İnsan Gücüyle Çalışan Otomobil

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Saatte 98 km hız yapıyor.

İngiliz mühendis Charles Samuel Greenwood, 40 yıllık uğraşın ardından ‘The HumanCar-İmagine PS’ adını verdiği insan gücüyle hereket eden otomobil üretti.

a001.jpg


Hem elektrikli bir motor, hem de pedal çevirerek güç üretebilecek bir sisteme sahip olan araç,direksiyon yerine vücudun yöneldiği yöne göre sağa ya da sola gidiyor.

a002.jpg


4 kişinin binebildiği, ellerin demir tutma yerlerine tutunup bu demirlerin hareketiyle çalışan araba, düz bir alanda en fazla saatte 96 km'ye ulaşabilirken, yokuş tırmanışında satte 48 km hıza kadar çıkabiliyor. Sistem, biraz kürek çekmeyi andırıyor.

a003.jpg


Yalnızca insan gücüyle çalışan bu arabada, bir adet elektrik motoru bulunuyor ve şarj olarak hareketi sağlıyor.

a004.jpg


Yönlendirme mekanizmasının direksiyon olamayan otomobilin, daha çok vücudun yöneldiği yöne göre sağa ya da sola gideceği belirtiliyor.

a005.jpg


İnsan gücüyle çalışan otomobilin önümüzdeki yıl seri üretime geçmesi bekleniyor

a006.jpg


Kaynak: SABAH
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Enteresan bir icat olmuş. Birde direksiyon koysalarmış daha iyi olurmuş.
Trafikte U dönüşü nasıl yapacak bu alet? 4 kişi birden sol tarafa güçmü uygulayacak? :)



Başlığı ilk okuyunca aklıma şunlar geldi :
fred-flintstone-barney-rubble-car2.jpg


Adamlar gerçeğini yapmış :cherry:
pic_6603.jpg
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
O demir kolları harekette ilerleyen tren gibi tren rayında kullanılan mekanik bir araç var.
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
4 teker ve yola yayılmış bir araç nasıl bir tarafa yatılarak döndürülecek merak ettim. acaba bunun dönüş çapı kaç metredir? niye buna gerek duyulmuş, direksiyon mekanizması çok mu zormuş yani? millet fantazi yapmak için ne yapacağını şaşırmış...

bir de seri üretime geçecekmiş. peeehhhh....

bu "mühendisin 40 yıl uğraşıp yaptığı" kısmının ise bizim acar muhabirlerimizin her zamanki abartısı ve palavrası olduğunu düşünüyorum. 40 yıl bunu mu düşünmüş zatı muhterem. hiç sanmıyorum...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst