İlk Şehir Dışı Seyahat, 1 Aydır yatan motor, Kafaya takılan sorular ?

Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
368
Arkadaşlar herkese iyi günler dilerim.Üniversite sınavı sebebiyle şu sıralar çok takılamasamda Haziran ayından beri forumda aktifim.Yaşadığım yer Bozüyük.Motosikletim 150 Mr Vulture.Yaklaşık 5 aydır beraberiz.Üni sınavına hazırlandığım için binmeye fırsat bulamıyorum, sadece ev okul dershane arası bu nedenle daha sadece 900km yol yaptım.1, 1.5 ay önce yağan kardan sonra motorumu garaja kaldırmıştım, yaklaşık 2 hafta öncede dahada sıcak bir yere çekip tekerlerin altına laminent koyup, akü bağlantılarını söküp, depoyu boşaltmıştım.Şimdi ailem umreye gitti, karlar yerden kalktı, hava güzel, sadece bugün rüzgarlı, 2 hafta içinde havanın iyi olduğu bir gün 45km uzaklıktaki vezirhana gitmeyi düşünüyorum, açıkçası daha çok ilk uzakyoluma (çok uzak olmasa da :mrgreen: ) çıkmak istiyorum.Şimdi 1 aydır yatan motorumu garajdan çıkarınca yola çıkmadan neler yapmalıyım ? Fikirlerinizi bekliyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------

Ayrıca bu linkteki ürünü almayı düşünüyorum.Forumda ilgili konu bulmadım, kullanan tanıdığı kullanan, fikri olan var mı ?
Lütfen yorumlarınızı esirgemeyin, arada bir işe yarar konulara da cevap gelsin.
http://www.n11.com/prohel-termal-korumali-dizlik-P39372472
 
Katılım
17 Tem 2013
Mesajlar
266
Arkadaşlar herkese iyi günler dilerim.Üniversite sınavı sebebiyle şu sıralar çok takılamasamda Haziran ayından beri forumda aktifim.Yaşadığım yer Bozüyük.Motosikletim 150 Mr Vulture.Yaklaşık 5 aydır beraberiz.Üni sınavına hazırlandığım için binmeye fırsat bulamıyorum, sadece ev okul dershane arası bu nedenle daha sadece 900km yol yaptım.1, 1.5 ay önce yağan kardan sonra motorumu garaja kaldırmıştım, yaklaşık 2 hafta öncede dahada sıcak bir yere çekip tekerlerin altına laminent koyup, akü bağlantılarını söküp, depoyu boşaltmıştım.Şimdi ailem umreye gitti, karlar yerden kalktı, hava güzel, sadece bugün rüzgarlı, 2 hafta içinde havanın iyi olduğu bir gün 45km uzaklıktaki vezirhana gitmeyi düşünüyorum, açıkçası daha çok ilk uzakyoluma (çok uzak olmasa da :mrgreen: ) çıkmak istiyorum.Şimdi 1 aydır yatan motorumu garajdan çıkarınca yola çıkmadan neler yapmalıyım ? Fikirlerinizi bekliyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------

Ayrıca bu linkteki ürünü almayı düşünüyorum.Forumda ilgili konu bulmadım, kullanan tanıdığı kullanan, fikri olan var mı ?
Lütfen yorumlarınızı esirgemeyin, arada bir işe yarar konulara da cevap gelsin.
http://www.n11.com/prohel-termal-korumali-dizlik-P39372472



Arkadaşım depoyu boş bırakma , mümkünse full olsun , boş kalırsa paslanır...
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
368
Peki hocam zaten dediğim gibi çıkarıcam motoru, bi dahaki yatırdığımda dediğiniz gibi yaparım :)
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
aynen depo dolu dursun. şimdi 1 ay çok uzun bir sure degıl ama yola cıkmadan önce zıncırin bakımını guzelce yap. yolada cıkmadan önce motoru bı 5-10 km kadar kullan 1 ay kadar yatmıs olsada bazı parçalarda süspansiyon fren gibi hafif sertleşmeler oluyor eğer olduysa temizler. sonrada hadi iyi yolculuklar 45 km pek birşey değil dikkat et ve koruma ekipmanlarını giymeyi sakın unutma...
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
45 kilometre önce yatmış motoru için riskli uzun, evvela şehir/ilçe içinde bakımları yaptırdıktan sonra kısa turlar atın, takılma stop sair bişey yok ise öyle çıkın yola, 45 km deyip hafife almayın, bir maraz çıkartacaksa kısa şehir içi turlarda çıkarsın.

Oksidasyon kontrolü, karbüratör tası temizliği , buji sıhhatine baktırın , lastiklerin hava değerleri , elektrik aksamda kemirgen hatırası olup olmadığı gibi aklıma gelenler.
 
Katılım
15 Ocak 2015
Mesajlar
66
Paylasmis oldugun linkteki urunu kullaniyorum kumas malzemesi guzel soguga karsi ve pantolon icine giyilmesi bakimindan kullanisli ama koruma adina bi faydasi yok ince yapida bi sungeri var istendigi taktirde cikarilabilir
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
368
Değerli yorumlarınızı esirgemediğiniz için çok teşekkür ederim. :) Aküyü falan takar zinciri yağlarım, birde ustama gösteririm eksiği gediği var mı diye, biraz şehir içi gezdikten sonra yola çıkarım Allah'ın izniyle.Hocam hem termal hem korumalı yazması özellikle cezbetmişti, dizler cidden çok üşüyor termal kısmı çok iyi ama korumanın çok faydası olmaması beni tereddüte düşürdü.yine de denemek istiyorum, fiyatını hak ediyor mu sizce ?
Birde 1 adet linkteki (*) basınç ölçerden alıcam ama nasıl kullanıcağımı falan bilmiyorum, deneye deneye buluruz artık, normal benzincilerdeki havadan tekerlere basıyoruz sanırım, bu konuda yardımcı olabilecek var mı ?
* : http://www.n11.com/lastik-basinc-kontrol-kalemi-tire-gauge-P40693465
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Değerli yorumlarınızı esirgemediğiniz için çok teşekkür ederim. :) Aküyü falan takar zinciri yağlarım, birde ustama gösteririm eksiği gediği var mı diye, biraz şehir içi gezdikten sonra yola çıkarım Allah'ın izniyle.Hocam hem termal hem korumalı yazması özellikle cezbetmişti, dizler cidden çok üşüyor termal kısmı çok iyi ama korumanın çok faydası olmaması beni tereddüte düşürdü.yine de denemek istiyorum, fiyatını hak ediyor mu sizce ?
Birde 1 adet linkteki (*) basınç ölçerden alıcam ama nasıl kullanıcağımı falan bilmiyorum, deneye deneye buluruz artık, normal benzincilerdeki havadan tekerlere basıyoruz sanırım, bu konuda yardımcı olabilecek var mı ?
* : http://www.n11.com/lastik-basinc-kontrol-kalemi-tire-gauge-P40693465

Lastik basınç ölçer olarak moda carın Carub digital olanını kullanıyorum , test için lastikçide bulunan ibreli ile mukayese ettim değerler doğru, tabii pile bağımlısınız otomatik kapanmaktta, kalem gibi olan için sıhhatli değil diye okumuştum, en azından dairesel ibreli düüzgün birşeye bakmanızı öneririm.

http://www.modacar.com.tr/carub-dijital-hava-saati-2450314
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
368
Hocam açıkçası bunların hepsini geçiçi alıyorum, dediğim gibi üniversite sınavı sebebıyle çok aktif kullanamıyorum motoru, sınavdan sonra üstünden inmeyeceğim için daha çok yatırım yapacağıma eminim.Şimdi aldıklarım geçiçi şeyler :) Yorumunuz için teşekkür ederim :) Bir de termal olan yerine şöyle mafsallı bir dizlik mi almalı : http://www.n11.com/venom-mafsalli-motosiklet-dizligi-P10762222
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
eğer motoru çalıştırabilirsen en az 5 dakika rölantide kalsın. daha sonra ilk benzinlikte lastiklere hava bas. 45 km yol değil büyütmeyin
 
Katılım
15 Ocak 2015
Mesajlar
66
dizligin fiyati 70 75 tl bence yuksek ama dizleri soguga karsi korumak onemli saglik soz konusu oldumu biraz para harcamak gerek venom mafsalli dizlikte mevcut bende sehir ici kullanimda termali kullaniyorum ama uzun yolda bu soguklarda ikisini birden kullanmak daha mantikli ;)
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
368
Benzinlikte nasıl hava basıcam ayarı falan var mı ? Daha önce sadece bisikletime basmıştım da :D Hava soğuk olduğu için yolda üşümekten korkuyorum ama ailem yurtdışında olduğu için internetten alışveriş yapamıyorum bendeki kart açık değil internete.Yaşadığım yerde de dizlik satan tek yer var bi model var orada da mafsallı dizlik var mecbur onu alıcaz artık. :)
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
sogukta en kral eldiven olsa eller gidecek ameliyat eldiveni giy ben denemedim ama kullananlar var el dondumu motor kontrolun biter...
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
368
Tavsiyeniz için teşekkürler hiç denemedim, ama dediğiniz gibi 15dk sonra eller felç oluyo.Denemek lazım sağolun :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst