Karbüratör sorunu bilgi lazım

Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
sevgili mt üyeleri

motosikletimin karbüratörü 3 kademe jikleli (hava girişinde kelebek var açıp kapatan)
1.kademe hava girişi tamamen kapalı (bu konumda motor çalışmıyor)
2.kademe hava girişi yarım açık( bu konumda çalışmada ve rolantide sıkıntı yok fakat 5-6 bin devirden yukarı çıkmıyo motor boğuluyo
3.kadema hava girişi tam açık ( bu konumda hiç bir sorun yok rolantisi ve son devire kadar çıkışı normal
sadece fazla yakıyo :) ve buji simsiyah
karbüratörü komple temizledim bütün giriş çıkış herşey normal

fakat neden jikle kapalıyken kullanamıyorum
tahminime göre ikinci jetin deliği çok ufak yetiştiremiyo olabilirmi
sorun nedir acaba hava ayarı falan hepsi normal
yardımlarınızı bekliyorum motor profilimde yazan motor
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
hava ayarı falan normal derken?
ölçüm enstrümanları nedir? normal, neyin normalidir?
bence sıkıntı budur..
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
yani normal dediğim yeni yaptırdım.ama ölçümünü falan bilmiyom.
tekrar ustayamı gitmek gerek
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
sevgili mt üyeleri

motosikletimin karbüratörü 3 kademe jikleli (hava girişinde kelebek var açıp kapatan)
1.kademe hava girişi tamamen kapalı (bu konumda motor çalışmıyor)
2.kademe hava girişi yarım açık( bu konumda çalışmada ve rolantide sıkıntı yok fakat 5-6 bin devirden yukarı çıkmıyo motor boğuluyo
3.kadema hava girişi tam açık ( bu konumda hiç bir sorun yok rolantisi ve son devire kadar çıkışı normal
sadece fazla yakıyo :) ve buji simsiyah
karbüratörü komple temizledim bütün giriş çıkış herşey normal

fakat neden jikle kapalıyken kullanamıyorum
tahminime göre ikinci jetin deliği çok ufak yetiştiremiyo olabilirmi
sorun nedir acaba hava ayarı falan hepsi normal
yardımlarınızı bekliyorum motor profilimde yazan motor
1.kademe hava girişi tamamen kapalı (bu konumda motor çalışmıyor) bu durum sadece kışın cok soğuklarda lazım olacak.
2.kademe hava girişi yarım açık( bu konumda çalışmada ve rolantide sıkıntı yok fakat 5-6 bin devirden yukarı çıkmıyo motor boğuluyo boğulur cünkü yeterince hava alamıyan motor belli bir devrin üztüne cıkamaz.
3.kadema hava girişi tam açık ( bu konumda hiç bir sorun yok rolantisi ve son devire kadar çıkışı normal bu normaldir. ama bizim motorlar yelkenli gemi gibi rüzgara karşı çok direnç gösterdiyinden vede motor dişli oranları dağ bayır çıkmaya yani takatli bir sürüşe göre ayarlandıgından herzaman için fazla yakacaktır.

jiklenın kelebeyi hava girişini tamamen kapadıgında soguk havalarda çalışması ve ısınma olması içindir. bu durumda motoru kullandıgında motor benzini fazla havayı az alır.
genelde soguk havalarda ilk çalıştırmada kelebek kapalı olacak şekilde motor çalıştırılır bir kaç dakika sonra yola cıkılacagı zaman kelebek yarı acık yarı kapalı konumda bir kaç dakka sürülür ve jikle devre dışı bırakılır ( tam açık hava kelebeyi )
jikle devrede değilken ( 3.kadema hava girişi tam açık) motorun az yakar onun dışında hava kelebeğin kapalı ( 1.kademe hava girişi tamamen kapalı ) yada yarı acık ( 2.kademe hava girişi yarım açık ) konumlarda her zaman fazla yakacaktır. hatta bir süre sonra hararete bağlı çekişten düşme seste değişme gibi sıkıntılar baş gösterecektir.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Bu tip sıkıntılar genelde Hava filtresi ve ona bağlı ekipten ufak sıkıntılar
Karbüratör ayarı ve karbüratör ekibinden(emme manifoldu gibi)
Karbüratör içinde pislik tıkanıklık yada şamandıra ayarsızlığı - arızası vs
Buji sorunu (buji kablosunda yaşlanma)

Yani net bir şekilde arıza açıklaması olmadımı ihtimal çok.

Geçende yeni aldğım motorda gaz yememe sorunu vardı. İki ustaya gösterdim (ki genelde hiçbir nedenden başkasına tamir bakım yaptırmam üşengeçlik dışında: ) iki ustada abi senin beyin gitmiş dedi :) adamlar çok yakın tanıdığım olmasa beni öpmeye çalışıyorlar diyicemde yapıcak adamlar değiller. En azından bana (gerçi insan oğlu belli olmaz : )
neyse uzun lafın kısası benzin filtresini değişince beyin birden düzeliverdi :) 2 tl gibi astronomik bir fiyata mal oldu :)
Yeni birde slogan yaptım. Doğru teşhis cüzdan kurtarır
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
yamyamaha yine yetiştin imdada
mantığıma yattı yazdıkların.peki buji neden siyahlıyo
tekrar hava ayarımı yaptırmalıyım

---------- Post added at 04:29 ---------- Previous post was at 04:27 ----------

Bu tip sıkıntılar genelde Hava filtresi ve ona bağlı ekipten ufak sıkıntılar
Karbüratör ayarı ve karbüratör ekibinden(emme manifoldu gibi)
Karbüratör içinde pislik tıkanıklık yada şamandıra ayarsızlığı - arızası vs
Buji sorunu (buji kablosunda yaşlanma)

Yani net bir şekilde arıza açıklaması olmadımı ihtimal çok.

Geçende yeni aldğım motorda gaz yememe sorunu vardı. İki ustaya gösterdim (ki genelde hiçbir nedenden başkasına tamir bakım yaptırmam üşengeçlik dışında: ) iki ustada abi senin beyin gitmiş dedi :) adamlar çok yakın tanıdığım olmasa beni öpmeye çalışıyorlar diyicemde yapıcak adamlar değiller. En azından bana (gerçi insan oğlu belli olmaz : )
neyse uzun lafın kısası benzin filtresini değişince beyin birden düzeliverdi :) 2 tl gibi astronomik bir fiyata mal oldu :)
Yeni birde slogan yaptım. Doğru teşhis cüzdan kurtarır

:cat: bende öpülmekten bıktım açıkçası
kendim yapabilirsem ne ala
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
dostum bujı bir biktar sıyahlaşcak ama ne kadar.
http://www.ngk.com.tr/tr/ayrintilariyla-teknoloji/bujiler/teshis/hasar-tablolari/ şuralarda bi gezin.
buradaki bilgiler araba için ama bunada bir bak bakalım. http://www.antalyahondapower.com/Buji.html
buradaki tapla herzaman lazım olacak bizim sitede yayınlandı ama geçmiş gün bulamadım hemide türkçe idi. http://motosikletgezi.wordpress.com/tag/motosiklet-buji/
bunuda komşu siteden aldım. ne yapayım bizim sitedekini bulamadım. :)motosikletdelisi arkadaşlara teşekür ediyorum.
http://www.motordelisi.com/forum/motordelisi-genel/79497-yamaha-r1-ses-problemi-2.html
 
Son düzenleme:
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
1. Kademede motor çalışır vaziyetde tutulmaz.Yalnızca ilk çalıştırma anında, (soğuk motor daha çok yakıta ihtiyaç duyacağından hava akışı kesilir,oluşan alçak basınç ile yalnızca çok zengin yakıt-hava karışımı çekilmesi amaçlanır)çalıştığı an ikinci kademeye alınır.2. kademe çalışmış olan ancak hala soğuk olan motorun ihtiyacı olan zengin karışımı sunar.Gaz kolunu fazla açtığınızda yakıt miktarıda daha fazla artacağından oluşan karışım performans vermez hatda motor boğulabilir. Tahminimce jikle cekili pozisyonda fazla kullanıyorsunuz ve bujiniz bu yüzden kurumlu kalıyor.Üstelik bu aylarda motorunuz jiklesiz bile çalışabilmeli bence.Eğer çalışmıyorsa rölanti hava ayarınız da bir sorun var.Ya hava vidanız gereginde fazla kapalı yada gereğinden fazla açık. Kapalı ise gaz kolunu biraz çevirerek çalıştırmaya kalktığınızda çalışabilir,Jikle ile bogulur.Gaz kolunu bıraktığınızda direk stop eder.......Gereğinden fazla açık ise de jikle ile çalışır jikleyi normale aldıgınızda gaz kolunu bıraktığınızda biraz çalışır devir düşer ve stop eder.Isınmayı başarırsa iki durumda da sorunsuz gibi çalışır.Bu durum biraz labirent gibidir.Hiç ugraşmadıysanız bir ustaya hava ayarı yaptırarak sorundan kurtulabilirsiniz.Fakat işlemden hemen önce bujinizi ve hava filtrenizi degiştirmeyi ihmal etmeyin.Kolay gelsin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst