İstanbul Park pist ihalesini İstanbul MC Yarışçılık kaybetti

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
İstanbul Park Pisti’ni 10 yıllığına işletme hakkı kazanan ancak ihale sonrası ödemesi gereken teminatı yatırmadığı için bu hakkı kaybeden İstanbul MC Yarışçılık’ın sahibi Sinan Akıman, “Bu işin matematiği bize yanlış geldi” dedi.

İstanbul Park’ı işletme bedelinin 10 yılda 200 milyon lirayı aşacağını ancak bu paranın kendileri için 20-30 yılda ödenebilecek bir büyüklükte olduğunu öne süren Akıman, ihalede ikinci gelen Intercity’nin kendilerinden çok daha güçlü bir nakit akışına sahip oldunu söyledi. Akıman, 9 milyon liralık teminat mektubunun yanına bir de yıllık kira bedeli eklediğinde yıllık ödemenin KDV’nin de etkisiyle 21 milyon liraya çıktığına dikkat çekti. Akıman şunları söyledi: “Bir de buna pistin yıllık 1.5 milyon lirayı bulan işletme giderlerini eklediğinizde ilk yıl 23 milyon liralık masraf ortaya çıkıyor. Ondan sonraki yıllarda yıllık ödeme 14 milyon lira oluyor. Bu tür bir nakit akışını sağlamak sadece pisti işletmekle olmaz. İkinci değerlendirmemizde bu işin kendi nakit akışımıza göre kârlı olmadığına karar verdik. Bu işin matematiği bize yanlış geldi.” Akıman, Intercity’e pisti işletme konusunda yardımcı olmak istediklerini de sözlerine ekledi.

Vural Ak: Allah kimseyi o duruma düşürmesin

İstanbul Park’ın işletme hakkı, 2023 yılına kadar Eylül Tarım Oto Kiralama ve Pazarlama’nın oldu. Intercity markasıyla araç kiralama sektöründe faaliyet gösteren şirketin patronu Vural Ak, yıllık 9 milyon lira ve KDV ödeyeceği İstanbul Park izin kontratın imzalandığını bir iki gün içinde pistle ilgili projelerini ve hedeflerini İTO Başkanı Murat Yalçıntaş’la birlikte bir basın toplantısı düzenleyerek açıklayacaklarını söyledi. Ak, Sinan Akıman’ın açıklamalarına yönelik ise, “Allah kimseyi o duruma düşermesin” dedi.

Kaynak: Hürriyet
 

Ekli dosyalar

  • istanbul-park-2013.jpg
    istanbul-park-2013.jpg
    41.2 KB · Görüntüleme: 22,520
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
tamamen vizyonsuzluk ve bir adım ötesini görememe örneği...bu kadar basit hesap hatası yapacak adam işletmesin zaten..adam bayrağı çekerdi gelecek sezon...

şimdi merak konusu ihaleyi alan adam bu parayı nasıl çıkaracak...işletme şartları falan belli mi acaba? serdar ortaç, demet akalın vs. gibi halk konserlerine yatak olmasın:)

ülkenin bu pisti ve F1 organizasyonunu mundar etme olayına zaten hiç girmiyorum...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Haberi daha önce vermistim sayin admin,uyumayalim.:)
http://www.motosiklet.net/forum/mot...is-sporlari-ltd-sirketi-oldu.html#post2858308

Simdi bu Istpark isletmecisi gevur, pist için günlük 70bin dolar ya da tl istiyor diye bir muhabbet dönüyordu.
Bu nedenle motosikletçiler, pisti kullanamiyor ve güzelim tesis gözümüzün önünde bos bos duruyordu.
Meger adam gayet ucuza kiraya veriyormus.
:)
Neden derseniz hesaplayalim.
Bu pist bir yil içinde kaç is günü kullanima açilabilir?
Havalar en süper haliyle gitse 100 is gününü geçmez.
Simdi ihaleyi alan adamin beyanina göre pisttin yillik masrafi 23milyon lira.
Bu rakami 100 is gününe böldügünüzde ortaya
230bin lira gibi manyak bir rakam çikiyor.
Yani bu adamlar pisti hiç para kazanmadan isletelim vatana millete faydamiz olsun deseler, günlük 230bin lira kira talep etmek zorundalar.
Hadi geçmis olsun.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
İhtimal 1 : İhaleyi kazanan firma , tesis müdürü olarak Süleyman Memnun'u işe alır. Bırakın otopark parası almayı , uzaktan dürbünle bakan birisinden bile seyir parası alır. Deli dumrul icatları ile tesis para basar. Yarış ekibindeki herkezden icat edeceği bir bahaneyle ayrı ayrı para ister, Ödeme yapmayanların çadırlarını basar.

İhtimal 2: İhaleyi alan firma en yüksek teklif veren 3. firmaya bırakır.

İhtimal 3:Tesis boş kaldığı için, zamanla toprakta çıkan çimenleri yesin diye koyun sürüleri getirilir ve yine zamanla orası iyi bir koyun çiftliğine döner.

Aslında bir şekilde gerçek formüla arabalarını , normal vatandaşa kiralayabilme gibi bi imkan yapabilseler , meraklısı çok olacaktır.Yoksa gül gibi tesis , ilgisizlikten boşu boşuna harabeye dönecek.
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
1,550
Bakalım bu durum motosiklet camiasına nasıl yansıyacak, 2 senedir çok güzel yapılan Türkiye Pist Şampiyonası devam edebilecek mi?
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
İlkay abi bu haber istanbul mc'nin ihaleyi elinden kaçırdığı haberidir senin verdiğin en yüksek rakamı verip ihaleyi kazandığı =)

Aslından yıllık kdv dahil 14milyon tesisin masrafı. Günlük 38bin küsurat yani 40bin TL kazanması lazım ki buranın yalnızca. Çok değilmiş yahu =)

Bu iş çok farklı şeyler yaparak altından sıyrılabilinir konuma gelebilir ancak...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Sinan Bey Garanti Bankasının eski yöneticisidir...bende garanti bankasının bir yöneticisinin 2 yıl şoförlüğünü yaptım...Sinan Beyin kafası çok çalışırmış...o yüzden benim basit düşüncem bunun bir PR çalışması olduğu...PR yani...(Public Relations) Halkla İlişkiler taktiği...


yani reklam için yapılmış bir manevra olabilir...kendisi zaten tanınan bir bankacıydı...adamın işi para yönetimi...şimdi bu ihale ve yansımalarıyla şu an Türk Ekonomi piyasasında iyi kötü bir şöhret yaptı...mantıklımı...bence mantıklı...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst