Jawa Laser 250 mi yoksa 350 Twin Sport mu?

Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/80665-ankaradan-adanaya-minik-bir-seyahat.html
Jawa twinsport fazla yakmaz.Burada arkadaş genelde 100 km/h üzerinde gitmiş ama 4,5-5 litre yakmış.350 cc 2 silindir 2 zamanlı bir motor için çok iyi bir yakıt tüketimi.Kawasaki ninja 250 bile 250 cc 4 zamanlı ve enjeksiyonlu olduğu halde aşağı yukarı aynı yakıyor.

Benim ayarsız 125lik bile 4 litre yakıyor gaza çok asılırsam... :) O kadarcık yakıversin ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:19 ----------

Teknik hocam, çok güzel bir yolculuk yapmışsınız... Keşke motorunuz da dursaymış çok temizmiş... İnşallah yaza Jawa, çadır ve Akdeniz diyorum... :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:25 ----------

Teoman abi bende de jawa laser var.Parça konusunda eskişehirde olduğum için bulmam pek mümkün olmuyor.Ankarada araştırılırsa bence fazla sıkıntı olacağını düşünmüyorum.Sahibindende de parçalarını bulmak mümkün hem laser için hemde 350 twinsport.

Deathghost sana ayrıca mesajla soracaktım parça olayını iyi oldu yazdığın... Herhalde Twin sport da şansımı deneyeceğim, hele bir de motorları göreyim de. Şansıma da yağmurlar başladı bakalım en kısa zamanda... Bak parça olayını Yunus'a danışabilirsin... ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

Yunus çok güzel bir örnek olmuş ama bu hale getirmek için bir araba parasını yer zannımca... :) Bu arada ön dış tekeri ters yönde takmışlar değil mi?
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Benim ayarsız 125lik bile 4 litre yakıyor gaza çok asılırsam... :) O kadarcık yakıversin ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:19 ----------

Teknik hocam, çok güzel bir yolculuk yapmışsınız... Keşke motorunuz da dursaymış çok temizmiş... İnşallah yaza Jawa, çadır ve Akdeniz diyorum... :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:25 ----------



Deathghost sana ayrıca mesajla soracaktım parça olayını iyi oldu yazdığın... Herhalde Twin sport da şansımı deneyeceğim, hele bir de motorları göreyim de. Şansıma da yağmurlar başladı bakalım en kısa zamanda... Bak parça olayını Yunus'a danışabilirsin... ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

Yunus çok güzel bir örnek olmuş ama bu hale getirmek için bir araba parasını yer zannımca... :) Bu arada ön dış tekeri ters yönde takmışlar değil mi?

Yok yahu elin anahtar tutuyorsa birde sanayide tanıdık bir dükkanı olan arkadaşın var ise en fazla 1-2bintl harcarsan bu hale getirilir,
Zira bktığında nikelaj depo ve döşemelerle oynanmış bi kaç ufak tefek teferruat daha var şaseyi bozmamış sadece kuyruğu kısatmış çokda uzun uğraşlar gerektircek şeyler değil.Ha birde bu yukarıdaki 500cc galiba..
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
Jawa 350 candır :) Teknikhoca anlatmış herşeyi.2011 de topladım bende 1 yıl kadar kullandım sonra başka bir motor alıp 2. motor yapmıştım jawayı ara sıra biniyordum.Aktif kullandığım dönemde parça problemi çekmedim.Açıkçası ihtiyaçta olmadı.Motor orjinal olduktan sonra seni üzmez.Yan sanayi parça kullanırsan çabuk dağılır.Boşuna para vermiş olursun.Teknik hoca bahsetmiş yağ damlatma sorununu.Isparta gibi sanayisi gelişmemiş biryerde bile bulabildiysem bulunur diye düşünüyorum.

Buji patlatma sorununu kısa pasolu Reno 12 bujisi ile çözmüştüm ben
Yakıt-Yağ karışımı çok önemli.Az katarsa segmanlar ses yapmaya başlar.Çok katarsan bir süre sonra manifotlar doluyor silindirler ramdumansız çalışıyor.
Sabah jikle ister.Sürekli dışarıda dururdu motorum kar kış demeden 2 kez kontak kapalı marşa basıp sonra kontağı açıp çalıştırırdım.Hiç çalışmamazlık etmedi.
Aküsü önemli bu meretin.12v 5A akü takılmıştı ilk toplattığımda.Gece sürüşlerinde akü ışığı yakmaya başladı. 12v 9A akü ile çok güzel çalışıyor.
Tek plastik parçası arka kuyruk kısmıdır.Oda nalet bir parça aman zarar verme :) Ayaklığa kaldırırken elim kaydı motoru düşürmemek için plastikten kavradım kırmıştım.Ispartada fiberci bulup yaptıramadım.2-3 ay kadar aradım en sonunda burdur/gölhisarda bir bisiklet tamircisinden buldum.
Egzoz susturucularındanda bahsetmiş teknik hoca.Orjinalini çok zor bulursun.Susturucu yoksa yakıtı birazdaha fazla yakıyor.Ben 5 ay kadar aramıştım.Parça parça alıp sonra taktırmıştım.
Parça konusunda öm atarsan ben yardımcı olabilirim.

Aklıma şuan için başka birşey gelmiyor.Şöyle bir resim atayim canlandırayım forumu :) :)

kopyassany0061s.JPG
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Çok sağolun ya, iyice sabırsızlanıyorum bir alsaydım... Çok güzelmiş, tam bir Kara Jawaymış... :) Parça konusunda danışacağım ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:22 ----------

Yok yahu elin anahtar tutuyorsa birde sanayide tanıdık bir dükkanı olan arkadaşın var ise en fazla 1-2bintl harcarsan bu hale getirilir,
Zira bktığında nikelaj depo ve döşemelerle oynanmış bi kaç ufak tefek teferruat daha var şaseyi bozmamış sadece kuyruğu kısatmış çokda uzun uğraşlar gerektircek şeyler değil.Ha birde bu yukarıdaki 500cc galiba..

Hımm evet 500lük. Kendim uğraşıp yaparsan olur evet o zaman çok tutmaz ama dediğin gibi yer sorun... Ben apartmanın önünde tamirat işlerini yaptığım için gelen geçenle muhabbetten bi karbüratörü takmam bir saati aşıyor... :) Bu durumda motoru toplamam imkansız olur... :D Bu motorda amortisörler kısalmış, egzoslar el yapımı galiba, yan motor kapakları da nikelaja girmiş ama Jawa'da aliminyum o yüzden o olmaz. En önemlisi disk fren olayı, ön tekere çift disk takmak harbiden Türkiye şartlarında biraz pahalıya çıkabilir gibime geliyor
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
386
Jawa 350cc 2 zamanlı bir motosiklettir..ilk 1929 yılında frantisec janecek tarafından 500 cc olarak tasarlanmış,daha sonra o yıllarda ekonomik olması acısından 175 cc lik 250 cclik olarak üretim yapılmış.Daha yazarımda konu dağılmasın

Bu motosikletin bütün parcaları mevcut,Adana,mersin,konya,izmir,manisa,antalya,adıyaman,hatay gibi illerde parcaları bulunur.
jawa laser jawanın yaptığı en kötü motor modeli.
jawayı tanımayan insanlar bir çok sorunla karşılaşmış sorunla karşışalınca cözüm aradığında kalifiye usta bulamamış bundan dolayıda jawa çok yakıyor jawa sorunlu motor gibi aslı astarı olmayan bir sürü safsata ortaya cıkmıştır.
Jawada eksantirik zinciri yok adam debriyaj zincirine eksantirik zinciri diyor :) şimdi bu kişinin bindiği motoru aldınmı yandın,Ben gecen bir jawa aldım sitemizden bir arkadaşımız yapıyor motoru şu an bsabora ya teslim ettim.Doğru adama teslim edeceksin motoru arkana bakmayacaksın.Birazdan konuyu acacaktım zaten.
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Kürşat gözümüzü kararttık, alacağız inş yakında... ;) 125 cc şehiriçinde çok iyi ama, geçen yaz bir günde 550 km yol yapmıştım, bir daha o işkenceyi çekmek istemiyorum... Mustafa Sandal demiş ya bastı mı gaza gider mi gider... :)
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
evet 500lük. Kendim uğraşıp yaparsan olur evet o zaman çok tutmaz ama dediğin gibi yer sorun... Ben apartmanın önünde tamirat işlerini yaptığım için gelen geçenle muhabbetten bi karbüratörü takmam bir saati aşıyor... :) Bu durumda motoru toplamam imkansız olur... :D Bu motorda amortisörler kısalmış, egzoslar el yapımı galiba, yan motor kapakları da nikelaja girmiş ama Jawa'da aliminyum o yüzden o olmaz. En önemlisi disk fren olayı, ön tekere çift disk takmak harbiden Türkiye şartlarında biraz pahalıya çıkabilir gibime geliyor

rresimdeki alette disk fren yok mirim kampana ön tekerdeki de sadece nikelazlı kapak var :)
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
rresimdeki alette disk fren yok mirim kampana ön tekerdeki de sadece nikelazlı kapak var :)

Hakkaten yaa, ama çok güzel kamufle etmiş... :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

ya Yunus onu bunu boşver de senin eski Jawanın resimleri var mı? Şöyle baksak da gözümüz gönlümüz açılsa?
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Hakkaten yaa, ama çok güzel kamufle etmiş... :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

ya Yunus onu bunu boşver de senin eski Jawanın resimleri var mı? Şöyle baksak da gözümüz gönlümüz açılsa?

eski olanınki burda dur buldum yükleyim..

60126842508277753160046.jpg

43130745675491103105370.jpg

24847045675422769778821.jpg

28451245675461103108319.jpg

25539845675466769774437.jpg


ötekininde bi fotoğrafı olacaktı bulursam koyayım..

57939038946317109356111.jpg

57947138946325109355313.jpg

56276538946331442688086.jpg

58063038946308776023614.jpg
 
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
776
Kullanan arkadaşlar tam olarak yakıt tüketimlerini söylerlerse çok memnun olurum.Çünkü internette Jawa hakkında aşırı yakarmış falan deniliyor.Daha önce de dediğim gibi genelde 4.5-5 kadar yakıyorsa 350 cc için çok iyi Kawasaki ninja 250 ve hyosung gt 250 nin de o kadar yaktığını düşünürsek.
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
@GaCCaLL
Motorların çok güzel.Allah kaza bela vermesin.
@haojin2005
Hiç litre bazında hesaplamadım.125lik scooter 13 krs yakarken jawa 24 krs yakıyordu kmde.Benzinin litre fiyatı kaçtı hatırlamıyorum.

Herkez eski kasa topluyor TS350 toplayan az.10-15 yıla bulamıcaklar ts350 leri çoğu hurdalıkta bile kalmadı.
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Vayy vayy vayy Yunus sanat eseri mübarek... Çok güzel toplamışsın, valla eline koluna sağlık... Yüksek gidon (Didon?) da çok yakışmış...Yeminle ne varsa eskilerde var... ;)
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Vayy vayy vayy Yunus sanat eseri mübarek... Çok güzel toplamışsın, valla eline koluna sağlık... Yüksek gidon (Didon?) da çok yakışmış...Yeminle ne varsa eskilerde var... ;)

Kendim topladım dersem benim kuzene hakaret etmiş olurum kuzenimle beraber topladık ikimizinde emeği var o motorda lakin muayne yok işte :) ekonomiye can verdiğimde muayneye götürcem :queen: 350'lik jawanında kmsi orjinal 15k ilk sahibinden aldım :) ve para vermedim işte elime para geçse onunda ruhsat değişecek muayne falan derken var yine bi 500-600 lira masrafı.İşin garibi şuan başka bi motor topluyorum benim litreliğin yanına şehiriçi binmelik onunda muaynesi yok :queen: ama onu sürekli kullanacağım için yaptırmam şart :mrgreen:
 
Katılım
26 Haz 2012
Mesajlar
161
Teoman abi inşallah aklına yatan bi tane bulursun kısa zamanda da alırsın...
GaCCaLL Jawaların 2side harika gözüküyor .Çok güzel toplamışsınız senin ve kuzeninin de eline sağlık :))
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Sorma muayene problemi benim de başımda... 420 tl bu motorun, alacağım motorunda olmayacak muhtemelen... Bakalım önce hangisini muayeneye sokacağım... :) Ama bu yaz için mecbur sadece biri...

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------

Deathghost, buldum buldum da işte gidip bakmaya almaya zaman kalmadı. Ama en kısa zamanda inş.. ;)
 
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
386
Sorma muayene problemi benim de başımda... 420 tl bu motorun, alacağım motorunda olmayacak muhtemelen... Bakalım önce hangisini muayeneye sokacağım... :) Ama bu yaz için mecbur sadece biri...

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------

Deathghost, buldum buldum da işte gidip bakmaya almaya zaman kalmadı. Ama en kısa zamanda inş.. ;)

alacağın motorun neden muayenesi yok ? muayeneli alacaksın.satan insan cok muayeneli motor 200 tl fazla olacak muayeneli motor olacak.Hiç muayenesiz motor almadım.Birde onun derdiyle uğraşacam derken bir bakıyorsunuz kaçtığınız 150 200 tlden fazlaya mal oluyor.
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
Sorma muayene problemi benim de başımda... 420 tl bu motorun, alacağım motorunda olmayacak muhtemelen... Bakalım önce hangisini muayeneye sokacağım... :) Ama bu yaz için mecbur sadece biri...

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------

Deathghost, buldum buldum da işte gidip bakmaya almaya zaman kalmadı. Ama en kısa zamanda inş.. ;)
benim yaza alacağım 350 liğinde mutlaka plaka ruhsat olacak... evrak eksiği olmayacak.. satışımı alıp gideceğim... daha önceden sütten dilim yandı...:pr::salut::salut:
fazla fazla veririm aynı hataya 3. kez düşmem...
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Ya şu an için beğendiğim motorların değil muayene, ruhsatı bile olduğu şüpheli. Ama dediğin gibi muayeneli bulursam hiç kaçırmam... ;)
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Ve bir hafta geçti, beğendiğim motorların ikisi birden ilandan kalktı vazgeçtiler satmaktan galiba zaten iki motor da aynı yerde duruyordu... :( Biraz daha bekleyeceğiz galiba... Ya Laser ilanı duruyor ama ne dersiniz değer mi acaba? Sağı solu, makyajı elden geçecek ama motorda yürüründe bir sorun yok gibi??? Yoksa bekleyip uygun bir twinsport mu arayayım? Yine döndük başa... :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst