- Katılım
- 12 Kas 2007
- Mesajlar
- 414
- Konu Yazar
- #1
Herkeze iyi günler yaptığım bağzı işlemleri sizinle paylaşmak istedim.Jantımda iki adet çarpmadan dolayı yamukluk vardı ve jant kenarlarından hava kaçırıyordu.Lastikleri cıkardığımda lastiğin oturduğu yanaklar baya bi oksitliydi boyamam gerektiğine karar verdim ve işe koyuldum.
Bu jantın ilk hali şidi düzeltme işine geçiyorum.

İki adet çekice ihtiyacımız var,çekici yamuk olan yere dayayarak diğer çekiçle vuruyoruz bu hareketi defalarca tekrarlıyoruz taki düzelenekadar,dikkat etmemiz gereken bir husus var fazlada hızlı vurmamak jantı çatlatabiliriz.


Jant ilk önce kesme tasına taktığım tel fırçayla temizledi ardından ince bir zımparayla güzelce zımparalıyoruz,zımpara sonrası tinerle temizleyebiliriz zımparanın amacı hem eski pislikleri kaldırmak hemde boyanın pürüzlü yüzeye tutunmasını sağlıyor.


Boya işleminde kullanacağım boya epoksi astar,epoksi sonkat boya ve sertleştirici.Astar boyayı uygun bir tinerle inceltip sertleştiriciyide ilave ediyoruz,ardından iyice karıştırıyoruzve boyamıza başlıyoruz.Boya tabancasındaki boya miktarını az açıyoruz 1 kat boyadıktan sonrabiraz kurumasını bekliyoruz ve ikinci katıda boyuyoruz ve birgün kurumaya bırakıyoruz.


Boyamız kuruduktan sonra p600 ince zımpara ile astar boyamızın üzerini biraz zımparalıyoruz maksat çizilsin söylediğim gibi boya iyi tutunsun.Ardından yine jantı temizliyoruz bukez hava veya bezle emiliyoruz ve son kat boyanına da karışımını yaparak boyama işlemini yapıyoruz ben tek kat geçtim yeterli geldi işlem sonunda gayet güzel oldu jant kenarlarındaki kaçaklar kalmadı,jantı komple boyamadığıma pişman oldum birdahaki lastik değişiminde inşallah...


Bu jantın ilk hali şidi düzeltme işine geçiyorum.

İki adet çekice ihtiyacımız var,çekici yamuk olan yere dayayarak diğer çekiçle vuruyoruz bu hareketi defalarca tekrarlıyoruz taki düzelenekadar,dikkat etmemiz gereken bir husus var fazlada hızlı vurmamak jantı çatlatabiliriz.


Jant ilk önce kesme tasına taktığım tel fırçayla temizledi ardından ince bir zımparayla güzelce zımparalıyoruz,zımpara sonrası tinerle temizleyebiliriz zımparanın amacı hem eski pislikleri kaldırmak hemde boyanın pürüzlü yüzeye tutunmasını sağlıyor.


Boya işleminde kullanacağım boya epoksi astar,epoksi sonkat boya ve sertleştirici.Astar boyayı uygun bir tinerle inceltip sertleştiriciyide ilave ediyoruz,ardından iyice karıştırıyoruzve boyamıza başlıyoruz.Boya tabancasındaki boya miktarını az açıyoruz 1 kat boyadıktan sonrabiraz kurumasını bekliyoruz ve ikinci katıda boyuyoruz ve birgün kurumaya bırakıyoruz.


Boyamız kuruduktan sonra p600 ince zımpara ile astar boyamızın üzerini biraz zımparalıyoruz maksat çizilsin söylediğim gibi boya iyi tutunsun.Ardından yine jantı temizliyoruz bukez hava veya bezle emiliyoruz ve son kat boyanına da karışımını yaparak boyama işlemini yapıyoruz ben tek kat geçtim yeterli geldi işlem sonunda gayet güzel oldu jant kenarlarındaki kaçaklar kalmadı,jantı komple boyamadığıma pişman oldum birdahaki lastik değişiminde inşallah...

