından geçebiliyor.

Bir tane açık yahut yarı açık Snell testinden geçmiş kask gösterin.

Hatta onu bırakın, kendinden entegre açılıp kapanır güneş vizörü olan bir tane Snell rated kask gösterin.
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
bir de olala ne olaki ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------





Guvenligini dusunen her insan fullface kullanmalıdır nasıl bir mantık arkadaslar ? Aynı testlerden open face kasklar da geciyor. cene kısmı yok diye o kask guvenli degildir nasıl dersiniz ? Neye dayanıyor bu iddaanız ? Kask kafatasını korumak icindir. Open face yada fullface kisinin tercihine kalır. Bu mantıkla yarım kaskların yasaklanması gerekiyor. En az kask takmamak kadar tehlikeli bahsettiginize gore.. Yok amcaoglu kaza yaptı cenesi dagıldı, yok bi arkadasımın beyni agzından cikti bırakın bunları allah askina.
Bu yorumları yapan bircok insan 250cc ve altı motosikletler kullanıyor. Bunu defalarca soyledim yine soyluyorum.Aynı mantıkla yaklasacak olursak dusuk cc motosikletler bana gore cok tehlikeli. Ivmelenme cok kotu, frenaj cok kotu yol tutusu cok kotu.. Bazen hayatınızın ivmelenmeye dayalı oldugu anlar olur. Dusuk CC ile bunlardan kacinma cok zor olacaktır. Soyle bir dusununce ne kadar sacma degil mi ? İste sizinki de bu mantık

Eyvah eyvah eyvah.

Tamam siz çene açık kullanın hocam .

Ne snell den bahsedeceğim , ne kaza yapmış kaskların neresinden darbe aldığını resimlerle gösterceğim. Sizin bu anlam veremediğim fikriniz değişmeyecek belliki.

Eğitimlerde yanlış bilgiler veriyorlar zaten onların mantığıda çok saçma. Darbeler genelde çeneye gelirken niye ful face giyelimki zaten.

Hayır hani dersinizki ben çene açık kaskın ne tür zararının olacağını biliyorum ama tercih benim amenna. Ama şuan fullface ile açık kaskı karşılaştırıp güvenlik olarak bir tuttunuzya şaşırdım kaldım cidden.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aynen. "Zararını biliyorum ama içiyorum işte, keyif benim değil mi" de, ama "sigaranın sağlığa zararı yoktur" deme.
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Yeterince öğrenmeden bu kadar keskin fikir sahibi olmayın bence. Hayır, aynı testlerden acık kasklar geçemiyor, sadece bazılarından geçebiliyor.

Bir tane açık yahut yarı açık Snell testinden geçmiş kask gösterin.

Hatta onu bırakın, kendinden entegre açılıp kapanır güneş vizörü olan bir tane Snell rated kask gösterin.
Aynı testlerden geciyordaki kasıt iki tipe de uygulanabilecek testlerdi. Yeterince ogrenip ogrenmedigimi sorgulayacak kisinin de siz oldugunu dusunmuyorum.Mevcut kultur seviyenizden memnunsanız ne mutlu size. Ancak 2 tip kask da aktif olarak satısta ise ve 2si de belirli guvenlik ve saglamlık testlerinden geciyor ise tutup open face kasklara guvenli degil demek ne size ne bana duser. Open face kask ureten firma da tutup yuz ve cene darbelerine karsi guvenlidir diye bir iddaada bulunmuyor. Siz ilk darbeyi suratınızdan ya da cenenizden alacagınızı dusunuyorsanız buyrun full face kullanın. Ancak diger tip kaskları da kotulemeye bir son verin.

Eyvah eyvah eyvah.

Tamam siz çene açık kullanın hocam .

Ne snell den bahsedeceğim ,
ne kaza yapmış kaskların neresinden darbe aldığını resimlerle gösterceğim
. Sizin bu anlam veremediğim fikriniz değişmeyecek belliki.

Eğitimlerde yanlış bilgiler veriyorlar zaten onların mantığıda çok saçma. Darbeler genelde çeneye gelirken niye ful face giyelimki zaten.

Hayır hani dersinizki ben çene açık kaskın ne tür zararının olacağını biliyorum ama tercih benim amenna. Ama şuan fullface ile açık kaskı karşılaştırıp güvenlik olarak bir tuttunuzya şaşırdım kaldım cidden.

Open face kask tercih eden her insan yuzunun ve cenesinin guvende olmadıgının bilincinde zaten. Hic bir kaskın asıl amacı yuz ve ceneyi korumak degildir. Sanıyorum ki biraz da olsa anatomi bilginiz vardır. Kafatası olarak belirtilen, alın bolgesinden baslayıp kulak arkasına kadar devam eden, tam da open face kaskların kapladığı yapıyı korumaktır kaskların birincil gorevi.
Motosiklet surmek nasıl tercihe bagli bir risk tasiyor ise open face kullanmak da tercihe bagli bir risk tasir.

ne kaza yapmış kaskların neresinden darbe aldığını resimlerle gösterceğim

Elinizde boyle bir istatistik var ise gercekten gormek isterim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Laf kalabalığına gerek yok. Buyrun, kendiniz karar verin:

impact_zones_691_31836.jpg
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288

Bu istatistiğin dogrulugunu kabul eder ve 2 tarafıda kombinlersek %45.3 luk darbe bolgesi open face kasklarda korunmayan bolgelere denk geliyor. Yine buyuk cogunluk yarım kasklarda surucuyu koruyor. İste burada sozunu ettigim kisisel tercihler devreye giriyor. Bu istatistige gore ben motosiklet tipine gore yine yarım kaskı tercih ederim. Full face ve open face olarak 2 adet kask sahibiyim. Tutup supersport bir motosikleti yarım kask ile zaten surmem.Ancak scooter, cafe racer ya da cruiser tarzı motosikletlere de fullface kask ile binmem. Supersport motosikeltleri oldum olası tercih etmedigimden full face kaskım cogunlukla masamda durur. 10 seneyi askın aktif bir surucuyum, birkac kaza yasadım ve hic birinde cene/yuz kısmından darbe almadım.Bu almayacagim anlamına tabi ki gelmez. Dedim ya, tercih meselesi. İnsanlar birbirlerinin tercihlerine saygı duymalı bence.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kimse size zorla bir şey dayatmıyor ki. Doğal olarak insanlar koruma yönünden daha güçlü kask türünü tavsiye ediyorlar.

Ben açık kaskla başladım 11 sene önce. Sonra daha iyi rüzgar koruması için 3/4'e geçtim. Sonra full face aldım. Zor geldi takip çıkarmak. Modüler (full face, ama önü açılıp kapanıyor) aldım, O'nu kullandım uzun süre. Sonra daha kaliteli bir full face aldım ve artık kaza anında beni daha az koruma riski olan bir kaskı asla kullanmam, ne tür motorsiklet olursa olsun.
 
Katılım
8 Eki 2015
Mesajlar
55
Belki bu resim kask seçiminde yardımcı olabilir.
Çok daha kötüleride vardı bulabildiğimin en hafifi buydu. Diğerlerini mide kaldırmaz artık gerisini siz düşünün.
motorcycle-accident-gross.jpg
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
622
Ya arkadaş ne yaptın sen.. Tekrar sayfayı yukarı alıp alıntı bile yapamıyorum. Moderatör arkadaşlar bir el atsın.
 
Katılım
8 Eki 2015
Mesajlar
55
Düzenleme yapamıyorum resmi silseler iyi olur şimdi bakınca bende fena oldum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
2 Ağu 2015
Mesajlar
139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaş ne yapıyorsun yav içimi kaldırdın sil şunu saçma sapan iş yapmayın. plastik makyaj olduğunu farz ediyorum böyle şey olur mu yahu...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Allah korusun...
 
Katılım
11 Mar 2013
Mesajlar
46
Keşke bi uyarı yazısı yazsaydınız öncesinde. Kimsenin midesini kaldırmaya hakkınız yok
 
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
41
Cevremde scorpion kask kullanan arkadaslarim var onu cok ovuuolar biraz arastir derim kask cok onemli sonucta
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365

Cımbızla taş ayıklamayın da sonra çenenizden..

Bu arada şehir içi eldivene gerek yok diyen arkadaşlar için de güzel video olmuş.. Kazanın hızı max 50 falandır sanıyorum.. Yeni aldığım pcx 100 yapıyor..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst