İnsanların Küçük cc hor görmesi

Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Akşehir’in beyleri Hoca’yı yemeğe davet etmişler. Hoca nereden bilsin; davete, günlük kıyafetiyle katılmış. Katılmış ama ne hoş geldin, ne sefa getirdin diyen var. Herkes, allı pullu kıyafetlilere el pençe duruyormuş. Hoca, bir koşu evine giderek, sandıktaki işlemeli kürkünü giyip yemeğe geri dönmüş. Az evvel hoş geldin bile demeyenler, önünde yerlere kadar eğilmişler. Hoca’yı, yere göğe sığdıramayıp başköşeye oturtmuşlar. Kuzunun en hasını önüne koymuşlar. Herkes Hoca’nın yemeğe başlamasını bekliyormuş. Hoca, bir taraftan kürkünün kolunu sofrada sallamaya, bir taraftan da “Ye kürküm ye, ye kürküm ye!” demeye başlamış.

– İlahi Hoca, demişler, kürkün yemek yediğini kim görmüş?
Hoca taşı gediğine koymakta gecikmemiş:

– Kürksüz adamdan sayılmadık… İtibarı o gördü, yemeği de o yesin.
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
Neden acaba kucuk motor kullananlarin cogu ekonomik oldugundan kullaniyo motor zihniyeti uok yanii o yuzden
 
Katılım
24 Tem 2016
Mesajlar
310
Ya hor görme değilde şöyle bişey var bana saçma gelen demin bir konuda gördüm 150 lik mı 125 lik bilmem honda makine adam ön amortisör olmadan viraja daha güzel girer bu diye sökmüş o makineyle ne virajı yapacan abi saçma saçma işler. Ben daha çok küçük cc kullanana değilde küçük cc makineyle litrelik gibi davranan insanı anlamıyorum. Hani cross motosikletleri çık onun dışında 125-200 bandındaki aletler daha çok ekonomik ulaşım için bence.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
İnsanlar küçük cc yi hor göremezler çünkü kendileri de büyük motorla başlamamışlardır genellikle. Esas insanlar motoru buyutunce kendilerini bi halt sanmalarında sorun...
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Cross kullan dostum, kimse bunun cc neden 250 demez.
Varmı mesela 250cc husky ile neden o kadar giyiniyosun, çokta şeapma diyen?
Cross/Enduro her anlamda huzurdur diyoruz dinlemiyosunuz.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
İnsanlar küçük cc yi hor göremezler çünkü kendileri de büyük motorla başlamamışlardır genellikle. Esas insanlar motoru buyutunce kendilerini bi halt sanmalarında sorun...

Haklısın. Ne oldum değil ne olacağım demeli insan.

Yumurtadan çıkmış kabuğunu beğenmiyor da diyebiliriz buna.

Ehliyet kursundaki hocamla görüşürüm ara ara. Adam diyor param olsa direkt gidip alacağım makine YBR. Çiçek gibi az yakar sorun çıkartmaz parçası ucuzdur. Seni istediğin yere götürür. MT07'de var kursta bunu sevmem ama YBR'yi severim diyor adam. MT'nin aynasını kırmışlar sanırım 300 400 civarı para diyorlar YBR'nin aynasını kırmışlar çiftini 25 30 TL'ye aldık diyor.

Bende CBF var yolda giderken küçük hacimli motorlar yanımdan geçerken kornaya basar selam verir ama büyük hacimliler sallamaz bile. Sadece geçen hafta yolda giderken bi Harley kullanıcısı abi yanıma gelip kornaya bastı eliyle selam verdi gitti. Dedim adama helal olsun bizi küçümsemedi.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
5 Ağu 2007
Mesajlar
577
Genelde küçük cc kullanıcıları kendi kendini ezikliyor.

moped süren genç birini gördüğümde anılarım depreşiyor :)) İyice süzdükten sonra selam verip uzaklaşıyorum.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
170
Size yaşanmış bir hikaye :))
Motora yeni başlamıştım 2.el cbf 150 aldım işe gidip geliyorum arada istanbuldan otobandan kıyıdan kıyıdan sakaryaya gidiyorum yavaş yavaş tecrübe kazanıyorum derken cbf Türkiye sitesi vardı o zamanlar oraya üye oldum buluşmalar falan tertipliyorlardı. Bir akşamda bende katılmak istedim beşiktaşta ibb çay bahçesi gibi bir yerde buluştuk millet geldi 600 lükler 1000 ler falan ben önce geldiğim için ekipmanla falan masada otururken tanışmada ki davranışlar falan bi samimi bi sıcak:) sonrasında konu motorlardan açıldı ben cbf 150 sahibiyim dedim ama o an zaman durdu :))) arkadaşlar şaka gibi ama gerçek bir çok kişi az önce sohbet ederken o andan sonrasında yüzüme bile bakmadı.bir iki çay daha içip kalkıp gittim oradan hatta kalkarken bir motorcu bir hanım vardı saçları kırmızı boyalı iyi bir kişiydi O durumu anladı ve bana artık bu etkinliklere katılmayacağını sezdim demişti :) demek kadın bu yavşaklardan dolayı konuya uzak değilmiş. Bu olay sonrasında sonrasında ise ister istemez kompleks oluştu bende. Mümkün mertebe büyük cc lilerle sohbet etmiyorum çünkü bir daha böyle bişey olursa sonunda ya ben ya karşımdaki dayak yiyecek. Şerefsizler makina ile kendilerine değer kattıklarını sanıyorlar.
Genç olanlara lafım yok olabilir cahildirler de kelli felli adamlar bunu yapınca küfrü basıyorum kimse kusura bakmasın.
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
746
Pam european kullanıp, ben full dainese takım giyen ama plaza kapısında güvenlikten pizzacı muamelesi gören arkadaşlarda biliyorum. Hep oldu olacak , sen kullanmana bak, boş ver.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Bu tarz kişiler genelde koyun mantığıyla yaşar ve aynı yerde otlarlar,geçmişinde yaşadığı ezilmişlik,vb.geçtiğimiz yıl,paketçi bir genç ters yonden

çıkan otomobil yuzunden,motor kazası geçirmişti ayağı kırılan genç boylu boyunca yatıyor neyse ben durdum yanıma birde cg'li genç geldi-

motoru kaldırıp kenara çektik,ambulans beklerken bu tarz tıpler egzozu bağırta bağırta geliyor neyse olayı görünce yavaşladılar,trene bakar gibi

bakarak,tekrar tam gaz uzadılar..insanlık başka birşey be aga,herkese nasip olmaz...
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Sendede 600 lük olsa sende onlara yukardan bakardın büyük ihtimalle )
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Kafanı takma arkadaşım ben 150cc ile şehir içinde toz yutturuyorum. Toz yutmayanda kaza yapıyor. Ayrıca sen elbiseni kaskını falan giy. Cünkü sen kaza yaparsan kalkar devam edersin. 1000 cc 300 km yapsın sonunda biz kaldırıyoruz ama mezara kaldırıyoruz.
 
Katılım
3 Ağu 2015
Mesajlar
529
Buna kast sistemi deniyor.
Bunu her türlü mecra da gözlemleyebilirsiniz.
Bu arada bende artık kimseye selam vermiyorum çünkü bir kaç pahalı motor kullanan sürücüye selam verdim ama gerekli karşılığı almadım.
Bu arada , amenna aramızda hala bu kültürü yaşatan insanlar var ama bu kültür yapısına sahip insanlar belli başlı konumlarda bulunuyor. örneğin kamp yerleri , namı değer virajlar vb
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
Size yaşanmış bir hikaye :))
Motora yeni başlamıştım 2.el cbf 150 aldım işe gidip geliyorum arada istanbuldan otobandan kıyıdan kıyıdan sakaryaya gidiyorum yavaş yavaş tecrübe kazanıyorum derken cbf Türkiye sitesi vardı o zamanlar oraya üye oldum buluşmalar falan tertipliyorlardı. Bir akşamda bende katılmak istedim beşiktaşta ibb çay bahçesi gibi bir yerde buluştuk millet geldi 600 lükler 1000 ler falan ben önce geldiğim için ekipmanla falan masada otururken tanışmada ki davranışlar falan bi samimi bi sıcak:) sonrasında konu motorlardan açıldı ben cbf 150 sahibiyim dedim ama o an zaman durdu :))) arkadaşlar şaka gibi ama gerçek bir çok kişi az önce sohbet ederken o andan sonrasında yüzüme bile bakmadı.bir iki çay daha içip kalkıp gittim oradan hatta kalkarken bir motorcu bir hanım vardı saçları kırmızı boyalı iyi bir kişiydi O durumu anladı ve bana artık bu etkinliklere katılmayacağını sezdim demişti :) demek kadın bu yavşaklardan dolayı konuya uzak değilmiş. Bu olay sonrasında sonrasında ise ister istemez kompleks oluştu bende. Mümkün mertebe büyük cc lilerle sohbet etmiyorum çünkü bir daha böyle bişey olursa sonunda ya ben ya karşımdaki dayak yiyecek. Şerefsizler makina ile kendilerine değer kattıklarını sanıyorlar.
Genç olanlara lafım yok olabilir cahildirler de kelli felli adamlar bunu yapınca küfrü basıyorum kimse kusura bakmasın.

cbf buluşmasına yarış motorlarıyla mı gelmişlerdi :cherry:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Küçük görmüyorlar.
100cc zaten küçük.:)

Şaka bir yana kimsenin motoru küçük gördüğünü zannetmiyorum.
Sizi küçük görüyorlar.
Bunun iki nedeni var.
İlk neden fakir olduğunuzu düşünmeleri.
Çünkü bu tip motorlar genellikle bütçesi zayıf insanlar tarafından çoğunlukla borç harç taksitle alınan motorlardır.
Dolayısıyla kullananı fakir gösterirler.
Bizim halkımız mühim olan insanlık kelime öbeğini ağzından hiç düşürmez ama garibanla muhattap olmayı da hiç sevmez.
Bulunduğu ortamın seviyesinden bir basamak yukarı çıksa ilk işi başka mahalleye taşınmak olur.
Ömrü kendisinden iyi durumdakilere özenip, kötü durumdakileri aşağılayarak geçer.
Siz nasıl beni aşağılıyorlar diye hayıflanıyorsanız o sizi aşağılayanlarda bir üsttekiler tarafından aşağılanmaktadırlar.
Kısaca en üstte olmadığınıza göre ömrünüz aşağılanarak geçecek. İnsan belli bir dönem isyan ediyor ama zamanla alışıyor.
Kurtulmanın yolları var ama siyasete girmeyelim şimdi.:)
İkinci neden ise yani sizi fakir görmeleri dışındaki neden yeteneksiz olduğunuzu düşünmeleridir.
Yani bu adam büyük motor kullanamıyor yetenek yok o yüzden küçük motora biniyor diye düşünürler.
Bu adamların en büyük hedefi en büyük motora binmektir.
Fakirlikteki aşağılama silsilesi burda da vardır.
250cc kullanan 100cc kullananı
500cc kullanan 250cc kullananı
1000cc kullanan 500cc kullananı aşağılar.
Allahtan bu zenginlik gibi değildir bir üst sınırı vardır.

Yani bu iş böyle sürer gider.
Hayatınız boyunca da bu durum değişmeyecek.
Üzülmek istemiyorsanız başkalarının ne düşündüğünü umursamayacak olgunluğa erişmeniz gerekiyor.
Ya da kahır içinde yaşar gidersiniz tercih sizin.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Küçük görmüyorlar.
100cc zaten küçük.:)

Şaka bir yana kimsenin motoru küçük gördüğünü zannetmiyorum.
Sizi küçük görüyorlar.
Bunun iki nedeni var.
İlk neden fakir olduğunuzu düşünmeleri.
Çünkü bu tip motorlar genellikle bütçesi zayıf insanlar tarafından çoğunlukla borç harç taksitle alınan motorlardır.
Dolayısıyla kullananı fakir gösterirler.
Bizim halkımız mühim olan insanlık kelime öbeğini ağzından hiç düşürmez ama garibanla muhattap olmayı da hiç sevmez.
Bulunduğu ortamın seviyesinden bir basamak yukarı çıksa ilk işi başka mahalleye taşınmak olur.
Ömrü kendisinden iyi durumdakilere özenip, kötü durumdakileri aşağılayarak geçer.
Siz nasıl beni aşağılıyorlar diye hayıflanıyorsanız o sizi aşağılayanlarda bir üsttekiler tarafından aşağılanmaktadırlar.
Kısaca en üstte olmadığınıza göre ömrünüz aşağılanarak geçecek. İnsan belli bir dönem isyan ediyor ama zamanla alışıyor.
Kurtulmanın yolları var ama siyasete girmeyelim şimdi.:)
İkinci neden ise yani sizi fakir görmeleri dışındaki neden yeteneksiz olduğunuzu düşünmeleridir.
Yani bu adam büyük motor kullanamıyor yetenek yok o yüzden küçük motora biniyor diye düşünürler.
Bu adamların en büyük hedefi en büyük motora binmektir.
Fakirlikteki aşağılama silsilesi burda da vardır.
250cc kullanan 100cc kullananı
500cc kullanan 250cc kullananı
1000cc kullanan 500cc kullananı aşağılar.
Allahtan bu zenginlik gibi değildir bir üst sınırı vardır.

Yani bu iş böyle sürer gider.
Hayatınız boyunca da bu durum değişmeyecek.
Üzülmek istemiyorsanız başkalarının ne düşündüğünü umursamayacak olgunluğa erişmeniz gerekiyor.
Ya da kahır içinde yaşar gidersiniz tercih sizin.

Kısmen katılmakla beraber bazı kısımları açalım;

Zenginliğin kıstası altındaki motor,otomobilin değeri,vs.gibi unsurlarla ölçülemez,daha doğrusu genel geçer kural değildir,yoksa çevremde 125cc'lik scooter'a

binen doktor,aylık geliri 50bin olan esnaf tanıdıklarım var,tezat bir örnek'te var,çalıştığım firmada 1.700 tl maaş alıp,30bin tl'ye 48 ay vadeli

motosiklet alıp 3 ayda bir deposunu zor dolduran tanıdığım kişiler var.örnekleri çoğaltabiliriz konuyu açan arkadaşın beklentisi dolaylı olarak şu

noktada''Kardeşim motosiklet tutkusu otomobil gibi değil,riskli,ve tehlikeli bir hobi,ee boyle olunca bir beraberlik bir saygı,höşgörü

olması,gerekir,kimse kimseye selam vermek zorunda değil ama bir ortamda veya platformda en azından motorcu kimliğiyle güdülen amaç bir burada insanı kırmaya,kuçuk görmeye luzum yok,erdemli olmak lazım..
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
Benim cc im baya bi buyuk ve herkese selam veriyorum ama cogunlukla ufak cc ler karsilik vermeyi birak kafalarini ceviriyorlar. Bende alinmalimiyim bu duruma bilemedim.
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
Doktordan mühendise mimardan iscisine motosiklet suren insan olduğu gibi, Kapkaçcisindan arsizina, hirsizindan katiline de motosiklet suren insan var.

Ben oldum olasi motor surerken selam vermeyi anlamıyorum. Disarda herkese selam vererek yürümuyorsak motor surerken de bir anlami yok benim icin.

Bir motosikletin uzerinde seyretmek iki insanin ortak noktasi olabilir, ancak hayatı ele aldığımızda benim icin %1 ortaklığa sahip olmayan sürüyle insan var.

Yine benzer sekilde gruplardan da cok hazetmem kendi adima.

Selam veren olduysa kusura bakmasın. Genelde selam veren olursa karsilik veririm kendini kotu hissetmesin diye ancak içimden kimseye selam vermek falan geçmiyor yani.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst