İP Camera veya DVR hakkında

Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Merhabalar efem.
Şimdi özetle şöyle bir sorunumuz var. Her işten az buçuk anladığımdan bir kaç kez DVR cihazı kurmuşluğum var. Statik ip yada normal ip ile duckdns, 81110.net vb sistemlerle ip'yi sabitleyip DVR cihazından Android yada İos sistemlerle görüntüyü alabiliyorum.
Fakat şimdi sorun tam da şöyle,
Android bir telefonu ipcam olarak kullanıp, başka bir android telefondan veya browser'dan görüntü almak istiyorum. Duckdns sayesinde ip adresimi hallettim. Android telefona İpwebcam programını kurdum. Wifi ağından görüntüyü alabiliyorum, ama başka bir android cihazdan alamıyorum. Modem portlarını da yönlendirdim (belki de yönlendirdiğimi sanıyorum). İpcam olarak kullanılacak Android cihazından ip'lerini sabitledim (belki de sabitlediğimi sanıyorum). Bunun için illa DVR sistemi mi kullanmak lazım? Bir android telefonu camera başka bir android telefonu görüntüleyici olarak kullanabilen var mı? (Local ağ'da değil, onda bir sorun yok zaten)Valla çok araştırdım ama bulamadım, belki benim gibi aramızda bir sıyırmış vardır diye konu açıp sorayım dedim :)
 
Son düzenleme:
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Mucit macit kardeşim ;)

DVR zaten IP sistemlerde çalışmaz , o aletin adı NVR.

Yerel ağda görüntüyü alabildiysen sorun modem ayarlarındadır. NAT ayarlarını kontrol et .

Sevgilerimle
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
40 yıllık kameracıyım böyle bir talebi ilk defa gördüm seni tebrik ederim :) oocan arkadaşımızın dediği gibi telefonun yerel ip sini sabitlemeyi başardıysan ki zannetmiyorum bunu yapabileceğini, modemden telefonun yerel ip sine port acman yeterli olacaktır. Portu açıp açamadığınıda canyouseeme.org üzerinden kontrol edebilirsin. Birini takip amaçlı kullanmak istiyorsan, yasal olmamakla birlikte o iş için prof programlar mevcut.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------


Arkadaşın verdiği programa port acıp uzaktan izleyebildim. Bu arada sabit ip ve port acmaya gerek olmadan izlemek için p2p dye bir sistem mevcut artık bu programda varmı bilemiyorum.
 
Çorum İl Temsilcisi
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
818
Ben yorumu şuraya park edeyim :D

hocam bu arada bi sorum var.
bildiğimiz normal modemin ip'sini sabitlediniz demi yanlış anlamadıysam. bi açabilir misiniz bu konuyu ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

Bu arada android cihaz'ı ipcam yapana kadar uğraşmaktansa bi raspberry pi alıp daha rahat ve stabil halde kullansanız?
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Ben yorumu şuraya park edeyim :D

hocam bu arada bi sorum var.
bildiğimiz normal modemin ip'sini sabitlediniz demi yanlış anlamadıysam. bi açabilir misiniz bu konuyu ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

Bu arada android cihaz'ı ipcam yapana kadar uğraşmaktansa bi raspberry pi alıp daha rahat ve stabil halde kullansanız?

Raspberyy muhabbetini daha 2 ay önce keşfettim. İşten güçten en önemlisi veletten böyle teknolojik aletleri takip edemiyoruz :)
Raspberyy ile akıllı ev projesi yapmayı düşünüyorum ama şimdi değil, velet biraz büyümeden bana proje mroje yok :)
Modemin ip'sini sabitlemekten kastım, android cihazının bağlı olduğu ağın ip adresini http://subdomainadı.ducksns.org olarak sabitledim. Yani dünyanın neresinden http://belirlediğinsubdomain.duckdns.org olarak girersen, modem ayar sayfasına ulaşabiliyorum. (Henüz android kameraya ulaşmayı beceremedim sorun da o zaten)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------

Mucit macit kardeşim ;)

DVR zaten IP sistemlerde çalışmaz , o aletin adı NVR.

Yerel ağda görüntüyü alabildiysen sorun modem ayarlarındadır. NAT ayarlarını kontrol et .

Sevgilerimle
Abi sağolasın, nat ayarlarımı kontrol ede ede nato kafa nato mermer oldum zaten :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------

40 yıllık kameracıyım böyle bir talebi ilk defa gördüm seni tebrik ederim :) oocan arkadaşımızın dediği gibi telefonun yerel ip sini sabitlemeyi başardıysan ki zannetmiyorum bunu yapabileceğini, modemden telefonun yerel ip sine port acman yeterli olacaktır. Portu açıp açamadığınıda canyouseeme.org üzerinden kontrol edebilirsin. Birini takip amaçlı kullanmak istiyorsan, yasal olmamakla birlikte o iş için prof programlar mevcut.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------



Arkadaşın verdiği programa port acıp uzaktan izleyebildim. Bu arada sabit ip ve port acmaya gerek olmadan izlemek için p2p dye bir sistem mevcut artık bu programda varmı bilemiyorum.

Birini takip etmek gibi kötü niyetim yok henüz :)
20-30 $ verip Çinlilerden ip camera alacağıma, eski android telefonu değerlendirmek istedim sadece.
Velet'i kontrol kamerası olarak kullanmayı amaçlıyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pas.webcam
Şu program daha komplike birşey, aslında tam da istediğim şeyleri yapabiliyor. Ama modemi mi ayarlayamadım ki ben acaba :)
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Mar 2012
Mesajlar
113
Raspberyy muhabbetini daha 2 ay önce keşfettim. İşten güçten en önemlisi veletten böyle teknolojik aletleri takip edemiyoruz :)
Raspberyy ile akıllı ev projesi yapmayı düşünüyorum ama şimdi değil, velet biraz büyümeden bana proje mroje yok :)

Merhaba,
Küçük bir projem olmuştu RasPi ile
RasPI B + orjinal modül kamerası ile test yayınını, yine test networkünden başlatıp, izleme imkanı buldum ama yayın linux üzerinde çalışan VCR programına 8 sn gecikmeli olarak geldi.
Sonuçta RasPI B Alırken yüksek modeline + RAM'e ve daha yetenekli modüler lenslere bakmakta fayda olabilir.
naçizane görüşümdür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------

(Local ağ'da değil, onda bir sorun yok zaten)Valla çok araştırdım ama bulamadım, belki benim gibi aramızda bir sıyırmış vardır diye konu açıp sorayım dedim :)

Cihazları L3 test edebilmen için ping atabileceğin bir program kurabiliyorsan en azından
iletişimin L3 katmanında düzgün olup/olmadığını görebilirsin

Android play de ping atabilmeni sağlayan programlar vardır diye umuyorum

ping varsa uçtan uca iletişim var
NAT üzerine yoğunlaşmakta fayda olabilir.

Evlerde kullanılan Network cihazlarının nat session kapasiteleri sınırlıdır
ve yayın sırasında NAT session ları drop alıp / düzgün çalışmıyor da olabilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eyl 2014
Mesajlar
765
rasberypi ile ilgili şurada deneyimlerimiz var.

modem ayarlarından dhcp den otomatik ip alan telefon için static ip de set edebilirsin mac iyle.

eğer kullandığın android programının hangi portları kullandığını bilmiyor isen,
şu uygulama ile paket sniffer açarak arkada ağ trafiğinde ne yaptığını bağlantıları vs görebilirsin.

android den android e kamera izlemek için bağlanmak istiyorum dersen, şurada yazdığım apk mevcut duruma göre kişiselleştirilebilir, modemden tcp port açman yeter. yükleyebilmen için bilinmeyen kaynakları açman gerek.

rasberypi nin güzel hd kameraları var full hd görüntü alabilirsin, dvr lerin dandik sony cipsetli pahalı kameraları ile uğraşmaya gerek yok..

bunlar belki yardımcı olur.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
84
Benim de daha farklı bir problemim var. Belki çözüme ulaşabiliriz.

Kayıt cihazını ağa bağladığımız zaman ip kameralardan görüntü alabiliyoruz hiçbir problşem yok ancak kayıt cihazı sürekli ağda çalışan tüm ip alan cihazlara ping atıyor. Ve sistemdeki ip üzerinden çalışan tüm yazıcılar kayıt cihazından ping yediği için saldırı olarak algılayıp hataya düşüyor.

Önce fotokopi makinalarının ayarlarını değiştirmeye çalıştık ancak bu yapılamadı. Ve belli ki bunun fotokopi cihazlarıyla bir alakası yok çünkü kayıt cihazlarını bağlamadan önce bir sorun yoktu.

Bu problemi nasıl aşabileceğimiz hakkında bir fikri olan var mı?
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Alfred Home Security... Hiç birşeyle uğraşmaya gerek yok.
Programı her iki telefona indiriyorsun, ister viewer ister webcam olarak seçiyorsun.
Adamlar yapmış kısaca.
Daha da kısası aynı şeyi düşünen benim gibi birileri varsa, modemdi porttu nattı uğraşmadan eski telefona da yenisine de bu programı yükleyin :)
 
Katılım
25 Mar 2012
Mesajlar
113
Benim de daha farklı bir problemim var. Belki çözüme ulaşabiliriz.

Kayıt cihazını ağa bağladığımız zaman ip kameralardan görüntü alabiliyoruz hiçbir problşem yok ancak kayıt cihazı sürekli ağda çalışan tüm ip alan cihazlara ping atıyor. Ve sistemdeki ip üzerinden çalışan tüm yazıcılar kayıt cihazından ping yediği için saldırı olarak algılayıp hataya düşüyor.

Önce fotokopi makinalarının ayarlarını değiştirmeye çalıştık ancak bu yapılamadı. Ve belli ki bunun fotokopi cihazlarıyla bir alakası yok çünkü kayıt cihazlarını bağlamadan önce bir sorun yoktu.

Bu problemi nasıl aşabileceğimiz hakkında bir fikri olan var mı?

2 farklı çözüm olabilir sorunuza.

1
Networkünüzde ayrı bir vlan oluşturun broadcasti bölerseniz nvr dı kameraydı onları izole etmiş olursunuz

2
Ping değilde belkide multicast 224.0.0.* adresine sorugu yolluyor olabilir kameraları bulmak için
Bunu kapatıp elle kameraları tanıtabilirsiniz
Otomatik camera bulma yetisi olsa gerek nvr cihazınızın.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eyl 2014
Mesajlar
765
unutmamanız gereken bir konu, android cihazlar için network broadcast paketleri, yazılım seviyesinde ağ bağlantısı anında iptal ediliyor, bunun nedenide, wireless in aşırı enerji tüketimine neden olduğu, yani hiçbir düz app telefonda broadcast paketleri alamaz, özel olarak multicast socket açmak zorundadır, sisteme bildirmelidir.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Kafamın gözümün giremediği yerlere AIR DROID i açıp telefonumu sokuyorum flaş açık portatif kamera olarak kullanıyorum.
Görüntüyü herhangi bir PC den izleyebiliyorsunuz.
Ayrıca Bu program ile teli elinize almadan konuşma hariç herşeyi yapabilirsiniz.
Görüntü alma dahil..
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Kafamın gözümün giremediği yerlere AIR DROID i açıp telefonumu sokuyorum flaş açık portatif kamera olarak kullanıyorum.
Görüntüyü herhangi bir PC den izleyebiliyorsunuz.
Ayrıca Bu program ile teli elinize almadan konuşma hariç herşeyi yapabilirsiniz.
Görüntü alma dahil..

http://www.gearbest.com/microscopes-endoscope/pp_229387.html

Şöyle bir mevzu çıkarmış adamlar. Zırt pırt reklamı çıkıyor karşıma aldıracaklar zorla :)
 
Çorum İl Temsilcisi
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
818
Merhaba,


Android play de ping atabilmeni sağlayan programlar vardır diye umuyorum

ping varsa uçtan uca iletişim var

Android terminal işinize yarayacaktır :bounce: (play store'de var :D)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------

Benim de daha farklı bir problemim var. Belki çözüme ulaşabiliriz.

Kayıt cihazını ağa bağladığımız zaman ip kameralardan görüntü alabiliyoruz hiçbir problşem yok ancak kayıt cihazı sürekli ağda çalışan tüm ip alan cihazlara ping atıyor. Ve sistemdeki ip üzerinden çalışan tüm yazıcılar kayıt cihazından ping yediği için saldırı olarak algılayıp hataya düşüyor.

Önce fotokopi makinalarının ayarlarını değiştirmeye çalıştık ancak bu yapılamadı. Ve belli ki bunun fotokopi cihazlarıyla bir alakası yok çünkü kayıt cihazlarını bağlamadan önce bir sorun yoktu.

Bu problemi nasıl aşabileceğimiz hakkında bir fikri olan var mı?

Hocam henüz network'ü çözemedim ama switch kullanmak işinizi çözecektir galiba (yine de bilenler bir el atsın)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------

Hocam bir de uzmanları bulmuşken sorayım mazur görün :D

" Şimdi hocam Bizim modem'in ip adresi modemi açıp kapatınca yada başka sebebler ile değişiyor mu? yoksa bize verilen ip sürekli sabit mi?"
 
Katılım
25 Mar 2012
Mesajlar
113
Android terminal işinize yarayacaktır :bounce: (play store'de var :D)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------



Hocam henüz network'ü çözemedim ama switch kullanmak işinizi çözecektir galiba (yine de bilenler bir el atsın)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------

Hocam bir de uzmanları bulmuşken sorayım mazur görün :D

" Şimdi hocam Bizim modem'in ip adresi modemi açıp kapatınca yada başka sebebler ile değişiyor mu? yoksa bize verilen ip sürekli sabit mi?"

Merhaba,
ISP size onlara bakan tarafta (WAN) sabit IP veriyorsa ücret alır.
Ama iç (LAN) tarafta modeminizin IP si sabittir.
192.168.0.0/16 bloğundan üreticiye göre değişiklik gösterir

Dış bacakta sabit Ip için para ödemiiyorsanız otomatik olarak farklı ıp alma ihtimali var.
 
Çorum İl Temsilcisi
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
818
Merhaba,
ISP size onlara bakan tarafta (WAN) sabit IP veriyorsa ücret alır.
Ama iç (LAN) tarafta modeminizin IP si sabittir.
192.168.0.0/16 bloğundan üreticiye göre değişiklik gösterir

Dış bacakta sabit Ip için para ödemiiyorsanız otomatik olarak farklı ıp alma ihtimali var.

İşte o dış bacaktan bahsediyorum. Yani sabit olarak kalması sizce de mantıklı değil mi? bide bu hizmeti alanınız var mı fiyatı nedir?
 
Katılım
25 Mar 2012
Mesajlar
113
İşte o dış bacaktan bahsediyorum. Yani sabit olarak kalması sizce de mantıklı değil mi? bide bu hizmeti alanınız var mı fiyatı nedir?

Sabit olarak kalması sizin projenizde kullanacağınız yapıya uyabilir elbette...
Ama işin mantık kısmına gelince tek taraflı olarak bakmamak lazım aslında.

ISP açısından belki müşteri için verdiği IP blokların içinde hareket kabiliyeti kısıtlıyor olabilir.
bu nedenle başka bir bloktan IP dağıtır ve bu durum içinde ücretlendirme yapar.

Sabit IP fiyatlandırması için ISP ile konuşmanız gerekiyor.

Küçük bir hatırlatma yapmakta fayda olabilir.
Sabit IP sizi sanal tehditlere açık hale getirebilir koruyabilecek donanım ile bunu yönetmeniz ayrıca 7/24 takibini yapabilmeniz gerekebilir.
unutmayın ki son kullanıcı olmanın bir adım ötesine geçmiş oluyorsunuz
Aldığınız hizmetin denetlemesini eğer yapamıyorsanız boşuna ücret ödüyor ve risk alıyor olabilirsiniz.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst