İnsanı motosikletten soğutan insanlar

Katılım
23 Ocak 2012
Mesajlar
157
Herkese hayırlı bayramlar.

Öncelikle motor ders çalışmama engel değil yalanını geçelim.

Evet yalandır.

Motor ders çalışmana engeldir.

Hatta 1 numaralı engel.

Sebebi aklından hep şu geçecek.

Ulan dur ben bugün 2 saat bineyim 2 saat sonra eve gelirim ders çalışırım.

Yalan sen 2 saat diye çıkacaksın burası doğru ama arkadaş ortamı zart zurt derken 4 saat 5 saat olacak.

Bak ben 2 sene kaybettim üniversiteye girerken.

Benim eşşekliğimde mevcut bazı ailevi sorunlarımda var.

2 sene sonra üniversiteye ayak bastım.

21 yaşındayım.

Motorunu arkadaşların dediği gibi yaza sınav hediyesi olarak çekersin.

Sana hiçbir sorunda olmaz o zaman.

Eğer ben şimdi istiyorum diye tutturursan ve aldırırsan sana söyleyeceğim tek birşey var.

O sınava girip atıyorum 1 Hacettepe Boğaziçi mi kazanacaktın.

Motor olduğu için bu üniversitelerin hiç birini kazanamayacaksın.

Gidicen insanların unuttuğu bir ile veya ilçeye orda okumaya çalışacan.

Hatta kazanamama gibi bir durumda mevcut.

Ben 2 sene geciktiğim için devlet amcalar beni kendi üniversitelerine almıyorlar.

Mecburen gidip %50 burslu özel okuyorum.

Kendine sadece yazık edersin.

Ben yazıyorum buradakiler yazacak.

Tecrübe konuşacak ama sen daha 17 yaşında olduğundan dolayı olayın iç yüzünü kavrayamayacaksın.

Kendini bir tarafa atamazsan bertaraf olursun.

Kendine dikkat et.

Motor işini yaza bırak.

Hem sezon açılırken almış olursun mis gibi yazın aslanlar gibi binersin.

Şimdi kış geldi.

Zaten çok süremezsin.

Motoru bekleterekte yıpratmamış olursun.

Şeytan işi diyenler he tamam de geç.

Ama motor işini en azından Mayıs'ın sonuna kadar ertele.

Kendine yazık edersin başka da birşey olmaz.

Benden uyarması.
 
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
5
Motor hayatına zevk katmak için bir ARAÇTIR. Hayatını en iyi şekilde yaşamak ise insanın AMACI olmalıdır. Genç arkadaşım, eğerki amacını ve araçları bir birine karıştırırsan işte o zaman (30'na geldiğinde ) ne denmek istediğini anlarsın. İnsanlar tercihlerini kendisi yapar. İnşallah üzüleceğin tercihleri yapmazsın.
 
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
240
kaza kısmında geçen gün konum vardı, durup dururken geri geri araba bana çarptı, o kadar korna vs, içinden çıkan genç arkasına aceleden bakmamış, çarpacağını hissetmesem (yavaşlamadı, hızlandı) motoru kenara almasam direk altına alıyordu, park halindeki araçla geri geri giden araç arasında kaldım, öküz hala geri gidiyordu ... istanbulda motor kolay değil, ilk defa sürüyorsun, önünde öss var, bana göre yanlış zamanlama, sen dikkatli olsan da burada öküz çok, biri gelip seni buluyor, sen o aracın altında kalsan 2 ay okula gidemesen zaten öss senin için hayal olur, farkında değilmisin? ben bu lafı üniversitede çalışan bir öğretim üyesi olarak yazıyorsam dikkate alman gerekiyor ...

Kaza kısmında benimde taze bir konum var. Kediyi görmeyerek altıma aldığım. Şimdi kaza yapacağız diye motora binmeyelim mi ? Kaza denilen şey sadece motorda mı başımıza geliyor? Yürürkende kolumuz, bacağımız kırılabilir. Dediğiz gibi istanbulda motor sürmek zor, arkadaşında ilk deneyimi olduğu için sınav sonrasına ertelemeli. Ama az çok deneyimli sayılan biri için sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.
 
Katılım
5 Şub 2013
Mesajlar
773
Ben babamı aylık 100 tl taksiti var 60 ı geçmiyo diye kandırıp aldırdım parasını ben ödedim o ayrı ama ikna etmek için tatlı yalanlar soyleyebilirsin. Aynaları sökmicegime söz vermiştim .d aldgm gün aynaları söküp egsozu sprlle kestim oda ayrı bir mesele ;)

Yav evladım bi defol git, bayramlık ağzımızı açtırma bizim
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
Kaza kısmında benimde taze bir konum var. Kediyi görmeyerek altıma aldığım. Şimdi kaza yapacağız diye motora binmeyelim mi ? Kaza denilen şey sadece motorda mı başımıza geliyor? Yürürkende kolumuz, bacağımız kırılabilir. Dediğiz gibi istanbulda motor sürmek zor, arkadaşında ilk deneyimi olduğu için sınav sonrasına ertelemeli. Ama az çok deneyimli sayılan biri için sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.

siz hala tam olarak yazdıklarımızı kavrayamamışsınız, kaza yapmasanız da derslere son sınıfta konsantre olup doğru dürüst bir yere kapağı atın demek istiyoruz, neyse artık, ne isterseniz onu yapın, zaten deneme sınavlarından aldığınız sonuçlar gireceğiniz yeri gösterir, sakın ola ki sınavda bana ilahi bir vahiy gelir tüm soruları yaparım diye de hayale kapılmayın, deneme sınav sonuçlarınız sizi tatmin ediyorsa motora binmeye devam edin, kaza yaparsanız film kopar, 1 sene atar, aynı sıkıntıları 1 sene daha çekersiniz... başarılar ...
 
Katılım
17 Eki 2012
Mesajlar
65
tecrüben varsa bende diyorum ki al motorunu sınava daha motive olmuş girersin. hem sınav sabahı daha hızlı gidersin sınava :)
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Haz 2012
Mesajlar
15
Kardeşim şu an aynı durumdayız. Ygsye hazırlanıyorum. Ailemin kafasını karıştıran milyon tane adam var. Dinledim hepsini saçma salak şeyler işte haberlerden izliyorlar motosiket kazalrını ki ordakiler de kormasız vs insanlar. Babam yok diyo. Ama ben bu sene dişimi sıkıp adam akıllı bi motor alcam allah izin verirse. Ki bak başlangıç motorun en baba 250cc olur. Yanlış mıyım? Hepsi olacagına varsın ama sana sınavdan sonra alalım demişlerse dişini sık derim :))
 
Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
208
ilginç gerçekten. insanlara (yani sana) bekle diyenler, kendi tecrübe ve fikirlerini aktarıyor. ama herkesin içinde bulunduğu şartlar değişik o nedenle herkes kendi penceresinden genel olarak yorumlar yapıyor. sana bekle demekle elimize ne geçecek ki?

ama şartlar dedim ya;

insanın hayatta bazı tutkuları olur. en çok zevk aldığı, ilgilenmekten hoşlandığı şeyler.
şahsen benim çocukluğumdan beri en büyük merakım elektronik, bilgisayar ve müzikle ilgilenmekti.
kendime çok basit bile sayılsa ufak bir home studio kurma hayalim vardı. öncelikle nelere ihtiyacım olduğunu
belirledim.

1. bilgisayar
2. çift çıkışlı iyi bir ses kartı
3. anfi
4. kolonlar (dört adet iki büyük iki ufak hoparlör)
5. 2-3 kanallı bir mixer
6. midi klavye
7. gereki yazılımlar

ihtiyacım olan minimum ekipman bunlardı ve bunları almak için ne kadar bekledim sence?

ilkokul, ortaokul, lise, yük.ok-ünv yani eğitim hayatımı tamamladım 3 sene bir şirkette
çalıştıktan sonra askere gittim, askerden gelip işe başladıktan bir sene sonra bilgisayarı yenilemekle
işe başladım. ardından anfi ve kolonlar, ses kartı, mixer ama her bir parçayı almak için en az bi'kaç ay
beklemem gerekti. sonuçta gelirim belliydi ve bazı parçaları da ikinci el almak sureti ile uzun bir sürede
istediğim sistemi (en azından bütçeme göre) kurmayı başardım. electronic music'le ilgilenmeyi seviyordum
ve artık evde dj set şeklinde müzik çalmak ve üstüne bir de kaydedilmek gibi bir lükse de sahiptim. aylarca bilgisayar başından
kalkmadım, sonuçta iyi kötü bi'hayalim gerçekleşmişti. sadece bilgisayar ve müzikle uğraşıyordum.
öyle ki, artık özel gecelere, ark.lar'ın ev party'lerine veya tanıdığım mekan sahipleri tarafından müzik çalmam
için istekler gelmeye başladı, ekipman alırken tanıştığım bir ses sistemi firması sahibi ile de arkadaş olmuştum
kayıtlarımı dinliyor ve beni devamlı kendi işlerine çağırıyordu. ben de zevkle gittim çaldım.
maddi hiçbir karşılığı yoktu, sadece zevk alıyordum.

ardından kendi çaldığım parçaları kendim yapmaya başladım. mesleğim gereği bilgisayarlar ile iç içe olduğumdan
ihtiyacım olan yazılımları internetten rahatlıkla bulup, aylarca bunlarla uğraşıp kendi şarkılarımı da yapmaya başladım.
ne kadar zaman harcadım anlatamam. sadece tutkum olan bi'şeydi ve geçte olsa gerçekleştirmiştim. web sitesi yaptım
kayıtlarımı yayınladım filan.

motosiklet alma fikri ise 18-20 li yaşlardan beri vardı aklımda. çünkü motosikletleri sevmeye başladığımı farkediyordum devamlı.
yaşıtlarım vs. herkes otomobiller ile ilgilenip araba hayali kurarken ben araba almak konusunda pek istekli olmadığımı hissediyor ama
ne zaman bir motosiklet görsem iç geçirdiğimi fark ediyordum. evet motosikletleri seviyordum ve bir motosiklet sahibi olmak istiyordum
ama o yaşlarda ailemin bana bir motosiklet alması mümkün değildi. bunun farkında olduğum için hiç bahsetmedim bile ama ne zaman
birlikte bir yere gitsek veya bir motosiklet görsek direk motora odaklanmam ve bende alıcam bi'gün filan diyerek şaka yollu göndermeler
yapıyordum ama her zaman net bir şekilde tavırlarını koyarak motosiklet konusuna noktayı koyuyorlardı. ama ben bıkmadan devam ettim,
aynı senaryo kaç kere yaşandı bilmiyorum :)

- vay motora bak, ne güzel. ben de alacağım bi'tane.
- ne motoru, motor tehlikeli, n'apacaksın motoru (bildiğiniz şeyler), alacaksan araba al. konu kapanmıştır.

neyse çok uzatmayayım madem araba dediniz dedim, önce araba aldım ama yine de motor istediğimi araba sizin olsun
motor alacağımı defalarca söylememe rağmen yine aynı senaryolar yaşanıyor ve konu kapanıyordu.

hasılı seneler geçti, 18'li yaşlarda sahibi olmak istediğim motosikleti almak için 18 seneden de fazla bekledim. ailemi ikna ettim
ha nasıl ikna oldular dersen haliyle onlar da bıktı ve pes etti. bi'kaç aydır da ikinci el bir motosiklet sahibiyim.

hasılı;

başta da dediğim gibi insanın içinde bulunduğu şartlar öncelikle belirleyici faktör. ama ben sana az çok senin durumunla ilgili
iki konudan bahsettim ki, gerek bilgisayar, müzik merakım olsun gerekse de motosiklet konusu hayatımdan iki önemli kesit.
senin şartların farklıdır ki öyle görünüyor. ailenle ilgili bir ikna etme durumun vs. yok belki ama insan hayatında bazı dönüm noktaları
vardır ve üniversite sınavı bunların en önemlilerinden biri. o nedenle biraz bekle diyenler senin motosikleti almanı istemeyenler
değil öncelikle hayatın gerçeklerini yerine getirmen gerektiğini düşünenler. şu an belki kızıyorsun bunları söyleyenlere ama
sen de bu yaşlara gelince zaten aşağı yukarı aynı şeyleri düşünüyor olacaksın.

biraz uzattım ama kusura kalmayın artık. fikirlerimi ifade edebilme konusunda biraz takıntılıyım sanırım.


- hem n'apacaksın motoru, motor tehlikeli yeaa :)


Sürekli insanlara bekle diyerek elinize ne geçiyo anlamıyorum . Hayat kısa sınav bitse üni başlıcak o bitse iş başlıcak bide bakıcam 30 yasında göbekli bi adam olmuşsun.
Hayat beklemeye gelmez. Anın tadını çıkarın ..




17 yaşındaki bir çocuk bekleyecek ... kim beklemesin? aileniz çok zenginse hiçbir şey için beklemeyin, elinizden geleni ardınıza koymayın, hayatı dolu dolu yaşayın, ciddiyim, kimse size okumamış kütük demez, herkes paranızdan faydalanmak için size gerçek yüzünü göstermez, para varsa sahte bir mutluluğunuz olur, herşey çok güzel olur :)

eğer ki aileniz zengin değilse geleceğinizi düşünmek zorundasınız, bir şey olmak için ya okul okuyacaksınız ya da bir ustanın yanında çırak olacaksınız, diğer ihtimalleri düşünmeyin, zayıf ihtimaller ile kendinizi kandırmayın, ailenizi üzmeyin ...

ben 38 yaşındayım, her gün 8 adet NİZAMİ olarak barfiks yapıyorum, askerde 10 yapardım, birkaç ay sonra yine yaparım, bench pres de kendi kilom kadarını kaldırıyorum, benim yumruğum normal birininkinden farklı, 30 yaş ne ki, kendinize bakarsanız hayat boyu dinç kalırsınız yeter ki kayıtlarınız olsun, ben eskiden şu kadar koşardım, şu kadar kilo kaldırırdım vs diyip hedefleriniz olsun, tamam göbek zamanla oluyor ama sporcu bir yapınız varsa toparlıyorsunuz, iş güç yoğunluk olsa da yine eski alışkanlıklara geri dönüş imkansız değil ...
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
806
Ben babamı aylık 100 tl taksiti var 60 ı geçmiyo diye kandırıp aldırdım parasını ben ödedim o ayrı ama ikna etmek için tatlı yalanlar soyleyebilirsin. Aynaları sökmicegime söz vermiştim .d aldgm gün aynaları söküp egsozu sprlle kestim oda ayrı bir mesele ;)

Aferin.

Keşke görse de alsa motoru altından. Ya da polise yakalansan.

Senin gibi tipler yüzünden millet motordan soğuyor farkındasın dimi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst