- Katılım
- 14 Nis 2003
- Mesajlar
- 7,111
- Konu Yazar
- #1
Motosiklet sezonu, Moto Bike Exponun yarın İstanbulda kapılarını açmasıyla başlıyor. En son modellerin tanıtılacağı fuarda lansmanı heyecanla beklenen motosikletlerden biri de Suzuki Inazuma. 248 cclik motosikleti, daha lansmanı yapılmadan bir hafta test ettim.
Inazuma, Japonca gök gürültülü fırtınada çakan şimşek demek. Yağmurlu bir günde kamyonla gazeteye getirilen Inazumayı gayet havalı bir şekilde indirip üzerine kurulduğumda ilk dikkatimi çeken selesinin alçaklığı oldu. 780 mm. olan sele yüksekliği, kullanıcının her iki ayağını da gerektiğinde yere sağlam şekilde basabilmesini sağlıyor. Bu motosikleti, öncelikli hedef kitlesi yeni başlayanlar ve kısa boylular için güven verici yapıyor.
Kontağı çevirip, Inazumayı çalıştırdığımda çıkan ses kulağımı okşuyor. Kaldırımdan inip, yola koyuluyoruz. Yeni bir motosiklet, başlarda (en azından bende) tedirginlik yaratır. Kontroller, tork, manevra ve yatış kabiliyetine alışana kadar sürer bu tedirginlik. Inazumadaysa, ilk virajı döner dönmez atlatıyorum yeni motosiklet sendromunu; motosiklet virajlarda çok güzel yatıyor.
Suzuki, Türkiye fiyatı 11 bin TL olan yeni cadde motoru Inazumayı, düşük yakıt maliyetli, güvenilir bir günlük ulaşım aracı mantığıyla tasarlamış. Bu anafikre, jilet gibi bir tasarım ve Suzuki kalitesi eklendiğinde ortaya Inazuma çıkmış.
Suzukinin yeni tasarladığı sıvı soğutmalı, iki silindirli motor, altı vitesli Inazumaya İstanbul gibi kaotik bir kentin yollarında düşük ve orta hızlarda konforlu bir sürüş sağlıyor. Kent vurgusu sizi yanıltmasın, Inazuma konforuyla, daha uzun menzilli yolculukların da üstesinden gelebilecek kalibrede.

Yakıt ekonomisi, enjeksiyon hacmini ve zamanlamasını çeşitli sensörlerden gelen bilgiler ve sürüş sartlarıyla elektronik olarak kontrol eden yeni enjeksiyon sistemiyle geliştirilmiş.
Inazumanın ön tarafının da tasarımı dikkat çekici. Henüz trafikte görülmediği için, peşinize motosikletçilerin takılması ve ilk ışıkta sizi soru yağmuruna tutması garanti. Aynalar Inazumanın bir diğer alamet-i farikası; bu motosiklet için tasarlanmış. Bir bütün olarak her açıdan hızlı ve agresif bir canavar gibi görünüyor.
Çifte krom egzoz, (test edilip onaylandı) trafikte diğer motosikletçilerin bir diğer merak odağı.
Kontrol paneli, vites, bakım uyarısı, 3 modlu RPM göstergesi (normal, eco, kapalı), ortada analog bir takometre, LCD kilometre sayacı, yakıt göstergesiyle kullanıcıya ihtiyacı olan tüm bilgileri veriyor.
13.3 litre yakıt kapasitesi olan Inazuma, depo fulken 183 kg. çekiyor. Bir not daha, Inazumanın motoru normal şartlarda 45 beygir güç üretebilirken, kullanıcıdan yana ekonomik nedenlerle güç 24 beygirle sınırlandırılmış.

2013TE YÜZDE 400 BÜYÜME HEDEFi
Inazuma ve Moto Bike Expo şerefine Suzuki Türkiye Genel Müdürü Engin Kubilaya 3 soru yönelttim:
* Suzukinin motosiklette 2013 beklentileri nedir? Bu yıl Suzukinin Amiral Gemisi ne?
Bayii ağını genişleten, ürün gamını artıran Suzuki, 2012de 2011e oranla satışlarında yüzde 280 büyüme kaydetti. 2013te de yüzde 400lük bir büyüme hedefimiz var. 2012de 233 motosiklet sattık, 2013teyse 1.000 motosiklet satmayı hedefliyoruz. Amiral gemimizse ürün yelpazemize yeni katılan Inazuma modelimiz.
* Inazumayla -fiyatını da göz önünde bulundurarak- hangi kitleyi hedefliyorsunuz.
Inazuma şehirde rahat kullanımı ve modern tasarımıyla bir başlangıç motoru olarak da düşünülebilir. Yakıt ekonomisiyle moto-kuryeler için de ciddi bir alternatif.
* Güvenli sürüş eğitimleri planlıyor musunuz?
Suzuki kullanıcılarının güvenliği bizim için çok önemli. Özellikle Suzuki müşteri ailesine yönelik olarak, güvenli sürüş eğitimleri vermek gündemimizde. Bu konuda lokasyon arıyoruz. Lojistik planlamayı 2013 eylem planımıza dahil ettik.
Menderes ÖZEL
[email protected]
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Cadde'de yayımlanır.
Inazuma, Japonca gök gürültülü fırtınada çakan şimşek demek. Yağmurlu bir günde kamyonla gazeteye getirilen Inazumayı gayet havalı bir şekilde indirip üzerine kurulduğumda ilk dikkatimi çeken selesinin alçaklığı oldu. 780 mm. olan sele yüksekliği, kullanıcının her iki ayağını da gerektiğinde yere sağlam şekilde basabilmesini sağlıyor. Bu motosikleti, öncelikli hedef kitlesi yeni başlayanlar ve kısa boylular için güven verici yapıyor.
Kontağı çevirip, Inazumayı çalıştırdığımda çıkan ses kulağımı okşuyor. Kaldırımdan inip, yola koyuluyoruz. Yeni bir motosiklet, başlarda (en azından bende) tedirginlik yaratır. Kontroller, tork, manevra ve yatış kabiliyetine alışana kadar sürer bu tedirginlik. Inazumadaysa, ilk virajı döner dönmez atlatıyorum yeni motosiklet sendromunu; motosiklet virajlarda çok güzel yatıyor.
Suzuki, Türkiye fiyatı 11 bin TL olan yeni cadde motoru Inazumayı, düşük yakıt maliyetli, güvenilir bir günlük ulaşım aracı mantığıyla tasarlamış. Bu anafikre, jilet gibi bir tasarım ve Suzuki kalitesi eklendiğinde ortaya Inazuma çıkmış.
Suzukinin yeni tasarladığı sıvı soğutmalı, iki silindirli motor, altı vitesli Inazumaya İstanbul gibi kaotik bir kentin yollarında düşük ve orta hızlarda konforlu bir sürüş sağlıyor. Kent vurgusu sizi yanıltmasın, Inazuma konforuyla, daha uzun menzilli yolculukların da üstesinden gelebilecek kalibrede.

Yakıt ekonomisi, enjeksiyon hacmini ve zamanlamasını çeşitli sensörlerden gelen bilgiler ve sürüş sartlarıyla elektronik olarak kontrol eden yeni enjeksiyon sistemiyle geliştirilmiş.
Inazumanın ön tarafının da tasarımı dikkat çekici. Henüz trafikte görülmediği için, peşinize motosikletçilerin takılması ve ilk ışıkta sizi soru yağmuruna tutması garanti. Aynalar Inazumanın bir diğer alamet-i farikası; bu motosiklet için tasarlanmış. Bir bütün olarak her açıdan hızlı ve agresif bir canavar gibi görünüyor.
Çifte krom egzoz, (test edilip onaylandı) trafikte diğer motosikletçilerin bir diğer merak odağı.
Kontrol paneli, vites, bakım uyarısı, 3 modlu RPM göstergesi (normal, eco, kapalı), ortada analog bir takometre, LCD kilometre sayacı, yakıt göstergesiyle kullanıcıya ihtiyacı olan tüm bilgileri veriyor.
13.3 litre yakıt kapasitesi olan Inazuma, depo fulken 183 kg. çekiyor. Bir not daha, Inazumanın motoru normal şartlarda 45 beygir güç üretebilirken, kullanıcıdan yana ekonomik nedenlerle güç 24 beygirle sınırlandırılmış.

2013TE YÜZDE 400 BÜYÜME HEDEFi
Inazuma ve Moto Bike Expo şerefine Suzuki Türkiye Genel Müdürü Engin Kubilaya 3 soru yönelttim:
* Suzukinin motosiklette 2013 beklentileri nedir? Bu yıl Suzukinin Amiral Gemisi ne?
Bayii ağını genişleten, ürün gamını artıran Suzuki, 2012de 2011e oranla satışlarında yüzde 280 büyüme kaydetti. 2013te de yüzde 400lük bir büyüme hedefimiz var. 2012de 233 motosiklet sattık, 2013teyse 1.000 motosiklet satmayı hedefliyoruz. Amiral gemimizse ürün yelpazemize yeni katılan Inazuma modelimiz.
* Inazumayla -fiyatını da göz önünde bulundurarak- hangi kitleyi hedefliyorsunuz.
Inazuma şehirde rahat kullanımı ve modern tasarımıyla bir başlangıç motoru olarak da düşünülebilir. Yakıt ekonomisiyle moto-kuryeler için de ciddi bir alternatif.
* Güvenli sürüş eğitimleri planlıyor musunuz?
Suzuki kullanıcılarının güvenliği bizim için çok önemli. Özellikle Suzuki müşteri ailesine yönelik olarak, güvenli sürüş eğitimleri vermek gündemimizde. Bu konuda lokasyon arıyoruz. Lojistik planlamayı 2013 eylem planımıza dahil ettik.

Menderes ÖZEL
[email protected]
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Cadde'de yayımlanır.