İstanbul Valisi'nden emniyet şeridi uyarısı

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
İstanbul Valisi'nden emniyet şeridi uyarısı

İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, emniyet şeritlerinde izinsiz geçişlere fırsat vermeyeceklerini ve bu konuda yoğun denetimlerin devam ettiğini vurgularken, sürücülere ‘İhlal eden cezayı yer.’ mesajını verdi.

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ü uğurlamak için geldiği Atatürk Havalimanı Devlet Konukevi’nde gazetecilerin daha önce konu ile ilgili yaptığı açıklamaların hatırlatılması üzerinde İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu şunları söyledi:

“Emniyet şeritlerindeki uygulama yeni bir uygulama değil. Ben sadece oradaki uygulamanın yoğun bir şekilde sürdürdüğünü ifade ettim. Büyükşehir Belediyesi’nin kurduğu EDS dediğimiz emniyet şeritlerinden geçişleri hakkı olmadığı halde kullanan araç sürücülerine yoğun bir şekilde bu elektronik takip sisteminde takip ediyoruz. Buradaki ihlallerde cezasını emniyet teşkilatının kesmiş olduğu sistemi yoğun bir şekilde takip ediyoruz. Dolayısıyla burada emniyet şeritlerinde izinsiz geçişlere fırsat verilmiyor. Bu konuda yoğun denetimler devam ediyor"

İHLAL EDEN CEZAYI ALIR

2010 yılında 418 bin araç sürücüsüne emniyet şeritlerini haksız kullandığı gerekçesiyle ceza kesildiğini hatırlatan Vali Mutlu, “Bunların içinde kırmızı ışık ihlali yapanlar da var. Trafik müdürlüğümüze iletilmiş kayıtlar üzerinden cezalar tahakkuk ettirilmek üzere ilgililere duyuruluyor. Belli saatlerde trafik biraz yoğunlaştığı zaman bu ihlaller yapılıyor. Buradan her geçen cezayı alır.100 lira ile 150 lira arasında, suç türlerine göre verilen cezalar var. Herkesin bu konuda “ben EDS den geçtim bu konuda bir şey olmaz" gibi düşünce içerisine kapılmaması lazım. Cezayı alanlar bunu çok iyi biliyor. Kimse “acaba geçersem bir şey olur mu? Olmaz mı “ gibi tereddüt içerisinde olmasın. Kesinlikle cezayı veriyoruz" dedi.

SADECE EMNİYET ARAÇLARI KULLANABİLİR

Emniyet şeridi kullanacak araçlar hakkında da bilgi veren Vali konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Emniyet şeritlerini kullanabilecek araçlar bellidir. Ambulanslar acil hallerde buraya kullanabilir. Emniyet araçları kullanabilir. Bunun dışındaki isterse kamuya ait diğer araçlar olsun kesinlikle onların da cezaları kesiliyor. İlgili şoföründen tahsil ediliyor. Normal sürücü değil kamu araçlarının sürücülerine de uygulanıyor."

Kaynak: Hürriyet
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
yani para lazım parası olan geçsin , geçerseniz kasamızda şişer mesajı
geçmemelisiniz öküzler orası acil durumlar için deseydi daha hoşuma giderdi....
 
Katılım
9 Eyl 2010
Mesajlar
372
biz ne yapalim hem arkada var plaka hem onde koltuk altina da takamiyoz zaten biz koltuk altina taksak onlarda bize takiyolar saglam tarafindan..
 
Katılım
4 Eki 2010
Mesajlar
28
Polisler bir an çekilse anında dolduruyorlar...

Almanyada akrabalar var. Ne polis ne EDS... Kesinlikle emniyet şeridi ihlali olmuyormuş...
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Motorsikletler ile ilgili bir ibare göremedim ben. Acaba bizlere serbestmi?
 
Katılım
8 Tem 2009
Mesajlar
881
ihlal eden araç cezayı yer dendiğine göre ayrıca belirtilmesine gerek yokki,otobüs,otomobil,motosiklet,tır diye ayıracak değiller sonuçta.
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Polisler bir an çekilse anında dolduruyorlar...

Almanyada akrabalar var. Ne polis ne EDS... Kesinlikle emniyet şeridi ihlali olmuyormuş...

Seni Almanyaya alalım o zaman, yarım saatlik yolu 4 saatte gidersen ve böyle bir seçeneğin var ise emniyet şeridi yanlış da olsa daha bir kullanılıyor. Akan trafikte kim ne yapsın emniyet şerdini. Önce trafiği düzenlesinler eğitimi versinler insanlara. Emniyet şeridine gerek kalmasın zaten kimse kullanmaz. Atıyorum antalyada da kimse emniyet şeridini kullanmıyor ya da Bursa da, siz gidin Almanyanın trafiğin en yoğun olduğu yerde bekleyin bakalım 4 saat paşa paşa bekleyecekler mi. Ha bir de benzin olayı var, benzin bukadar pahalıyken araç durduğu yerde para yakıyorken (ki bir çok kişinin işine geliyor bu durum malum vergi geliyor trafikten(durduğun yerde benzin harcıyor))

Not: Metrobüs hattı açmak için şeritleri daraltıp emniyet şeridini kaldırdılardı.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Emniyet şeridinin amacı bellidir. Ben de kullanılmasına karşıyım. Motorla da olsa kullanmıyorum.
 
Katılım
21 Mar 2006
Mesajlar
273
Polisler bir an çekilse anında dolduruyorlar...

Almanyada akrabalar var. Ne polis ne EDS... Kesinlikle emniyet şeridi ihlali olmuyormuş...

Dusseldorf yakınlarında 4 saat trafikte bekledim geçen sene yılbaşından 2 gün önce. Otobanda bir kişi bile güvenlik şeridine çıkmadı. Ayrıca Orda polis ve Ambulans güvenlik şeridini kullanmıyor. Farklı bir sistem var. En sol şeritteki ve onun sağındaki şeritteki araçlar sola ve sağa yanaşarak aralarını açıyorlar. Güvenlik araçları ordan gidiyor acil durumlarda. Güvenlik şeridi sadece yolda kalanlar için anladığım kadarıyla...
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Valilik madem bu kadar kural duskunu , o zaman once kendi araclarina uyari ceksin.

Sabah mesasine giden ve hic bir kolluk gorevi yada acil intikal durumu olmayan siradan polis, guvenlik yada resmi hizmete mahsus araclar. Nerden bulduklari belli olmayan tepe lambalarini kullanarak sirenleri ile rahatsizlik vererek, bogaz koprusunde ki vatandaslara resmen "Nanik" yaparak yanlarindan emniyet seridini kullanarak ve ihlal ederek gecmektedir.

Kendilerine gecis ustunlugu yaratan bu kustah devlet memurlarina daha bugune kadar kesilmis bir trafik cezasi dahi yok.

O yuzden Valilik ya cenesini kapatip otursun oturdugu yerde, yada gercekten kurallara uyacak ise ilk once kendi icinden ve calisanlarindan baslasin bence.

Her haltin acisini vatandastan cikarmaya iyi alisti bu hukumet. Devlet memurlarinin dokunulmazligi devlet icinde ayri vatandas gibi yasamalarina imkan veriyor resmen.
 
Katılım
8 Tem 2009
Mesajlar
881
Arkadaşım Almanya'da otobanda kitleniyor,merak etme ordada yeri geliyor,yolda kaza oluyor,çalışma oluyor kalıyorsun 2-3 saat olduğun yerde,ancak kimse emniyet şeridinden yardırayım demiyor,paşa paşa bekliyor.Sıkıysa da beklemesinler emniyetten gitsinler bakalım,bizim burası gibi mi,o şeridi kullanan araçtaki zeki,diğerleri aptal çünkü kafaları basmıyo diğerlerinin.Yaptırım olmassa önüne geçemessin...
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
344
Arkadaşım Almanya'da otobanda kitleniyor,merak etme ordada yeri geliyor,yolda kaza oluyor,çalışma oluyor kalıyorsun 2-3 saat olduğun yerde,ancak kimse emniyet şeridinden yardırayım demiyor,paşa paşa bekliyor.Sıkıysa da beklemesinler emniyetten gitsinler bakalım,bizim burası gibi mi,o şeridi kullanan araçtaki zeki,diğerleri aptal çünkü kafaları basmıyo diğerlerinin.Yaptırım olmassa önüne geçemessin...

Aynen öyle yaptırım yok, emniyet şeridi ihlali yapanların kaç tanesi ceza yiyorki. 50 araçta bir belki 100'de bir. Kessinler bakalım cezayı her girene bak ihlal eden kalıyor mu?
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Ben de kullanılmalı demiyorum ama niye emniyet şeridi kullanılıyoru analiz edelim. Emniyet şeridi adı üstünde emniyet hallerinde kullanılan bir şerit. Çalışan aracın(yada acil hareket halinde olması gereken, görevli araçların harici) orada işi yok olmaması da gerekiyor bunu herkes kabul ediyor. Kaza olur çalışma olur anlarız da her gün saatlerce trafikte bekleyince(yine haklı bir sebep değil) insanlar öyle bir yol seçiyorlar..
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Seni Almanyaya alalım o zaman, yarım saatlik yolu 4 saatte gidersen ve böyle bir seçeneğin var ise emniyet şeridi yanlış da olsa daha bir kullanılıyor. Akan trafikte kim ne yapsın emniyet şerdini. Önce trafiği düzenlesinler eğitimi versinler insanlara. Emniyet şeridine gerek kalmasın zaten kimse kullanmaz. Atıyorum antalyada da kimse emniyet şeridini kullanmıyor ya da Bursa da, siz gidin Almanyanın trafiğin en yoğun olduğu yerde bekleyin bakalım 4 saat paşa paşa bekleyecekler mi. Ha bir de benzin olayı var, benzin bukadar pahalıyken araç durduğu yerde para yakıyorken (ki bir çok kişinin işine geliyor bu durum malum vergi geliyor trafikten(durduğun yerde benzin harcıyor))

Not: Metrobüs hattı açmak için şeritleri daraltıp emniyet şeridini kaldırdılardı.

Almanyada hiç yaşamadığın ya da avrupaya hiç gitmediğin belli oluyor.
Senin şehir içerisinde yaşadığın sıkışıklığın aynısı hata daha beterini yaşıyor oradakiler:bounce: sanki her yer 6 şeritli...
Sor bakalım Almanyada yaşayan bir üyemize de sana anlatsın konvoyun ne olduğunu.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:37 ----------

[/COLOR]
Ben de kullanılmalı demiyorum ama niye emniyet şeridi kullanılıyoru analiz edelim. Emniyet şeridi adı üstünde emniyet hallerinde kullanılan bir şerit. Çalışan aracın(yada acil hareket halinde olması gereken, görevli araçların harici) orada işi yok olmaması da gerekiyor bunu herkes kabul ediyor. Kaza olur çalışma olur anlarız da her gün saatlerce trafikte bekleyince(yine haklı bir sebep değil) insanlar öyle bir yol seçiyorlar..

Haklısın ama ata sözü ne der? Gül'ü seven dikenine katlanır:) emniyet şeridini ihlaal eden/ler cezasına katlanmayı peşinen kabul ve taahhüt eder:)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bizde emniyetçiler çok kullandigi için herhalde adi "emniyet seridi" olmus.
Neyin emniyetidir anlamam.
Bu serit, gitmek için degil durmak içindir arkadaslar.
Vali de guzel guzel, su araçlar kullanabilir diye salliyor gitsin.

Kimse kullanamaz o seridi.
Ariza yapan bir araç,veya durmak zorunda kalan bir araç kullanabilir.
Emniyet mensuplari da uygulama yapmak için,durabilirler.
Ambulans da keza oyle.
Hasta veya yarali almak için durur.

Bunun disinda emniyet seridine ihtiyaç yoktur.
Peki ambulans bir kaza mahalline nasil yetisecek o zaman?

Iste zurnanin zirt dedigi yer burasi.
Gelismis ulkelerle bizim aramizdaki fark da burada.

Bizde asil problem serit ihlalleridir.
3 seritli yolda 4 sira akan bir trafigimiz var.
Boyle oluncada emniyet seridinden baska seçenek kalmiyor.
Halbuki herkes seridinden gitse, ambulansa da polise de yer kalir.

Bir gün o ambulansin, sizin caninizi kurtarmak için geldigini dusunerek hareket ederseniz, sorun çözülür.....
 
Katılım
8 Tem 2009
Mesajlar
881
Almanyada hiç yaşamadığın ya da avrupaya hiç gitmediğin belli oluyor.
Senin şehir içerisinde yaşadığın sıkışıklığın aynısı hata daha beterini yaşıyor oradakiler:bounce: sanki her yer 6 şeritli...
Sor bakalım Almanyada yaşayan bir üyemize de sana anlatsın konvoyun ne olduğunu.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:37 ----------

[/COLOR]

Haklısın ama ata sözü ne der? Gül'ü seven dikenine katlanır:) emniyet şeridini ihlaal eden/ler cezasına katlanmayı peşinen kabul ve taahhüt eder:)

:cat: :cat: :cat:
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
544
bir organizasyon yapıp imza toplayıp Ankara'ya göndermeli . Motosikletlere emniyet şeridi serbest olmalı .
Motosikletin trafikte cebelleşmesi kadar gerzekce birşey olamaz.
Emniyet şeridine giren motosikletin kime ne zararı var. Trafikte dur kalk yapan cebelleşen motosikletin kime ne faydası var ?

Emniyet şeridinin motosiklete kapalı olması motosikletin tabiatına aykırı bir durum . ufacık makina koca arabalarla aynı muameleyi görüyor.

Ben de almanya da yaşadım istanbuldaki gibi gerzekçe bir trafik yok kim diyorsa halt etmiş. ikitelli mahmutbey den gir iş çıkışı trafiğe kadıköye gitmeye çalış hava da biraz yağmurluysa bak bakalım kaç saatte varıyorsun.

Ayrıca burası almanya değil Türkiye .
Benim görüşüm motosikletler emniyet şeridini kullanabilmeli .
Motosikletlerin emniyet şeridini kullanması serbest olunca ne olacak ?
Göktaşı mı düşecek . Borsa taban mı yapacak ? Nedir yani ? Topluma ve bireylere zararı nedir biri bana söyleyebilir mi ?
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Benim görüşüm motosikletler emniyet şeridini kullanabilmeli .
Motosikletlerin emniyet şeridini kullanması serbest olunca ne olacak ?
Göktaşı mı düşecek . Borsa taban mı yapacak ? Nedir yani ? Topluma ve bireylere zararı nedir biri bana söyleyebilir mi ?

Insanlar ölür Emocan!!!
Bu yeterli bir sebep degil mi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst