İzeltaşın Cırcırlı Tork Anahtarı Hakkında

Katılım
10 Şub 2020
Mesajlar
430
Arkadaşlar,

1 - 1/4" Cırcırlı Tork Anahtar 4-20 Nm
2 - 3/8" Cırcırlı Tork Anahtar 20-100 Nm

Tork anahtarını almayı düşünüyorum sizce mantıklı bir seçim midir? Bunlarda hata/tolerans problemleri olmaz değil mi? Birde sürekli ayarı bozulur m? Sürekli ayar yaptırmak gerekir mi?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Dereceli sıkma daha sağlıklı olduğu için büyük tork anahtarı satın almana pekde gerek yok.. mesela 15 nm sıktıktan sonra 15 ila 30 dk bekle ve 90 derece daha sık..darbe görmediği sürece tork anahtarları uzun yıllar çalışır..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dereceli sıkma daha sağlıklı olduğu için büyük tork anahtarı satın almana pekde gerek yok.. mesela 15 nm sıktıktan sonra 15 ila 30 dk bekle ve 90 derece daha sık..darbe görmediği sürece tork anahtarları uzun yıllar çalışır..
Dereceli sıkmayı sadece çok yüksek tork isteyen durumlarda gördüm servis kitapçıklarında. Çoğunda direk normal torku veriyorlar.

Sizin dediğiniz nasıl? Mesela 20Nm sıktıktan sonra 60 derece daha çevirince hep aynı tork değerine mi geliyor? Vida ya da somun tipine ve büyüklüğüne göre değişmiyor mu değer?

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:39 ----------

Arkadaşlar,

1 - 1/4" Cırcırlı Tork Anahtar 4-20 Nm
2 - 3/8" Cırcırlı Tork Anahtar 20-100 Nm

Tork anahtarını almayı düşünüyorum sizce mantıklı bir seçim midir? Bunlarda hata/tolerans problemleri olmaz değil mi? Birde sürekli ayarı bozulur m? Sürekli ayar yaptırmak gerekir mi?
Valiz baskülü ile kalibre edebilirsiniz. Çoğu modelin Youtube videoları mevcut.

Millet çok çabuk bozulur diyor ama orta kalite anahtarım bile on sene sonra bile tolerans içinde çıktı.

Bu arada en iyileri bile %3 toleransla geliyor, genelde %4...
 
Katılım
10 Şub 2020
Mesajlar
430
Dereceli sıkmayı sadece çok yüksek tork isteyen durumlarda gördüm servis kitapçıklarında. Çoğunda direk normal torku veriyorlar.

Sizin dediğiniz nasıl? Mesela 20Nm sıktıktan sonra 60 derece daha çevirince hep aynı tork değerine mi geliyor? Vida ya da somun tipine ve büyüklüğüne göre değişmiyor mu değer?

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:39 ----------


Valiz baskülü ile kalibre edebilirsiniz. Çoğu modelin Youtube videoları mevcut.

Millet çok çabuk bozulur diyor ama orta kalite anahtarım bile on sene sonra bile tolerans içinde çıktı.

Bu arada en iyileri bile %3 toleransla geliyor, genelde %4...

Biz yapabiliyorsak kalibrasyonunu tamam o zaman. Bende alayım bunları o zaman.
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
belki yardımı dokunur.

edit: Reis video'da, 40 liralık bagaj tartısı ile torklu sıkmayı anlatıyor.
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
https://www.aliexpress.com/item/4000125485623.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.cacd71a0yWny2g&algo_pvid=391f9906-e435-4160-9720-4382d1066689&algo_expid=391f9906-e435-4160-9720-4382d1066689-3&btsid=0b0a050115846960300408417e050b&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Bunu TAvisye ederim. Bizde de benzeri var. 1/2 28Nm to 210NM olanı
Eğer bilmediğiniz bir civata tork değeri istiyorsanız internetten araştırıp istediğiniz civatanın tork değerini bulabilirsiniz.

Motosiklet için ise Servis manuelinde neyse odur. Kafanıza göre şukadar sık şukadar çevir diye birşey yoktur.(Çok önemlidir).
Servis manuelinde 100N diyorsa cihazı ona ayarlar tek seferlik sıkarsınız. Zaten size bir civata sıkmada neler kullanılacağınız servis kitabı söyler.

Mesela motosiklet civatalarının nerdeyse tamamında locktight kullanılır. İlacı sürersiniz sonra gerekli sıkma torku ile sıkarsınız. İlacın tam tutma süresi 3 saattir.
Ufak civatalar için tork aleti pek gerek yok ama illaki olsun derseniz onun için ayrı küçük tork aleti almanız en iyisi olacaktır.

Ayar konusu ise yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi düşmedikçe darbe almadıkça pek ayar istemez. Ayar istese dahi ayarı kolaydır internette rahatlıkla bulabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
.....Dereceli sıkmayı sadece çok yüksek tork isteyen durumlarda gördüm servis kitapçıklarında. Çoğunda direk normal torku veriyorlar.

Sizin dediğiniz nasıl? Mesela 20Nm sıktıktan sonra 60 derece daha çevirince hep aynı tork değerine mi geliyor? Vida ya da somun tipine ve büyüklüğüne göre değişmiyor mu değer?.....


zaten yüksek tork isteyen yerlerde dereceli sıkma tekniğini kullanabileceğimiz için büyük bir tork anahtarına gerek kalmıyor yazdım , derecelide amaç bütün civataları aynı torkda sıkmakdan ziyade benzer uzunlukta ilerletmek , civata bağ yapısını kaybedip uzamaya başlamış ise yüksek tork uyguladıkça daha çok uzayıp hem gövdeyi bozar hemde zamanla gevşer..
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Arkadaşlar,

1 - 1/4" Cırcırlı Tork Anahtar 4-20 Nm
2 - 3/8" Cırcırlı Tork Anahtar 20-100 Nm

Tork anahtarını almayı düşünüyorum sizce mantıklı bir seçim midir? Bunlarda hata/tolerans problemleri olmaz değil mi? Birde sürekli ayarı bozulur m? Sürekli ayar yaptırmak gerekir mi?

Motosikletine değer veriyorsan almalısın, üzerindeki her farklı ebat civatanın ayrı tork değerlerinde sıkılması gerekiyor, fakat önce motosikletin üzerindeki civataların tork değerlerini bilmen lazım, üzerinde yazıyorsa iyi, yoksa araştırıp bulmak lazım, yada üreticiden istemek gerek, benim motosiklette tork değerleri yazılı değil ama bisikletimde her civatada yazılı



 
Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
717
Motosikleti
Honda CBF 250
Torklu anahtar ve sıkma işlerini pek bilmem, ama hem sanayii hemde servislerde gördüğüm kadarıyla herkes anahtar takımı olarak izeltaş kullanıyor
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
zaten yüksek tork isteyen yerlerde dereceli sıkma tekniğini kullanabileceğimiz için büyük bir tork anahtarına gerek kalmıyor yazdım , derecelide amaç bütün civataları aynı torkda sıkmakdan ziyade benzer uzunlukta ilerletmek , civata bağ yapısını kaybedip uzamaya başlamış ise yüksek tork uyguladıkça daha çok uzayıp hem gövdeyi bozar hemde zamanla gevşer..

Mesela benim zinciri ayar için arka teker milini gevşetme vidasi 120Nm tork istiyor. Onu bu açı tekniği ile nasıl yapacağız? Belli bir açı gevşetip, aynı açı kadar sıkacak mıyız? Somun, lokma ve anahtar aralarındaki boşluğu da hesaba katarsak, biraz zor olmaz mı zaman içerisinde o ilk açıyı korumak, 5 kez falan yaptıktan sonra mesela? 120 Nm torklanmış bir somunu 20 derece daha döndürmek en az 150Nm yapmaz mı, ki aşırı fazla tork. Az sıkıp gevşek kalmasını da istemeyiz. Sonuçta yüz elli kusur beygir güç gidiyor arka tekere. Biraz pis bir durum yani... Tork anahtari faydali olur sanki bu durumda degil mi?
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Kullanmadığınız zaman torku minimumda tuttuğunuz sürece kalibrasyonu kolay kolay bozulmazmış.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Mesela benim zinciri ayar için arka teker milini gevşetme vidasi 120Nm tork istiyor. Onu bu açı tekniği ile nasıl yapacağız? Belli bir açı gevşetip, aynı açı kadar sıkacak mıyız? Somun, lokma ve anahtar aralarındaki boşluğu da hesaba katarsak, biraz zor olmaz mı zaman içerisinde o ilk açıyı korumak, 5 kez falan yaptıktan sonra mesela? 120 Nm torklanmış bir somunu 20 derece daha döndürmek en az 150Nm yapmaz mı, ki aşırı fazla tork. Az sıkıp gevşek kalmasını da istemeyiz. Sonuçta yüz elli kusur beygir güç gidiyor arka tekere. Biraz pis bir durum yani... Tork anahtari faydali olur sanki bu durumda degil mi?

yanlış anlaşıldım galiba , katalogda 120 nm diyorsa üstüne 60 derece daha ekle gibi bir durum yok , bunun hesabı test ile belirlenmiştir ama sizin tekerlek somunu için konuşursak mesela 60 nm sıkıp sonra belirli bir derece daha sıkılabilir , makina sanayiinde sıkma işlemi artık dereceli işlemle tamamlanıyor , bu yöntem daha sağlıklı ama motosiklet tekerleğini sürücüsüde söküp takabileği için anlaşılabilir şekilde tork değeri tarif edilmiştir , silindir kapağı gibi profesyonellerin işlem yaptığı yerlerde tork + derece bilgisi vardır..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yanlış anlaşıldım galiba , katalogda 120 nm diyorsa üstüne 60 derece daha ekle gibi bir durum yok , bunun hesabı test ile belirlenmiştir ama sizin tekerlek somunu için konuşursak mesela 60 nm sıkıp sonra belirli bir derece daha sıkılabilir , makina sanayiinde sıkma işlemi artık dereceli işlemle tamamlanıyor , bu yöntem daha sağlıklı ama motosiklet tekerleğini sürücüsüde söküp takabileği için anlaşılabilir şekilde tork değeri tarif edilmiştir , silindir kapağı gibi profesyonellerin işlem yaptığı yerlerde tork + derece bilgisi vardır..

Anladim. Silindir kafasi icin dediginiz gibi 30Nm+90 derece diyor. Onun disinda debriyaj ve on disli icin yuksek tork degeri vermisler. Sase uzerinde gidon basi haric (10Nm+60 derece) hep yuksek tork degeri vermisler.
 
Katılım
17 Şub 2020
Mesajlar
235
Tork anahtarı boş muhabbet, elinin ayari olmayan ustalar kullanir, acemi işi, ben bir sıktımmı torktan iyi sıkarım, elimiz ayarlıdır bizim.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Tork anahtarı boş muhabbet, elinin ayari olmayan ustalar kullanir, acemi işi, ben bir sıktımmı torktan iyi sıkarım, elimiz ayarlıdır bizim.

esasen tork anahtarı daha cok sıkmak için değil fazla sıkmayı engellemek ve baskıyı bütün yüzeye eşit yaymak içindir..40 mm somunu bile lokmanın ucuna tork anahtarından uzun bir boru tak kopartana kadar sıkabilirsin :)
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Bizim firmada silolara mal basan vakum pompaları var.Söküyoruz tamirini yapıp topluyoruz çalışmıyor.Az sıksan vakum gücü düşüyor çok sıksan çalışmıyor.
Böyle kritik yerde tork anahtarı kullanmak mecburi gibi bir şey .Normal durumlarda zaten civatanın hangi noktada sıktığına elin alışıyor.Fazla yük uygulamaya kalktığında vidanın uzadığını hissediyorsun.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Haydi hortlatayım.

Tork anahtarı almak istiyorum. Ortalama 20-120Nm değerinde bir şey lazım. Aliexpress olsun başka bir şey olsun, ben 200-300 kez kırılmadan kullanabileceğim bir anahtara fitim. Bana göre parasını çıkartır, daha fazla dayanırsa ekstra kar ettirir. İzeltaş iyi güzel hoş da 2700tl şuan pek verilecek bir rakam değil. O yüzden tecrübelerinizle nispeten uygun bir şeyler tavsiye etmenizi bekliyorum.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Haydi hortlatayım.

Tork anahtarı almak istiyorum. Ortalama 20-120Nm değerinde bir şey lazım. Aliexpress olsun başka bir şey olsun, ben 200-300 kez kırılmadan kullanabileceğim bir anahtara fitim. Bana göre parasını çıkartır, daha fazla dayanırsa ekstra kar ettirir. İzeltaş iyi güzel hoş da 2700tl şuan pek verilecek bir rakam değil. O yüzden tecrübelerinizle nispeten uygun bir şeyler tavsiye etmenizi bekliyorum.

İzeltaş alırsan 20.000 kez torkla, kalibrasyonu anca bozulur, belki... Ama tork anahtarının benim gözümde kralı Beritool' dur, ondan sonra Gedore gelir. BETA' nın da ürünleri çok kalitelidir. Benzer şekilde Rico veya Retta da alınabilir.

Paraya kıyılıp alınması gereken takımlardan biri. Çünkü kalibrasyonun bozulduğunu ancak hassas bir civatayı torkunda sıkarken yuvayı yalama edince, parçayı patlatınca veya civatayı somunu yalama edince anlıyorsun, geç oluyor.

Kişisel görüşüm, basit onarımlar için el tipi dijital kantar, "T" kol, "T" kolun sapına avuç taşlama ile açılmış bir çentik, kağıt kalem yeterli olur. "T" kolun lokma ağzı merkezinden 20cm ölç, çentiği at. Kantarı buraya takıp çektiğinde göreceğin her 6kg = 12N kuvvettir. Bunu ben hesaplamadım, videoda hazır hesaplanmışı var :queen: Çok hassas işleri sürekli yapmayacaksan öyle bir takıma böyle bir para gereksiz. Kalitesizi ise başına iş açar, boşa para israfı. Zaten bunun sonu yok. Bugün tork anahtarı alırsın, yarın sadece jant salgısı ölçmek için komparatörle manyetik ayak...

Yukarıdaki mantıkla toplam masraf 200 TL bulmaz. Kalan parayla da bol bol benzin alıp Geziye çıkılır, yakıt ve hatta yerine göre yemek bedava gelir:wiinkk:
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst