Çiçeği burnunda yeni üye
Merhabalar,
Nihayet forum'a bir şeyler yazabilme yetisine kavuştum. 1 haftadır yazdıklarınızı okuyorumdum ancak bir türlü üye olmayı başaramamıştım.Neyse;
Bende bir caracal sahibiyim, daha 10 gün oldu satın alalı. İş yoğunluğum ve ilk defa motor kullandığım için ve sadece 65 km yapabildim dolayısıyla caracal
için mekanik, performans gibi konularda henüz bir yorum yapmam yersiz olacak.
Dolayısıyla şimdilik sadece heyecanımdan bahsedeceğim.
Kızı almadan önce zaman ayırabildiğim kadarıyla kızıltoprakdaki motorsiklet bayilerine 1-2 kez gittim. Gerek maliyetler gerekse de acemiliğin verdiği
kararsızlıkdan dolayı ümitsizce eli boş geri döndüm. Ancak yine böyle bir haliruhiyet içindeyken kanuninin sitesinde tiger 250cc'sini gözüme kestirdim.
Bayiye gittiğimde ise gönlümü çelen caracal oldu.
Hafta içinde başka bir bayi-servis'e gidip her ikisinin de sesini dinlemeyi umut ettim. Şans yüzüme güldü ve her iki motorun da sesini dinledim.(sanki çok
anlayacakmışım gibi). Açıkcası Tiger daha rahat nefes alıp veriyordu, Caracal ise daha tiz ama daha hırçın bir sese sahipti. (bu arada araştıranlar bilir
her ikiside isimlerini kedi familyasından almışlar, tiger malum zaten). Ancak satıcı bana pek güven vermediği için (viteslerin ters olduğunu bile bilmiyordu
benim sayemde öğrendi) aynen uzadım. Bir kaç saat sonra başka bir bayiye gidip Caracal'ı tercih ettim. Bariz bir nedeni yok. Arkadaşlarım hep derdi üstüne
oturursun ve bu benim dersin. Bende bu benim dedim.
Benimki bir aşk evliliği oldu galiba, mantık değil sizin anlayacağınız.
Aldık motoru bir arkadaş vasıtasıyla eve getirdik, devir göstergesi rolantide 3000 deviri gösteriyor? Aradık 2000 olmalı dediler.
Arkadaş 1100 olmalı dedi ? tek silindirli motorda rodaj öncesi hangisi sağlıklı ?
Ekte becerebilirsem çektiğim fotoğrafları göreceksiniz. Sanırım ilk bej renkli benimki bu forumda.
Bundan sonrası ise ;
Benim yazdıklarıma tıpkı benim gibi yeni yetmeler dikkat verir mantığıyla yola çıkarak. Devam ediyorum..
Yoksa ustaların zaten bu hikayeleri dinlemeye ihtiyacı yoktur. (bu arada motorda usta oldum diyorsan "see you in hell don't be late !!!)
Benim gibi motora ilk kez binen arkadaşlar;
Gönlünüz hangisinde olursa olsun mantık şunu söylüyor ister 10 beygirlik isterse 100 beygirlik makinaya binin eğitim ve bilinç şart, güvenlik en önemli konu.
Markası ne olursa olsun aşık olamadığın motor sadece şevkini kırar, ancak kalitesiz kask kafanı. (Kasksız biniyorsan demekki sen kaz kafalısın zaten,
devamını hiç okuma)
Seni bu sıcaklarda ne kadar bunaltırsa bunaltsın, giydiğin mont çıplak sırtını asfalta sürterken hissedeceğin ısıdan daha serin tutar emin ol,
Eldiven mi ne gerek var değil mi, o zaman düşün motordan düştüğünde yeri neren ile tutmaya çalışacaksın ?
Dizlik, dirseklik ? Hareket ederken robocop gibi hissetmek sana utanç veriyorsa diz ve dirseklerine bir kez daha bak, eminim çocukluğundan kalan bir yara izi
göreceksin, nasıl oluştuğunu hatırlamaya çalış.
Çok zorlama arkadaşım hatırlatayım ayağın taşa takılmıştı değil mi ? Hemde yürürüken

40'la giderken bile 8 kat daha hızlısın bu sefer, üstelik çocukluğundaki sağlam reflexlere de sahip değilsin artık.
Yada çıplak ayakla yürürken ayak parmaklarını bir çakıl taşına çarptın mı ? Ne kadar çok canın yanmıştı değil mi ?
sarılıp ayaklarını tutmuştun acısı geçsin diye, üflemiştin serçe parmağına;
Durduğun yerde bire devrilsen en az 200 kilo basacak o parmağa, sence acısı geçsin diye kaç kişi üflemeli !!!
Yazın bot giymek mi ? Bir daha düşünelim.
Sevgi ve saygılarımla,
Çömez
Selam,
Bugün kızı 60 km daha gezdirdim. Gittikce birbirimizi daha iyi anlamaya başladık.
Rodajda olduğu için yüksek devirden kaçınıyorum ve 50 km'yi geçmemeye çalışıyorum. Uygun deviri bulduğum zaman rahat ve titreşimsiz çalışıyor.
Yeni alanların motoru sürmeden önce 10 dakikalığına kullanım klavuzunu okumalarını tavsiye ederim. Garantisi için bir kaç önemli uyarı var.
Forumda devir göstergesindeki buharlaşmadan bahsedilmişi yanlış hatırlamıyorsam; geçen hafta içinde yağmur yağmışı hatırlarsanız, doğrudan suyla temas etmemiş olmasına rağmen (branda vardı) gösterge içinde buharlaşma oluşmuş. Bilginize sunulur.
Bence caracal makyajsızken daha güzel, aksesuar almayı çok fazla düşünmüyorum. Ama küçük bir çanta lazım herşeyi cebimde taşıyamam ki ? Birde sağlığım icin cam siperlik olacak ileride.
Korkmayın geçen seferki gibi ahkam kesmeyeceğim. Haddimi aştım farkındayım.

ale:
Bugün bir otolastik tamircisi abi bana bir tavsiyede bulundu, (kendisi de motorsiklet sahibi bu arada). Lastikleri çin malı olduğu için mutlaka değiştirmemi tavsiye etti. Çin malı lastiklerin yolu iyi tutmadıklarında bahsetti. Beni herhangi bir yere yönlendirmedi de, ticari kaygısının olduğunu yada bir başka arkadaşına para kazandırmak arzusunda olduğunuda düşünmüyorum acaba bu konuda somut verilere dayalı bilgi sahibi olan var mı ?
Sevgiler Saygılar,
Çömez
http://picasaweb.google.com.tr/tugsanu/MineAllMine/photo#5084959550829089618
http://picasaweb.google.com.tr/tugsanu/MineAllMine/photo#5084958571576545938
Çömez