Kaporayı verdik 15 eylül'de pulsarımı alıyorum size bir sorum var ?

Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
130
Arkadaşlar sonunda motoruma kavuşacağım kaporayı verdik 15 eylülde gelecek.Merak ettiğim konu ise Motosiklet okulların açıldığı gün geliyor havalar çok bozmadan alabilmem iyi oldu rodajı bitirip kapalı otoparka sokacağım Kırıkkale Üniversitesinde okuyorum Ankara'dan Üniversiteye araçla gidip geliyorduk motosikleti alınca motosikletimle gideceğim rodaj konusunda sıkıntı olurmu yaklaşık 45-55 km falan olması lazım Ankara ve okulum arası havalar bozmadan rodajını temiz bir şekilde bitirmek istiyorum ne gibi tavsiyeleriniz var bu motosiklet tutkunu yeni arkadaşınıza kardeşinize :)
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
368
Pulsarın farkı var mı bilmiyorum rodaj genellikle 5000 deviri geçmeden yapılır, bu da sanırım en baba 70-80 yapar, o yolu full 70'le giderim dersen sıkıntı olmaz.Ama şöyle bi yanı var rodajda sürekli vites düşürüp yükseltmek daha iyidir, bu yüzden rodajı şehir içinde yapın denilir, öylesi daha uygundur.Yine de daha tecrübeli olanlar yorumunu yapar daha net bilgilendirir.
 
Katılım
31 Tem 2014
Mesajlar
512
90'ı geçmezsen, ani hızlanma yapmaz ve yüksek devirlere çıkmazsan bir sorun olmaz diye düşünüyorum.
 
Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
130
cevaplarınız için teşekkürler sormak istediğim bir diğer soru ise bu moturu boşa almak 1 N 2 3 4 5 6 diye gidiyor atıyorum ben 4.vitesde gidiyorum 4 ten direk boşa alınabilir mi şu boşa alma işini bir türlü kavrayamadım 1 ile 2 arasında diyorlar 1 den yukarı hafifçe basınca boşa alırsın diyorlar 2 dende 1 e hafifçe basınca yine boşa mı geçer motor ?
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
arkadaşlar şu rodaj dönemi için hız vermekten vaz geçin artık önemli olan devirdir.6.000 deviri geçememnizi sürekli aynı devir ve viteste kullanmamanızdr önemliolan. nadirde olsa bu devirlerin üstüne anlık çıkılabilir hiç bi sıkıntı yaratmaz.
 
Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
130
arkadaşlar şu rodaj dönemi için hız vermekten vaz geçin artık önemli olan devirdir.6.000 deviri geçememnizi sürekli aynı devir ve viteste kullanmamanızdr önemliolan. nadirde olsa bu devirlerin üstüne anlık çıkılabilir hiç bi sıkıntı yaratmaz.
yorumunuz için teşekkürler diğer sorum hakkında bilgilendirebilir misiniz ?
 
Katılım
31 Mar 2014
Mesajlar
1,250
arkadaşlar şu rodaj dönemi için hız vermekten vaz geçin artık önemli olan devirdir.6.000 deviri geçememnizi sürekli aynı devir ve viteste kullanmamanızdr önemliolan. nadirde olsa bu devirlerin üstüne anlık çıkılabilir hiç bi sıkıntı yaratmaz.

Hay ağzına sağlık. Gözün devir saatinde olacak. En üst viteste bile 7.000 deviri geçmeyeceksin. Sadece acil durumlarda bu kuralı bozabilirsin.

------

"online253" Abicim ben ilk motor olarak Pulsar alma dediğimde "çocukluğumdan beri motor üstündeyim" diye ayar veriyordun. Şimdi 4'ten boşa geçebilirmiyim diye soru soruyorsun. Daha bunun hakkında bile bilgin yok. Yapmayın etmeyin kendinize böyle kötülükler. Pişmeden almayın şu devirli makinaları.
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
800
Hay ağzına sağlık. Gözün devir saatinde olacak. En üst viteste bile 7.000 deviri geçmeyeceksin. Sadece acil durumlarda bu kuralı bozabilirsin.

------

"online253" Abicim ben ilk motor olarak Pulsar alma dediğimde "çocukluğumdan beri motor üstündeyim" diye ayar veriyordun. Şimdi 4'ten boşa geçebilirmiyim diye soru soruyorsun. Daha bunun hakkında bile bilgin yok. Yapmayın etmeyin kendinize böyle kötülükler. Pişmeden almayın şu devirli makinaları.


Adam boşa almayı bilmiyo Atilla abi sen de diyosun devir saatine bak :)eyvah eyvah :) Rodaj dediğin en önemli kısmı zaten 1000km arkadaşım şanzuman dişlileri ay ları yatakları alışsın diye sık sık vites değişimi ve yüksek devire cıkmadan mümkün olduğu kadar artçısız bi şekilde sür . tamamdır .

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------

Bu arada 4 de n boşa almaktaki amacın ne anlamadım ama varsayıyorum ki ilerde ışıklar var sık debriyajı 3 2 indir durmaya yakın yumuşak bi dokunuşlada boşa al.
 
Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
130
Hay ağzına sağlık. Gözün devir saatinde olacak. En üst viteste bile 7.000 deviri geçmeyeceksin. Sadece acil durumlarda bu kuralı bozabilirsin.

------

"online253" Abicim ben ilk motor olarak Pulsar alma dediğimde "çocukluğumdan beri motor üstündeyim" diye ayar veriyordun. Şimdi 4'ten boşa geçebilirmiyim diye soru soruyorsun. Daha bunun hakkında bile bilgin yok. Yapmayın etmeyin kendinize böyle kötülükler. Pişmeden almayın şu devirli makinaları.
cevabın için teşekkür ediyorum abicim öncelikle o konuyu hatırlıyorum ayar vermek ne haddime babam yaşındasınız kırıcı bir söz kullandığımı hatırlamıyorum öyle bir yanlış yapmışsam da çok özür diliyorum fakat hatırladığım kadarıyla o zaman da yine açıklayıcı bir cevap vermek yerine yine benzer bir yorumla ufaktan dokundurmuştunuz sanki :) Çocukluğum doğrudur motosiklet üstünde geçti fakat scooter ve cup denilen 4 vitesli motosikletlerde motoru alacağım bayi ankara'da 4.44 motorlar ve evime oldukça uzak ankara dışında oturuyorum oturduğum yer ankaranın dışında yol üstünde kalıyor babamın işi dolayısıyla ve debriyaj vites konusuna 1 hafta burda kullanarak alışacağımı biliyorum viteslere aşinayım yalnızca boş vites konusunu tam olarak anlayabilmiş değilim bu şekilde yorum yapmak yerine yardımcı olabilirseniz çok daha iyi olur hiç kimse anasının karnında öğrenmedi motosiklet kullanımını ileri düzey araba kullanıyorum ve tekrar belirtmek isterim boş vites konusunu anlayamadım 1 ile 2 arası N 1den 2 ye hafif basınca boşa geçiyor buna kısa bir süre sonra kullanıcı alışıyormuş zaten benim merak ettiğim illa 1den 2 ye atarkenmi boşa atabiliriz 2den 1 e düşürürken olmaz mı veya 4den direk boşa geçiremez miyiz ? Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum Atilla bey sizede saygılar özellikle sizden bu konuda yardımcı olmanızı bekliyorum :)
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
4 den direk bosa geciremezsin kademe kademe indireceksin, 1 den bosa 2 den bosa alabilirsin, cok hafif dokunman gerekli alisma meselesi..
 
Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
130
4 den direk bosa geciremezsin kademe kademe indireceksin, 1 den bosa 2 den bosa alabilirsin, cok hafif dokunman gerekli alisma meselesi..
işte bu kadar basit ve açık bir cevap yeterliydi benim için kimseyle tartışmak ters düşmek istemem ama bazı insanlar nedense her mesajında bir üstünlük bir yukardan bakma ne biliyim bir azarlama için can atıyorlar benim hiç motosiklet kullanmadan 600 cc motosikletle motor hayatına başlayan arkadaşlarım var onlarda okuyup araştırıp bazı noktaları sorup bazı şeyleri öğrendiler ve pratik ile pekiştirdiler nedir yani 200 cc motorla kaza yaparsan başına bir şey gelir de 125 150 cc ile yapınca bir şey olmayacak mı nedir bu cc takıntısı bence kişileri tanımadan ön yargılı davranılmamalı vites konusunda sıkıntım yok sadece boş vites konusunda kafamda ufak bir pürüz vardı motosikleti almadan öncede kafamda netlik kazansın istedim darkcity cevabın için çok teşekkür ediyorum çok saol...
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
492
valla pulsarı alan deli gibi gazlıyo rodaj modaj demeden ondan sonra başlıyolar şikayete şöyle oldu böyle oldu diye.şu rodaj olayına hele ki pulsar gibi performanslı motorlarda biraz daha fazla önem verilse ömrü bi kat daha artar...
 
Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
130
valla pulsarı alan deli gibi gazlıyo rodaj modaj demeden ondan sonra başlıyolar şikayete şöyle oldu böyle oldu diye.şu rodaj olayına hele ki pulsar gibi performanslı motorlarda biraz daha fazla önem verilse ömrü bi kat daha artar...

uyarını dikkate alacağım rodaj dönemini çok temiz geçirmek istiyorum :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst