Islak zeminde ön freni sıkma diyenlere sorum olacak ?

Katılım
22 Eyl 2015
Mesajlar
64
Arkadaşlar son hafta/haftalarda bayağı ıslak yağmurlu günler atlattık. Ben bu yağmurlu ıslak zemninde motosiklet kullandım . Islanmak hariç herhangi bir sorun yaşamadım. Frenlerim gayet normal tutuyordu arka fren kaymalar yapsada ön freni de üslubuna göre kullandım. Ön frene dokuna diyenler var ön fren motoru yatırır diyenler var. Ben çok mu tehlikeli bir iş yapıyorum ?
 
Katılım
5 Eyl 2014
Mesajlar
1,225
On frene basmazsan vurursun biryere korkmadan bas sadece asfaltin kalitesine, islaklik derecesine ve lastiginin iyi olmasina dikkat et :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
968
On fren mecburen kullanilir ama yagmurda daha kolay kilitlenir o yuzden dikkatli kullanmak lazim.
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
bende geçen gün yağmurda sürdüm sezonu açtım :) bazen özellikle sadece ön fren sıktığım oldu, lastikler nylon... Frenı ıslak zeminde sürdüğünün farkında olarak sıkarsan bence problem olmaz..

ıslak zeminde doğru teknikle fren yaparsanız lastiğin kitlenmesi kuru zemine göre daha erken olacaktır.. bu yüzden normalden daha önce fren yapmaya başlamak ve frene fazla sert basmamakta fayda var.
 
Katılım
25 Eyl 2014
Mesajlar
1,913
Yerin durumunu kontrol etmek için düşük hızlarda öne abanıp kaymasını izliyorum bazen. Zevkine bile kilitlediğim oluyor yer çok kaygansa :mrgreen: ama kesinlikle düz giderken yapılmalı yoksa fukara sümüğü gibi yapışırsınız yere. Şekil 1-A:

 
Katılım
3 Mar 2014
Mesajlar
111
Motordan ikinci kez düştüğümde yolda yağ vardı ve ön freni sıktığım için düşüm. Tabi ki yağmur ve yağ arasında fark var fakat yine de tedbiri elden bırakmamak adına ön freni sıkmaman senin için çok daha iyi olur. Şöyle ki arka freni sıktığında motorun kaydığını hissettiğinde freni bırakırsın ve motoru toplarsın fakat ön freni sıkıp ön teker kitlenir ve kaydığında kesinlikle toparlayamazsın ve ardından hoppalaa vede cuppalaa
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Yerin durumunu kontrol etmek için düşük hızlarda öne abanıp kaymasını izliyorum bazen. Zevkine bile kilitlediğim oluyor yer çok kaygansa :mrgreen: ama kesinlikle düz giderken yapılmalı yoksa fukara sümüğü gibi yapışırsınız yere. Şekil 1-A:

https://www.youtube.com/watch?v=zyfiIxf29JQ

Bu adama birisinin Kontranın ne olduğundan söz etmesi gerekli diye düşünüyorum.

9EdQdk.png
 
Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
1,924
Bu adama birisinin Kontranın ne olduğundan söz etmesi gerekli diye düşünüyorum.

http://i.hizliresim.com/9EdQdk.png

Kontramı dedi birisi :pr:


Konuyu açan değerli arkadaşım, yağmurlu havada hem ön freni hem arka freni kullanmalısın, sadece şunu unutmamak gerekir, kuru havaya göre frene daha yavas kademeli basmak gerekicek, ve duruş mesefen uzayacak, hızın kuru havaya göre bi kat daha yavaş olacak.. ön frene ozellikle yagmurlu havada hızlı basarsan (kuruda da farketmez) düşmeye kilitlenmeye açık olmalısın, arka frenide ayakta hassasiyet az oldugundan gene aynı şekilde kademeli basmaya çalışman gerekecek..
özellikle yagmurlu havada ön frende arka frende kullanabilirsin, ama kademeli şekilde, anlık abanmaya mahiyet vermeden tedbirli sürüş ile..
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
ABS ye bi işe yaramaz diyen kendini bilmez arkadaşlar bu konuya Açıklık getirebilir mi
Islak zeminde panik frende ne yapmalıyız
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Arkadaşlar nc Hız değil ekonomi Motorudur
Ha iş Hız a gelirse 195 yaptığını birçok video dan görebilirsiniz
Frenler konusunda ise çift disk bulunan motosikletten elbette Zayıf olacak
Sizce hangi motora göre Zayıf
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Bu arada yanlış anlaşılmasın ben NC'yi beğeniyorum. Frenleri herhangi bir motora göre değil, NC'ye göre zayıf buluyorum. O motosikleti durdurmak için yeterli olmadığı kanısındayım.. İlerleyen modellerde frenlerin eksik olduğunu anlayıp daha iyi frenlerle geleceğinden hiç şüphem yok.
 
Katılım
5 Eyl 2014
Mesajlar
1,225
Nc ile 200 gorulebilir mi cok dik yokusta falan sadece anlık ama 199-200 demis birdaha cikamamis 200 e, bir arkadas herseyinin ustune yemin ediyorda merak ettim?
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
200 ü Yokuş yukarı mı yapıyormuş o arkadaşın
193 te kesiciye giriyor ve bu hıza çıkarken zorlanıyor fakat unutulmaması gereken bi durumda da şu her motor top speed e çıkarken zorlanır yani bi motor 280 görüyorsa bu hıza 10 saniyede çıkamaz
Nc de öyle kendi sınıfında yani 650 cc ler ile 165 170 e kadar kafa kafa hatta önde gider çok güzel tork U var gazı çektin mi gider
Ve hepsinden az yakar ken önde gider :)
V storm un 20 lt ile yaptığı yolu 14 lt benzin ile gider ki v storm klasmanında en az yakan en konforlu Motordu

Ta ki nc üretilene kadar
 
Katılım
28 Eyl 2015
Mesajlar
474
bu nc nin motoru araba motorundan alınma değilmiydi. benmi yanlış hatırlıyorum ?
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Arkadaşlar son hafta/haftalarda bayağı ıslak yağmurlu günler atlattık. Ben bu yağmurlu ıslak zemninde motosiklet kullandım . Islanmak hariç herhangi bir sorun yaşamadım. Frenlerim gayet normal tutuyordu arka fren kaymalar yapsada ön freni de üslubuna göre kullandım. Ön frene dokuna diyenler var ön fren motoru yatırır diyenler var. Ben çok mu tehlikeli bir iş yapıyorum ?

Dostum ıslak zeminde yol boş iken ön arka sık ufak ufak kontrol et limitini gör. Ona göre sıkarsan birşey olmaz. Heleki adam gibi yağan ilk yağmurdan sonra kuru zemine göre asfalt daha temiz olacağı için daha iyi bile tutar yerine göre .

Birden değil de kademeli olarak önü ve arkayı sıkarsan kaymaya başladığında hissedip gevşetebilirsin. Arka fren önü gevşettiğinde toparlamana yardımcı olur. Gerçi ilkinde yatırmıştım motoru ben deneme yaparken ama sonrasında alışınca toparlamak sorun olmadı pek.

Gerçi benim her iki motorda da lastikler michelin idi. Islak zemin performansı kurudan daha iyi oluyor genelde michelinlerde. Arabada da aynısı geçerli.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst