ısınan motor neden zor çalışır

Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
cümleten hayırlı günler dilerim
az evvel 50km lik bir yolu gittim , gazı baya açarak motoru zorlayarak gittim bu olay eskiden beri başıma bu motorda gelir , motor çok ısınınca ve motoru durdurdugumda tekrar çalıştırmak istediğimde çalışmıyor çok zorluyor , çalıştırincada saat gibi çalışıyor ama bazen öyle bir calismamazlik yapiyorki diyorum bu sefer yedik biryerleri.

motor 125cc ve hava soğutmalı , bu olay 6 senedir oluyor çok ısınınca zor çalışıyor Sizce neden olur teknik yönden
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Pek bilgim yok ama tahminim ısınan motorun ve subaplarin genleşmesi nedeniyle..
 
Katılım
5 Eki 2019
Mesajlar
78
Benimde şikayetim soğukken motorumu gaz vermeden çat diye alıp ısındıktan sonra gaz da versem boğularak çalışmasıydı. Bu durumu ustama sorduğumda karbüratörün küçük olduğu için ilk marştan sonra benzin yetiremiyor boğulma yapıyor demişti .
 
Katılım
30 May 2015
Mesajlar
160
başka sebepleri de olabilir ama aklıma gelen olası bir sebep karbüratör-rölanti ayarı idealden biraz sapmış gibi, süpap ayarında da bakmak lazım, ısınınca sesi cok değişiyor mu vs...
 
Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
sesinde bir değişim olmuyor tam aksine gaz verdim i devri çok seri artıyor yani çok ısınınca serilesiyor
dediğim gibi motor çok sıcak olsun kendi kendine stop etmiyor gazi çok rahat alıyor ama motoru kendim durdurumsam birdaha çalıştırana kadar canım çıkıyor
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
Marş motoru hocam ısınınca içindeki burçlar ve veya rulmanı göbeği sıkıştırıyor. (Yüksek ihtimal)
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Sıcakken zor çalışmasının sebebi karbüratördeki benzinin kaynaması olabilir , stop edip hava / yakıt sirkülasyonu durduğunda motordan yükselen ısı 10 - 15 dk karbüratörün etrafında yoğunlaşır ve benzin 80 derecede buharlaşmaya başlayarak tampon etkisiyle yakıt akışını engeller , daha geniş yakıt borusu kullanmak çözümler arasında..
 

ojo

Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
505
motor sıcak, marşa basarken biraz gaz verilir (karbüratörlü)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Enjeksiyonun gözünü seveyim :)

Neydi o eskiden yahu...
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Supablar sıkıysa olur. İlk bakılması gereken yer supablardır. Karbüratör ikinci ihtimal.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu sorunun sebebi Karbüratörden dolayımı oluyor
Sebebi @Nikkfurie yazmış yukarıda.

Enjeksiyonlu motor her halükarda çalışıyor...

Google'a sorunca gelen ecnebice cevap:

Most of the reasons by which a hot engine would be hard to start are based on problems related to the fuel. When the engine is too hot, fuel can't circulate properly due to the way in which vapor obstructs it and therefore the engine wouldn't start as easily as it should or it wouldn't start at all.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst