İş kurmak istiyorum!!!

Katılım
22 Eyl 2011
Mesajlar
196
Selamın aleyküm Mt ailesi.

Ben askere gidiyorum bildiğiniz üzere. Döndüğümde artık hayat benim için yeniden başlayacak,her erkekde olduğu gibi. Babam ve annem ile konuşmamdan çıkan sonuç kendi işimi kurmam yönünde oldu.
Benim kendi nacizane düşüncem sadece motosiklet üzerine bir dükkan açmak.
İçeriği şöyle olacak; Motosiklet detaylı yıkama,yağlama. Boya koruma. Yağ değişimi. Antifiriz değişimi. Bakım gibi küçük şeyler. Bunların yanı sıra aksesuar,intercom,koruma ekipmanları,zincir dişli gibi küçük parçalar ve lastik olacak. Böyle bir dükkan açsam sizce başka neler olmalı ve bu risk alınır mı? Tutar mı?
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
A.s.
Kardesim tutar tutmasina da, en onemlisi forum da hep gormussundur sikayetleri. Iyi yaklasim, iyi yaklasim, hosgorudur en onemlisi.
Urun cesitliligi acisindan da saglam sermaye gerekiyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ağu 2015
Mesajlar
777
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
En önemli husus prof bir internet sitesi. Zaten işçiliğin iyiyse, cana yakınsan kulaktan kulaga dünya kadar müşterin olur. Motosiklet araba gibi degildir, motosiklet sahibi motoru iyi ustaya emanet etmek ister.
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
1,406
Başka yerlerde olmayan parçalar sende olsun, önce bi kazasız belasız askerden gel. Dükkan tutar. Hatta biz de sana geliriz sey47 iyi yaklaşım hoşgörü iyi işçilikle çok iyi kazanırsın
 
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
2,495
Sana distribütör bir ithalatçı olarak tavsiyem belirli markaların bayiliğini yapmak iş genişliği açısından iyidir ancak mutlaka satılmayan bir malı satman ve onu satışını kendi adına tescillemen önemli. Getirirsin satarsın hakkını gider başkası alır senin yarattığın piyasanın ekmeğini o yer ve sende bir daha satamazsın. Distribütör ve üst düzey bayi olmadan işçilik dışında para kazanma şansın yok. Güleryüz, kaliteli işçilik ve malının arkasında olman iyi bir ürün ile sana her daim para kazandırır. Birde temel ticaret mantığını unutmamak lazım çok kazandığın gibi kazanamadığın günlerde olacak bu yüzden 3 kazanıyorsan 1'ini kenara, 1'ini evine !'ini de işine yatırmalısın.
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Motosiklet parçasıdır vs ona birşey diyemem.

Fakat yaklaşık 1 yıl önce babam ile oto yıkama açtık.

3 tanede yanımızda çalışan elemanımız vardı.

Emin ol yıkama işinde para kazanmak gerçekten zor.

Bir gün yağmur yağar komple zarardasın. Birgün çiseler kimse gelmez.

İşçilerin parasını zor çıkarıyorduk.

Sadece 3-4 ay kar yapabilirsin oda motosiklet yıkamacılığı ile olmaz. Az personel ile deli gibi çalışarak. Personel sayın artarsa karın çok azalıyor. Az eleman çok iş istiyor oto yıkamacılık işi.
Biz motosiklet yıkamıyorduk. Gereksiz zaman kaybı olduğu için.

Araba 15 dk da iç dış yapılıyorsa motosiklet 20 dk sürüyordu. Çok ıncık cıncık bir iş.

Üstelik araçlardan 25 tl alırken motosiklet kullanıcıları 5 tl den fazla vermek istemiyor.


Velhasıl oto yıkamayı önermediğim gibi moto yıkamayı asla önermiyorum.

Burdan tekrar sesleniyorum, oto yıkama açmayı düşünen biri varsa çok iyi düşünsün.

Yaz günü dışarıdan bakıp ooo kapıda hep araç var demekle iş bitmiyor.

Yazın deli gibi çalışmanız kışın o boşluğu kurtarmıyor.
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
622
Daha önce öyle bir tecrübem olmadı yapın veya yapmayın diyemem ama bildiğiniz ve sevdiğiniz işi düzgün yaparsanız bir şekilde kazanırsınız. İşi dallandırıp budaklandırmak yerine yıkamaysa yıkama bakımsa bakım hangi işi yapacaksanız ona odaklanın.
 
Katılım
30 Haz 2015
Mesajlar
165
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sana distribütör bir ithalatçı olarak tavsiyem belirli markaların bayiliğini yapmak iş genişliği açısından iyidir ancak mutlaka satılmayan bir malı satman ve onu satışını kendi adına tescillemen önemli. Getirirsin satarsın hakkını gider başkası alır senin yarattığın piyasanın ekmeğini o yer ve sende bir daha satamazsın. Distribütör ve üst düzey bayi olmadan işçilik dışında para kazanma şansın yok. Güleryüz, kaliteli işçilik ve malının arkasında olman iyi bir ürün ile sana her daim para kazandırır. Birde temel ticaret mantığını unutmamak lazım çok kazandığın gibi kazanamadığın günlerde olacak bu yüzden 3 kazanıyorsan 1'ini kenara, 1'ini evine !'ini de işine yatırmalısın.
Bu yorumlara katılıyorum 2012de distribütörlük kontratını imzalamadan marka adına fuara katıldık ve adamlar da dallama çıktı bile bile emeğimizi çalıp havadan 130.000 euro ciro yaptılar bizim sırtımızdan.
İlave olarak eğer bilmiyorsan, askerde mutlaka ingilizce öğren ve endonezya ile irtibata geç derim sadece endonezya değil o coğrafyada ciddi tuning ve yedek parça potansiyeli var. İthalat prosedürlerini öğren hayta ben de yardımcı olurum.
Esnaf olmanın bence ilk kuralı dürüst olmak, dürüst olmak ucuz değildir hatta çoğu zaman kısa vadede bedeli çok ağırdır ama emin ol ki dürüst esnaf olman senin evlatlarına bile aynı işi yaptırır.
İlk gün sana çok uzak gibi görünse de çok ciddi hedefler koy kendine, hedef olmazsa gidecek bir noktan olmaz klişedir ama doğrudur. Vizyon grliştirirken benim (belki de literatürde vardır) metodumu kullan: 1+1 bu , şu demek her reel fikre karşılık mutlaka bir fantazik ya da uçuk fikir olsun, ve bunları yaz. Yaptığın işin metodiğini ve teorisini sen kur.
Günde 14 saatin altında çalışma, her şey bitti bugün dediğin anda bile geri dön eski defterlerini aç , planlarını geri dönük kontrol et, iş bitmez...
Rekabetten korkma Allah çalışana rızık verir, kimse kimsenin rızkını yiyemez.
Daha çok gençsin ama ilk fırsatta, yani yaptığın işi analamaya başladığın anda çırak yetiştir.
Akıllı adamı tanımayı öğren ve öyle seç , 10 sene sonra sana bakacak olan O'dur. Püf noktaları yarat işinde, özgün ol, esinlen ama kopyalama kimseyi, en fazla kötü bir taklit olursun. Unutma taklitler asıllarını güçlendirir.
Reklam ve pazarlama her zaman 2. Bütçe kalemin olsun, sonlara atma ve bedava reklam fırsatını asla kaçırma, temel ticaret konun olan mal ya da hizmeti asla promosyon konusu yapıp bedelsiz verme bu ciddi bir hatadır.
Kadro kurarken önce sahip olduğun her kaynağın özelliklerini bir kağıda yaz ve sonra onların isimlerini kapatarak seçimlerini yap.
Para kaybettiğinde sakın üzülüp hayıflanma , tecrübenin en ucuz hali "Para" ile satın alınabilenidir. Bu bedeli canıyla bile ödeyen olduğunu düşünürsen...
Sahip olduğunun 3 katı kadar borçlanmaktan korkma ama borcunu her zaman vaktinde öde , öde ki kredina artsın. Sermayenin 10 katı kadar ciro yapmadan ev, arsa gibi işinle alakası olmayan yatırıma girme.
İş için mülk edinme gerekirse kira bedelinin beş katını avukata verip çok iyi bir kontrat yap ve kiranı yıllık öde, aylık cirondan ödememiş gibi düşüp kenara atarak gelecek yılın kirasını biriktir.
Fuar , lansman vb organizasyonlara katıl , bilfiil orada yer al , işini sen anlat insanalara.
Kartvizitsiz tuvalete bile gitme, hizmet sektöründe çalışan insanlara dikkat et , bahşişini esirgeme ve her fırsatta ne iş yaptığını anlat, göreceksin sana çok müşteri gönderirler.
Telefondan bu kadar yazabildim, iyi bayramlar dilerim.
Yazdıklarımdan işine yarayacak şeyler olur diye ümit ederim.
Bu arada ailenin ellerinden öperim, benimkilerin bu kadar memur ol baskısına rağmen , girişimci oldum. Sen bu destekle inşallah çok iyi işler yaparsın.
 
Katılım
22 Eyl 2011
Mesajlar
196
Hepinizin yorumları için ayrı ayrı teşekkür ederim. Ben çocukluğumdan beri motora aşık bir insanım. Uğraşmayı seviyorum. Çok şükür neşeli ve insanlarla diyaloğu iyi bir insanım. Allah kimsenin yüzünden gülümsemeyi eksik etmesin. Gülümsemek çok büyük bir nimettir. Bazı insanlara söyleyeceğiniz en ağır laftandaha tesirlidir. Bazı insanlar içinde sıcak ve samimi. Ben elimden geldiğince bu iş için uğraşacağım. İlk etapta tabiki çok büyük bir dükkanım ve çok büyük bir işim olmayacak. Zaten ailemle yaşıyorum ve öyle ahım şahım bir harcamam yok günlük harcamam stabil 10tl. Oda sigara çay param :) Benim amacım ilk etapta dükkan kendi kendini büyütsün. Bütün amacım bu. Zaten öyle sevgili,aşk,gezme tozma gibi bir alışkanlığım yok evden işe işten eve. Bu nedenle dükkanın geliri kendini çevirip üzerine birşeyler ekleyebilirse benim gönlüm hoş olur. Mal zenginliği de istemiyorum. Karnım doysun evimi geçindireyim yeter. İlk etabı yıkama, yağmalama, yağ değişimi ve aksesuarlar ile başlayacağı
başlayacağım. Devamında 2. El alım satım ile uğraşacağım. Haa şöylede birşey var ki çok fazla motordan anlamam yani motosikletin motor kısmından yanlış olmasın. Ama söküp takmaktar,parça değiştirmek felan aksesuar takmak, kırık plastik parça tamir etmek bunlardan anlıyorum. Çok şükür elim anahtar tutuyor. Sadece dükkan açınca tek eksiğim reklam olacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

Bu yorumlara katılıyorum 2012de distribütörlük kontratını imzalamadan marka adına fuara katıldık ve adamlar da dallama çıktı bile bile emeğimizi çalıp havadan 130.000 euro ciro yaptılar bizim sırtımızdan.
İlave olarak eğer bilmiyorsan, askerde mutlaka ingilizce öğren ve endonezya ile irtibata geç derim sadece endonezya değil o coğrafyada ciddi tuning ve yedek parça potansiyeli var. İthalat prosedürlerini öğren hayta ben de yardımcı olurum.
Esnaf olmanın bence ilk kuralı dürüst olmak, dürüst olmak ucuz değildir hatta çoğu zaman kısa vadede bedeli çok ağırdır ama emin ol ki dürüst esnaf olman senin evlatlarına bile aynı işi yaptırır.
İlk gün sana çok uzak gibi görünse de çok ciddi hedefler koy kendine, hedef olmazsa gidecek bir noktan olmaz klişedir ama doğrudur. Vizyon grliştirirken benim (belki de literatürde vardır) metodumu kullan: 1+1 bu , şu demek her reel fikre karşılık mutlaka bir fantazik ya da uçuk fikir olsun, ve bunları yaz. Yaptığın işin metodiğini ve teorisini sen kur.
Günde 14 saatin altında çalışma, her şey bitti bugün dediğin anda bile geri dön eski defterlerini aç , planlarını geri dönük kontrol et, iş bitmez...
Rekabetten korkma Allah çalışana rızık verir, kimse kimsenin rızkını yiyemez.
Daha çok gençsin ama ilk fırsatta, yani yaptığın işi analamaya başladığın anda çırak yetiştir.
Akıllı adamı tanımayı öğren ve öyle seç , 10 sene sonra sana bakacak olan O'dur. Püf noktaları yarat işinde, özgün ol, esinlen ama kopyalama kimseyi, en fazla kötü bir taklit olursun. Unutma taklitler asıllarını güçlendirir.
Reklam ve pazarlama her zaman 2. Bütçe kalemin olsun, sonlara atma ve bedava reklam fırsatını asla kaçırma, temel ticaret konun olan mal ya da hizmeti asla promosyon konusu yapıp bedelsiz verme bu ciddi bir hatadır.
Kadro kurarken önce sahip olduğun her kaynağın özelliklerini bir kağıda yaz ve sonra onların isimlerini kapatarak seçimlerini yap.
Para kaybettiğinde sakın üzülüp hayıflanma , tecrübenin en ucuz hali "Para" ile satın alınabilenidir. Bu bedeli canıyla bile ödeyen olduğunu düşünürsen...
Sahip olduğunun 3 katı kadar borçlanmaktan korkma ama borcunu her zaman vaktinde öde , öde ki kredina artsın. Sermayenin 10 katı kadar ciro yapmadan ev, arsa gibi işinle alakası olmayan yatırıma girme.
İş için mülk edinme gerekirse kira bedelinin beş katını avukata verip çok iyi bir kontrat yap ve kiranı yıllık öde, aylık cirondan ödememiş gibi düşüp kenara atarak gelecek yılın kirasını biriktir.
Fuar , lansman vb organizasyonlara katıl , bilfiil orada yer al , işini sen anlat insanalara.
Kartvizitsiz tuvalete bile gitme, hizmet sektöründe çalışan insanlara dikkat et , bahşişini esirgeme ve her fırsatta ne iş yaptığını anlat, göreceksin sana çok müşteri gönderirler.
Telefondan bu kadar yazabildim, iyi bayramlar dilerim.
Yazdıklarımdan işine yarayacak şeyler olur diye ümit ederim.
Bu arada ailenin ellerinden öperim, benimkilerin bu kadar memur ol baskısına rağmen , girişimci oldum. Sen bu destekle inşallah çok iyi işler yaparsın.

Çok teşekkür ederim sinan abi bu değerli bilgilerini kağıda geçirdim. Söz uçar yazı kalır demiş büyüklerimiz. Bende bayramını en içten dileklerimle kutluyorum ve ailenin ellerinden öpüyorum. Desteklerinizi esirgemediğiniz içinde ayrıca minnettarım inşallah askerden gelince hayatıma yönelik büyük bir adım atacağım. Gerisi allah c.c taktirine kalmış.

Saygılarımla Aliş Uğur Boğa.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
parçaları zamanında tedarik etmen icap ediyor. en önemli husus. buda büyük sermaye demek. örneğin araba gibi değil motor diyen arkadaşımıza katılıyorum. arabayı bırakırsın 1 hafta sonra alırsın. lakin motor hastalıktır. 2 gün insan motorsuz yapamıyor. adama zamanında teslim edersen, ve işçiliğin hoşgörülü olman uygunsa bence tutar.
 
Katılım
12 Eyl 2014
Mesajlar
765
uzun yıllar esnaflık yapmış biri olarak, bence hazırı alıp satmak yerine, bir parça birşey kendin üreterek satışını yapman sana çok daha farklı bir imkan ve kaar sağlar. örneğin otur motorsikletler için koltuk kılıfı üret gibi.. onun haricinde maddi olarak sağlam değilsen
kesinlikle sana esnaflık önermem, şu zamanda devletin dikkate kaale bile almadığı ezildiği bir dönemden geçiyor esnaflık, mümkünse serbest olarak iş yeri olmadan yapabileceğin birşey bul,
vergi mükellefi olman için illaki iş yeri şart değil, internet üzerinden reklam vererek satış yap, kendi siten üzerinden, unut dükkan işini, öyle fuatda bir yer kapmak kaç para bir git sor cnr expo ya mesela, hayal o işler, ha cebinde vardır hoyratca 100bin lira, ozaman yapabilirsin ithalat vs illa yapıcam diyorsan bari ilçelerde yap..
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eyl 2011
Mesajlar
196
parçaları zamanında tedarik etmen icap ediyor. en önemli husus. buda büyük sermaye demek. örneğin araba gibi değil motor diyen arkadaşımıza katılıyorum. arabayı bırakırsın 1 hafta sonra alırsın. lakin motor hastalıktır. 2 gün insan motorsuz yapamıyor. adama zamanında teslim edersen, ve işçiliğin hoşgörülü olman uygunsa bence tutar.

Atilla abi emin ol parça temini o kadar zor birşey değil. Millet birazda bugünün işini yarına bıraktığı için geç oluyor. Yurtdışından sipariş versen en fazla iki hafta içinde elinde oluyor. Ama çoğu insan yok efendim gümrükte takıldı şu oldu bu oldu diyerek zaman kazanmaya çalışıyor benim için iş ne olursa olsun iştir. Eğer işini adabına göre yaparsan yolun açık rızkın var yoksa rızkını allahu teala dan alamazsın.
 
Katılım
4 Haz 2004
Mesajlar
931
Ah abicim ah. Daha Askere gitmemişsin, hele bir git gel, neler neler değişecek hayatında, şimdi ki düşüncelerin ile askerliği bitirdiğin zamanki düşüncelerin arasında dağlar kadar far olacak.

Telaş yapma, vatani görevini bitir gel, ondan sonra görüşelim.
 
Katılım
30 Haz 2015
Mesajlar
165
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
uzun yıllar esnaflık yapmış biri olarak, bence hazırı alıp satmak yerine, bir parça birşey kendin üreterek satışını yapman sana çok daha farklı bir imkan ve kaar sağlar. örneğin otur motorsikletler için koltuk kılıfı üret gibi.. onun haricinde maddi olarak sağlam değilsen
kesinlikle sana esnaflık önermem, şu zamanda devletin dikkate kaale bile almadığı ezildiği bir dönemden geçiyor esnaflık, mümkünse serbest olarak iş yeri olmadan yapabileceğin birşey bul,
vergi mükellefi olman için illaki iş yeri şart değil, internet üzerinden reklam vererek satış yap, kendi siten üzerinden, unut dükkan işini, öyle fuatda bir yer kapmak kaç para bir git sor cnr expo ya mesela, hayal o işler, ha cebinde vardır hoyratca 100bin lira, ozaman yapabilirsin ithalat vs illa yapıcam diyorsan bari ilçelerde yap..
abimin dediklerine nerdeyse tamamen katılıyorum, internet önemli mecra, butik üretim ya da kişiye özel tasarım ve üretim yapabilecek dizayn bilgin , yeteneğin varsa mutlaka yap. Evet fuar ve ithalat gibi konular "kimine göre" maliyetlidir, stand komşumun 1/3 üne çok fuara katılmışlığım vardır, ithalatta da illegal veya gayri ahlaki bir iş yapmadan başkasının yarısına ithal ettiğim ürünler var. Eğri oturalım doğru konuşalım, ben muhalif bir adamım kim hükümet olursa olsun tatmin olmam çünkü daha iyisini isterim, berikini az sevdiğimden değil...
Lakin devletimiz her sene girişimciye daha çok teşvik sunuyor, bunları kaçırma derim.
İthalat ve diğer konularda da diyeceğim o ki; Günde 14 saatten az çalışma derken bunları kast ediyordum, aç interneti veya git kütüphaneye, bul doğru kaynağı ne yapacaksan dibini bul , kök hücresine kadar araştır, kulaktan dolma bilgi kavramını kafandan sil.
Araştırmadan başarılı olamazsın.
Çok abartmak istemiyorum ama, önünde (bence) iki ihtimal var.
Bir; Yapacağın işi en iyi sen bileceksin!
İki; Yapacağın işi sen yaratacaksın!
Ben ikinciyi seçtim ve sıfır sermaye ile 3 yılda sınıfında lider oldum, bu biraz iddialı tabi, çünkü benimle aynı kulvarda kimse yoktu ondan lider oldum.
Şaka bir yana burada telaffuz etmek doğru
olmaz ama üçüncü yılın sonunda , elde edilen ciro için çok merak edene özelden bilgi veririm.

Bir yandan da fark ettim ki işi sidik yarışına ya da ben bilirime döndürmek üzereyim.
Yazdıklarımı silsem bir türlü, çünkü gerçekten iyi niyetle inandığımı paylaşıyorum, silmesem küfür yiyeceğim, karar alma mekanizmam şu şekilde çalışıyor bu durumlarda.
Bir kişi Allah razı olsun, bana faydası oldu der ve on kişi söverse "hastir artise bak" diye (ki en mütevazi hali ile) paylaşmayı tercih ederim.
 
Katılım
22 Eyl 2011
Mesajlar
196
abimin dediklerine nerdeyse tamamen katılıyorum, internet önemli mecra, butik üretim ya da kişiye özel tasarım ve üretim yapabilecek dizayn bilgin , yeteneğin varsa mutlaka yap. Evet fuar ve ithalat gibi konular "kimine göre" maliyetlidir, stand komşumun 1/3 üne çok fuara katılmışlığım vardır, ithalatta da illegal veya gayri ahlaki bir iş yapmadan başkasının yarısına ithal ettiğim ürünler var. Eğri oturalım doğru konuşalım, ben muhalif bir adamım kim hükümet olursa olsun tatmin olmam çünkü daha iyisini isterim, berikini az sevdiğimden değil...
Lakin devletimiz her sene girişimciye daha çok teşvik sunuyor, bunları kaçırma derim.
İthalat ve diğer konularda da diyeceğim o ki; Günde 14 saatten az çalışma derken bunları kast ediyordum, aç interneti veya git kütüphaneye, bul doğru kaynağı ne yapacaksan dibini bul , kök hücresine kadar araştır, kulaktan dolma bilgi kavramını kafandan sil.
Araştırmadan başarılı olamazsın.
Çok abartmak istemiyorum ama, önünde (bence) iki ihtimal var.
Bir; Yapacağın işi en iyi sen bileceksin!
İki; Yapacağın işi sen yaratacaksın!
Ben ikinciyi seçtim ve sıfır sermaye ile 3 yılda sınıfında lider oldum, bu biraz iddialı tabi, çünkü benimle aynı kulvarda kimse yoktu ondan lider oldum.
Şaka bir yana burada telaffuz etmek doğru
olmaz ama üçüncü yılın sonunda , elde edilen ciro için çok merak edene özelden bilgi veririm.

Bir yandan da fark ettim ki işi sidik yarışına ya da ben bilirime döndürmek üzereyim.
Yazdıklarımı silsem bir türlü, çünkü gerçekten iyi niyetle inandığımı paylaşıyorum, silmesem küfür yiyeceğim, karar alma mekanizmam şu şekilde çalışıyor bu durumlarda.
Bir kişi Allah razı olsun, bana faydası oldu der ve on kişi söverse "hastir artise bak" diye (ki en mütevazi hali ile) paylaşmayı tercih ederim.

Sinan abi seninle özelden birazcık konuşalım eğer sende müsaitsen. Aklımda küçük fikirler var ama geliştirilmeye açık fikirler. Ben geleceğime yatırım yapmak için burada sizden bilgi alıyorum. Toy bir insan değilim. Sanayide öğrendim boya yapmayı, boya koruma yapmayı. Teferruatlı bilgi transferi yapmak istiyorum müsaitsen.
 
Katılım
30 Haz 2015
Mesajlar
165
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Müsaitim kardeşim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst