İspanya'da Lorenzo Kazandı - MotoGP

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Moto GP İspanya Grand Prix'sinden son şampiyon Jorge Lorenzo birincilikle ayrıldı. Bir diğer İspanyol pilot Dani Pedrosa ikinci olurken, yarışa 11. sırada başlayan Nicky Hayden 3. oldu.

MotoGP ispanya Grand Prix'sine yağmur damga vurdu. Islak zeminde geçilen yarışta birçok kaza meydana gelirken 17 sürücüden sadece 12'si finişe ulaşabildi. Son dünya şampiyonu Jorge Lorenzo, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da podyumun en üst basamağına çıkmayı başardı. 25 puanı hanesine yazdıran Yamaha'nın İspanyol sürücüsü, dünya şampiyonasında da ilk sıraya yerleşti.

Yarışta 2.liğiyse bir başka İspanyol Dani Pedrosa elde etti. 27 turluk yarışa 2. sırada başlayan Pedrosa bir ara 9.luğa gerilediği mücadeleden 20 puanla ayrılmayı başardı ve dünya şampiyonasında üçüncülükten 2.liğe yükseldi.

İspanya Grand Prıx'sine podyumu tamamlayan isimse Ducatı'den Nicky Hayden oldu. Son tura girilirken Colin Edwards'ın yarış dışı kalmasıyla 3.lüğü alan Birleşik Amerikalı sürücü, 6 yarışlık aranın ardından yeniden podyum görmenin mutluluğunu yaşadı.

Günün en şanssız isimlerinden biriyse Jerez Pisti’ndeki yarışa dünya şampiyonası lideri olarak gelen Casey Stoner'dı. Yarışa pole pozisyonunda başlayan Avustralyalı sürücü, 2. sırada götürdüğü yarışın 7. turunda, Valentino Rossi'nin kendisine çarpmasıyla yarış dışı kaldı. Rossi'yse yarışa devam etti ve 5. oldu.

Bu kazanın yaşanmasıyla liderlikteki yerini perçinleyen Marco Simoncelli'yse 4 tur sonra geçirdiği kazayla yarışa veda etti.

Kaynak: NTVspor
 

Ekli dosyalar

  • rossistonerspaincrash.jpg
    rossistonerspaincrash.jpg
    16.8 KB · Görüntüleme: 17,350
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Talihsizliklerle dolu yarıştı.

Simoncelli lider giderken düştü. Rossi tam tempoyu yakalamışken Stoner ile temas yaşayıp düştü.
Ben Spies de 2. giderken talihsizce düştü.

Pistte Yaprak Dökümü yaşandı resmen. :mrgreen:
 
Katılım
5 Nis 2009
Mesajlar
1,025
Çok Güzel Bİr Yarıs Degildi Yaw İzlerken zevk Alamadik Rossi Acele Etmeseydin 5 Degil 1 bitirirdi ama kötü zamanlama ve yanlıs gaz acma sonucu kaza geldi :)

Düşürdügü Adamın Etmedigi Küfür Kalmadi Yaw :)
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Çok Güzel Bİr Yarıs Degildi Yaw İzlerken zevk Alamadik Rossi Acele Etmeseydin 5 Degil 1 bitirirdi ama kötü zamanlama ve yanlıs gaz acma sonucu kaza geldi :)

Düşürdügü Adamın Etmedigi Küfür Kalmadi Yaw :)

Pişkin Rossi bide yarış bitince Honda garajına gidip Stoner'dan özür dilemiş. :queen:
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Rossi müthişti yine. Kaza olmasa 1. olabilirdi. Yarışın başında 9. sırada falandı, tam Stoner'ı geçip 2. sıraya yerleşirken düştü ve 15. sıradan devam edip 5. olarak bitirdi. Adamın azmine, hırsına hayranım.
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Rossi müthişti yine. Kaza olmasa 1. olabilirdi. Yarışın başında 9. sırada falandı, tam Stoner'ı geçip 2. sıraya yerleşirken düştü ve 15. sıradan devam edip 5. olarak bitirdi. Adamın azmine, hırsına hayranım.

Kaza yaptıranda o hırsıydı.O degilde Stoner'e yazıık oldu. Rossi'ye ne dese haklı :)
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Fena yarıştı sahiden, talihsizlikler peş peşe yaşandı.

En başta Stoner olmak üzere, Simoncelli, Spies ve Edwards'a da yazık oldu.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Evet Rossi çok hırslıydı. Hatta Stoner'ın dediği gibi hırsı yeteneğini yendi :) Orada düşmeseydi eminim yarışın ilerleyen bölümlerinde düşecekti. Çok daha ihtiyatlı giden pilotlar daha sonraları düştüler çünkü. Rossi Ducati'nin limitlerini henüz bilmiyor. Stoner geçen sene o makinayla yarış kazanmıştı, bu yüzden Rossi üzerinde büyük ihtimalle hemen iyi bir sonuç almak için baskı hissetti ve bu hatayı yaptı. Bu sezonun sonuna gelindiğinde Stoner'ın Ducati'yle aslında ne kadar iyi bir iş çıkardığını anlayacak.

Ducati'yse kafasını duvarlara vurmalı. Burunları o kadar büyük ki, en iyi motorun kendilerinde olduğunu zannedip en iyi pilottan oldular :) Şu an Jeremy Burgess ve Rossi'ye rağmen 2011'de yarış kazanmaları çok zor görünüyor.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Ducati'nin ön takımındaki problemin devam ettiği söyleniyordu Rossi düştükten sonra.

Bu arada, bu motoru Stoner'dan başka kullanabilen de yoktu bu zamana kadar bence. Bakalım Rossi ne yapacak.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Buraya bir mim koyayim.
Su an Motogp'nin en iyi motosikleti Honda.
Bariz ustunlugu var ve iki yarista yakaladigimiz enstantenelerde bunu gördük.
Bu yarisi yamaha kazandi, belki baska yarislarida kazanacak ama isin gerçegi Honda'nin bariz ustunlugu var.
Gerçi yillardir bu mecrada kral tahtinda oturuyor Honda ama zaman zaman mostrasinin bozuldugunu gördük.
Bu yaris için bir kaç görüsümü paylasmak isterim.
öncelikle Simoncelli.
Birinci götürdügü yarista düstü.
Halbuki kafaya çiktigi andan itibaren ben ne zaman dusecek diye bekledim.
Yani dusmesi beni sasirtmadi.
Sen arkana dunya sampiyonunu alacaksin, sonra basini alip gidecegini zannedeceksin.
Komik oluyor.
Yapabileceginden daha fazlasini yapmaya kalkarsan dusersin.
Bu oyunun kurali bu.
Aha iste Ben Spies.
Pedrosayi geçti.
Hayatinin hatasini yapti.
Sen daha dünkü çocuksun.
Pedrosa'yi arkana alirsan dusersin.
Spies'in Pedrosa ile bas edebilmesi için daha kirk firin ekmek yemesi lazim.
Ama o bunun farkinda degil.
arkasinda istedigi gibi gelen Pedrosa onu durtmedigi halde, Spies yapabileceginin fazlasini yapmaya kalkti ve SBK dan alisik oldugumuz sekilde yeri öptü.
Benim bu yarista talihsizlik diyebilecegim iki olay var.
Bir tanesi Stoner'in dususu ki Rossi çok da suçlu degil, yaris içinde bunlar normal sarjlar, digeri de Colin Edwards'in yaris disi kalmasi.
Gerisi senaryoya uygun seyretti.
Kisacasi, çok da zevk alarak seyretmedigim bir yaris omasina ragmen ders çikarilacak bir çok doneye sahip bir yaris oldu.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Rossi bence net bir şekilde suçlu. Geçen seneden beri ön takımın sorunlu olduğunu bilmesine, hatta bunu antrenmanda bizzat yaşamasına rağmen taa 20-30 metre geriden gelip Stoner'ı geçebileceğini düşündü. Büyük ihtimalle hala Yamaha'da olduğunu sanıyordu. Simoncelli'nin düşüşüyle arada fark yoktu: Yarıştığı ekipmanın limitlerini dikkate almayan iki pilot.
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Bu sene Lorenzo,Stoner ve Pedrosa üçlüsünün çekişmesini izlicez sanki. :)

Rossi bu sene bi cacık yapamıcak arkadan yarışı izlemekle yetinicek bence.
 
Katılım
2 Ocak 2011
Mesajlar
714
Yarışın ilk 9 turunu kaçırmıştım şimdi indirdim tekrar izliyorumda Rossi Ducatisine iyi alıştı sanırım fena agresif sürmüş çokta güzel ilerlemiş ,ilerleyen yarışlarda çok güzel kapışmalar izliycez gibi görünüyo
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Buraya bir mim koyayim.
Su an Motogp'nin en iyi motosikleti Honda.
Bariz ustunlugu var ve iki yarista yakaladigimiz enstantenelerde bunu gördük.
Bu yarisi yamaha kazandi, belki baska yarislarida kazanacak ama isin gerçegi Honda'nin bariz ustunlugu var.
Gerçi yillardir bu mecrada kral tahtinda oturuyor Honda ama zaman zaman mostrasinin bozuldugunu gördük.
Bu yaris için bir kaç görüsümü paylasmak isterim.
öncelikle Simoncelli.
Birinci götürdügü yarista düstü.
Halbuki kafaya çiktigi andan itibaren ben ne zaman dusecek diye bekledim.
Yani dusmesi beni sasirtmadi.
Sen arkana dunya sampiyonunu alacaksin, sonra basini alip gidecegini zannedeceksin.
Komik oluyor.
Yapabileceginden daha fazlasini yapmaya kalkarsan dusersin.
Bu oyunun kurali bu.
Aha iste Ben Spies.
Pedrosayi geçti.
Hayatinin hatasini yapti.
Sen daha dünkü çocuksun.
Pedrosa'yi arkana alirsan dusersin.
Spies'in Pedrosa ile bas edebilmesi için daha kirk firin ekmek yemesi lazim.
Ama o bunun farkinda degil.
arkasinda istedigi gibi gelen Pedrosa onu durtmedigi halde, Spies yapabileceginin fazlasini yapmaya kalkti ve SBK dan alisik oldugumuz sekilde yeri öptü.
Benim bu yarista talihsizlik diyebilecegim iki olay var.
Bir tanesi Stoner'in dususu ki Rossi çok da suçlu degil, yaris içinde bunlar normal sarjlar, digeri de Colin Edwards'in yaris disi kalmasi.
Gerisi senaryoya uygun seyretti.
Kisacasi, çok da zevk alarak seyretmedigim bir yaris omasina ragmen ders çikarilacak bir çok doneye sahip bir yaris oldu.

Coq yarisi guzel yorumladigin icin tessekurler

Acikcasi Acemiler icin sadece bir iki tur sevic dolu surusler oldu. Ustalarin varligini enselerinde hissetme baskisi bile onlari dusurmeye yetti.

Yanliz Rossi hatali idi. Birde Ducati kullanmis olarak bir seyi belirtmek istiyorum. Ducatilerin on takimi her zaman cok hafiftir. Bu sebepler kontrayi yapmak cok kolaydir. Lakin, Ducatide gaza virajda fazla asilir iseniz direk kici atar. Ducatinin L motoru torku hep bu tepkiyi veriyor.

Ben ki hayatinda hic yarismamis bir motosikletci olarak bunu biliyor isem Rossi haydi haydi biliyordu, ama virajda motoru cok zorladi, zemin kaygandi ve tam virajin ortasinda Stoneri gececem diye gaza asildi.

Rossi kendi ulkesinin motoru ile efsane yazma pesinde. Ama su ana kadar Ducatinin Grenaj bolumune sadece masraf cikariyor:)

Bu arada Colin neden yaris disi kaldi? Goruntu alinamamis, adam birden micira girdi kaldi? Benzinimi bitti?
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Rossi'nin zaman zaman böyle çirkeflikler yaptigi oluyor.
Geçtigimiz yaris sezonlarinda soldan basarak,pist disina rakip gönderdigi yarislar da gördük.:)
Bu isin zevki biraz da burada.:cherry:
Ben o pozisyonu detayli incelemedigim için ne yapilabilirdi hakkinda bisey diyemeyecegim.
Videoyu bir izlemek lazim.
O zaman daha net biseyler soyleyebilirim belki!!!
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Edwards'ın motor arızası yaşadığını okudum bir yerde.

Spies'in zorladığı için düştüğünü düşünmüyorum. Kendisi Pedrosa'yı geçtikten sonra özellikle ağırdan almaya başladığını ve kazanın bundan sonra meydana geldiğini söyledi. Yarış sonunda bütün yarışçıların lastiklerinde -özellikle de arkalarda- neredeyse hiç diş kalmamıştı. Dolayısıyla MotoGP tecrübesi nispeten az olan pilotların düşmesi süpriz değildi. Spies en az Pedrosa kadar iyi bir pilot. Sene ilerledikçe bunu daha iyi göreceğiz.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Edwards'ın motor arızası yaşadığını okudum bir yerde.

Spies'in zorladığı için düştüğünü düşünmüyorum. Kendisi Pedrosa'yı geçtikten sonra özellikle ağırdan almaya başladığını ve kazanın bundan sonra meydana geldiğini söyledi. Yarış sonunda bütün yarışçıların lastiklerinde -özellikle de arkalarda- neredeyse hiç diş kalmamıştı. Dolayısıyla MotoGP tecrübesi nispeten az olan pilotların düşmesi süpriz değildi. Spies en az Pedrosa kadar iyi bir pilot. Sene ilerledikçe bunu daha iyi göreceğiz.

Ulem zaten iki viraj falan gidebildi.
Ondan sonra düstü.:p
Arka lastikde dis kalmadi da takim arkadasi yarisi nasil kazandi?
Hem de açik farkla.:wiinkk:

Söyle bir genel duruma baktigimizda, dusenler çaylaklar.
Ustalarin hepsi yarisi bitirdi.
Motor arizasi, ya da baska etkenlerle yaris disi kalanlar hariç.(mesela Stoner)
Yani bu bir kombine isi.
Lastigi de hesaba katacan, benzini de.:)

Motogp bizim bildigimiz gibi bir mevzu degil.
sadece motosiklet kullanmiyorsun.
Resmen bir yaris platformunu yönetiyorsun.
Uçak pilotlugundan pek farkli degil.
Yani ben hizliyim, uçar giderim anlayisi pirim yapmiyor bu platformda.
Yönetmen ve algilaman gereken bir sürü dalga var.
Bir sürü birbirinden farkli görünen ama birbirini tamamlayan farkli argümani dogru algilayip, dogru yönetmen lazim.
Yoksa en iyi ihtimalle düsmeden yaris bitirdim diye sevinirsin.
Gp takimlari neden pilot seçerken, yine gp de yetismis elemanlari ik tercih olarak aliyor?
Farkli bir mecra çünkü.

Anlatmasi uzun ama yaris kisa sürüyor.:)
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Konu dışı olcak ama.
Yahu Suzuki Rızla'nın renkleri çok hoşuma gidiyo zaten 1 tane pilotları var.
Bende fasulye olarak alsınlar katılıyım yarışlara. :p
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Konu dışı olcak ama.
Yahu Suzuki Rızla'nın renkleri çok hoşuma gidiyo zaten 1 tane pilotları var.
Bende fasulye olarak alsınlar katılıyım yarışlara. :p

Okulda size pamuga fasulye ektirmediler mi?
Bizim zamanimizda yapilirdi o mevzu.
Pamuk katmaninin içine bir tane fasulye konulur,sonra sulanir.
Yeserirdi gevur.
Ama o yesillikten bir fasulye yemek kimseye nasip olmadi.:)

Yani kisacasi, tohum sulanirsa, yeseriyor ama gerisi gelmiyor.
gerisi için, profesyonel dokunus lazim.:wiinkk:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst