- Katılım
- 25 Haz 2005
- Mesajlar
- 205
Seko' Alıntı:Bu titreşim sorununun ne kadar iğrenç birşey olduğunu tahmin ettiğimden henüz motor alabilmiş değilim (şu anda titreşimsiz olduğunu düşündüğüm iki adayım var). Jinlun Bursa bayisinde 3-4 motoru çalıştırıp denedim. 250'likler gerçekten kötü ama 150 cc olanlarda titreşim yok. Bayiler ısrarla, ya müşteriyi aptal sandıklarından ya da bu işten anlamadıklarından sürekli her motor titrer şeklinde yorumlar yapıyorlar. Evet, her motor titrer ama bu şekilde rezonansa girmez. Normal motor titreşimi ile bunu birbirinden ayırmak gerekir. Bu olay krank üzerinde dengeleyici döner kütle olmamasından kaynaklanıyor. Eğer var da titriyorsa daha kötü. Bunun tek çaresi motoru dengelenmiş olarak imal etmektir. Sonradan takoz lastik vs takmakla titreşimi yok edemezsiniz ancak biraz sönümlersiniz. Ve unutmayın sadece titremekle kalmazsınız, motorunuzun pek çok vidası kendiliğinden gevşeyip arızalara sebep olur. Rezonansın karşısında hiçbir güç duramaz. Vida yerine kaynakla birleştirme yapılsa bile bir süre sonra kaynakları çatlatacaktır. Bu işin çözümü için biz kullanıcıların da biraz seçici olması gerekiyor. Almayı düşündüğünüz motoru sehpasındayken boşta çalıştırın ve üzerine binmeyin. Biraz gazladığınızda (4000 devir kadar) kendi kendine çamaşır makinası gibi yürümeye başlıyorsa uzak durun derim. Bu motorları satıcıya "tireşimli" olduğunu belirterek almaktan vazgeçerseniz bu konu zamanla distribütör firmalar için de bir seçim kriteri olmaya başlayacaktır.
Selamlar
bu yazıyı kutlamamak elde değil . çok güzel yazılmış . aşırı karamsar olmamak lazım genel olarak doğru aracı seçsin millet . bir kere almış millet ne yapsın .

