İlanlarda kullanılan vize saçmalığı

Katılım
5 Eki 2015
Mesajlar
237
Adam sıfır motoru bayiden çıkartırken ödediği sigorta, plaka masrafı ve hatta takipçi parasını da hesaba katıp sıfır motor parasını istiyor ve diyor ki: plaka masrafınız olmayacak.
Peki ikinci el alırken de aynı masraflar yapılıyor, ilk sahibinin kullanmadığı sigorta süresi ücreti iade ediliyor.

Bunu satıcıya an la ta mı yo rum....
 
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
1,570
Özçekim yerine "anlık" kullanımına denk gelmiştim; daha çok beğendim. Özçekim ne öyle, soyaçekim der gibi ... Selfie yerine anlık daha bir tutar gibime geliyor...

Vizede sorun yok bence. 2 hece. Muayene oldukça zor bir söylenişe sahip... u _ a _ ye ... başka sesli kaldı mı ... :) ördek gibi dudakları uzatıp, peşinden dişçideymişcesine a deyip, sonrasında gülerkenki gibi yanakları geriye çekmek ... yazarken bile yoruldum :D

Vize iyidir... takılmayın pek de ... sonra o muayene olur size maaanee... :mrgreen:

İlanlarda belirtilmesi de iyi bence. Aldığınızın haftasında bir 150-200 TL vize masrafı malın size maliyetini etkileyen bir farktır sonuçta.

Hele plaka "eski" türdense kalın yazılı, delikli vidalı olmasa bile, plaka yenilemek zorunda kalıyorsunuz, ince yazılı; 40-50 TL de ordan ...

Evet bunu da yeni çıkarmışlar, gerçi 2 yıl olmuş, ben yeni denk geldim. 2 yıl önceki plakayı da şoförler odası bastıydı. Fontu değiştirip, yeniden plaka bastırmak zorunda bırakılınıyor.. neyse.. deveye gelecek konu...
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
üniversitelerde de ara sınava vize diyorlar


amerika oyunu bunlar; vize den visa'ya visa'dan alışverişe, alışverişten amerikan kapitalizmini zihnimizi işliyorlar.

nalet olası federaller.
 

nyk

Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
556
çok eskiden kalan kelimeler bunlar. Eskiden vergi yatırınca arabanın camına da bandrol yapıştırılırdı mesela. Vize, Pul, Bandrol vs gibi kelimeler 90lar ve öncesine ait terimler. Forumun yaş ortalaması baya ufak olduğu için bilinmemesi normal öyle saçmalık bir taraftan uydurulmuş falan da değil yani :)
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Vize li demesinde şöyle bir saçmalık var zaten vizeli olmak zorunda vizesi yok ise belirtirsin.

Yani motosikletimizin iki tekeri , arka tekeri döndüren zincir ve dişli si var demek kadar saçma , vize de kanunlara uygun karayollarında seyir etmen için lazım olan gerek şartlardan bir tanesi , farı var sinyali de var de o gerek şartlardan bir tanesi

Vize sı yoksa yaz . o normal zaten söylemen lazım .
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Vize kelimesi gerekli şartlara sahip gibi bir anlam taşıyor.
Örneğin üniversitede final sınavlarına girebilmek için vize sınavlarını almanız gerekir.
Ya da belirli kriterler isteyen ülkelere girebilmek için.
Araç trafiğe çıkabilmek için gerekli şartları taşıyorsa verilen belgeye vize denmesi bu açıdan anormal değil.
Muayene kelimesi de daha çok insan için kullanılan yanı doktorun veya hastanenin yaptığı işlemler için kullanılıyor.
Fakat denetim araştırma gibi bir anlamı da var ve bunun kullanılması da anormal değil.
Aslında bir araç ya da makine için en uygun kullanım 'teknik kontrol' ifadesi.
Burada sorun olan şey durum, olay veya duygulara kelime türetme ve kullanma kısırlığımız.
Amaaann nooolucak?
Ne dediğini anlıyoruz ya!
Kolaycılığı nedeniyle güzelim türkçeyi kelime fakiri bir dil haline getirmekteyiz.
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
88
Sıfır ile ikinci el arasında 80-100 lira filan farkediyor. Ayrıca sıfır motosikleti taksitle alabiliyoruz.
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
1,494
Ben size daha büyük ve herkesin kullandığı bir saçmalık söyliyim ÇAKAR. :) Çakar nedir arkadaşlar yurt dışındaki Flash Flashing bize nasıl çakar olarak çevrilmiş bunu kim çevirmiş onuda tebrik etmek lazım :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst