- Konu Yazar
- #1
İyi akşamlar arkadaşlar, Adım Yahya, forumu uzun zamandır takipteydim. Üye olmak bu güne kısmetmiş.
şöyle bir sorunum var ; yaklaşık 5 ay önce supap sesi duyduğumdan tamirciye gidip supap ayarı yaptırdım. motordan çıkan sesi sorduğumda demirin demire vurduğunu ve o kadar sesin normal olduğunu söyledi; bende takılmadım.
bu gün ise yine bu forum üzerinden öğrendiğim supap ayarını kendim denemek istedim çünkü motor rolantide durmuyordu. Önce ayar tutturamadım. 2.ci denememde yamaha ybr ler gibbi emme 0.08 egzost 0.12 ayarladım ve kapattım. motor her zamankinden çok daha rahat çalıştı; şöyleki ne kadar marş basarsam basayım gaz vermeden çalışmıyordu, bu ayardan sonra düğmeye dokunmamla marş alması bir oldu, 1.1 üstünde durmaya çalışan rolanti 1.6 üstünde sabit bir şekilde durdu. ama ses çok fazla çıktı. Bende motorumun japon malı olmadığını hatırlayıp emme 0.05, egzos 0.08 ayarladım.Şu an da eski halinden daha rahat çalışıyor yine gaz vermeden çalıştırabiliyorum motor soğukken. rolanti gezmiyor ve rahat hızlanıyor. Lakin ses aklımı kurcaladı belki supap ayarı yanlıştır diye bir değer ararken çıkan sesin segman sesi olabileceğinide öğrendim; gaz verince ses azalmıyor aksine artıyor.Sesi telefondan kaydedip buraya yüklüyorum. Yorum yapabilecek arkadaşlar sesi dinleyip beni aydınlatabilirlerse çok sevinirim.
Ses klip 1 : http://ul.to/tcme8g7x/112.
Ses klip 2 : http://ul.to/7lav88gn/111.
şöyle bir sorunum var ; yaklaşık 5 ay önce supap sesi duyduğumdan tamirciye gidip supap ayarı yaptırdım. motordan çıkan sesi sorduğumda demirin demire vurduğunu ve o kadar sesin normal olduğunu söyledi; bende takılmadım.
bu gün ise yine bu forum üzerinden öğrendiğim supap ayarını kendim denemek istedim çünkü motor rolantide durmuyordu. Önce ayar tutturamadım. 2.ci denememde yamaha ybr ler gibbi emme 0.08 egzost 0.12 ayarladım ve kapattım. motor her zamankinden çok daha rahat çalıştı; şöyleki ne kadar marş basarsam basayım gaz vermeden çalışmıyordu, bu ayardan sonra düğmeye dokunmamla marş alması bir oldu, 1.1 üstünde durmaya çalışan rolanti 1.6 üstünde sabit bir şekilde durdu. ama ses çok fazla çıktı. Bende motorumun japon malı olmadığını hatırlayıp emme 0.05, egzos 0.08 ayarladım.Şu an da eski halinden daha rahat çalışıyor yine gaz vermeden çalıştırabiliyorum motor soğukken. rolanti gezmiyor ve rahat hızlanıyor. Lakin ses aklımı kurcaladı belki supap ayarı yanlıştır diye bir değer ararken çıkan sesin segman sesi olabileceğinide öğrendim; gaz verince ses azalmıyor aksine artıyor.Sesi telefondan kaydedip buraya yüklüyorum. Yorum yapabilecek arkadaşlar sesi dinleyip beni aydınlatabilirlerse çok sevinirim.
Ses klip 1 : http://ul.to/tcme8g7x/112.
Ses klip 2 : http://ul.to/7lav88gn/111.