kafam durdu siz bi akıl verin

Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
438
s.a

ha aldım ha alıcam derken illa bi terslik çıktı alamadım motorumu ve en sonunda 2 gün kaldı ve bütün borçlar kapandı allaha şükür bu ay bi gider gözükmuo 2.500 tl nakitim oldu bankaya kredi başvurusu yaptım dediler en erken ayın 10 12 sinde anca kredi onayı gelir sana felan yaptılar canımı sıktılar birazcık çok ta temiz 97 model tenere bulmuştum ve sahibine çok kanım kaynamıstı anlastık adamla hersey çok güzel gidioduki taa ki şimdiye kadar bugun bankaya gittigimde en erken 10 12 sinde kredi onayı gelir demesiyle bütün keyfim kaçtı şuanda ne yapıcagımı bılemıorum kafam durmuss bi vaziyette eş dosttan bulabılırsem 2 3 milyar daha tenereyi alıcam zaten kısmet olursa ( malum türkiye şartları kimsenın birikmiş kenarda köşede parasıda yok ki ) yinede bi sansımı denıcem

gelelim asıl meseleye biraz ümitsizim tenere konusunda parayı toparlama konusunda

tenere olmassa ufak cc düşünüorum başka çaresi yok

2,500 tlye alınacak motorlar belli

cbf 150
tvs apache
ybr 125

biraz zorlarsam
cbx twister 250

malum yaza girdik günde 10 saat motora bindiğim halde yetmıo insanın kendı motoru gibi olmuo ve ben gezmeyi seven biriyim o yüzden izin günlerimde 2 günlük bi tatil planlarım var her hafta yada 2 haftada bir 300 500 kmlik uzun yollara gitmeyi planlıyorum kafam nereye eserse oraya gitmek istiyorum yeri gelir 2 günlüğüne yeri gelir 5 günlüğüne ama kararsızım tercihlerimde

şöle bi durum var evdekilerin işleri ters gidio o yüzden bütün yükte benım üzerimde hani kazandıgım bana kalsa rahat bi (krediyle) 2005 ve üzeri racinng bi makina yada 1000 cc bi enduro alabilirim ama şuan için o kadar açılamıcam belki önümüzdeki senelere tabi evin durumuna baglı bişey bu

benım kafama takılan ise sımdı 2.500 tl var ve ben bunu 1 ay elimde tutsam kalırmı bılemem çünkü ordan o çıkıcak burdan bu çıkıcıak para bölünecek çünkü heray elimde toplu para oluo
kardeşim dio abi bana telefon alırmısın şunu alırmısın bunu alırmısın
annem olum şu kira gecikmesin bu fatura gecikmesin yatıralım
babam olm biraz para lazım biraz bana destek çık kumaş alalım dükkana felan

para bu sefer yalan oluyo bu ay evdekilerle konustum dedım bu ay idare edin şu motor aradan çıksın ondan sonrası sizindir

bu ay bi aksilik gözükmüo şimdi kredide biraz gözümü korkutuyo sonuçta aylık 250 tl az para deil her ay her ay

insanlık hali allah korusun başımıza bi iş gelir krediyide ödeyemessek 2.500 tl lişk kredi alır başını gider bide o var

nese çok yazdım asıl meseleye gelmek gerekirse şimdi 2.500 tlye ne önerirsiniz
ne yapmalıyım sizce

150 cc kesmicek biliorum ama maddi imkanlar şuanda bunu gösteriyor maksat motorsuz kalmamak gezilecek görülecek yerlere gitmek

benım aradıgım özellikler bellii böle zorlanmadan 100 110 sabit hızlarda
400 500 km lik gezilerde beni üzmicek
altımda kendını hissettirecek
benzin sarfiyatı az olması
ilgi çekici bişey olması
artçı için rahat olması

gece gece aklıma gelenler bunlar böle bi motor arıorum saydıgım motorlar dışında motor önerileriniz tabi benım için önemlidir tarzı önemli deil dediğim özelliklere sahip olması benm için önemlidir.
ve son olarak örnek vermek gerekirse bazı abilerimiz ve kardeşlerimiz yazacaktır bence tvs bence cbf felan bunun nedeninide yazarlarsa sevinirim çünkü her insan bir deildir kimi chooper sevmez kimi enduro sevmez bi motor önerilecekse illaki bi nedeni olmalıdır diye düşünüyorum


çok uzun bi yazı oldu biliorum ilginiz ve sabırla yazdıklarımı okudugunuz için bu konuda tecrübe edinmiş abilerimize ve kardeşlerimize içten teşekkürlerimi sunarım saygılar :bounce:
 
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
6
Merhaba arkadaşım...
Sana nacizane bilgim ve araştırmalarım doğrultusunda yorumlarımı yazmak istiyorum. Belirttiğin modellerde cbf150 ve ybr125 in ortalama hızı 110 - 115 km/h arası, Apache nin de 115 - 120 km/h arası olduğunu okudum. Tabii uzun yolda sabit süratle kaç km gidersin orasını bilemem. Ama forumlarda belirttiğin motosikletlerle uzun yol tecrübesi yapmış üyeler var. Yakıt konusunda Apache nin diğer belirttiğin marka ve modellere göre az yaktığını yazmışlardı. 2.500 TL. civarına alternatif başka markalardan uzun yol için su soğutmalı Regal Raptor düşünebilirsin. Tabi bu 250 cc.lik ve çift silindir. Dolayısı ile senin belirttiğin markalara oranla yakıtta fark olacaktır. Forumlarından markalara ait yorumları okursan daha iyi bir kanaat oluşur ve gönlüne göre bir markada karar kılarsın. Şimdiden hayırlı olsun.
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
438
regalin vibrasyonu çoktur heralde 110 la giderken rahatsız eder insanı benım tiger250 vardı o bile 90 dan sonra uyuşturuyodu hertarafımı
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
407
ben gezmeyi seven biriyim o yüzden izin günlerimde 2 günlük bi tatil planlarım var her hafta yada 2 haftada bir 300 500 kmlik uzun yollara gitmeyi planlıyorum kafam nereye eserse oraya gitmek istiyorum yeri gelir 2 günlüğüne yeri gelir 5 günlüğüne ama kararsızım tercihlerimde

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=2367607#ixzz1O09zCnWN
hem az yakan hemde uzun yola dayanan ve rahat edebileceğin motor.
ve boçlanmadan ayağını yerden kesen bir motor.
honda cbf 150 bence apaçi oturuş pozisyonu açısından hondadan daha farklı öne hafif eğiliyorsun honda da dik oturup uzun mesafelere pek yorulmadan gidersin gibime geliyor.siz bence alın bir honda devam edin yolunuza.:wiinkk:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
sevgili arkadaşım tenere işini filan geç sen bence :) boş ver git sıfır bir ybr yada cbf al 2 sene sorunsuz bin 300 km de yap 500 km de ,

illa alacağım diye kendine sıkıntı sitres yapma tenereyi alacaksın hevesle, sonra yakıtı koymaya başlayacak ben motosiklete biniyorsam ekonomik yönden en kötü anlarımda bile beni etkilemeyecek gezmemi etkilemiyecek bir makina alırdım ki aldımda ,

motoru alırken 500 cc lik bir makina alacak nakit param vardı ama gittim sıfır cbf aldım yada ybr olabilirdi sorun yok ,

bunda ne var ? 2 sene sorunsuz binerim kıyı kıyı 90-100 km yle giderim ki buda bana yeter ,
yavv irfan sen kendi kendini kandırıyorsun hızı sevmiyorummu diyorsun ? derseniz hızı severim ama benim pirensibim motosiklet konusunda şudur eğer bir motosiklet , arabamdan fazla yakacaksa ben o motosiklete binmem ve almamda , benzin fiyatları nerelere gitmiş gelde bin ,gelde gönlünce gez 1100 cc bir makinayla yalansa irfan sen haksızsın deyin,

en azından benim maddi gücüm buna yetmez sonuçta durumu iyi olan zaten binip geziyor mesele yok ..:)


anlattığın kadarıylşa aldığın maaşın tamamıda sana kalmıyor doğal olarak ailenede yardımcı olmak zorundasın allah kolaylıklar versin yinede kendin bilirisin ,

boş ver arkadaşım milletin neresinden neyi çıkacağını bilmediğin,kullanılmışını alacağına
git aslanlar gibi tertemiz sıfır km bir motor al 150 yada 125 farketmez hiç olmazsa ilk sahibi olur adam gibi binersin esenlikler...
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
motorlar konusunda pek bi fikrim yok öncelikle onu belirteyim. ama sana ekonomik yönden tavsiyeler verebilirim.

dediğine göresürekli bi ihtiyaç gider çıkıyo parayı denkleştiremiyorum demişsin. eğer kredi taksitlerini ucu ucuna ödeyeceksen şu anki planına göre bence hiç girme o işe. nakitini biriktir kafan rahat olsun...

çünkü her zaman her ay hesapta olmayan masraflar giderler çıkıyo hiç aklına gelmeyecek konuda..ortada problem yokken laptop bozuluyo, harici hard disk yanıyo, arkadaşlarla gezi programı yapıyosun masraf çıkıyo, canın bişey almak istiyo alıyosun ve ya alamıyosun.

dediğim gibi kredi taksitlerini ucu ucuna yetiriyosan hiç bulaşma bence...
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Tenere nereee sen nereeee

Motoru almaya para bulamıyorsun deposunu dolduracak parayı nasıl bulacaksın.

Aklını basına topla ayagını yorganına gore uzat.

TR de alınabılecek en ıyı motor 250 cc sınıfıdır. Daha uzerıne cıktıgınızda sızı motosıklet somurmeye baslar. Eger maddi imkanlarınız kısıtlıysa 250cc uzerıne cıkmamanızı tavsıye ederım.

Hyosung un 250cc sınıfındakı performansı zaten yeterlı dıger markalarda aynı sekılde 250 cc ustu gercekten cok masraflı.

En ufak sorunda parcasından ıscılıgıne buyuk sıkıntı yasıyorsunuz. Mercedes e bınsenız ancak bukadar masrafınız olur.

Kısa bir ornek. KLE500 marş rublesi servisden alınıp servisde takıldı toplam tutar 400 TL Baskı balata ihtiyacım olsa o daha beter durum tahmınen 700 TL gibi bir rakama cıkıyor. O yuzden gerekmıyorsa yuksek cc tercıh etmemelısınız. Yakıt olarak da 4.5 litrenin altına inmeniz mumkun degıl o da cok sıkıcı 6 litre civarında bir tuketımı var o da dizel ve lpg li araclardan daha fazla yakması demek.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
438
sevgili arkadaşım tenere işini filan geç sen bence :) boş ver git sıfır bir ybr yada cbf al 2 sene sorunsuz bin 300 km de yap 500 km de ,

illa alacağım diye kendine sıkıntı sitres yapma tenereyi alacaksın hevesle, sonra yakıtı koymaya başlayacak ben motosiklete biniyorsam ekonomik yönden en kötü anlarımda bile beni etkilemeyecek gezmemi etkilemiyecek bir makina alırdım ki aldımda ,

motoru alırken 500 cc lik bir makina alacak nakit param vardı ama gittim sıfır cbf aldım yada ybr olabilirdi sorun yok ,

bunda ne var ? 2 sene sorunsuz binerim kıyı kıyı 90-100 km yle giderim ki buda bana yeter ,
yavv irfan sen kendi kendini kandırıyorsun hızı sevmiyorummu diyorsun ? derseniz hızı severim ama benim pirensibim motosiklet konusunda şudur eğer bir motosiklet , arabamdan fazla yakacaksa ben o motosiklete binmem ve almamda , benzin fiyatları nerelere gitmiş gelde bin ,gelde gönlünce gez 1100 cc bir makinayla yalansa irfan sen haksızsın deyin,

en azından benim maddi gücüm buna yetmez sonuçta durumu iyi olan zaten binip geziyor mesele yok ..:)


anlattığın kadarıylşa aldığın maaşın tamamıda sana kalmıyor doğal olarak ailenede yardımcı olmak zorundasın allah kolaylıklar versin yinede kendin bilirisin ,

boş ver arkadaşım milletin neresinden neyi çıkacağını bilmediğin,kullanılmışını alacağına
git aslanlar gibi tertemiz sıfır km bir motor al 150 yada 125 farketmez hiç olmazsa ilk sahibi olur adam gibi binersin esenlikler...

elleine sağlık çok güzel yorumlamışsın çok tatmin edici bi cevap oldu benım için

---------- Mesaj ekleme zamanı: 07:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:54 ----------

motorlar konusunda pek bi fikrim yok öncelikle onu belirteyim. ama sana ekonomik yönden tavsiyeler verebilirim.

dediğine göresürekli bi ihtiyaç gider çıkıyo parayı denkleştiremiyorum demişsin. eğer kredi taksitlerini ucu ucuna ödeyeceksen şu anki planına göre bence hiç girme o işe. nakitini biriktir kafan rahat olsun...

çünkü her zaman her ay hesapta olmayan masraflar giderler çıkıyo hiç aklına gelmeyecek konuda..ortada problem yokken laptop bozuluyo, harici hard disk yanıyo, arkadaşlarla gezi programı yapıyosun masraf çıkıyo, canın bişey almak istiyo alıyosun ve ya alamıyosun.

dediğim gibi kredi taksitlerini ucu ucuna yetiriyosan hiç bulaşma bence...

nerdeyse ucu ucuna gelıo o şekilde yazdıklarınız çok mantıklı bencede bulasmamak en doğrusu olacak
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
tenere beş para etmez sen parayı topla transalp al o daha mantıklı bence :cherry: tr şartlarında eğer aylık gelir 3000 tl nin altında ise en mantıklı silindir hacmi 249 dur daha yukarısı bakım benzin vergi sigorta hepsi ayrı bir dert evet herkez ister son model enduroya binmek ama malesef onlara binen sayılı insan var bu işler maddiyata bakar eğer para yoksa 150 cc devam hemde keyif hiç bu kadar beleş olmamıştır:queen: sana tavsiyem eğer alacak para bulamıyorsan benzini koyacak parada bulamazsın haberin olsun onlar yakmaz adeta benzini içer hüp diye sana yandım anam türküsü söyletir haberin olsun:farao:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
yavvv aklım almıyor arkadaşlar :cherry:

2000 cc arabam var yıllık 700 küsür vergi veriyorum 100 kmde 5.5 litre yakıt sarfiyatı var ortalama olarak ki fazla bile yaksa sorun yok hiç olmazsa 5 kişi aynı anda ve 600 kg yükü taşıyor bu arabaya 100 km de 6 lt. yakıt koyup işini her türlü gerektiğinde görüyorsun :)

fakat iş gezmeye gelince 100 km de bir motosiklete 5-6 lt, yakıt koyup gezmek bence çok fazla bir sarfiyat demek ve 1200 lira maaşlı bir adama koyar doğrusu ,

durumu ve maaşı daha üst seviyelerde olan arkadaşlarım için elbette değişir 3000- 4000 lira maaş alan adam tenereye de biner bmw yede biner 1300 cc ye de biner gezer , de !

kendi şahsım adına , hani bunun ev kirası, faturası mutfak gideri , hesapta olmayan sağlık ,bakım harcaması kılı tüyü vs. vs..

bazen öyle anlar oluyorki cbf bile adamı krize sürüklüyor :p

tabiki amacımız burada lugat parçalamak değil bildiğimiz gerçekleri paylaşmak ve benim gerçeğimde budur :)

gerçekleri göz ardı etmemeiz ve ayağımızı yorgana göre uzatmamız dileklerimle mt yi seviyorum...:cat:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst