İl dışı plakanın avantajları dezavantajları ?

Katılım
6 Şub 2013
Mesajlar
204
Arkadaşlar motorunuzun plakasının yaşadığınız il harici bir plaka olmasının avantajları ve dezavantajları nelerdir veya plakayı iliniz plaka yapmak için gerekenler ve maddi tutar neler olur ?
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Avantajı: Motorunun kayıtlı olduğu il küçükse daha az risk teşkil edeceği için Trafik sigortası biraz daha az olur aynı plakada kalacağı için noter masrafın da biraz daha az olur :cat:
Dezavantajı: Satmaya karar verdiğinde eğer yaşadığın yerde oranın plakası haricindeki vasıtalara şüpheyle yaklaşan bi toplum varsa (burası gibi) satman biraz daha zor olur :farao:

Plakayı değiştirmek için yapman gerekenler : Eğer alırken yaşadığın yerin plakasını takmak istiyorsan notere satış için gittiğinde noterin "plaka değişecekmi aynımı kalsın" sorusuna "plaka değişecek" diye cevap veriyorsun normalde yanlış hatırlamıyorsam 97TL olan noter satış ücretini 166 TL olarak ödüyorsun satışı yaptıktan sonrada sigortasını kestirip bulunduğun ilin şöförler odasından ek-1 belgesi ve dosya satın alıyorsun sanırım 25 TL ydi ek-1 belgesini doldurup sigorta poliçen ve söktüğün eski plakanla gene bulunduğun ilin trafik tescil şubesine gidip dosyanı ve eski plakanı teslim ediyorsun onlarda sana bulunduğun ile ait yeni bir plaka düzenleyip sendende plaka başı 17 TL tahsil edip yeni plakanı veriyorlar :bounce:

Plakanı değiştirmek istemiyorsan : Noterin sorusuna Plaka aynı cevabını verip satışını yapıyorsun sadece notere 97 TL ödeyip trafik sigortanı yaptırıp bekliyorsun 15 gün içerisinde adına düzenlenmiş yeni Ruhsatın adresine posta ile geliyor posta görevlisine 5 TL posta bedelini ödeyip yeni ruhsatını teslim alıyorsun :bounce:
 
Katılım
15 Haz 2013
Mesajlar
62
Eğer İstanbul Ankara ya da İzmir plakalı motor kullanırsan vergi miktarı diğer illere göre daha yüksek olacaktır.Ben Ankara da yaşıyorum ve motosikletim Balıkesir plakalı bu nedenle aynı cc ve modeldeki diğer Ankara plakalı motorlara göre daha az vergi ödüyorum.Tek avantajı vergi dejavantajı yok bence.
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Eğer İstanbul Ankara ya da İzmir plakalı motor kullanırsan vergi miktarı diğer illere göre daha yüksek olacaktır.Ben Ankara da yaşıyorum ve motosikletim Balıkesir plakalı bu nedenle aynı cc ve modeldeki diğer Ankara plakalı motorlara göre daha az vergi ödüyorum.Tek avantajı vergi dejavantajı yok bence.

Bildiğim kadarıyla Motorlu taşıt vergileri ayni yaş ve aynı cc. motorlar için Türkiye nin hiç bir yerinde farklı değil.

Sadece Zorunlu trafik ve kasko sigorta fiyatları illerin risk durumuna göre değişiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------

Arkadaşlar motorunuzun plakasının yaşadığınız il harici bir plaka olmasının avantajları ve dezavantajları nelerdir veya plakayı iliniz plaka yapmak için gerekenler ve maddi tutar neler olur ?

Bende il harici plaka kullanıyorum.Şimdiye kadar bir dezavantajını görmedim.Bilakis avantajı oluyor.Ters yön bir sokağa falan girdiğimde,trafik polisi ile karşı karşıya gelince"buraların yabancısıyım,falan yere nasıl giderim?"diyerek yırtabiliyorum :)
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Evet ben bunu söylemeyi unutmuşum :) Benimde arabam il dışı plakalı geçen ters yola girdim trafik polisiyle (ekip arabasıyla) burun buruna geldik :cherry: dedi hemşerim burası ters yön bende sanayiye nasıl giderim diye yolu sorup tarifi dinleyip tüyüm kuruyken uzadım hemen :queen:
 
Katılım
15 Şub 2013
Mesajlar
935
Eskiden plakanın bağlı olduğu ile ait adres vermek gerekiyordu.

Plaka kütahyanın sa kütahyadaki yakınlardan birinin adresini verirdik

ceza felan oraya gelirdi. Şimdi de öyle mi yoksa değişti mi acep?
 
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
206
şimdi adrese kayıtlı olduğun ilin plakasını alırsın keyfine göre bana şu ilin plakasını verin diyemesin, kütük nerde ise plaka da o il olacak..
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Eskiden plakanın bağlı olduğu ile ait adres vermek gerekiyordu.

Plaka kütahyanın sa kütahyadaki yakınlardan birinin adresini verirdik

ceza felan oraya gelirdi. Şimdi de öyle mi yoksa değişti mi acep?

Hayır adresiniz neresiyse o adres yazılıp plaka aynı kalabiliyor şimdi :cat:
Örnek: 43 plaka bi motor aldınız ve siz Konyada ikamet ediyorsunuz ikametgah adresiniz Konyada yani motorun devrini noterden alırken plaka aynı kalacak derseniz sizin Konya adresiniz yazılır ama plaka 43 kalır :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst