Kask Kamerası Artık Hepimize Şart Oldu :)

Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Trafik ihlalini görüntüle ceza yazılsın

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/22956658.asp

Emniyet Genel Müdürlüğü, trafik ihlali yaptığı vatandaşlarca belgelenen sürücüye ceza yazılabilmesinin önünü açacak düzenleme hazırladı.

Her yıl yaklaşık 10 bin kişinin yaşamını yitirdiği trafik kazalarını azaltabilmek amacıyla 2013'ü “seferberlik yılı” ilan eden Emniyet Genel Müdürlüğü, kural ihlali yapan sürücülere verilen cezaları caydırıcı hale getirmek için bazı yeni uygulamaları hayata geçirmeye hazırlanıyor.
Düzenlemenin hedefinde, trafik kurallarını ihlal etmesine rağmen, polise ya da MOBESE kameralarına yakalanmayan sürücüler bulunuyor.
Yeni ehliyetler ve trafik cezalarının artırılması dahil pek çok düzenlemeyi içeren 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı, İçişleri Bakanı Muammer Güler'in görüşüne sunuldu.
Tasarı yasalaşınca trafik ihlalini fotoğraf ya da görüntüyle belgeleyen vatandaşlar, kusurlu sürücüye ceza yazılmasını sağlayabilecek.
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
Size almak bana da satmak şart oldu :p
http://www.motosiklet.net/forum/satilik-motosiklet-aksesuarlari/113237-kask-kamerasi-ve-lastik.html
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben de uzuuun zamandır benzer bir şey düşünüyordum, hatta olayı görüntüleyene de cezanın %10'u gibi bir prim verilse hiç kimse kural ihlali yapmaya cesaret edemez. Ama şöyle de bir sorun var ki photoshop diye bir olay var. Görüntünün gerçekliği nasıl tespit edilecek?
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
her photoshop tespit edilir %100 anlaşılamayacak olanı yapmak çok zordur :) Sonuçta kameranın içindeki görüntü ham görüntü olacak, ham ile oynamak çok zordur.
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Elimde kamera görüntülerin var,istersen anlaşabiliriz dadlum:queen:
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ben de uzuuun zamandır benzer bir şey düşünüyordum, hatta olayı görüntüleyene de cezanın %10'u gibi bir prim verilse hiç kimse kural ihlali yapmaya cesaret edemez. Ama şöyle de bir sorun var ki photoshop diye bir olay var. Görüntünün gerçekliği nasıl tespit edilecek?
Ham fotoğrafla, düzenlenmiş fotoğraf aynı değildir. Bu birimdeki adam fotoğrafın infosuna bakmayı biliyordur zaten. Videoda da pek bir numara yapamayacaklarına göre uygulama gayet güzel. Prim mrim vermeseler de deli gibi ava çıkarım ben. :D
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
her photoshop tespit edilir %100 anlaşılamayacak olanı yapmak çok zordur :) Sonuçta kameranın içindeki görüntü ham görüntü olacak, ham ile oynamak çok zordur.

Herhangi bir jpg dosyasında düzgün yapılmış bir düzenlemeyi tespit etmek epey zordur. Her gün en azından yüzlerce fotoğraf geleceğini düşünürsek tespiti yapılamaz. Derlerse ki sadece raw dosyası kabul ediyoruz, o zaman olur raw dosyasında incelemeye gerek olmadan düzenleme olup olmadığı anlaşılabilir. Ama o zaman da sadece dslr kullanıcıları fotoğraf gönderebilir. :)

Ham fotoğrafla, düzenlenmiş fotoğraf aynı değildir. Bu birimdeki adam fotoğrafın infosuna bakmayı biliyordur zaten. Videoda da pek bir numara yapamayacaklarına göre uygulama gayet güzel. Prim mrim vermeseler de deli gibi ava çıkarım ben. :D

Dediğim gibi eğer raw dosyası olmazsa info hiç bir şey ifade etmiyor. :)
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Belki sadece gerçek kimlikle şikayet yapılabilecektir. Asılsız olduğu ortaya çıkarsa ve şikayeti yapanın başı yanacak bir düzenleme varsa, ki vardırda. (iftira atılmış adam, evinin oradaki güvenlik kamerasından o anda yolda olmadığını ispatlayabilir vs.) :p
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
Emniyet Gizli çekim kabul eder mi acaba :p

siz niye satıyorsunuz :)

Ben arazide kullanıyorum. Açısı arazi için çok dar. Biz birde rockçı gibi aşağı yukarı gereksizce kafa salladığımızdan bize gitmedi. Düz yol için alınabilecek ucuz kameralardan.
Gönül isterdiki herkes de gopro olsun. Lanet olsun gizli güçlere, Lanet olsun bu düzene :p
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Issizlik sorununa kesin çözümü bulmus devlet.
Vallahi helal olsun.:thumleft:
 
Katılım
28 Eyl 2012
Mesajlar
514
İyi. Para versinlerde alalım. Hem kendi işlerini kolaylaştırırlar, hemde bizden para alırlar.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Olacağını sanmam, kayıt altına alma işleri ancak özel izinle olabilir, her önüne gelen böyle resmi kayıt alamaz.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Bir düşündümde emniyet şeridinden giden motorculara 650'şer lira rahat kaçar gibi geldi...

Çünkü sıkışık trafikte sağ şeritten giden kameralı bir araç alayını görüntüler. Ben diyim bir taşla 30 kuş sen de 50 kuş:cherry:

Devlet paraya doyup peygamberliğini ilan eder
 
Katılım
16 Eki 2012
Mesajlar
25
Çektiğimiz fotoğraf veyahut videoları direk polise mi vermek gerekiyor yoksa bir yere mail atmak mı gerek o konuyla alakalı detay göremedim. Prim konusunda da Rıdvan'a (Slayerrr) katılıyorum insanları teşvik ederek hem ihlaller azalmış olur hemde yeni bir iş kolu açılmış olur insanlara :)
 
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
123
Radoya şöyle bir şey duymuştum. "Güney Korede bir aracın emmiyet şeridini kullandığını görüntüleyip polis ile paylaşırsanız kesilen cezanın bir kısmı size ödül olarak veriliyor." Bu düzenlemede sanki gönüllülüğe dayanıyor gibi, devlet aldığı parayı paylaşmak istemiyor :)
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
261
photosop fotoğrafların fotoğraf makinesi modeli perde hızı diyafran aralığı gibi bilgileri silerek kaydediyor tabi bu bilgilerin değiştirilmesi mümkün bununla uğraşacağına insan emniyet genel müdürlüğünün sistemine sızar daha iyi :D

ekleme: fotoğraf için bunu söyledim tabi videoda full HD olsa bile müdahale çok kalitesiz olacak
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
örnek videodaki çekim yerini

modern rehinciler/pawn stars ın oraya benzettim ya la:silent::thumright:cherry:

Orası neresi, örnek video da benim değil zaten, vatandaşın biri çekmiş.
Blueray film izlemekten, Crossfire ekran kartı ile oyun oynamaktan kaliteli görüntüye gözler müftela oldu.
Dvix filmler bile sarmıyor. Bunların görüntüsü hiç sarmaz. Beni anca gopro paklar. Oda uzun yıllar sonra herhalde :pale:
 
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
163
Araba kullanırken telefonlar konusanları videoya cekmek hatta onlara klip hazırlamak istiyorum :):)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst