ihmal mi, teknik hatamı, yeter artık !!!

Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
hepinize selam sevgili arkadaşlar...

geçenlerde yine merkez karamürsel, ışıklarda bir sebepten dolayı beklemek üzereyken havanın yağmış olması nedeni ile zaten asfalt olmayan (beton dökülmüş) yol ıslak bir vaziyette yaya geçidine yakın yaya olarak bekleme yaparken karşı yönden gelen tırın arka dorsesini yaklaşık 1 mt re kadar sağa doğru yengeç gibi yanlaya yanlaya kaydığını görünce , birden bire refleksle kendimi geriye arkaya doğru attım ister istemez ,

tır kocaelinden yalova istikametine gidiyordu ve eğer hızı biraz daha yüksek olsaydı benim gibi orada bekleme yapan insanların üzerine çıkması işten bile değildi ama olduğundan biraz daha yavaş gidiyor olması olacak bir facianın eşiğinden döndürdüğünü gözlerimle şahit oldum...

buraya kadar anladık fakat bu olaydan bayağı etkilenmiştim dedim en kısa zamanda burada paylaşayım ancak araya kocaeli seka park etkinliği girince karambole geldi kavşak noktasını resimleyecektim kiiii......

dün akşam yeni kaza haberini duydum ,


burada gerçekten bir suçlu aranacaksa bunun kimlerin olduğu belli olsada , aşırı hız ve şehir içi, trafiğinde olduğundan hızlı yol alan özellikle tırların kazaya karışması, dikkatleri başka yöne çeviriyor bence...


evet tırlar çok hızlı geçiyorlar fakat acaba yol yapımında bir hata olabilirmi ? bence yolda hatalı sürücülerde çok hızlı geçiyorlar,

yine bu noktada canımı sıkan şey şudur ..

yalova bursa yolunda genelde denetleme yapılıyor , fakat yolun tam basılacak düzgün yerine radar konuyor hiç mantığı yok sürücü yolu düzgün görüyor , ve biraz gaza dokunuyor , ışık yok, yaya geçidi yok, herhangi bir mani yok, yol durumu güzel, tabiri caizse tam gazbasmalık :)

şimdi bu yolu devamlı denetlersinde bu şehir içi sürekli kaza olan bir kavşağı neden denetlemezsin ? şu ana kadar biri gözümün önünde olmak kaydı ile 4 -5 kişi can verdi çok kısa bir sürede ,

bu durum birilerini ulen bu işte bir keramet var burada hep tırlar kaza yapıyor deyipte araştırası gelmedimi ? illa birileri mi ölecek?

öte yandan bu merkez ışıklara yaklaşırken bir radar koysanda şu kamyoncusu, tırcısının canını bi güzel yaksan da bidahakine oradan geçerken kuzu kuzu geçse ,

yada şu beton döktüğün jilet gibi yola bi asfalt döksende ,yada o kocaman adayı biraz daha küçültüp sağlı sollu merkez kıvrımlarını virajlarını düzeltsen riski azaltsan ,

yauuu böle saçmalıkmı olur yolmu hatalı sürücülermi , neredeyse 7-8 kaza oldu hepsindede sadece yüklü tonajlı tır kamyonları , ortalığı harebeye çevirdi ,

insan olan insan bir düşünmezmi ??? yok arkadaş bu memlekette birileri ölmeden önlem felan alınmaz lanet olsun... böyle sisteme böyle düzene...






işaretlediğim yerden itibaren tır ın dorsesi üzerime makaslayınca panikle fotoyu çektiğim yerden arkaya doğru uzaklaştım yani kaçtım ... ve eşime ve kızıma tembihledim bundan sonra merkez ışıkları kullanmayın..







bu bariyerler yanlış anlaşılmasın bu kazadan değil daha önceki tır kazasından kalma ...







bu ada da kaza akşamı yıkıldı ama bazı şeyler geç anlaşılıyor yaklaşık 2000 kişi yolu kapadı ve insanların yatışacağı yoktu , adaya kepçe girdide millet yatıştı...







yolun ortasındaki bu kukaları sanırım kazadan sonra yerleştirdiler çünkü öncesinde gördüğümü hatırlamıyorum....





acilen ortadaki adanın küçültülerek yanlardaki kıvrımın virajın alınması yani düzleştirilmesi gerek yoksa bizim insanımız şehir içi demez

adetidir 30 la gidilecek yerde 80 le gider daha çok canlar yanar...

bekliyoruz bakalım ne olacak....?????


http://www0.haberler.com/tirdan-dusen-kunkler-can-aldi-3274637-haberi/


http://www0.haberler.com/tirdan-dusen-kunkler-yayalara-carpti-3274602-haberi/


http://www0.haberler.com/tir-dan-dusen-beton-bloklar-iki-kadini-ezince-3274593-haberi/


http://www0.haberler.com/karamursel-de-akil-almaz-kaza-1-olu-1-yarali-3274590-haberi/
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
Yalova-Kocaeli yolunu çok sık kullanırım.Tam bir mühendislik rezaleti.Hele son yapılan düzenlemelerle daha da vahim hale geldİ.Sadece yol hatasından hemen hergün kaza oluyor. Bir keresinde geceleyin beni sollayan bir araç yol çizgilerinin kurbanı oldu çizgiyi takip edip yan taraftaki istinat duvarında patladı.Önümdeki kartal hatalı olan yol ve yol ayrımı dubasına tam ortadan girdi, açısı iyi hesaplanmayan bir döner kavşakta değişik zamanlarda pek çok tır devrildi. Hele otoban gibi yapılan o yolda virajların hemen akabinde aniden karşınıza çıkan trafik ışıkları ve döner kavşaklarda çok kaza oluyor.Bütün bunlar olurken karayolları yetkili ve çok zeki mühendisleri ne düşünüyor acaba???
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
798
kesinlikle haklısın.bunu düşünemeyecek kadar
gerzekler başımızda.belediyeye veya karayolları
her neresiyse şikayet etmelisin selamlar
 
Katılım
29 Kas 2011
Mesajlar
203
Guzel okullarimizda ezberci egitimimiz devam ettigi surece ogrencilerin kopya ile gectigi yada baska bir sekilde bir yerlere geldigi guzel ulkemde daha neler gorecegiz bakalim
İste amcasi dayisi olanlar bu isleri boyle yapiyor
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
O yolda bahsettiğin gibi en az 5 tane kavşak var aynı şekilde. Yaptıran, yapan, yapımına onay veren, imza atan her kimse hepsi gerizekalidir.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
yeni yolların yapılanmasında dikkat ettiğim kadarıyla tüm kavşaklar aynı düzende yapıldı, ben kaldırım mühendisi değilim ancak bütün incelikler sanki planlı yapılmış zaten insanımız bana yeşil yanıyor diye gaz bile kesmiyor , yol tatlı viraj , ufak ticari ve binek araçlara sorun yok ancak bunu uzun araç yani tır sürücüleri gözden kaçırıyor ve yolunda ıslak ve beton aynı zamanda tatlı viraj oluşundan kaynaklı, tonajda olması dolayısı ile , makaslıyor ve dorse savruluyor yahu bu tesadüf olabilirmi dedirtiyor insana ?

ve kazaya karışan araçların tamamı aşırı hızlı tır sürücüleri yazık günah , felaket tellalığı gibi algılanmasın , ateş düştüğü yeri yakıyor ,orada duran benim eşim yada çocuğumda olabilirdi bunu düşündükçe delleniyorum,

hey gidi yurdum hali heyyy....
 
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
583
bir inşaat muhendisi olarak durumu anlatayayım. kafası çalışan inşaat muhendisleri ne belediye ye girer nede karayollarına. burada çalışan memurlarımız çoğu özel sektörde tutunanamamış veya yeni mezun olan arkadaşlardır. bir kere ücret farkı var. devlet şu an aldığım maaşa yaklaşmıyor devletin maaşı. o yüzden buralarda kaliteli muhendis görmek biraz zor oluyor.
2. sebep bu arkadaşlar bu şekilde göreve başladıktqan sonra belediye başkanı ne derse he diyorlar. misal trafiğe tehlikeye düşürecek kavşaklara onay verebilirler.
3. sebep tırların maksimum yüklenme haddi vardır. adamla sefer başı anlaşırsanız adam 20 tondan fazla almam der. ama tonaj başı anlaşırsanız 40-50 ton yüklenmiş tır gördüm. buda 20 tona göre hesap edilmiş bir yolda 40-50 tonla gittiğiniz zaman tırların devrilmesi ile sonuçlanır.
buna en güzel örnek karayolların sağ şeridinin kamyon tekerlerinin geçtiği yerler çok kısa sürede çöker.
4. sebep denetim ülkemde doğru düzgün denetim yok. haddinden fazla yük alanlar ceza verilmedikçe bu böyle gelip geçer.
ve daha aklıma gelmeyen başka sebepler.
beton yollar aslında bu ülke için önemlidir. çünkü beton yolların tüm hammeddesi ülkemizden çıkmakta dışarıdan malzeme alınmamaktadır. normal standartlarda yapılan beton yol asfalt yoldan çokçok iyidir. asfalt petrol ürünü bir malzemedir. her yenilenen ve dökülen asfalta dışarıya para gitmektedir.
bu kavlşakta tırların yan yatmasının sebebi bence fazla yüktür. şekil olarak bakıldığında 50 -60 ile çok rahat geçilecek bir kavşaktır. siz buraya 100 ile girerseniz suçlu sürücüdür. şehir içinde maksimum hız 50 dir.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
bir inşaat muhendisi olarak durumu anlatayayım. kafası çalışan inşaat muhendisleri ne belediye ye girer nede karayollarına. burada çalışan memurlarımız çoğu özel sektörde tutunanamamış veya yeni mezun olan arkadaşlardır. bir kere ücret farkı var. devlet şu an aldığım maaşa yaklaşmıyor devletin maaşı. o yüzden buralarda kaliteli muhendis görmek biraz zor oluyor.
2. sebep bu arkadaşlar bu şekilde göreve başladıktqan sonra belediye başkanı ne derse he diyorlar. misal trafiğe tehlikeye düşürecek kavşaklara onay verebilirler.
3. sebep tırların maksimum yüklenme haddi vardır. adamla sefer başı anlaşırsanız adam 20 tondan fazla almam der. ama tonaj başı anlaşırsanız 40-50 ton yüklenmiş tır gördüm. buda 20 tona göre hesap edilmiş bir yolda 40-50 tonla gittiğiniz zaman tırların devrilmesi ile sonuçlanır.
buna en güzel örnek karayolların sağ şeridinin kamyon tekerlerinin geçtiği yerler çok kısa sürede çöker.
4. sebep denetim ülkemde doğru düzgün denetim yok. haddinden fazla yük alanlar ceza verilmedikçe bu böyle gelip geçer.
ve daha aklıma gelmeyen başka sebepler.
beton yollar aslında bu ülke için önemlidir. çünkü beton yolların tüm hammeddesi ülkemizden çıkmakta dışarıdan malzeme alınmamaktadır. normal standartlarda yapılan beton yol asfalt yoldan çokçok iyidir. asfalt petrol ürünü bir malzemedir. her yenilenen ve dökülen asfalta dışarıya para gitmektedir.
bu kavlşakta tırların yan yatmasının sebebi bence fazla yüktür. şekil olarak bakıldığında 50 -60 ile çok rahat geçilecek bir kavşaktır. siz buraya 100 ile girerseniz suçlu sürücüdür. şehir içinde maksimum hız 50 dir.

söylediklerinize harfiyyen katılıyorum ancak hissettiklerimi gördüğüm ve yaşadıklarımı ben biliyorum aşırı sürat ve tonaj olduğuda doğrudur ancak hiç olmazsa en altta elle çizdiğim temsili krokide adayı biraz daha küçültüp yoldaki tırların savrulmasına neden olan tatlı virajı düzeltebilirler, ben bu yolun eski halinide biliyorum , uzun yıllar öyle ufak tefek kırmızıda geçenler dışında böyle bir kazalar sıralaması yaşanmış değildir ,

ancak bizim insanımız bu seferde yolu düzgün görüp basar gaza...

şu yolun beton olması olayı aslında fena fikir değil milli gelirin ülkede kalması açısından iyidir fakat yaklaşık 2 km bir mesafe beton sonrasında yine bahsettiğiniz petrol hamaddeli asfalta dönüyor bu durumdanda bir şey anlamış değilim ,

aynı beton yolda bisiklette kullandım, aracımlada geçtim ,motosikletimlede ani bir firende yol ıslak ise asfalttakinin yarısı kadar bile tutunma gerçekleşmiyor yani jilet gibi kayıyor , belki beton fikri güzeldir ama şahsi olarak beton olayı çok mantıklı gelmiyor bana,

paylaşımınız için teşekkür ederim çok derin bilgiye sahip değilim sayenizde bilgi,lenmiş oluyoruz teşekkürler...:rendeer::cat:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
ilçenin yapılaşmasında ki mimari hatalarla birlikte yolun daralması bu kazalara sebep oluyor...köprülü kavşak için uygun genişlik yok...gerçekten bir facia olmuş...

kavşağa 100 metre kala geniş eğimli tümseği koyaulursa uyuyan şoförüde uyandırır bu şekilde...ama yasal anlamda sıkıntılar var tabi...yoksa tırcı kamyoncu hız falan kesmez aga...hepsi canavar...dayımdan biliyorum...30 yıllık kamyoncu trafikte kendileri varmış gibi yaşar bu tür...takografda hikaye hepsi 100 üzerinde takılıyor...güçlü araclar zamane tırları...
 
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
931
yada şu beton döktüğün jilet gibi yola bi asfalt döksende ,yada o kocaman adayı biraz daha küçültüp sağlı sollu merkez kıvrımlarını virajlarını düzeltsen riski azaltsan ,

Beton yolların neden daha fazla olmadığı yine bu sitede eleştirilmişti belki bir sene önce belki daha önce bi zaman,
Orada tartışılan şuydu; neden uzun ömürlü ve daha güvenli olan beton yollar sadece bazı pilot bölgelerde uygulanmakta?
Yani drsteel'in dediği gibi asfalt yoldansa beton yol daha iyiymiş,

beton yollar aslında bu ülke için önemlidir. çünkü beton yolların tüm hammeddesi ülkemizden çıkmakta dışarıdan malzeme alınmamaktadır. normal standartlarda yapılan beton yol asfalt yoldan çokçok iyidir. asfalt petrol ürünü bir malzemedir. her yenilenen ve dökülen asfalta dışarıya para gitmektedir.

fakat beton yollar ıslak zeminde daha kaygan olmaz mı?
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Beton yolların neden daha fazla olmadığı yine bu sitede eleştirilmişti belki bir sene önce belki daha önce bi zaman,
Orada tartışılan şuydu; neden uzun ömürlü ve daha güvenli olan beton yollar sadece bazı pilot bölgelerde uygulanmakta?
Yani drsteel'in dediği gibi asfalt yoldansa beton yol daha iyiymiş,



fakat beton yollar ıslak zeminde daha kaygan olmaz mı?

valla burada her ikiside var , asfaltta var betonda gelin deneyin arkadaş , hepinizin motosikleti var ben beton yolun yalancısıyım ,

50-60 la giderken ıslak beton yolda ani bir firen sıkın denemesi bedaveee:)




http://www.haberkaramursel.net/haberdetay/2478-KARAMuRSEL’DE-FACIA-UCUZ-ATLATiLDi.html
Karamürsel’de sabah 07:00 sıralarında kontrolden çıkan bir TIR yol kenarında park halinde bulunan otomobili altına alarak sürükledi.M.K yönetimindeki 33 E 7289 plakalı TIR Karamürsel’de seyir halindeyken havaların yağışlı olması nedeniyle kayganlaşan yolda duramayarak,park halindeki 41 GC 064 plakalı otomobile çarparak sürükledi.Otomobilin benzin istasyonu önünde park halinde olması büyük bir faciayı önledi.Olayın ardından büyük bir gürültü ile dışarı koşan vatandaşlar,korku dolu anlar yaşadıklarını belirttiler.Kazada can kaybı olmazken,polis kazayla ilgili soruşturma başlattı.




http://www.haberler.com/karamursel-de-akil-almaz-kaza-1-olu-3274683-haberi/
Daha önce de ihmal sonucu bir benzeri yaşanan ve TIR'ın dorsesinden yuvarlanan demir boruların altında kalan bir kadının hayatını kaybettiği Karamürsel'deki bugünkü kaza, ilçe sakinlerinin büyük tepkisine neden oldu. Yaklaşık 300 kişi E-130 Karayolu'nun Karamürsel geçişinin her iki yönünü de ulaşıma kapattı. Yolun Yalova ve Gölcük istikametine doğru kar yağışı altında uzun araç kuyrukları oluştu. Olay yerine gelen Karamürsel Belediye Başkanı İsmail Yıldırım'ın, kazaların sıkça yaşandığı bölgedeki Karayolları'nın yaptırdığı kavşağı iş makinasıyla yıktırmasıyla, kalabalık eylemine son verdi
 
Son düzenleme:
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Sevgili İrfan,

Yazdıkların ve arkadaşların cevapları bana aşağıdaki fıkrayı hatırlattı.

Bir gün Nasreddin Hoca'nın eşeği çalınmış. Can sıkıntısı içinde durumu komşularına anlatınca her kafadan bir ses çıkmaya başlamış.
Birisi :
-Hocam demiş niye ahırın kapısına iyi bir kilit takmadın sanki? Bir başkası:
-Evine hırsız giriyor da senin nasıl haberin olmuyor? diye konuşmuş. Bir diğeri de :
-Hocam demiş, kusura bakma ama eşeğin çalınmasına en büyük sebep yine sensin. Çünkü doğru dürüst bir ahırın bile yok. Nerden baksan dökülüyor.
Hoca kızmış:
-Yahu demiş, iyi güzel de kabahatin hepsi benim mi? Hırsızın hiç mi suçu yok?

Senden ricam o kavşaklardan geriye doğru yürü ve işaretlendirmeleri kontrol et , şehir içerisinde 30km/s ile gitmesi gereken azami 24 ton yük ile sınırlaması olan TIR sürücüsü sırf yol geniş ve kaliteli diye bu kuralları ihlal ederse bunun suçlusu ne karayolları ne belediye ne de mühendisler olmaz.

Kütahyanın Emet ilçesinde bulunan Borik Asit fabrikası girişine özel güvenlik bariyerleri kurduk , Fabrika nizamiyesine Ana yoldan ayrılan 2 gidiş 2 dönüş 4 şeritli duble yol ile ulaşılıyor. Yol 400 metre düzlük çevrede görüşü engelleyen hiçbir unsur yok , yan yol bağlantı yolu yok ,asfalt 1. kalite . Ana nizamiye ye 100 metre mesafeden itibaren 16 (yazı ile onaltı) uyarı levhası var. Bariyerler üzerinde 3 er adet çakar ışık ve nizamiye alanını gündüz gibi aydınlatan ışıklandırma da var.
1 yıl içerisinde tam 5 kamyon o bariyerlere girdi hatta bunlardan biri çıkış kapısına giriş yönünden tersten daldı , kurduğumuz bariyerler sayesinde kamyonlar ön dingillerini kapıda bırakıp ancak birkaç metre daha ilerleyebildiler. Eğer bu sistemi kurmamış olsaydık nizamiyenin devamında bulunan doğalgaz dağıtım alanındaki boru hattına dalmaları ve Emeti haritadan silmeleri mümkündü.

Hadi şimdi suçluları arayalım,

- Doğalgaz hatıını oraya yapan BOTAŞ mı ?
- O yolu yapan MÜhendislermi ?
- Nizamiyedeki güvenlik görevlilerimi ?
- Belediye başkanımı ?
- Başbakanmı ?


Cevabınızı merakla bekliyorum sevgili dostum :)

Sevgiler
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
Abi bu karamürseldeki kazalar bitmez..
1- Karamürsel yolu tamamen tır ve kamyonlar tarafından hazırlanmış savaş alanı..
oraya gelirken ve giderken ohh şükür bugünde kaza yapmadım diyorum... olamaz böyle bişey
2- Sizin oradaki yaklaşık 1,5 km lik bir beton alan var..Çıplak beton... Bu çıplak betonu hangi beton kafalı yaptırdı o tartışılır (Beton kafa Çok)
yolun tamamen değişmesi lazım ve polis kontrolünde olması gereken bir geçiş gerektiriyor.. Yani söylenecek çok şey var ama, banlanmakta istemiyorum..
Burası türkiye demekten bıktım.. Lanet olsun..
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
efe turda calışırken karamurselde ıkamet ettım bı süre.haketen yollar cok kotu.yılan bu yola cıksa derki;ben bıle bu kadar kıvırmıyorum der :))
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Sevgili İrfan,

Yazdıkların ve arkadaşların cevapları bana aşağıdaki fıkrayı hatırlattı.

Bir gün Nasreddin Hoca'nın eşeği çalınmış. Can sıkıntısı içinde durumu komşularına anlatınca her kafadan bir ses çıkmaya başlamış.
Birisi :
-Hocam demiş niye ahırın kapısına iyi bir kilit takmadın sanki? Bir başkası:
-Evine hırsız giriyor da senin nasıl haberin olmuyor? diye konuşmuş. Bir diğeri de :
-Hocam demiş, kusura bakma ama eşeğin çalınmasına en büyük sebep yine sensin. Çünkü doğru dürüst bir ahırın bile yok. Nerden baksan dökülüyor.
Hoca kızmış:
-Yahu demiş, iyi güzel de kabahatin hepsi benim mi? Hırsızın hiç mi suçu yok?

Senden ricam o kavşaklardan geriye doğru yürü ve işaretlendirmeleri kontrol et , şehir içerisinde 30km/s ile gitmesi gereken azami 24 ton yük ile sınırlaması olan TIR sürücüsü sırf yol geniş ve kaliteli diye bu kuralları ihlal ederse bunun suçlusu ne karayolları ne belediye ne de mühendisler olmaz.

Kütahyanın Emet ilçesinde bulunan Borik Asit fabrikası girişine özel güvenlik bariyerleri kurduk , Fabrika nizamiyesine Ana yoldan ayrılan 2 gidiş 2 dönüş 4 şeritli duble yol ile ulaşılıyor. Yol 400 metre düzlük çevrede görüşü engelleyen hiçbir unsur yok , yan yol bağlantı yolu yok ,asfalt 1. kalite . Ana nizamiye ye 100 metre mesafeden itibaren 16 (yazı ile onaltı) uyarı levhası var. Bariyerler üzerinde 3 er adet çakar ışık ve nizamiye alanını gündüz gibi aydınlatan ışıklandırma da var.
1 yıl içerisinde tam 5 kamyon o bariyerlere girdi hatta bunlardan biri çıkış kapısına giriş yönünden tersten daldı , kurduğumuz bariyerler sayesinde kamyonlar ön dingillerini kapıda bırakıp ancak birkaç metre daha ilerleyebildiler. Eğer bu sistemi kurmamış olsaydık nizamiyenin devamında bulunan doğalgaz dağıtım alanındaki boru hattına dalmaları ve Emeti haritadan silmeleri mümkündü.

Hadi şimdi suçluları arayalım,

- Doğalgaz hatıını oraya yapan BOTAŞ mı ?
- O yolu yapan MÜhendislermi ?
- Nizamiyedeki güvenlik görevlilerimi ?
- Belediye başkanımı ?
- Başbakanmı ?


Cevabınızı merakla bekliyorum sevgili dostum :)

Sevgiler

doğru söze ne hacet okan abi ...

önce kendimizde aramamız gerekir hatayı evet doğru gerçekten devletin suçu ne ? yada belediye başkanının ? yolun eski halinide çok iyi biliyorum , fakat özellikle tırların savrulması, ölümlere sebebiyet vermesi bu durumdan bir pay çıkartılması gerektiğini düşündürmekte..

ancak insanımız yine uslanmaz , yine 30 la gideceği yolu 80 le gaz kesmeden basar gider zaten bu böyle olmasa ne kaza olacak nede ölümler..

bunca insanı değiştireğemi,zi mi sanıyoruz malesef yanılıyoruz , o yol düzelmediği sürece yine uykusuz kalmış bir tır sürücüsü, yada bir diğeri, gaz kesmeden geçecek yine savrulacak,

allah göstermesin bir başka seferki belkide ben olacağım, yada eşim , çoluğum çocuğum yada senin çok yakın bir sevdiğin allah yazdıysa bozsun...

aslında fıkrana karşılık şu söyleyişle,devam edeyim, madem adamın biri diye başladık :)


adamın birinin evine hırsız girer, ve oğlu hırsızı farkeder,

-baba baba kalk eve hırsız girmiş !

baba- oğlum yakakala hemen der baba:)

oğul- baba yakalayacam ama korkuyorum,

baba- o zaman kovala der

oğul- baba kovalıyorum kaçmıyor !

baba - o zaman sen terket orayı der...

yani bu düzeni değiştiremiyorsak insanlar değişmeyecekse hiç olmazsa yolu değiştirebilirz baba oğul söyletisi ne kadar yerine oturdu bilemiyorum emme sanırım en mantıklısı benim o caddeyi terketmem....

kal sağlıcakla saygılar...:rendeer:
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
http://www.tcma.org.tr/images/file/nicin_beton_yol_low.pdf
http://www.imo.org.tr/resimler/dosya_ekler/194b8c787037256_ek.pdf?dergi=168
http://www.thbb.org/Content.aspx?ID=15
http://www.as-beton.com/pdf/beton_yollar.pdf
bunları okuyup sonra eleştirelim beton yolları.
burada oocan emette ne zaman çalıştın. ben 2003 de orada atıksu barajında çalıştım. şimdi açtılarmı fabrikayı

Yanına ikincisini bile yaptılar .Fabrika 7 gün 24 saat 3 vardiya çalışıp para basıyor. Şimdi burada Türkiye Bor ile ciddi paralar kazanıyor yazsam bisürü kişi dalga geçecek , en iyisi ne ben söyledim ne sen duydun tamammı :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst