Karadenizlilerin negatif enerji yüklü insanlar olmaları

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Aranızda muhakkak Karadenizli vardır. İşyerime Karadenizli birisi gelince içeriye negatif enerji doluyor. Bir gerilim havası oluşuyor. Ortam her an için münakaşa başlayacakmış gibi bir hale bürünüyor. İçerideki stres oranı had safhaya ulaşıyor.

İnsan ilişkilerine hakim birisi olarak bu ortamı yumuşak hale getirmek benim görevim. Fakat neden her seferinde böyle oluyor anlamış değilim.

Hislerimde yanılmam. Açıklaması olan varsa buyursun izah etsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Tem 2018
Mesajlar
136
Rizeliyim . Her memleket de itici insanlar vardır. Tüm ortamlarda sevilen bir kişiyim ancak bunu memleketle hiç bir alakası yok. Ben memleket olayını Askerde Acemi birliğinde bitirdim . O günden beri birisi dayımın oğlu değilse 2. kuşak akrabam olmuş umrumda değil. Yabancılardan daha çok hayır gördüm bu hayatda
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
bende denizlili insanlarla karşılaşınca böyle bir durum olusuyor.

karadenizi severim. kardenizlileri de severim. yobaz olmadıgı sürece.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Ben anne tarafından Artvinliyim. Agresiflik var ancak genel olarak sakin soğukkanlıyımdır. Biraz saman alevi olayı var bende. Şekerimi falan ölçtürdüm bir şey çıkmadı. İş yerlerinde genel olarak ani gerginliklerim olur ancak tanışıklık arttıkça azalır. Belli bir eşik aşılırsa ben ben değilim ondan sonrası muallak her şey. En son çalıştığım Trabzonlu birisi vardı oda sürekli gergindi ortamı da gererdi.

Var bir şey
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,543
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Coğrafyadan ziyade biraz insanın kişiliğiyle ilgili, Kazım Koyuncu da Karadenizli, İsmail Türüt te. Volkan Konak da Karadenizli uzaylı Mustafa Topaloğlu da, Kamil Sönmez de Karadenizli Hz.Hasan Mezarcı da..Boktan insan nerede doğarsa nerede yaşarsa yaşasın boktandır,dandiktir. İyi insan nerede doğarsa doğsun, nereli olursa olsun her daim iyidir.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Coğrafyadan ziyade biraz insanın kişiliğiyle ilgili, Kazım Koyuncu da Karadenizli, İsmail Türüt te. Volkan Konak da Karadenizli uzaylı Mustafa Topaloğlu da, Kamil Sönmez de Karadenizli Hz.Hasan Mezarcı da..Boktan insan nerede doğarsa nerede yaşarsa yaşasın boktandır,dandiktir. İyi insan nerede doğarsa doğsun, nereli olursa olsun her daim iyidir.

Hocam Ege'de yukarıda saydığın isimlere benzer karakterde bir tane ünlü insan yoktur.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Acilin agalar bir adet elestri, bir adet de tespit birakacagim.

Elestrim kendi memleketim olan Amasya'ya. Ayrani yok icmeye,tahteravalli ile gider sicmaya deyimi benim memleketim icin soylenmis olabilir.

Son model arabalar, marka kiyafetler, havalar havalar sanirsin ejderhasi var mk. Evine gitsen tavandan agzinin icine hamam bocegi dusecek adam bmw ye biniyor.

Simdi gelelim tespite. Her memleketin iyisi, durustu kendi memleketinde kaliyor. iti kopugu hirsizi dolandiricisi memleketinde barinamayip geliyor istanbula.

İstisnalar vardir illaki genellememek lazim tabi, ama kucuk sehirde sıkıntılı tipler barinamiyor. İstanbula gelenin de ilk duragi esenyurt tabi. Esenyurta seytan gitse agzi acik kalir, bana gerek yok der emekli olur.

Konuyla pek ilgisi olmadi yazdiklarimin ama neyse artik.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Acilin agalar bir adet elestri, bir adet de tespit birakacagim.

Elestrim kendi memleketim olan Amasya'ya. Ayrani yok icmeye,tahteravalli ile gider sicmaya deyimi benim memleketim icin soylenmis olabilir.

Son model arabalar, marka kiyafetler, havalar havalar sanirsin ejderhasi var mk. Evine gitsen tavandan agzinin icine hamam bocegi dusecek adam bmw ye biniyor.

Simdi gelelim tespite. Her memleketin iyisi, durustu kendi memleketinde kaliyor. iti kopugu hirsizi dolandiricisi memleketinde barinamayip geliyor istanbula.

İstisnalar vardir illaki genellememek lazim tabi, ama kucuk sehirde sıkıntılı tipler barinamiyor. İstanbula gelenin de ilk duragi esenyurt tabi. Esenyurta seytan gitse agzi acik kalir, bana gerek yok der emekli olur.

Konuyla pek ilgisi olmadi yazdiklarimin ama neyse artik.

Güzel bir tespit. Küçük şehirlerde barinamayanlar büyük şehirlere kaçıyorlar. Fakat işin ekonomik boyutu da var. Küçük şehirlerde pastadan pay alamayan fakir insanlar da ekmek parası peşinde büyük şehirlere geliyorlar. Velhasıl küçük şehirler daha saf bir Topluluk halini alıyorlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:42 ----------

Rizeliyim . Her memleket de itici insanlar vardır. Tüm ortamlarda sevilen bir kişiyim ancak bunu memleketle hiç bir alakası yok. Ben memleket olayını Askerde Acemi birliğinde bitirdim . O günden beri birisi dayımın oğlu değilse 2. kuşak akrabam olmuş umrumda değil. Yabancılardan daha çok hayır gördüm bu hayatda

Aga geçen senelerde rizeli bir kadın ile adamın arabasına bindim. Bunlar 30 yıllık falan evliler. Neyse giderken adam kadına bir hakaretler ediyor, kavga küfür kıyamet. Arkada koltuğun dibine pustum. Arada fiziki müdahale de oluyor. Kadın da hiçbir şey olmamış gibi davranıyor. Yani bu tür şeyler onların normali haline gelmiş. Ulan bari arkada ben varım diye iki dakika uslu durun, ben indikten sonra dövüşün de mi? Yok abi ya harbiden nutkum tutuldu!
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Normalde genellemelere karşıyımdır ama güneş de balçıkla sıvanmaz, maalesef hokanın tespiti doğru.

Üniversiteyi KTÜ de yani Trabzonda okudum. Karadeniz insanını uzun süreli tanıma ve etkileşime geçme şansına sahip oldum. İlk yılımda resmen kültür şoku yaşadım. Bağırarak konuşmak, durup dururken sinirlenmek, 10 sn sonra hiçbir şey olmamış gibi yaşantısına devam etmek onlar için gerçekten çok normal sayılıyor. Mizaçlarında gereksiz bir agresiflik ve sinir hakim.

Birçok kez aha bunlar kafa göz birbirine girecek sandığım kişilerin, kısa münakaşasından sonra bazen gülerek bazen de dönüp kendi yollarına gittiklerine çok şahit oldum.

Birçok karadenizli arkadaşım da oldu. Onlara da sorunca genelde hepsi bu durumu kabul ediyor. Yapımız böyle diyorlar ama aslında bence asıl sorun yetişme tarzları. Küçük yaşta büyük şehire taşınıp orada büyümüş karadenizli arkadaşlarımın daha sakin ve efendi yapıda olduklarını fark ettim.

Yani çemberin dışına çıkan ve doğru ortamda büyüyen kişilerde bu gereksiz agresiflik ve negatif tavırlar yok veya çok daha az var.

Karadeniz bölgesinde yaşayan arkadaşlar kusuruma bakmasın ama dışarıdan bakan bir göz olarak gerçekten şu anlamsız agresifliğinizi ve durduk yere sinirlenme huyunuzu törpülemenizi öneririm. Büyük ihtimal ne yaptığınızın tam farkında değilsiniz ama dışarıdan bakanlar için aşırı rahatsız edici bir tutum bu.

Sürekli bu agresif tutumu yüzünden tartışma çıkardığı için arkadaş ortamımızdan çıkardığımız karadenizli arkadaşlarımız oldu. Özünde çok iyi kalpli biri ama durduk yere ters laf söylemeler, gereksiz dik dik konuşmalar normal psikolojiye sahip bir insanın yapacağı davranışlar değil. Bu tutum okadar rahatsız edici ki ister istemez bir süre sonra buna katlanamamaya başlıyorsunuz, uyarmaya çalışınca yok ya ben öyle değilim deyip aynı şeyi sürekli yeniden tekrarlayınca ve artık mecburi olarak selamı sabahı kesmek zorunda kalıyorsunuz.

Umarım sözlerim karadenizli arkadaşlarımızı üzmemiştir. Sözlerimi olumlu bir eleştiri olarak algılamanızı isterim.

Tekerimize taş değmesin inşallah. :rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Ülkemizde iyi eğitim veren eğitim kurumlarının sayıca az olmasından kaynaklanıyor bu tür davranış bozuklukları.
Oturmayı, kalkmayı, konuşmayı, doğru soru sormayı, tartışmayı bilmiyoruz.
Ayıp ve utanma gibi kavramlar da unutulunca iş çığırından çıktı iyice tabii.

Bilerek ve isteyerek, planlı bir şekilde yozlaştırdılar toplumumuzu.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Normalde genellemelere karşıyımdır ama güneş de balçıkla sıvanmaz, maalesef hokanın tespiti doğru.

Üniversiteyi KTÜ de yani Trabzonda okudum. Karadeniz insanını uzun süreli tanıma ve etkileşime geçme şansına sahip oldum. İlk yılımda resmen kültür şoku yaşadım. Bağırarak konuşmak, durup dururken sinirlenmek, 10 sn sonra hiçbir şey olmamış gibi yaşantısına devam etmek onlar için gerçekten çok normal sayılıyor. Mizaçlarında gereksiz bir agresiflik ve sinir hakim.

Birçok kez aha bunlar kafa göz birbirine girecek sandığım kişilerin, kısa münakaşasından sonra bazen gülerek bazen de dönüp kendi yollarına gittiklerine çok şahit oldum.

Birçok karadenizli arkadaşım da oldu. Onlara da sorunca genelde hepsi bu durumu kabul ediyor. Yapımız böyle diyorlar ama aslında bence asıl sorun yetişme tarzları. Küçük yaşta büyük şehire taşınıp orada büyümüş karadenizli arkadaşlarımın daha sakin ve efendi yapıda olduklarını fark ettim.

Yani çemberin dışına çıkan ve doğru ortamda büyüyen kişilerde bu gereksiz agresiflik ve negatif tavırlar yok veya çok daha az var.

Karadeniz bölgesinde yaşayan arkadaşlar kusuruma bakmasın ama dışarıdan bakan bir göz olarak gerçekten şu anlamsız agresifliğinizi ve durduk yere sinirlenme huyunuzu törpülemenizi öneririm. Büyük ihtimal ne yaptığınızın tam farkında değilsiniz ama dışarıdan bakanlar için aşırı rahatsız edici bir tutum bu.

Sürekli bu agresif tutumu yüzünden tartışma çıkardığı için arkadaş ortamımızdan çıkardığımız karadenizli arkadaşlarımız oldu. Özünde çok iyi kalpli biri ama durduk yere ters laf söylemeler, gereksiz dik dik konuşmalar normal psikolojiye sahip bir insanın yapacağı davranışlar değil. Bu tutum okadar rahatsız edici ki ister istemez bir süre sonra buna katlanamamaya başlıyorsunuz, uyarmaya çalışınca yok ya ben öyle değilim deyip aynı şeyi sürekli yeniden tekrarlayınca ve artık mecburi olarak selamı sabahı kesmek zorunda kalıyorsunuz.

Umarım sözlerim karadenizli arkadaşlarımızı üzmemiştir. Sözlerimi olumlu bir eleştiri olarak algılamanızı isterim.

Tekerimize taş değmesin inşallah. :rendeer:

Yapıları böyle olduğu için değil, bizim yapımız böyle yalanının altına sığındıkları için böyleler. Sorsan coğrafya etkisi, zor şartlarda çalışıyoruz, çay toplamak zor bilmem ne derler. Ulan Akdeniz'i flamingolu deniz yatağından hallice botla geçip burada 3 kuruşa saat satan adam ne yapsın o zaman? Bunların çoğunun yanında melek kalıyor adamlar. Memleketinde aslandan burada sahil güvenlikten, polisten kaçarak yaşıyor adamlar ben bir agresifliklerini görmedim.

Karadeniz insanının %10'unu gerçekten çok severim, yakın arkadaşlarım arasında karadenizli yoğunluğu vardır hatta. Fakat geri kalan 90'a karşı asla nötr değilim, iğrenmek daha yakın bir duygu hissettiklerime. Hiçbir bölgede cehalet bu kadar rağbet görmüyor, 100 sene kız çocuklarını okula göndermeyen Doğu bile bunlardan daha ileride kültür olarak. Örneğin bir çoğu Kürt vatandaşlarımızı beğenmez, burun kıvırır. Karadenizliler için bir söz var ''Kürt'ün deniz görmüşü'' ama ben buna katılmıyorum. Doğunun, dolayısıyla orada çoğunluk olan kürtlerin köklü bir tarihi var en azından, kendilerine ait bir kültürleri var toplama da olsa. Anadolu'da yaşayıp da toplama olmamak mümkün değil zaten de neyse.

Karadenizliyseniz ve sinirlendikten, densizlik yaptıktan sonra '' Ben Trabzonluyum, rizeliyim, oralıyım , buralıyım benim kanımda var'' gibi gerizekalıca bir argüman sunmadan önce insanlar sizin bu aptallıklarınızı alttan almak zorunda mı ya da bu kişileri nüfus memuru falan sanarak memleketi mi teyit ettirmeye çalışıyorsunuz bir düşünün. Bu tarz salak bir argümanla gelmeden önce ya hu ben salak mıyım, memleketimle sağa sola saldırmamın nasıl bir alakası olabilir sorusunu içinizde çözün. Çünkü ben dayanabildiğim kadar arkanızdan, dayanamadığım yerde yüzünüze sövüyorum can sıkıyor. Burunlar da ortalamadan irice, tadilatı zor oluyor.

Canımız, kanımız, kardeşimiz olan Karadenizli dostlarımız sakın alınmasın bu dediklerime, bunları sizin memleketinize laf getiren; eline, koluna, ağzına sahip çıkamayan dalyarak tiplere istinaden söylüyorum. Karadeniz insanının iyisine gözüm kapalı canımı emanet ederim, iyiyi bulmak daha zor sadece diğer bölgelere göre.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:52 ----------



Ekstra olarak ekleyeyim, yazdıklarımın çoğunluğu en fazla iki kuşak önce büyükşehire göçmüş olanlarda gördüğüm şeyler. Eğer sayıp sövdüğümüz şehirlere gidersek çok utanacaksınız, aa bu insanların geneli hiç böyle değilmiş diyeceksiniz çünkü misafire karşı geneli çok iyi insanlar. Misafirlik uzar, orada bir ev alırsanız. O eve haftada bir iki gün siyah poşet, yılda 2 3 farklı dişi, şehir dışından ziyaretinize gelen dövmeli, küpeli arkadaşlarınız olursa muhtemelen 2.senenizde oralardan taşınmak zorunda kalacaksınız. Seviye oraların ortalama seviyesindeyse ilk senenin sonunda muhtemelen, şu binadaki çocuk da sadanistimiş, kedi yiyorumuş, zina yapıyorumuş, din düşmanı imiş tadında dedikodular gelir kendiniz hakkında kulağınıza. Sevmediğim bir özellik de insanların hayatına '' burnunu sokmayı'' seviyor adamlar. Genel olarak tüm Türk milleti işi olmayan yere burnunu sokmayı sever ama Karadeniz bir iki adım önde bu konuda. Hatırlayın lisede ateist olur, cuma kılmayan bir genç olur, alevi bir kardeşimiz olur sınıftan birisi adeta sorgular bu çocuğu. Heh o yargıç adam ya Karadenizlidir ya da Konyalıdır %98, 2 ihtimalle.

Yatırım tavsiyesi değildir.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
901
Gitmediğim 4 5 il hariç tüm memleketi gezmiş biri olarak önyargı olmadığı sürece hakkari ile edirne arasında pek fark yok diyebilirim. Doğu ile batı arasında biraz bilinç, eğitim seviyesi ve ses tonu farkı var, doğuya gidildikçe daha yüksek sesle konuşuluyo :)
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Noldu bizim oğlan? Neetti bizimkiler sene?

birçok şehir gezdim, neredeyse hiçbirinde olay yaşamadım.

2 kere Denizliye gttim, 2sinde de esnafla birbirimize girdik.

Fırına gidiyorsun, kız arkadaşınla yanyana oturmana laf yapıyorlar, el ele dolaştıgında laf yapıyorlar

Bir de o zamanlar piercing , uzun sac , simsiyah bir tip idim. Esnaflar yardımcı olmamak ve terslemek ya da laf etmek için yer arıyordu.

O nedenle denizliden bir tiksindim.

sonrasında hem iş hem özel hayatımda denizlili birkaç kişiden kazık yedim.


Bende önyargı olsutu :D
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bunlar hep o çok övünülen meşhur "Türk Aile Yapısı" yüzünden.
Karadeniz de geri kalmış yerlerden biri olarak toplumun modern değerler değil feodal değerlerle yürüdüğünden böyle oluyor.

Karadenizli olup böyle olmayan arkadaşım Kazım Koyuncu mesela bunların farkına varmış sınıf bilinci olan devrimci bir anarşistti, haliyle bu özelliklerden kurtarabilmişti kendini.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,759
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
birçok şehir gezdim, neredeyse hiçbirinde olay yaşamadım.

2 kere Denizliye gttim, 2sinde de esnafla birbirimize girdik.

Fırına gidiyorsun, kız arkadaşınla yanyana oturmana laf yapıyorlar, el ele dolaştıgında laf yapıyorlar

Bir de o zamanlar piercing , uzun sac , simsiyah bir tip idim. Esnaflar yardımcı olmamak ve terslemek ya da laf etmek için yer arıyordu.

O nedenle denizliden bir tiksindim.

sonrasında hem iş hem özel hayatımda denizlili birkaç kişiden kazık yedim.


Bende önyargı olsutu :D

Haklısın. Götürüp, getirmeleri bile sorun.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Yapıları böyle olduğu için değil, bizim yapımız böyle yalanının altına sığındıkları için böyleler. Sorsan coğrafya etkisi, zor şartlarda çalışıyoruz, çay toplamak zor bilmem ne derler. Ulan Akdeniz'i flamingolu deniz yatağından hallice botla geçip burada 3 kuruşa saat satan adam ne yapsın o zaman? Bunların çoğunun yanında melek kalıyor adamlar. Memleketinde aslandan burada sahil güvenlikten, polisten kaçarak yaşıyor adamlar ben bir agresifliklerini görmedim.

Karadeniz insanının %10'unu gerçekten çok severim, yakın arkadaşlarım arasında karadenizli yoğunluğu vardır hatta. Fakat geri kalan 90'a karşı asla nötr değilim, iğrenmek daha yakın bir duygu hissettiklerime. Hiçbir bölgede cehalet bu kadar rağbet görmüyor, 100 sene kız çocuklarını okula göndermeyen Doğu bile bunlardan daha ileride kültür olarak. Örneğin bir çoğu Kürt vatandaşlarımızı beğenmez, burun kıvırır. Karadenizliler için bir söz var ''Kürt'ün deniz görmüşü'' ama ben buna katılmıyorum. Doğunun, dolayısıyla orada çoğunluk olan kürtlerin köklü bir tarihi var en azından, kendilerine ait bir kültürleri var toplama da olsa. Anadolu'da yaşayıp da toplama olmamak mümkün değil zaten de neyse.

Karadenizliyseniz ve sinirlendikten, densizlik yaptıktan sonra '' Ben Trabzonluyum, rizeliyim, oralıyım , buralıyım benim kanımda var'' gibi gerizekalıca bir argüman sunmadan önce insanlar sizin bu aptallıklarınızı alttan almak zorunda mı ya da bu kişileri nüfus memuru falan sanarak memleketi mi teyit ettirmeye çalışıyorsunuz bir düşünün. Bu tarz salak bir argümanla gelmeden önce ya hu ben salak mıyım, memleketimle sağa sola saldırmamın nasıl bir alakası olabilir sorusunu içinizde çözün. Çünkü ben dayanabildiğim kadar arkanızdan, dayanamadığım yerde yüzünüze sövüyorum can sıkıyor. Burunlar da ortalamadan irice, tadilatı zor oluyor.

Canımız, kanımız, kardeşimiz olan Karadenizli dostlarımız sakın alınmasın bu dediklerime, bunları sizin memleketinize laf getiren; eline, koluna, ağzına sahip çıkamayan dalyarak tiplere istinaden söylüyorum. Karadeniz insanının iyisine gözüm kapalı canımı emanet ederim, iyiyi bulmak daha zor sadece diğer bölgelere göre.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:52 ----------



Ekstra olarak ekleyeyim, yazdıklarımın çoğunluğu en fazla iki kuşak önce büyükşehire göçmüş olanlarda gördüğüm şeyler. Eğer sayıp sövdüğümüz şehirlere gidersek çok utanacaksınız, aa bu insanların geneli hiç böyle değilmiş diyeceksiniz çünkü misafire karşı geneli çok iyi insanlar. Misafirlik uzar, orada bir ev alırsanız. O eve haftada bir iki gün siyah poşet, yılda 2 3 farklı dişi, şehir dışından ziyaretinize gelen dövmeli, küpeli arkadaşlarınız olursa muhtemelen 2.senenizde oralardan taşınmak zorunda kalacaksınız. Seviye oraların ortalama seviyesindeyse ilk senenin sonunda muhtemelen, şu binadaki çocuk da sadanistimiş, kedi yiyorumuş, zina yapıyorumuş, din düşmanı imiş tadında dedikodular gelir kendiniz hakkında kulağınıza. Sevmediğim bir özellik de insanların hayatına '' burnunu sokmayı'' seviyor adamlar. Genel olarak tüm Türk milleti işi olmayan yere burnunu sokmayı sever ama Karadeniz bir iki adım önde bu konuda. Hatırlayın lisede ateist olur, cuma kılmayan bir genç olur, alevi bir kardeşimiz olur sınıftan birisi adeta sorgular bu çocuğu. Heh o yargıç adam ya Karadenizlidir ya da Konyalıdır %98, 2 ihtimalle.

Yatırım tavsiyesi değildir.


"Yapıları böyle olduğu için değil, bizim yapımız böyle yalanının altına sığındıkları için böyleler." Kesinlikle katılıyorum. Kötü ve değiştirilmesi gereken özelliklerine bahane uydurmak daha kolaylarına geliyor.

Sevdiğim bir karadenizli arkadaşımı uyardım, bak böyle böyle yapıyorsun yapma, insanlar sana güceniyor, durduk yere insanların kalbini kırıyorsun diye. Hemen "ya benim de yapım böyle kanka" diyecek oldu. Dedim "senin yapına s.karım, hırbo, az adam ol!!!" :)
Bu acaip şaşırdı. Beni hep efendi görmüştü, yiyince kalayı gözleri fal taşı gibi açıldı. Dedim "bak bende sayıp sövebiliyorum kolayca, hatta sinirli tarafıma gelsen dünyan şaşar, ama sana veya etrafıma bunu yansıtmıyorum. Neden? çünkü sevdiğim insanların kalbi kırılmasın diye.

Peki ne oldu, bu arkadaş 1 hafta biraz uyum sağlamaya çalıştı, gereksiz ters konuşmalarını azalttı sonra yine eski huylarına dönünce motosiklet turlarına çağırmamaya başladık. Şimdi kendi dünyasında yaşıyor, facede 3 paylaşımından 2 si "bize her yer trabzon". Öyle olacak tabi, gittiğin coğrafyaya ve kültüre uyum sağlayamıyorsan, kendi minik ve sorunlu dünyanda yaşamaya devam tabi ki...

Karadenizli olupta kendisini yetiştirmiş çok değerli insanlarla da tanıştım. Hepsinin ortak paydası ailelerinin tutucu ve gereksiz hemşerici zihniyetten uzak, medeni ve tahsilli insanlar olmasıydı. Ben karadenizliyim demese hayatta inanmazsınız oranın insanı olduğuna.

Bu yüzden "benim yapım böyle, karakterimiz böyle" safsatasına inanmıyorum bende.
 
Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
815
İstanbul doğma büyüme trabzonluyum. Bende katılıyorum aslında bu tespite. İstanbulda yetişenler yada başka şehirlerde bu durum o kadar öne çıkmıyor yada etrafımdakiler öyle değil. Genellemeyi sevmem ama daha büyük düşünürseniz ülke insanı gerçekten sorunlu. Asabilik karadenizde çok var fakat daha kötüsü ülke insanının genelinin adalet anlayışı sadece kendine. Adil olup asabi olsalar keşke.

Artık yurt dışına gitme konusunda ciddi adımlar atıyorum bu ülke yaşanmaz oldu artık.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
genelleme yanlış olmuş gittim gezdim çok trabzonlu rize li arkadaşım var iyi insanlar
Gereksiz agresiflik görmek isteyeni sakarya ya bekleriz :) :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst