İlkokul Mezunlarına Yeni Bir Şans

Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
1,177
âkedeşler bugün bi tanıdığımın telefonuna sürücü kursundan mesaj geldi aynı böyle başlıkla ilkokul mezunları için büyük şans ama ne zamana kadar kalır belli olmaz:cyclopsan:cyclopsan
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
Umarım 1 defaya mahsus gerçekleşir. Zira yaklaşık 30 yıllık B sınıfı ehliyeti olan arkadaşım heves edip bir scooter aldı ama ilkokul mezunu olduğu için ehliyet alamıyordu. Bu ve bunun gibi kişiler için çok iyi olur düşüncesindeyim.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Umarım 1 defaya mahsus gerçekleşir. Zira yaklaşık 30 yıllık B sınıfı ehliyeti olan arkadaşım heves edip bir scooter aldı ama ilkokul mezunu olduğu için ehliyet alamıyordu. Bu ve bunun gibi kişiler için çok iyi olur düşüncesindeyim.
abi yalova gezisinde bu konuyu konuşmuştuk seninle babam da e sınıfı ehliyet var oda almak istiyordu benbi görüşeyim onunla işine yarar
 
Katılım
29 Tem 2007
Mesajlar
30
2002 de aldim ehliyeti o zamanlar vardi ya, En az orta okul mezunlarina vericek ehliyet ve stajer surucu belgesi ile baslanicak diye.

Bence orta okulda baslamak uzere 18 yasina kadar haftada 1 saat trafik dersi koyarsin okullarda. Mezun olurkende bir pratik egitim Turkiye'nin trafik sorunu cozulur. Bayramlarda yuzlerce kisi olmez yollarda. Ama yapamazlar o rant kapisi kapanir cunku ayni ozel dershane mantigi.

Ayrica zaten surucu belgesi olan birisine motosiklet ehliyeti vermemesi ne kadar sacma :( Bu yasalari cok akilli kisilerin yaptigi ortada.
Adama sen yakit yuklu tanker kullanabilirsin ama motosiklet kullanamazsin cunku ilkokul mezunusun egitimin yetmez derken kafalarinda bir ampul yaniyormu acaba?
 
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
1,177
şuan hemen başvuru yapılabiliyo sürücü kursundan mesaj geldiğine göre
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
2002 de aldim ehliyeti o zamanlar vardi ya, En az orta okul mezunlarina vericek ehliyet ve stajer surucu belgesi ile baslanicak diye.

Bence orta okulda baslamak uzere 18 yasina kadar haftada 1 saat trafik dersi koyarsin okullarda. Mezun olurkende bir pratik egitim Turkiye'nin trafik sorunu cozulur. Bayramlarda yuzlerce kisi olmez yollarda. Ama yapamazlar o rant kapisi kapanir cunku ayni ozel dershane mantigi.

Ayrica zaten surucu belgesi olan birisine motosiklet ehliyeti vermemesi ne kadar sacma :( Bu yasalari cok akilli kisilerin yaptigi ortada.
Adama sen yakit yuklu tanker kullanabilirsin ama motosiklet kullanamazsin cunku ilkokul mezunusun egitimin yetmez derken kafalarinda bir ampul yaniyormu acaba?

Okullarda orta okul (ilköğretim 8.sınıfa kadarlık kısım) ve lise 1 e bazen lise 2 ye kadar trafik dersi mevcut ancak gerek taktir edersiniz ki bu öğrenim dönemleri sonunda sbs yada lys ygs gibi sınavlar var ve bu sınavlarda öğrencilerin kaderini belirlediği için trafik vb dersler test çözme dersi olarak kullanılıyor ayrıca verilen milli eğitim kitapları sürücü kurslarında dağıtılanlardan bile uyduruk olduğunu hepimiz biliyoruz bunun yanında dersi veren öğretmenlerde sadece ehliyet olması yeterli görülüyor (bana kalırsa trafik şubeden görevlendirilecek biri daha verimli olur bu konuda) tüm bu şartlar altında bahsettiğiniz gibi bir ehliyet sistemi lise düzeyinde bile verilebilecek durumda değil. Yani kısaca bana kalırsa toptan her alanda bir değişime(yenilenmeye) ihtiyaç var.

Konumuza dönersek bana kalırsa böyle bir yasanın çıkmasının yanlış olacağı gibi bu eğitim şartı diğer ehliyet gruplarında da olması gerektiği gibi sınıfına göre de eğitim durumu belirlenmeli.
 
Katılım
29 Tem 2007
Mesajlar
30
Okullarda orta okul (ilköğretim 8.sınıfa kadarlık kısım) ve lise 1 e bazen lise 2 ye kadar trafik dersi mevcut ancak gerek taktir edersiniz ki bu öğrenim dönemleri sonunda sbs yada lys ygs gibi sınavlar var ve bu sınavlarda öğrencilerin kaderini belirlediği için trafik vb dersler test çözme dersi olarak kullanılıyor ayrıca verilen milli eğitim kitapları sürücü kurslarında dağıtılanlardan bile uyduruk olduğunu hepimiz biliyoruz bunun yanında dersi veren öğretmenlerde sadece ehliyet olması yeterli görülüyor (bana kalırsa trafik şubeden görevlendirilecek biri daha verimli olur bu konuda) tüm bu şartlar altında bahsettiğiniz gibi bir ehliyet sistemi lise düzeyinde bile verilebilecek durumda değil. Yani kısaca bana kalırsa toptan her alanda bir değişime(yenilenmeye) ihtiyaç var.



Konumuza dönersek bana kalırsa böyle bir yasanın çıkmasının yanlış olacağı gibi bu eğitim şartı diğer ehliyet gruplarında da olması gerektiği gibi sınıfına göre de eğitim durumu belirlenmeli.

Ben surucu kursunun gereksizligini belitmek isyemistim. Ama sana katilmamak elde degil.
Tafik dersinde matematik testi cozen muhendis hatali sollama sonucu yolda hayatini kaybederse diye dusundum simdi .

Egitim derin konu gercekten ama islerin ters gittigide ortada. Neyse arkadaslarin actigi konuyu fazla dagitmak istemem.

Saygilar.
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
bunu okulla sınırlandırmak ta bana yanlış gelıyor okullla sınırlandırmak yerıne sürücü kurslarını okul gıbı yapsalar daha faydalı olurdu.çünkü şu an ona ıhtıyacımız var adam yüksek okul okumuş ama sürücü olmayı öğrenememiş cok örnek var
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ehliyet alamiyorsunuz?
Fakat milletvekili olabiliyorsunuz.

Çok mantıklı.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Yaw ne şanslı adamlar bu ilk okul mezunları . Son 10 yıldır bir şans bir şans nereye kadar arkadaş. Kendimi çok şanssız hissediyorum :)
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
iLKokuL mezunları (ilk 5 sınıf) Hala ehliyet alamamaktadırlar.
Kim söylemiş ise, "cıkabilir ; kaydolunuz " demek istemiş heralde.

Su an için tüm kayıtlar için en az Ortaokul veya ilköğretim mezunu olmak zorundasınız...

Saygılar...

(Rize'de Sürücü Kursu Sahibiyim)
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
iLKokuL mezunları (ilk 5 sınıf) Hala ehliyet alamamaktadırlar.
Kim söylemiş ise, "cıkabilir ; kaydolunuz " demek istemiş heralde.

Su an için tüm kayıtlar için en az Ortaokul veya ilköğretim mezunu olmak zorundasınız...

Saygılar...

(Rize'de Sürücü Kursu Sahibiyim)
Son nokta budur sanırım.Yakından takip ediyorum bu konuyu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst