- Konu Yazar
- #1
İleri sürüşün neyinin ileri olduğuyla ilgili tartışmalar yaşanmıştı. Bazıları ise ilerilik bir durum olmadığını bunun trafik adabından ibaret olduğunu iddia etmişti. Ben de Türkçesini bulamadığım için çevirdim. İleri sürüş dendiğinde neyin anlaşılması gerektiğini netleştirmesi amacıyla buraya ekliyorum. RoSPA ileri sürüş testi güncel kılavuzunda aşağıdaki şekilde ifade edilmiş.
İleri sürüş, makinenin konumunu ve hızını, güvenli, sistematik ve pürüzsüz bir biçimde yönetme, beceriyle ve sorumluluk bilinciyle, yol ve trafik koşulları dahilinde kimseye rahatsızlık vermeyen bir ilerleme sağlama yetkinliğidir. Bu beceri, olumlu ve kibar davranışlar göstermeyi ve temelinde konsantrasyon, etkili ve her yönde iyi bir gözlem, öngörme ve planlama olan, yüksek bir sürüş standardı yetkinliğini sağlamayı gerektirir. Bu yetkinlikler, motosikleti yönetme becerileri ile koordinasyon içinde olmalıdır. Makine, doğru zamanda, yolun doğru yerinde, doğru hızda ve doğru viteste olmalı ve yolun ilerisinde temiz olarak görülen mesafede, kendi şeridinde kalarak, güvenle durabilecek durumda olmalıdır.
- DVSA, RoADAR, IAM, 1997
İleri sürüş, makinenin konumunu ve hızını, güvenli, sistematik ve pürüzsüz bir biçimde yönetme, beceriyle ve sorumluluk bilinciyle, yol ve trafik koşulları dahilinde kimseye rahatsızlık vermeyen bir ilerleme sağlama yetkinliğidir. Bu beceri, olumlu ve kibar davranışlar göstermeyi ve temelinde konsantrasyon, etkili ve her yönde iyi bir gözlem, öngörme ve planlama olan, yüksek bir sürüş standardı yetkinliğini sağlamayı gerektirir. Bu yetkinlikler, motosikleti yönetme becerileri ile koordinasyon içinde olmalıdır. Makine, doğru zamanda, yolun doğru yerinde, doğru hızda ve doğru viteste olmalı ve yolun ilerisinde temiz olarak görülen mesafede, kendi şeridinde kalarak, güvenle durabilecek durumda olmalıdır.
- DVSA, RoADAR, IAM, 1997