İznik hakkında..

Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
14
Selamlar...

Herkesin kafalasında yer alan çok gezen mi bilir, yoksa çok okuyan mı sorusunun cevabı burada...
Kesinlikle çok gezen bilir, bakınız İznik konusunda okudum ama birşey bulamadım.

Bu haftasonu İznik'e kültür turu planlıyorum, cumartesi yola çıkıp o gece orada konaklayarak 2 gün boyunca rahat rahat gezmeye niyetim var. İnternet de araştırdım, motor sevdalısı dostlarımız hiç konaklama yapma gereği duymamış, dolayısıylada rapor yayınlamamış.Sizlerden önerilerinizi benimle paylaşmanızı rica ediyorum.
Nerede yenilir içilir?
Nereler gezilir (Çok zahmet olmazsa ufak bir harita rotası:))
Nerede kalınır?


Şimdiden çooook teşekkürler...
 
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
14
Eyvallah dostum, o kesin zaten... Orhangazi'de ki yerinden sürekli yiyorum, arada parmaklara çokk dikkat ediyorum..
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
108
Hocam anne tarafı Orhangazi'li olduğu için çok sık gideriz o tarafa. Sana tavsiyem İstanbul'dan çıktıktan sonra kara yolunu tercih edip Karamürsel'den dağ yoluna sapman. Tam nereden dönüldüğünü hatırlayamyorum ama sorarak rahatça bulabilirsin sanırım (öğrendiğimde güncellemeye çalışacağım). Bir süre yokuş çıkıyorsun, tam olarak dağın tepesine. Ama inan oradaki manzaraya değer. Daha sonra indiğin yer yukardan tercih ettiğin yola göre Boyalıca köyü oluyor oradan sola dönerek İznik'e gidebilirsin. Diğer arkadaşlar için de bu yol tam motosikletle gidilecek bir rota, Bursa tarafına gidilecekse kesinlikle tavsiye ederim.
Not: Her inişte olduğu gibi burada da az da olsa ciddi virajlar var, eğim de olduğu için ekstra dikkat sarfedin.
İyi gezmeler:)



Haritalardan bu şekilde göstermeye çalıştım. Umarım yardımcı olur.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
14
Hocam anne tarafı Orhangazi'li olduğu için çok sık gideriz o tarafa. Sana tavsiyem İstanbul'dan çıktıktan sonra kara yolunu tercih edip Karamürsel'den dağ yoluna sapman. Tam nereden dönüldüğünü hatırlayamyorum ama sorarak rahatça bulabilirsin sanırım (öğrendiğimde güncellemeye çalışacağım). Bir süre yokuş çıkıyorsun, tam olarak dağın tepesine. Ama inan oradaki manzaraya değer. Daha sonra indiğin yer yukardan tercih ettiğin yola göre Boyalıca köyü oluyor oradan sola dönerek İznik'e gidebilirsin. Diğer arkadaşlar için de bu yol tam motosikletle gidilecek bir rota, Bursa tarafına gidilecekse kesinlikle tavsiye ederim.
Not: Her inişte olduğu gibi burada da az da olsa ciddi virajlar var, eğim de olduğu için ekstra dikkat sarfedin.
İyi gezmeler:)



Haritalardan bu şekilde göstermeye çalıştım. Umarım yardımcı olur.


Dostum Ellerin dert görmesin...

Ama senin güzergahını kullanamayacağım, bir tane daha yolcum var ve motosiklete henüz alışamadı. İlk günden korkutmayalım. Orhangazi yolu daha sakin ve düz:)
 
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
640
İzniğe defalarca gidip, birçok kerelerde konaklayan biri olarak detaylı bilgi verebilirim sanırım. İzniğe Eskihisar-Topçular arabalı vapur hattından karşı yakaya geçerek 2 farklı yoldan ulaşabilirsin.



Topçularda indikten sonra sağa Yalova yönüne dönersen, Yalova-Orhangazi üstünden göle ulaşırsın. Orhangazi içindeki ilk İznik tabelasından saparsan gölün kuzey sahil şeridini boydan boya, zeytin bahçelerinin kokusunu içine çeke çeke gidersin.

Topçulardan sola saparsan Karamürsel içinde Yalakdere sapağından girerek, köy yollarından Boyalıca'ya inersin. Her ikiside ayrı ayrı güzel yollar.

Konaklama olarak sana tek bir yer öneririm

http://www.zeytincegezi.com//Default.aspx?sc=19

İşletmecisi Atilla bey Akut'un kurucularından olup, eğitimli bir dağcıdır. Bölgeye son derece hakimdir ve zeytin bahçelerinin içinde göl manzaralı harika bir pansiyon işletmektedir. Gidersen selamımı söylersin.

Gölün güney kısmında yol biraz daha kötüdür, ama görmeye değerdir. İmren köftecisinde köfte ve kaymaklı ekmek kadayıfı yiyip, İtimat'dan kaymak ve peynir almadan dönme, pişman olursun :)

Aslında tarih boyunca çeşitli medeniyetlere kucak açmış bir yer olsada malesef kalıntıları yok denecek kadar azdır.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bol fotoğraf çekersen seviniriz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst