Kadın motorcu ne ister? / Kadir Ecevit Özoğlu

Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Motosiklette erkek tekelini kırarak "Biz de varız" diyen kadınların, hissettikleri, yaşadıkları ve buldukları ilginç çözümler

Kadın motosikletçilere son yıllarda daha sık rastlar olduk. Motosiklette erkek tekelini kırarak "Biz de varız" diyen kadınlar, hissettiklerini, yaşadıklarını ve buldukları ilginç çözümleri bizimle paylaştı.


Ece Karakoç-Yüksek mimar

Bugün kadar trafikte kadın olduğunuz için ciddi bir tehlikeyle karşılaştınız mı?


Beş yıldır motor kullanıyorum ve şu ana kadar ciddi bir tehlikeyle ya da çok olumsuz bir durumla karşılaşmadım. Motor kullanmaktan her zaman büyük keyif aldım. Uzun yol kaçamaklarında yalnız başıma motosiklet kullanmayı çok seviyorum. "Vay elinin hamuru ile..." görüşünde olanlar trafikte az değil. Mesela kimsenin suçu yokken, kaskın içindekinin kadın olduğunu fark edince sinir patlaması yaşayan sürücüler var. Bence sırf kadın olduğumuz için sebepsiz yere köpürenlere gülüp geçmek gerekiyor. Belki de trafikte erkek dünyasına iğne saplıyoruz, iddialıyız, asiyiz, ya da korkusuz olduğumuzu kanıtlamaya çalışıyoruz. Aslında bu ürkütücü ortama rağmen motosiklet seven insanlarız sadece, tıpkı erkekler gibi...

Kıyafet konusunda sıkıntınız oluyor mu?
Motosiklet kullanan kadınların hepsi değişime alışıktır aslında, o kocaman korumalı kıyafetlerin içinde ufak bedenler, narin ruhlar ama yere sağlam basan ayaklar vardır. Topuklular üzerindeki hali ile motorcu hali arasında kocaman fark olan bir kadın olmak hiç kolay değil. En basit örnek; bir nikâha gidilecek, elbette otomobille gitme seçeneği var ama alışmış bünyeler böyle seçenekleri sevmez. Tercih rüzgârı hissetmekten yanadır ve plan işlemeye başlar. Elbise giymeyiveririz, pantolon üzerine şık bir bluz, topuklular hoop motor çantasına... Nikâh salonunun önünde ise değişim süreci başlar. Şaşkın bakan otopark görevlisine kask teslimatı yapılır. Rüzgârdan akmış rimel ve kaskın sildiği allık yeniden gözden geçirilip salona girilir. Motorcu kadın her zaman pratik çözümler bulmayı başarır.

Kadın motorcu olmanın hiç avantajı yok mu?
"Motosikletçi kadın" ülkemizde ya tepki çekiyor ya da saygı görüyor. İkisinin ortası yok gibi. Ama kadın motorcuların erkeklerden daha çok sevildiği de bir gerçek. Selamlayanlar, "Helal olsun" diyenler, korkutanlardan daha fazla. Önceleri saçlarımı saklamamın avantajlı olduğunu düşünürdüm. Sonra fark ettim ki, saklamamak daha güzel. El sallayanlar, yol verenler, gülümseyenler... Motorcu erkekler pek nasiplenemez bu ayrıcalıktan. Her şeye rağmen kadın motorcular daha şanslı. Motorcu kadın saçları çekinmeden rüzgâra teslim etmeli...


Amacım sadece motor kullanmak
Çiğdem Tatlısert - Halkla ilişkiler

Motosiklet almaya ta çocukken kuzenimin Almanya'dan İzmir'e motoruyla gelince karar verdim. 20 yaşına bastığım gün çalıştığım şirketten avans çekip çok eski model bir motosiklet aldım. İlk zamanlar sürekli kendimi saklamak zorunda hissediyordum. Bol kıyafetler filan giyiyordum.ZBilgi ve deneyimim arttıkça motorun modelini yükseltip motorsporlarıyla ilgilenmeye başladım. 2007'de Türkiye Kadınlar Supermoto Şampiyonası'nda birinci oldum. Aşama aşama kendimi keşfediyordum. İlk başta korunmaya çalışırken, sonra "Bak ben kadın olarak motosiklet kullanıyorum, bunu da yapabiliyorum" mesajı verme başladım. Şimdi olgunluk dönemine girdiğimi düşünüyorum. Artık amacım sadece bir yerlere ulaşmak, birilerine bir şey göstermek değil, gerçekten sevdiğim bir şeyi yapmak ve sağlığım elverdiği sürece motor kullanmak...



Motor tutkusu hayatımı değiştirdi
Başak Karaağaçlı-Ev kadını

Beş yıl önce ailemi güçlükle ikna ederek aldığım scooter'la motosiklet dünyasına adım attım. Motor sevdasıyla işimi değiştirip motosiklet sektöründe çalışmaya ve Motorbike Dergisi'nde yazmaya başladım. Tecrübe kazandıkça önce 250 cc'lik, ardından 600 cc'lik motor kullanmaya devam ettim. 2007'de kadın sürücülerin yarıştığı Türkiye Supermoto Şampiyonası'na katılıp ikinci oldum. Motosiklet sayesinde tiyatro sanatçısı eşimle tanıştım. Yani motosiklet tutkusu tamamen hayatımı değiştirdi diyebilirim... Şimdi eşimin 1300 cc'lik motorunu birlikte kullanıyoruz. Uzun seyahatlerde sırayla kullanmak çok keyifli oluyor. Kendimi iyi hissettiğim sürece her yere motorla gitmeye devam edeceğim, neresi olursa olsun...


KADİR ECEVİT ÖZOĞLU / GAZETE HABERTÜRK
 

Ekli dosyalar

  • 523100_detay.jpg
    523100_detay.jpg
    16.5 KB · Görüntüleme: 12,313
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Ben demiştim Kadınlar bu Tekeli kırar diye :cherry:
Güzel hareketler bunlar Bayan arkadaşların motosikletleriyle trafikte olması güzel bir şey.:rendeer:
 
Katılım
5 Tem 2009
Mesajlar
655
kadın sürücülerin böyle profesyonelleşmeleri çok güzel, en azından erkeklerin kafalarındaki mitleri aşıyorlar, başarılar dilerim kendilerine.
 
Katılım
20 Şub 2010
Mesajlar
37
trafikte bu kadar ayı varken işleri zor hakkaten , sabırlar diliyorum kendilerine ama öte yandan daha dikkatli ve tedbirli davranacaklarına da kuşkum yok.
en azından motorsikletçi toplantılarına ve gezilerine renk katacaklardır :)
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
trafikte yoldan ve araçların hareketlerini izlemekten başka birşey yapmıyorumki sürücülere bakıyım birde bayanmı değilmi diye (=
 
Katılım
4 Şub 2006
Mesajlar
1,357
Artık her çeşit motoru kullanan kadını görmek mümkün.Pek bir efendiler,durmasını kalkmasını biliyorlar,trafik kurallarına uyuyorlar.Enduro da kullansa SS de kullansa şova kaçmıyor-dün benle yarıştıklarını zanneden,bilerek gaz kesince önüme geçip hareketler yapan gileralı apaçilerin aksine..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Mar 2010
Mesajlar
121
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
annem arka çantanın sırtına batmasından bıktı artık oraya güzel bi sırt destei istiyor :D
 
Katılım
1 Şub 2009
Mesajlar
427
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
helal sadece kadınları değil her türlü motosiklet sevdalısını aramızda görmekten mutluluk duyuyorum.böylede olması gerekiyor bence.:)
 
Katılım
12 Şub 2010
Mesajlar
250
geçtiğimiz salı saat akşam 6 civarı izmir bornovada hyosung gt 250 r kullanan bi bayan gördüm(özellikle mevkiyi ve saati belirtiyorum ki bu siteye üye ise bu yazdığımın kendine yazıldığını anlasın. durdurup tebrik etmeyi çok istemiştim. ) :D motora o kadar profesyonelce yatmışki o gidonu o kadar kendinden emin tutuyorduki artık motosiklet onun bir parçası gibi olmuştu ve en çok dikkatimi çekende racing motorlarda bayanlara artçı olmaktan çok sürücü olmak daha çok yakışıyo. kendisini tebrik ediyorum...
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Ben Hatay-Harbiye ye gittiğimde karşıdan iki tane cbf 600 geliyordu..Kendi kendime dedim ki ya ne ufak adammış,incecik vücud arkasından rüzgardan savrulan uzun sarı saçları fark edince hayran hayran baka kalmıştım. Sonuna kadar destekliyorum
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
geçtiğimiz salı saat akşam 6 civarı izmir bornovada hyosung gt 250 r kullanan bi bayan gördüm(özellikle mevkiyi ve saati belirtiyorum ki bu siteye üye ise bu yazdığımın kendine yazıldığını anlasın. durdurup tebrik etmeyi çok istemiştim. ) :D motora o kadar profesyonelce yatmışki o gidonu o kadar kendinden emin tutuyorduki artık motosiklet onun bir parçası gibi olmuştu ve en çok dikkatimi çekende racing motorlarda bayanlara artçı olmaktan çok sürücü olmak daha çok yakışıyo. kendisini tebrik ediyorum...

Arkamda ablam, Mecidiyeköy'de stadın önünden trafiği yarmaya çalışırken siyah hyo'lu bir bayan görmüştük. 650likti sanırım. Sesten anladığım kadarı ile. Dediğin kadar mükemmel kullanamıyordu ama ben içimden " Yahu şu trafikte o dengesiz aleti gene iyi sürüyor, devirmiyor" dedim.

Sadece kaskı vardı, sırf uyuzluk olsun diye ( hani biz bu işin kompedanıyız hesabı :queen: ) yanına yaklaşıp " Sadece kaskla olmaz bu iş, bir mont al en azından ! " demek geldi içimden ama sonra apaçiliğin luzumu yok dedim gazladım gittim.

Unutmadan İzmit'te de bir nine var Yamaha scooterla gördüm bir kaç kere, çok tatlı duruyor ya... Kafasında kaskı tır tır tır geziniyor... :)
 
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
1,039
kadınlardan araba sürücüsü olmadığı gibi motor sürücüsüde olmaz herkes kadın sürücüleri görüyor trafikte nasıl araç kullandıklarını 10 kadından ancak 2 tanesi adam akıllı araç kullanıyor gerisi saçmalıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
1,039
kadınlardan araba sürücüsü olmadığı gibi motor sürücüsüde olmaz herkes kadın sürücüleri görüyor trafikte nasıl araç kullandıklarını 10 kadından ancak 2 tanesi adam akıllı araç kullanıyor gerisi saçmalıyor.ayrıca bu röportaj metropol şehirlerde yaşayan belli bir kesime hitap eden bir grup zengin kadınların fikirleri ben inanmıyorum tüm kadınları temsil ettiklerine
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Kadın sürücü/motorcular hakkında bu kadar acımasız eleştiri yapanları bazen anlamakta zorlanıyorum..

Bu tür muhalefet zihniyeti nedeniyle kadın motorcular doğal olarak azınlıktadır..

Kadın motorcuların sayısının fazlalaştığını ve karayolunda yılan gibi kıvrılarak seyahat ettiklerini düşünelim..

Erkek motorcuların yaptığı gibi; bu kez'de kadın motorcular; performans ekzoslarını caaavvv diye bağırtıp ve tek teker yaparak

yanınıza gelip dursa sizi gezdirmek istese , başta bu işe muhalefet edenler yolun sonu meçhulde olsa! artçı olarak

o motosiklete binerler!.. yılan gibi kıvrılarak motorla seyahat ederler..

Hayır binmemmi dediniz !..

Peki haklısınız!.. o racing motorların arkasına artçı olarak binen kızlar/kadınlar demekki erkeklerden daha cesur!..

Bırakalım kadın motorcuyu ; hangimiz veya kaçımız ; erkek motorcunun kullandığı bir ss racing motorun arkasında artçı olarak yol alabiliriz..

Hadi bi özeleştiri yapalım!.. ::crying::::igne::
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
Kadın sürücü/motorcular hakkında bu kadar acımasız eleştiri yapanları bazen anlamakta zorlanıyorum..

Bu tür muhalefet zihniyeti nedeniyle kadın motorcular doğal olarak azınlıktadır..

Kadın motorcuların sayısının fazlalaştığını ve karayolunda yılan gibi kıvrılarak seyahat ettiklerini düşünelim..

Erkek motorcuların yaptığı gibi; bu kez'de kadın motorcular; performans ekzoslarını caaavvv diye bağırtıp ve tek teker yaparak

yanınıza gelip dursa sizi gezdirmek istese , başta bu işe muhalefet edenler yolun sonu meçhulde olsa! artçı olarak

o motosiklete binerler!.. yılan gibi kıvrılarak motorla seyahat ederler..

Hayır binmemmi dediniz !..

Peki haklısınız!.. o racing motorların arkasına artçı olarak binen kızlar/kadınlar demekki erkeklerden daha cesur!..

Bırakalım kadın motorcuyu ; hangimiz veya kaçımız ; erkek motorcunun kullandığı bir ss racing motorun arkasında artçı olarak yol alabiliriz..

Hadi bi özeleştiri yapalım!.. ::crying::::igne::

Hocam çok güldürdün beni.Benim artçı olmam çok zor.Zira h:pale::pale:anım tek gözümü oyar diğerini ise japon yapıştırıcıyla yapıştırır.:salut:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst