Inazuma: Gök gürültülü fırtınada çakan şimşek / Menderes Özel

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,111
Motosiklet sezonu, Moto Bike Expo’nun yarın İstanbul’da kapılarını açmasıyla başlıyor. En son modellerin tanıtılacağı fuarda lansmanı heyecanla beklenen motosikletlerden biri de Suzuki Inazuma. 248 cc’lik motosikleti, daha lansmanı yapılmadan bir hafta test ettim.

Inazuma, Japonca ‘gök gürültülü fırtınada çakan şimşek’ demek. Yağmurlu bir günde kamyonla gazeteye getirilen Inazuma’yı gayet havalı bir şekilde indirip üzerine kurulduğumda ilk dikkatimi çeken selesinin alçaklığı oldu. 780 mm. olan sele yüksekliği, kullanıcının her iki ayağını da gerektiğinde yere sağlam şekilde basabilmesini sağlıyor. Bu motosikleti, öncelikli hedef kitlesi yeni başlayanlar ve kısa boylular için güven verici yapıyor.

Kontağı çevirip, Inazuma’yı çalıştırdığımda çıkan ses kulağımı okşuyor. Kaldırımdan inip, yola koyuluyoruz. Yeni bir motosiklet, başlarda (en azından bende) tedirginlik yaratır. Kontroller, tork, manevra ve yatış kabiliyetine alışana kadar sürer bu tedirginlik. Inazuma’daysa, ilk virajı döner dönmez atlatıyorum ‘yeni motosiklet sendromu’nu; motosiklet virajlarda çok güzel yatıyor.

Suzuki, Türkiye fiyatı 11 bin TL olan yeni cadde motoru Inazuma’yı, düşük yakıt maliyetli, güvenilir bir günlük ulaşım aracı mantığıyla tasarlamış. Bu anafikre, jilet gibi bir tasarım ve Suzuki kalitesi eklendiğinde ortaya Inazuma çıkmış.

Suzuki’nin yeni tasarladığı sıvı soğutmalı, iki silindirli motor, altı vitesli Inazuma’ya İstanbul gibi kaotik bir kentin yollarında düşük ve orta hızlarda konforlu bir sürüş sağlıyor. Kent vurgusu sizi yanıltmasın, Inazuma konforuyla, daha uzun menzilli yolculukların da üstesinden gelebilecek kalibrede.



Yakıt ekonomisi, enjeksiyon hacmini ve zamanlamasını çeşitli sensörlerden gelen bilgiler ve sürüş sartlarıyla elektronik olarak kontrol eden yeni enjeksiyon sistemiyle geliştirilmiş.

Inazuma’nın ön tarafının da tasarımı dikkat çekici. Henüz trafikte görülmediği için, peşinize motosikletçilerin takılması ve ilk ışıkta sizi soru yağmuruna tutması garanti. Aynalar Inazuma’nın bir diğer alamet-i farikası; bu motosiklet için tasarlanmış. Bir bütün olarak her açıdan hızlı ve agresif bir canavar gibi görünüyor.

Çifte krom egzoz, (test edilip onaylandı) trafikte diğer motosikletçilerin bir diğer merak odağı.

Kontrol paneli, vites, bakım uyarısı, 3 modlu RPM göstergesi (normal, eco, kapalı), ortada analog bir takometre, LCD kilometre sayacı, yakıt göstergesiyle kullanıcıya ihtiyacı olan tüm bilgileri veriyor.

13.3 litre yakıt kapasitesi olan Inazuma, depo fulken 183 kg. çekiyor. Bir not daha, Inazuma’nın motoru normal şartlarda 45 beygir güç üretebilirken, kullanıcıdan yana ekonomik nedenlerle güç 24 beygirle sınırlandırılmış.




2013’TE YÜZDE 400 BÜYÜME HEDEFi

Inazuma ve Moto Bike Expo şerefine Suzuki Türkiye Genel Müdürü Engin Kubilay’a 3 soru yönelttim:

* Suzuki’nin motosiklette 2013 beklentileri nedir? Bu yıl Suzuki’nin ‘Amiral Gemisi’ ne?

Bayii ağını genişleten, ürün gamını artıran Suzuki, 2012’de 2011’e oranla satışlarında yüzde 280 büyüme kaydetti. 2013’te de yüzde 400’lük bir büyüme hedefimiz var. 2012’de 233 motosiklet sattık, 2013’teyse 1.000 motosiklet satmayı hedefliyoruz. Amiral gemimizse ürün yelpazemize yeni katılan Inazuma modelimiz.

* Inazuma’yla -fiyatını da göz önünde bulundurarak- hangi kitleyi hedefliyorsunuz.

Inazuma şehirde rahat kullanımı ve modern tasarımıyla bir başlangıç motoru olarak da düşünülebilir. Yakıt ekonomisiyle moto-kuryeler için de ciddi bir alternatif.

* Güvenli sürüş eğitimleri planlıyor musunuz?

Suzuki kullanıcılarının güvenliği bizim için çok önemli. Özellikle Suzuki müşteri ailesine yönelik olarak, güvenli sürüş eğitimleri vermek gündemimizde. Bu konuda lokasyon arıyoruz. Lojistik planlamayı 2013 eylem planımıza dahil ettik.


yazozel.gif

Menderes ÖZEL
[email protected]
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Cadde'de yayımlanır.
 

Ekli dosyalar

  • inazuma-2013-suzuki-test.jpg
    inazuma-2013-suzuki-test.jpg
    43.8 KB · Görüntüleme: 33,633
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
106
Tasarım süper hoş ve oturaklı bir model gibi görünüyor. Motoruna diyecek bişeyimizde asla yok. Fuarda inşallah inceleme şansımız olur.
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
9700den ilk partiyi verdiler.
11 bin tl ikinci parti alacak olanlar..
suzuki insanları salak sanıyor sanırım?
2 silindir sohc motor mu kaldı ?
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,907
Yani chip tuning ile gücü sınırlamışlar, tork güç vs oynamak mümkün demektir.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,147
Bu motordan çıkacak 45 bg 650 cc lerin ölmesi demek. Eğer birileri bu gücü açığa çıkarmayı başarırsa bu motor yok satar. ( 45 bg gerçekliği araştırılmalı )
 
Katılım
24 Eyl 2011
Mesajlar
1,703
Bu 45Beygir Güç olayını suzuki bile açıklamadı Daha öncede hiç bir yerde karşımıza çıkmadı
250cc deYapılan en güçlü motor 33 hp oda son teknoloji ile Bu motor 45 beygir üretmez üretemez yani he 2 Zamanlı olsa tamam ama orada bir abartı görüyorum :farao:
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
Bu motordan çıkacak 45 bg 650 cc lerin ölmesi demek. Eğer birileri bu gücü açığa çıkarmayı başarırsa bu motor yok satar. ( 45 bg gerçekliği araştırılmalı )

sacmalıyor kim yazmışsa
250cc 45 hp güç ortaya cıkarsın veya bunu kısıtlayabilsin 20 bin tlden satar.
sohc motorla 25.4 hp acıga cıkartabiliyor
bunun bile dogruluguna inanmıyorum ben
 
Katılım
24 Ocak 2011
Mesajlar
833
normalde derken 2053 teknolojisini kastetmişler galiba? fiyatı 2053 yapınca bg de oraya çıkmış. 250ccden 45 bg litre başı 180 bg için neler gerektiğini ben kısaca yazayım gerisini okuyanlar değerlendirsin:1000lik supersport motorlarla karşılaştırmanız da yeterli olur. bolca silindir, bolca devir bolca hacim, dohc vs. 1 haftada zam yapıp ondan sonra kullanıcıdan yana ekonomik sebep yazmışlar :) motorsiklet işi de horozdan kurban olurmu muhabbetine döndü. heryerimiz cehalet her yerimiz insanları salak yerine koymaca
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
normalde derken 2053 teknolojisini kastetmişler galiba? fiyatı 2053 yapınca bg de oraya çıkmış. 250ccden 45 bg litre başı 180 bg için neler gerektiğini ben kısaca yazayım gerisini okuyanlar değerlendirsin:1000lik supersport motorlarla karşılaştırmanız da yeterli olur. bolca silindir, bolca devir bolca hacim, dohc vs. 1 haftada zam yapıp ondan sonra kullanıcıdan yana ekonomik sebep yazmışlar :) motorsiklet işi de horozdan kurban olurmu muhabbetine döndü. heryerimiz cehalet her yerimiz insanları salak yerine koymaca
AYNEN amele cok memlekette nasıl olsa satar
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
233 motosiklet satmışlar ve büyüdük diyorlar :) Bu politikayla avuçlarını yalamaya devam etsinler. Hala 2010 model motorları satamamışlar. İndirim ayağına kitlemeye çalışıyorlar. Fuarda motosikletlerin üzerine bant çekiyorlar. Bayiye gittiğinde borç para istemeye giden adam muamelesi yapıyorlar. Böyle devam edeceklerse 1 tane bile satamadan çekilsinler TR pazarından. 3 kuruşluk çin malı motor satanlar bile sanki lüks alman motosikleti almaya gelmiş adam muamelesi yapıyor, bunlar bi yerlerine takmıyor. Aferim suzii ::gazla::
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
667
Önceki seneye göre %280 büyüme kaydedip 233 tane motor satmışlar.O zaman bu hesapla önceki sene 50 tane falan motor satmışlar.Ulan Suzi hiç güleceğim yoktu.3-5 tane motor satmışlar , onun için de yüzde hesabı yapıyolar.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,147
Utanmadan birde rakam veriyorlar.

Motosiklet satıp motosiklet satın alanları adam yerine koymadıkları günlerde çin malları yok satmaya başlayınca devlete baskı yapıp ithal edilen her motosiklet için sabit vergi koyduran bu ................larım işde.
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
Utanmadan birde rakam veriyorlar.

Motosiklet satıp motosiklet satın alanları adam yerine koymadıkları günlerde çin malları yok satmaya başlayınca devlete baskı yapıp ithal edilen her motosiklet için sabit vergi koyduran bu ................larım işde.
doğru tespit...
250 dolarlık motosiklet türkiyeye vergiler bu .....larımız sayesinde 2000 tl oluyor
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
CBF 150 ve YBR 125 in maliyetleri 300 dolar. Burada CBF yi 5000 e kitliyorlar. Oh maşallah :)
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
zzr250
Engine

Liquid cooled, parallel twin cylinder, DOHC,4 valve per cylinder.
inazuma
4-zamanlı, SOHC, Paralel çift silindir, elektronik yakıt enjeksiyonu
bir şeyi atladın ama =)
sohc bana göre eskide kalan bir teknoloji.. ve artıları eksileri mevcut..
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,760
Ondan 100gb de çıkar. Paradan , ekonomiden ve emisyonlardan bahset önce. Sonra adam sana 100 üzeri çıkarmazsa konuş.

Fakat gereklimi 250 cc de hiçbir gereği yok. 10 lt yakan 100 bg 250 cc ye bineceğime , 6 lt yakan 70 bg 600 cc tercih ederim.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,147
Ondan 100gb de çıkar. Paradan , ekonomiden ve emisyonlardan bahset önce. Sonra adam sana 100 üzeri çıkarmazsa konuş.

Fakat gereklimi 250 cc de hiçbir gereği yok. 10 lt yakan 100 bg 250 cc ye bineceğime , 6 lt yakan 70 bg 600 cc tercih ederim.


Şimdi bu motoru alıp kurcalayıp birşeyleri çıkartıp 45 beygire ulaşılabilirmi diyorsun ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst