İzeltaşın Cırcırlı Tork Anahtarı Hakkında

Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
İzeltaş alırsan 20.000 kez torkla, kalibrasyonu anca bozulur, belki... Ama tork anahtarının benim gözümde kralı Beritool' dur, ondan sonra Gedore gelir. BETA' nın da ürünleri çok kalitelidir. Benzer şekilde Rico veya Retta da alınabilir.

Paraya kıyılıp alınması gereken takımlardan biri. Çünkü kalibrasyonun bozulduğunu ancak hassas bir civatayı torkunda sıkarken yuvayı yalama edince, parçayı patlatınca veya civatayı somunu yalama edince anlıyorsun, geç oluyor.

Kişisel görüşüm, basit onarımlar için el tipi dijital kantar, "T" kol, "T" kolun sapına avuç taşlama ile açılmış bir çentik, kağıt kalem yeterli olur. "T" kolun lokma ağzı merkezinden 20cm ölç, çentiği at. Kantarı buraya takıp çektiğinde göreceğin her 6kg = 12N kuvvettir. Bunu ben hesaplamadım, videoda hazır hesaplanmışı var :queen: Çok hassas işleri sürekli yapmayacaksan öyle bir takıma böyle bir para gereksiz. Kalitesizi ise başına iş açar, boşa para israfı. Zaten bunun sonu yok. Bugün tork anahtarı alırsın, yarın sadece jant salgısı ölçmek için komparatörle manyetik ayak...

Yukarıdaki mantıkla toplam masraf 200 TL bulmaz. Kalan parayla da bol bol benzin alıp Geziye çıkılır, yakıt ve hatta yerine göre yemek bedava gelir:wiinkk:

Abi kusura bakma ama hep senin yüzünden. Service Manual'ini indirdim, az kaldı motoru da indireceğim :queen:

Şakası bir yana benim kullanım ömrüm belli. 20-120Nm arası egzoz'dan arka teker miline kadar torklamaya yetiyor. 1tane almam gerekiyor ki hevesim geçsin, o heves içimde oldukça ben bu işin sonunu bırakamam :pr:
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Abi kusura bakma ama hep senin yüzünden. Service Manual'ini indirdim, az kaldı motoru da indireceğim :queen:

Şakası bir yana benim kullanım ömrüm belli. 20-120Nm arası egzoz'dan arka teker miline kadar torklamaya yetiyor. 1tane almam gerekiyor ki hevesim geçsin, o heves içimde oldukça ben bu işin sonunu bırakamam :pr:

O zaman paraya kıyıp saydığım markalardan birine gömeceksin.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
https://www.akakce.com/tork-anahtari/en-ucuz-sappower-tw-219-3-8-inch-19-110-nm-fiyati,210707830.html

Bu işimi görmez mi?

sappower-tw-219-3-8-inch-19-110-nm-z.jpg
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744

nerede kullanacaksın?genel işlerde,hassasiyet aramıyorsan beam style olarak geçen (eski tarz) tork anahtarı kullanabilirsin.Cırcır olarak fazla bütçe ayırmadıysan fason sap yerine Aliexpress'te taiwan üretimi daha kaliteli tork anahtarları var.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
nerede kullanacaksın?genel işlerde,hassasiyet aramıyorsan beam style olarak geçen (eski tarz) tork anahtarı kullanabilirsin.Cırcır olarak fazla bütçe ayırmadıysan fason sap yerine Aliexpress'te taiwan üretimi daha kaliteli tork anahtarları var.

Motosikletin 20nm-110nm'e kadar olan civata ve somunlarını torklamak için kullanacağım. Bir tane örnek linkleyebilir misin acaba?
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,532
Motosikleti
XV250 - FZ6
Ben proxxon(40-200nm) kullanıyorum.
iş görüyor.

https://www.e-hirdavat.com/urun/proxxon-1-2-tork-anahtari-23353
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,110
Selamlar,
Tork anahtarı almaya karar verdim. 10 bin tl limitim var. Tahminen 2 adet alacağım 1 tanesi 30 nm ye kadar diğeri de 150 nm ye kada olmasını uygun gördüm. Motosikletlerde daha fazla torkla sıkılması gereken civata var mıdır bilemedim. Ancak var ise daha yüksek torklu olanı da alabilirim. Marka ve model tavsiyelerinizi bekliyorum.
Yeni konu açmamak için buraya yazıyorum. Retta rico nasıl markalardır yada daha ucuza daha iyi markalar alabilir miyim? İzeltaş ceta formlar var. Birde çin malı sanırım sap power markalar var. Bilemediğim için buraya yazıyorum.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Torku Anahtarı
1jqqno0.jpg


Yapmış olabilirler. 🤪
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
Aynı civataları belirtilen tork değerlerinde defalarca sıkamazsınız,sıkmamalısınız.Zaten %3-4 hata payı var eğer öyle bir niyetiniz de varsa %10 düşük ayarda torklayın.Yağ ile temas eden tahliye tapaları,alüminyum vb farklı malzemelerde kullanılan civata , somunları kitapçığa göre torklarsanız kısa süre sonra soluğu tornacıda alırsınız.Kullanım yerinizi belirleyin genel amaçlı mı?Tüm motosiklet için mi?Tüm motosiklet için düşünürseniz en az 2 farklı aralıkta anahtar olmalı.Daha ekonomik bir tercih için Aliexpress'te taiwan malları var.Ayrıca tork anahtarı yerine dijital tork metre de ekonomik ve mantıklı bir tercih olabilir
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,110
İzeltaş al geç..

Filistinlilere karşı gereksiz bir duyarlılığınız vardı. Bu duyarlılık da genelde din kardeşlerinde oluyor.

İsrail halkının toz pembe hayatları olduğunu ve Filistin halkının ise çok zor şartlarda olduğunu dile getirdin. Bildiğin Filistinliler için empati kurmamızı beklemişsiniz. Hiç objektif durmuyor.

Umarım kulağa kaba gelmemişimdir ama ya yanlışsınız ya da kendinizi yanlış ifade ettiğinizi düşünüyorum. Eminim yaşınız da hayli büyüktür benden saygısızlık yaptığımı düşünmenizi istemem.
izeltaş pahalı, daha hesaplı bir şeyler düşünüyorum? 2 tane alacağım için 15000 tl tork anahtarına veremem. Fiyat performans ürünlerini arıyorum. kaldı ki yılda 3 kere kullanacağım bir ürün olacak. Gerçekten izeltaşa bu parayı vermeye gerek var mı?
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
Aşağıdaki gibi adaptörler daha uygun fiyata alınabilir.

Kullanması da daha basit.

512tFZ8Q6gL._AC_SL1001_.jpg
 
Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
143
Motosikleti
Ktm 1290 sas
izeltaş pahalı, daha hesaplı bir şeyler düşünüyorum? 2 tane alacağım için 15000 tl tork anahtarına veremem. Fiyat performans ürünlerini arıyorum. kaldı ki yılda 3 kere kullanacağım bir ürün olacak. Gerçekten izeltaşa bu parayı vermeye gerek var mı?
Merhaba, aslında tork anahtarının çalışma mekanizması oldukça basit. Bence dijital olanlara da şans vermelisiniz. Yakın zamanda shahe markalı bir tork anahtarı aldım aliekspresten. Hem aralığı çok geniş hem de gayet doğru ölçümler yapıyor. Birkaç nm tork kaymaları önemli değil eğer hassas sensörler üzerinde kullanmayacaksanız. Tek kötü yanı şu, mekanik tork anahtarındaki gibi o çıt diye boşa atma hissi yok, sadece sesli olarak ikaz ediyor. Dar alanlarda çalışması daha zor.

Geçenlerde aracımın yağını değiştirirken şöyle bir şey geldi başıma, daha önceleri karter deliği yalama olmuş ve helicoil atılmış. Ben de bunu bilerek 30nm olan fabrika verisini 23nm ayarlayıp sıkıyordum, çok yüklenmemek adına. Tork anahtarını taktım çeviriyorum çeviriyorum boşa dönüyor, bir baktım helicoil ile birlikte tapa da çıktı. Helicoil atmış meğer alt dişlerini düzgün açmamışlar. Cihaza bir baktım, 6nm değer gösteriyordu. Yani sadece 6nm sıkılmış ve yalama olmuştu. Dijital olanın bir artısı da bu mesela, en fazla gördüğü değeri ekranda gösteriyor. Ha çok mu lazım, değil tabii. Yine de dijital olanlar bana daha mantıklı geliyor..
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,110
Dijital olanlarda güvenilir bir marka tavsiye eder misiniz peki. Eclatorq diye bir şey buldum. uygun mudur?
 
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
563
izeltaş pahalı, daha hesaplı bir şeyler düşünüyorum? 2 tane alacağım için 15000 tl tork anahtarına veremem. Fiyat performans ürünlerini arıyorum. kaldı ki yılda 3 kere kullanacağım bir ürün olacak. Gerçekten izeltaşa bu parayı vermeye gerek var mı?
Alet işler el övünür.
30 yıllık Mekanikçi olarak yazıyorum. Alet edevatta Kaliteden ödün verme. Yılda bir defa lazım olur , takımın kafası sıyrılır vs..
Haa.. yinede yılda bir iki defa kullanırım hesaplı birşey olsun diyorsan , bitpazarlarını dolaş , kullanılmış al marka al. Eski olsun önemli degil.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,110
Retta RTK0225 Tork Anahtarı 1/4" 2-25 nm
ve

Eclatorq 1/2'' Dijital Tork Adaptörü 10-200 Newton TD4-200CN

aldım arkadaşlar, hayırlı olsun diyelim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst