İnsanların Küçük cc hor görmesi

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Zenginlğin kıstası kılık kıyafetle, bindiğin arabayla, oturduğun evle vs ölçülür.
Bu Nasreddin Hoca zamanında bile böyleydi.
Ha ben başka türlü gösterecem diyorsanız banka hesap cüzdanınızı boynunuza asıp gezebilirsiniz.:).
Ya da ben göstermeyecem kardeşim der kendi hayatınızı yaşarsınız.
Burda tercih sizin.
Efendim benim çok zengin tanıdığım var mopete biniyor.
Binsin.
Çevresinde tanındığı için yine saygı görecektir.
Ama bu tanınmadığı bir ortamda aşağılanacak ve hor görülecek olduğu gerçeğini değiştirmez.

Ben burda bir tespitte bulunuyorum.
Toplumumuz bu zihniyette ve düzelmek yerine gün geçtikçe daha da derinleştiriyor bu durumu.
Hatta çıta yükseldi.
Zenginliği gösterme araçları ve mekanları çoğaldı.
Sen istediğin kadar bu yanlış diye bağır.
Gösterecek bişeyin olmadığı sürece horlanacaksın.
Bu kafayı değiştirmediğin müddetçe bu durum seni üzecek ve hırslanacaksın.
Bu hırs o gösterecek şeyi edinme yolunda bütün ahlak kurallarını ve şahsiyetini hiçe saymanı da bereberinde getirecek.
Ama neye sahip olursan ol bir üstü ya da bir yenisi hep olacak.
Sonu yok yani.

Bu nedenle bir an önce el alem bana ne diyor kafasından kurtulmanız gerek.

Selamlaşma konusunda da bişeyler söyleyeyim.
Daha önce bu konuyu uzun uzun tartışıp bir anket dahi yapmıştık.
Selam veriyorum almıyorlar diyorsunuz.
Nasıl selam veriyorsunuz da almıyorlar?
Muhtemelen korna çalıyorsunuz bu durumda karşınızda ki içinden ben de senin diyor.
Ya da selektör yapıyorsunuz karşınızdaki bu sefer ilerde polis ya da bir tehlike var zannediyor.
Çünkü bunlar ikaz işaretleri selam verme değil.
Ortak bir selam şekliniz yok ki karşınızdaki anlasın.
En fazla başla verilen selamı algılayabilir o da farkederse.
Yani daha önce konusunu bile tartısmaya açtığım gibi önce ortak bir selamlaşma şekli bulmalısınız.
Sonra gelip burda selam vermiyorlar diye şikayet edersiniz.
Korna selektörle selam olmaz zaten gördüğünüz gibi olmuyor da.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Asil problem fakirlik.

Ben kimseye Superduke ile hava atamam burada. Onun icin de almadim zaten.

Ancak motosiklet, ev ve araba hava atilacak nesneler degil Amerika'da. Kalburustu isi olan en guzel motosikleti de alir, birikimini yatirip en guzel arabayi da alir, ya da hayatinin evini de alir. 5 odali, havuzlu, zemini bilardo masali, sinema odali, kocaman arazili evler $500 civari (NY, LA gibi sehirlerde degil tabii ki). Bunu da mortgage'la alamayan insanin durumu cok iyi degildir.

Amerika'da zengin demek 3 araba 5 motosiklet demek degildir, hatta Porsche, Ferrari ve Lamborghini de demek degildir. Ama bunlarin ucu de varsa, o zaman zengindir. Cunku o 3 arabaya sahip olanin bi o kadar da normal arabasi, o kadar arabayi alacak garaji vs.'si vardir.

Gerci bir cok zengin de parasini bunlara yatirmaz. Cunku Jay Leno gibi gercekten araba sevdasi yoksa sacma bir seydir bi suru araba alip onlarla ugrasmak, o olmasa bile ugrasanlarla ugrasmak. Velhasil, eziklik ve ozenti bir cogumuzun icinde var. O yuzden Amerika'da guzel bir araba gordugumde cogunun icinden yabanci kokenli birileri cikar. Gormemisiz. Istemisiz olmamis. N'apalim?

Asil sorun COQ'un bahsettigi, bu ihtiraslarin karaktersizlige donusmesi, vicdani bozmasi, dogruyu yanlisi ayirt etmeyecek hale getirmesi insanlari... Malesef fakiriyle zenginiyle, sagcisiyla solcusuyla, dindariyla dinsiziyle, her kesimimiz de bogazina kadar batmis bir sekilde bogusmakta bu sorunla.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Demek ki adamlar motordan hiç düşmemiş. Ekipman önemli milletin dediğini sallamayacaksın. Her ağzı olan konuşuyor işte.
 
Katılım
21 May 2015
Mesajlar
438
Durum motordan çok insanlıkla ilgili.
Hiç takılmamak lazım. Kafa hala spor ayakkabı markasına takılan liseli kafası demek ki
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Superboy'un standart pakette yere düşünce çarpma etkisini azaltma özelliği varmış, o yüzden öyle diyorlardır.
 
Katılım
20 Eki 2011
Mesajlar
166
Herkes kendi sürdüğü motordan mesuldür kardeşim, sen motorunla mutlu isen boşwer gerisini,sürüşünü nasıl geliştirebilirsin bunları araştır, cc'lere takılma motorun ile neler yapabilirsin yani nasıl tam hakimiyet sağlarsın bunlara bak kardeşim,adam 1000 lik makinaya biniyor ama virajda adam gibi yatıramıyor en basitinden,ama adam var altında 250lik makina hertürlü oynuyor niye adam makinasını tanımış,limitlerini çözmüş benim nezdimde 250 lik kullanan adam daha makbul, saygılar.
 
Katılım
6 Eyl 2016
Mesajlar
415
"Bu kadar giyinmene gerek yoktu" ne demek ya :sunny: .Senin de bu kadar oksijen tükenmene gerek yok aslında demek geçiyor içimden:pr: .

Asfalta düştüğünde 600cc ve üzeri ölümsüzlüğe yakın olduklarını düşünüyorlar sanırım. Sen giyinmene devam birde suratından gülümsemeyi eksik etme varsın geri kalanı çekiştirmeye devam etsin ama sağlıklı olan sen kal:flower:
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Asil problem fakirlik.

Ben kimseye Superduke ile hava atamam burada. Onun icin de almadim zaten.

Ancak motosiklet, ev ve araba hava atilacak nesneler degil Amerika'da. Kalburustu isi olan en guzel motosikleti de alir, birikimini yatirip en guzel arabayi da alir, ya da hayatinin evini de alir. 5 odali, havuzlu, zemini bilardo masali, sinema odali, kocaman arazili evler $500 civari (NY, LA gibi sehirlerde degil tabii ki). Bunu da mortgage'la alamayan insanin durumu cok iyi degildir.

Amerika'da zengin demek 3 araba 5 motosiklet demek degildir, hatta Porsche, Ferrari ve Lamborghini de demek degildir. Ama bunlarin ucu de varsa, o zaman zengindir. Cunku o 3 arabaya sahip olanin bi o kadar da normal arabasi, o kadar arabayi alacak garaji vs.'si vardir.

Gerci bir cok zengin de parasini bunlara yatirmaz. Cunku Jay Leno gibi gercekten araba sevdasi yoksa sacma bir seydir bi suru araba alip onlarla ugrasmak, o olmasa bile ugrasanlarla ugrasmak. Velhasil, eziklik ve ozenti bir cogumuzun icinde var. O yuzden Amerika'da guzel bir araba gordugumde cogunun icinden yabanci kokenli birileri cikar. Gormemisiz. Istemisiz olmamis. N'apalim?

Asil sorun COQ'un bahsettigi, bu ihtiraslarin karaktersizlige donusmesi, vicdani bozmasi, dogruyu yanlisi ayirt etmeyecek hale getirmesi insanlari... Malesef fakiriyle zenginiyle, sagcisiyla solcusuyla, dindariyla dinsiziyle, her kesimimiz de bogazina kadar batmis bir sekilde bogusmakta bu sorunla.

İnancım imanım çok oldugu söylenemez,gelenek seviyesinde diyebiliriz atam müslüman oldugu için müslümanım benim açımdan gelenek gibi..

İslamı camide fakir ayak bastıgı yere sen yüz koyuyorsun veya amirin senin ayak bastıgı yere yüzünü koyuyor ,insana insan olduğunu hatırlatıyor bu yüzden seviyorum.

Mal mülk sıkıntı insanın başından felakat geçmedikten sonra anlamıyorsun bir hırs ile sürekli azim ile çalışıyorsun evimö büyük olsun arabam şöyle olsun bir ev daha alayım ne zaman ki olmadık bir iş insanın başına geliyor sonra diyorsun ki s..çayım işine de evine de arabasına da okulana da parasına mülküne de ,sonra ulan bu evi ne yapalım satalım satmayalım paraya mı dönüştürelim şura da bu vardı dert başına kalıyor..

Mal bir noktada insanın başına dert oluyor, sıkıntı oluyor külfet oluyor,İnsanlar TR de parasını bankaya yatırdı diye başka hiç bir kayıtlı suçu olmasa bile hapise atabilirler...Nerede özgürlük ? Bu sistemin adı belli baş harfi (D) ile başlıyor..

Sonra anlıyorsun ki makul bir evim makul bir aracım olsun kalan zamanımı ise kalite li yaşama harcayım yeterliymiş diyorsun..

Bir hadiste diyor ya insanlar 3 şeyin degerini kaybedince bilir (zaman,yaşlılık,sağlık) bende buna ilave olarak ÖZGÜRLÜK diyeyim 10Bin Km öteden burada yaşamadan hariçten gazel okumanız çok abes oluyor..

Asıl problem fakirlik demişsin ya değil asıl problem ADALET,
A firmasında iki çalışan olun bire bir aynı işi yapın , sana 1 DAĞ altın maaş versinler yanında kine ise 2DAĞ altın alsın mutsuz olursun , hiç demezsin 1 dağ altın dünyada maaş alan var mı diye neden bu yanımda ki 2 Dağ altın alıyor dersin . İnsanı az maaş alması fakir olması mutsuz etmez İnsanı adeletin olmaması ,hakkın hukkun olmaması ,ayrımcılık olması ,özgürlügün olmaması mutsuz eder..

Ama bu dediklerimi senin anlamanı beklemiyorum çünkü sen orada bunları kaybetmedin ,ancak kaybedince anlarsın..Şimdi bana diyeceksin anlarım ama daha önce bende anladıgımı zanediyordum ama olay öyle degilmiş gerçekten kaybedince anlıyorsun başına gelince anlıyorsun.Bu iş okumak ile yanında kinin başına gelmesi ile anlaşılmıyor, Dev-Sol ,HDP sempatizanı çok tanıdıgım olmasına ragmen çok da kendileri dinlememe ragmen anlamamışım anacak olayları yakından yaşayınca anlıyorsun..

Mesela Venezuela Başakanlık ile yönetiliyor diye biliyorum hatrı sayılır petrol rezervi de olması lazım ama adalet yok halkı per perişan yokluk fakirlik içerisindeler..

Esas sorun adalet özgürlük , fakirlik degil..
Zaten adalet gelince fakirlik otomatikman kalkıyor ,

Bir toplumda adet olmayın ;
**anarşi olur (terör) TR deki terör bu yüzden çıkmadımı diyarbakır ceza evindeki işkenceler ile
**Hırsızlık olur
**Rüşvet olur
**Geri kalma olur
**Saglık huzur olmaz
**Sevgi saygı olmaz
**Kaba öküz öküz insanlar olur
**İş sizlik olur
**Yoksuluk olur
**Ahlaksızlık olur.
****olur da olur

fakirlik sadece sonuçlardan bir tanesidir
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
Zenginlğin kıstası kılık kıyafetle, bindiğin arabayla, oturduğun evle vs ölçülür.
Bu Nasreddin Hoca zamanında bile böyleydi.
Ha ben başka türlü gösterecem diyorsanız banka hesap cüzdanınızı boynunuza asıp gezebilirsiniz.:).
Ya da ben göstermeyecem kardeşim der kendi hayatınızı yaşarsınız.
Burda tercih sizin.
Efendim benim çok zengin tanıdığım var mopete biniyor.
Binsin.
Çevresinde tanındığı için yine saygı görecektir.
Ama bu tanınmadığı bir ortamda aşağılanacak ve hor görülecek olduğu gerçeğini değiştirmez.

Ben burda bir tespitte bulunuyorum.
Toplumumuz bu zihniyette ve düzelmek yerine gün geçtikçe daha da derinleştiriyor bu durumu.
Hatta çıta yükseldi.
Zenginliği gösterme araçları ve mekanları çoğaldı.
Sen istediğin kadar bu yanlış diye bağır.
Gösterecek bişeyin olmadığı sürece horlanacaksın.
Bu kafayı değiştirmediğin müddetçe bu durum seni üzecek ve hırslanacaksın.
Bu hırs o gösterecek şeyi edinme yolunda bütün ahlak kurallarını ve şahsiyetini hiçe saymanı da bereberinde getirecek.
Ama neye sahip olursan ol bir üstü ya da bir yenisi hep olacak.
Sonu yok yani.

Bu nedenle bir an önce el alem bana ne diyor kafasından kurtulmanız gerek.

Selamlaşma konusunda da bişeyler söyleyeyim.
Daha önce bu konuyu uzun uzun tartışıp bir anket dahi yapmıştık.
Selam veriyorum almıyorlar diyorsunuz.
Nasıl selam veriyorsunuz da almıyorlar?
Muhtemelen korna çalıyorsunuz bu durumda karşınızda ki içinden ben de senin diyor.
Ya da selektör yapıyorsunuz karşınızdaki bu sefer ilerde polis ya da bir tehlike var zannediyor.
Çünkü bunlar ikaz işaretleri selam verme değil.
Ortak bir selam şekliniz yok ki karşınızdaki anlasın.
En fazla başla verilen selamı algılayabilir o da farkederse.
Yani daha önce konusunu bile tartısmaya açtığım gibi önce ortak bir selamlaşma şekli bulmalısınız.
Sonra gelip burda selam vermiyorlar diye şikayet edersiniz.
Korna selektörle selam olmaz zaten gördüğünüz gibi olmuyor da.

Çok haklısınız günümüzde malesef çoğu insanımız asgari ücretle çalışıp 3,5-4BİN TL fiyatlarda telefon kullanıyorlar.
Taksitle krediyle alıp da hiiiç gereği yokken lüks tüketim ihtiyacı veya çevresine hava atma vs... bahanesi ne olursa olsun büyük borçlar altına giriyorlar

İnsanın gönlü zengin olsun

---------------

Selamlaşma konusunda da bir örnek benden; motosikletimi ilk aldığım sene belgrat ormanlarına eşimle giderken yolda benimki ile aynı marka motosiklet kullanan bir arkadaş karşı istikametten bana doğru yaklaşırken hafifçe kornaya dokundu bende geç de olsa selam verdiğini anlayıp karşılık vermiştim
"Ulan motosiklet kardeşliği ruhu buymuş" dedim kendi kendime
Hoşuma gitti vesselam
Motosiklette selam vermenin usulü bana göre hafifçe kornaya dokunup baş ile selam vermektir
Tanmadığın bir motosiklet sürücüsüne/şahısa selam verirsin yada vermezsin sana kalmış...
Ama bırak motosikletli şahsı, normal yolda yabancı bir insan ile karşılaşırken bile karşındaki sana "selamün aleyküm" dediğinde sen ya aynısı ile mukabelede bulunmalı yada daha güzeli ile selamına karşılık vermelisin
Resulullah (s.a.v.) "Aranızda selamı yayın" buyuruyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------

Cümleten selamun aleyküm.
Geçen hafta başıma gelen olaylardan birini sizinle paylaşmak ve düşüncelerinizi almak istiyorum.
Çalıştığım şirkette motosiklet kullanan çalışanlar var coğu 250cc üstü ve ktm , yamaha , honda kullananlar , iş çıkısı üzerime eldivenimi montumu dizliğimi kaskımı taktım ve bi grup geldi sende ne var dediler bende mondial 100mg superboy var dedim ve hmm bu kadar giyinme e gerek yoktu diyip kapının oraya gittik ben motoruma onlarda motoruna bindiler ve şöyle aşalayıcı gözlerle izlediler , demek istediğim daha öncede bu tarz tepkilerle karşılaştığım oldu fakat insanların bu şekilde üstelik motosiklet sürenlerin böyle tepki göstermesi beni üzdü siz ne düşünüyorsunuz böyle insanlara karşı , ( ne yani düşük cc diye ekipman giymeyekmi ) diyesim geliyor.

Kardeşim benzer bir olay dayımın motosikletle bir yere gitmek için hazırlanırken başına gelmişti
o zamanlar kendisi CBF 150cc kullanıyordu Racing ss kullanıcısı bir şahıs dayım dizlik/eldiven vs. giyerken yanına gelip de "ya ben kendi motorumda senin kadar koruma giymiyorum seninkinde ne gerek var" demiş
Dayım da ona "Sen canının kıymetini bilmiyorsan bizde mi kendimizi korumayalım" benzeri bir karşılık vermiş

Yani sen bakma onların aşağılayıcı tavırlarla seni gözleriyle süzmesine yada laf dokundurmasına aldırma
Allah göstermesin bir trafik kazasında onlar gazete manşetlerine haber olurken sen de benzeri bir durumda "iyi ki koruma ekipmanlarım yanımdaydı ucuz atlattım verilmiş sadakam varmış" diyeceksin

Sen bakma onlara yoluna devam et
Tekeriniz düz bassın, hepimize kazasız belasız sürüşler
 
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
124
Biz seni uzun süredir biliriz, kanalını da takip ederiz. Sen sallama arkadaşım, boşver. En güzeli, ben olsam, onlarla aynı şekilde dalga geçmek olurdu eğer çok içine oturdurysa. Çok önemli değilse de, alt tarafı apaçi bunlar salla gitsin. Adam olamayıp sahip oldukları ile kendilerini, üst statü gören ezik tipler. Konuştuğuna değmez.

Cümleten selamun aleyküm.
Geçen hafta başıma gelen olaylardan birini sizinle paylaşmak ve düşüncelerinizi almak istiyorum.
Çalıştığım şirkette motosiklet kullanan çalışanlar var coğu 250cc üstü ve ktm , yamaha , honda kullananlar , iş çıkısı üzerime eldivenimi montumu dizliğimi kaskımı taktım ve bi grup geldi sende ne var dediler bende mondial 100mg superboy var dedim ve hmm bu kadar giyinme e gerek yoktu diyip kapının oraya gittik ben motoruma onlarda motoruna bindiler ve şöyle aşalayıcı gözlerle izlediler , demek istediğim daha öncede bu tarz tepkilerle karşılaştığım oldu fakat insanların bu şekilde üstelik motosiklet sürenlerin böyle tepki göstermesi beni üzdü siz ne düşünüyorsunuz böyle insanlara karşı , ( ne yani düşük cc diye ekipman giymeyekmi ) diyesim geliyor.
 
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
166
Bazı 1200 gs ve muadili makinalara binen endurocu tayfa böyledir. Ne el kaldırır ne selektör yakar yolda gördümü... At kafaları. Çokda takmamak lazım. Her telden adamla muhabbet ederim ve önemserim. 100 cc de olsa 1200 de olsa motora binmek her zaman aynı hissiyatı veriyor bana.

Benim kasksız, eşortmanlı, tişörtlü racing binenlere gıcığım var. Ayrıca kaskı kafaya değilde koluna takanlara...
 
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
1,111
Ben genelde r25 cbrlarda baldiri cibinlak gezenlerle dalga geciyorum onun dışında kucuk cc vs kucumensenecek bir durum goremiyorum ben ortada. Kucuk gorenleri ciddiye almamanizi da tavsiye ediyorum, nacizane.
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Antalya seyahati sırasında 600 cc iydi sanırım gıcık oldum hımm hıımm ettirip duruyordu bende abi basınca gidiyomu bu meret dedim. Cevap vermedi yeşil yandı bastı gaza bende benim 150 cc ile bastım 30 km boyunca adam geçemedi beni 4 ışık yanyana devam ettim. Sonra petrole girdi 😁😆
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst