Jüpiter 125 hidrolik fren tekerleği sürekli sıkıyor

Katılım
23 Şub 2025
Mesajlar
7
daha oncede bu konuyu acmistim tavsiyelerinizden şunları yaptım
Cbs fren sistemini kontrol ettim
yagi biraz bosalttim
pistonu geriye ittim
fren pimi ve balata pimlerini yagladim
pistonun onundeki balata guzel guzel frenden elimi cekince geriye gidiyor sürtmeyi birakiyor ama onun karşısındaki arkasinda piston olmayan balata geriye gitmiyor daha dogrusu hic hareket etmiyor surekli surtuyor.
Ve ek olarak arka tekerlekden ise kesik kesik bi uğuldama sesi geliyor eger kampananin telini biraz sıkarsam kampana frenin balatası kesik kesik bi şekilde sürtüyor servisine götürdüm hic bisey anlamadi.
 
Katılım
25 Mar 2024
Mesajlar
37
Motosikleti
Jüpiter 125
Jüpiter 125 ben de kullanıyorum. Birçok motorda ön diskte yamukluk var onu kontrol ettiniz mi ?
 
Katılım
13 Şub 2024
Mesajlar
343
Motosikleti
Hero Dash 125, CB125F
Benim Hero Dash da böyle. Çok minik sıkıyor, dönerken bir noktada daha fazla dokunuyor. Disk yamuk görünmüyor ama gözle belli olacak kadar da sürtmüyor zaten. Belki sizinki de böyledir.
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Ön fren merkezi milimetrik bile basılı kalsa kendi kendine yavaşça freni sıkar. Eğer arada sürtme sesi geliyorsa disk yamuk. Diski belirli zaman sonra sıkıyor ve bırakmıyorsa dediğim gibi üst merkez tam boşta değil hafif basılı kalmıştır.
 
Katılım
23 Şub 2025
Mesajlar
7
Gözle görülemeyen milimetrik yamukluklar böyle sürtmelere sebebiyet veriyor olabilir.
o kadar ufak yamukluklar tekerlegin donmesinde cok bi etkisi olmaz bence ve balata ara ara surtmuyor bi tanesi hic surtmuyor öbürü hep surtuyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Gözle görülemeyen milimetrik yamukluklar böyle sürtmelere sebebiyet veriyor olabilir.
o kadar ufak yamukluklar tekerlegin donmesinde cok bi etkisi olmaz bence ve balata ara ara surtmuyor bi tanesi hic surtmuyor öbürü hep surtuyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Benim Hero Dash da böyle. Çok minik sıkıyor, dönerken bir noktada daha fazla dokunuyor. Disk yamuk görünmüyor ama gözle belli olacak kadar da sürtmüyor zaten. Belki sizinki de böyledir.
elinizle cevirince 2 tür dönüyor mu tekerlek benimkisi yarim tur anca dönüyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ön fren merkezi milimetrik bile basılı kalsa kendi kendine yavaşça freni sıkar. Eğer arada sürtme sesi geliyorsa disk yamuk. Diski belirli zaman sonra sıkıyor ve bırakmıyorsa dediğim gibi üst merkez tam boşta değil hafif basılı kalmıştır.
hidrolik kutusunami bakmaliyim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst