Hyosung S&T Kanuni Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
hyo'nun yeni ürettiği stator'ler eski statorlerle aynı ebatlara sahip. ve sanırım daha güçlü bobinleri var. yeni stator ile değiştirenler gördüğüm kadarıyla epey memnunlar. Ama konjektörü de değiştirmen yararına :)
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Valla ne diyeyim sanırsam bu pop yiyeni yenisi ile değiştireceğim!!! Baksan sarımına garanti veren yer 250 TL istiyor.. Hadi pazarlıkla 225 diyelim Eee orjinali zaten bu poğ yiyenin 270 TL :) yani riske edemem bu saatten sonra hocam :)

Yenisini UNdocap 160 a aldı diye biliyorum...
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
O konjektör diye hatırladım bende bakalım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------

belkide teyze doğru söylüyordur :)
m79q7.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
evet konjektördü. Yeni üretilen orjinaller iyiyse sardırma falan bence de girme
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
Valla ne diyeyim sanırsam bu pop yiyeni yenisi ile değiştireceğim!!! Baksan sarımına garanti veren yer 250 TL istiyor.. Hadi pazarlıkla 225 diyelim Eee orjinali zaten bu poğ yiyenin 270 TL :) yani riske edemem bu saatten sonra hocam :)


orjınalı ıle arasında 20lıra fark varsa sen hala ne yapayım dıye mı dusunuyorsun? :)
2 sene de garantılı olur hem.
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Hocam isin asli su an ikisinede butce yok :) yarin motoru vurdurup calistircam ve statoru olcecegim.. Eger bitikse cetin ustaya goturecegim.. Abi acelesi yok vaktin oldukca bak diyecegim :( artik hazirana falan anca cikartirim gibime geliyor bakalim..
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Simdilik onlara sicramadi :) hayirlisi ile bugun goturup birakim de cetin usta soyler neyimizvar neyimiz yok..
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Evet an itibari ile tokur u cetin ustanin ellerine teslim ettim arkadaslar.. Su an sari dolmustan yaziyorum :) cetin usta sorun alternatorden olmayabilir dedi.. Orjinal konjektoru alacaz bakalim hayirlisi ile yakinda yuvaya doner tokur :)
 
Katılım
9 May 2008
Mesajlar
46
Enjeksiyonlu, düşük km de GT650 ya da 250 arıyorum arkadaşlar. Param hazır. Satmayı düşünen varsa mesaj atabilir.
Bu arada bütün topiği okudum sayılır. Yazanların emeğine sağlık, baya bilgi sahibi oldum.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Evet an itibari ile tokur u cetin ustanin ellerine teslim ettim arkadaslar.. Su an sari dolmustan yaziyorum :) cetin usta sorun alternatorden olmayabilir dedi.. Orjinal konjektoru alacaz bakalim hayirlisi ile yakinda yuvaya doner tokur :)


Abi alternatör testinin nasıl yapılması gerektiğini kitabına göre açıkladım sana mesajımda. Hatta sessizsakin arkadaşımız daha detaylı ve güzel bir şekilde birkaç mesaj önce yazmış ne yapılacağını. Demem odur ki alternatör ya arızalıdır ya değildir. "Sorun alternatörden OLMAYABİLİR" ne demek abi ? Tipik bir motosiklet ustası vakası yaşanmaz inşallah :) Herkes bir miktar kendi motorunun ustası olmalı derim ben naçizane.
 
Katılım
9 May 2008
Mesajlar
46
GT650 Naked alırken nelere dikkat etmeli arkadaşlar. Konjektör sorunu kronik sanırım o aklımda başka öneriniz var mı bu hafta bir kaç tane görmeye gideyim diyorum.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
piyasadakilerin %90 ı haşat bunu bil. km geri çekilmiş. adam gibi servis olmadığı için bilmeyen adamlar iç etmiş. bunları bil de git bakmaya
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Hocam oncelikle haklisin sonuna kadar yardimci oldunuz bana her konuda minnet duydugumu bilmenizi isterim.. Umarim hic problem yasamazsiniz ama olurda yasarsaniz ilk ben kosarim yardiminiza..

Dostum alternatoru olcmeyi beceremedim :( elimden hic elektrik isi gelmiyor buda benim zayif yonum.. Yani denemedim degil ama beceremedim bir turlu.. Cetin usta ya gelince sonuna kadar guvenirim. Yani 3 kurus kazanmak icin hile hurda yapacak biri degildir. Zaten sadece tahmin etti. Kendisi global motor zamanindan beri hyosung uzerine calismis motorun icini disini heryerini bilen bir usta.. Bir onceki arizada gosterdigim herkes sanzuman ay ve hilal degismesi gerek derken usta tek bir somunla problemi cozdu ustelik telefonda durumu anlattigim dakikada merak etme arizan cok kucuk birnariza diyebilecek kadar motora hakim.. Yani daha acip bakmadi. Bakinca sizlerle durumu paylasacagim.

Alketas, bu motorlarin dusuk km li olanlarindan ziyade temiz kullanilmis olanlarina bak derim.. Varsin kilometresi olsun ama temiz kullanilmis bir motor bul..
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
Hocam oncelikle haklisin sonuna kadar yardimci oldunuz bana her konuda minnet duydugumu bilmenizi isterim.. Umarim hic problem yasamazsiniz ama olurda yasarsaniz ilk ben kosarim yardiminiza..

Dostum alternatoru olcmeyi beceremedim :( elimden hic elektrik isi gelmiyor buda benim zayif yonum.. Yani denemedim degil ama beceremedim bir turlu.. Cetin usta ya gelince sonuna kadar guvenirim. Yani 3 kurus kazanmak icin hile hurda yapacak biri degildir. Zaten sadece tahmin etti. Kendisi global motor zamanindan beri hyosung uzerine calismis motorun icini disini heryerini bilen bir usta.. Bir onceki arizada gosterdigim herkes sanzuman ay ve hilal degismesi gerek derken usta tek bir somunla problemi cozdu ustelik telefonda durumu anlattigim dakikada merak etme arizan cok kucuk birnariza diyebilecek kadar motora hakim.. Yani daha acip bakmadi. Bakinca sizlerle durumu paylasacagim.

Alketas, bu motorlarin dusuk km li olanlarindan ziyade temiz kullanilmis olanlarina bak derim.. Varsin kilometresi olsun ama temiz kullanilmis bir motor bul..

TOKURUN kabahati sahipleri zavallı ne etsin birinden kurtuldu öbürünün eline düştü:)çetin usta ne etsin bir sürü tokur sahibi gibi işten anlamıyanların motorununa yetişecem diye gece yarılarına kadar çalışıp ugraşır .yahu okadar basit arızalar için ustaları ugraştıranlara aslında 10 tl yerine 100 tl almalılarki ya motoru bırakıp arabaya binsinler veya adam akıllı kafalarını verip ögrensinler derim :cat:
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Bu gün 3 gibi çanakkaleye doğru yola çıkıyoruz. Bursadan motoru aldığımda üzerindeki taşlaşmış 2008 lastikler sebebiyle çok temkinli geldim 110 120 bandında ve 4.2/100km yakmıştı.
Bu ara 4.7 - 5lt /100km yakıyorum. Tabi bunda benim motora artık alışmış olmam şehir içinde kullanıyor olmam. Bazen ivmelenmeyi görmek için biraz basmam etkili ama yinede bakım sırasında hava ayarının 2 turdan 2.5 tura getirilmesinin etkisini merak ediyorum =/
Hava ayarını biraz araştırıp yeniden 2 tura çekmek istiyorum. 4.2 iyi ama 5lt fazla :D
Gt250ye kastırmadan 3.2lt/100km yaktırmayı rahat rahat becerebiliyordum. Bu motora da 3.8 yaktırma hedefim var :D
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Çok güzel bakımlardan sonra inebilir o seviyelere yakıt. Ama çok güzel bakımlardan bahsediyoruz :p

Herkesin motosikletin ıvır zıvırından anlaması çok şart değil tabi. ama bence yine de belli şeylere hakim olmak iyidir. olunamıyorsa da iyi bir usta tanımak iyidir :)...

Ben ustaların gününün gününe tutmadığını bildiğimden, şu usta kesin iyidir ona git tavsiyesi asla veremem. Çünkü ortalama motosiklet ustaları genelde profesyonel bakış açısından epey uzaklar. Bizim ülkemizde icad edilmiş olan esnaf kafasına sahipler. Esnaf kafası olan adamın keyfi yerindeyse işini güzel yapar. keyfi yerinde değilse, keyfini kaçıran şeye göre iş yapar. Meseal maddiyata sıkıştıysa, motora özenmeyeceği gibi, bir de gereksiz masraf çıkartır. Aynı adam 1 ay sonra gittiğinde, muhtemel aynı arızayı 5'te bir fiyatına ve güzelce de çözebilir.

profesyonel bakış açısıyla bu işi yapıyorum diye yola çıkan tabiri caizse " dallamalar " da profesyonelliği, aynı işçiliği 10 katına yapmak sanıyor. Halbuki diğer ustalardan tek farkı üzerinde işyerinin adı yazılı bir tulum ve yağı pası silinmiş etraftan ibaret.

Mesela motolab denen hasanpaşadaki yere asla gitmeyin. adamlar benim comet'in üç balatasını değiştirmeye 280 lira istediler. balataları en iyisinden taksan 150 lira eder. Üç balata değiştirmenin işçiliği 130 lira :) daha önce daha uyguna balata değiştirmişlerdi ama, yapıverin dediğim gaz kolundaki boşluğu almadıkları gibi, bir de ön fren hidroliğini boş bırakmışlar. virajda farkettim. fren hava alsa gitmiştim.

Bu sebepten şu ustaya çok güvenirim dememelisiniz. Hatta bana göre, her tamirattan sonra ustadan / servisten, şunlar yapıldı, şunlar şöyle işlem gördü diye yazan imzalı kaşeli bir servis formu almak lazım derim. zira can güvenliğini bu gün sallayan esnaf kafası yarın sallamayabiliyor.

Tabi her ustanın günahını almayayım :) ama %95'inin çekinmeden alırım günahını.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Hocam sirtina al hic yakmaz :) valla dedigin degerleri asla goremedim gorememde sanirsam :)
Hangileri ama bir sürü rakam var orada :D
Bugün görücez bakalım ne kadar yakacak. Daha önceki uzun yol ile aradaki farka bakıp hava ayarının etkisini anlarız.


Çok güzel bakımlardan sonra inebilir o seviyelere yakıt. Ama çok güzel bakımlardan bahsediyoruz :p

Herkesin motosikletin ıvır zıvırından anlaması çok şart değil tabi. ama bence yine de belli şeylere hakim olmak iyidir. olunamıyorsa da iyi bir usta tanımak iyidir :)...

Ben ustaların gününün gününe tutmadığını bildiğimden, şu usta kesin iyidir ona git tavsiyesi asla veremem. Çünkü ortalama motosiklet ustaları genelde profesyonel bakış açısından epey uzaklar. Bizim ülkemizde icad edilmiş olan esnaf kafasına sahipler. Esnaf kafası olan adamın keyfi yerindeyse işini güzel yapar. keyfi yerinde değilse, keyfini kaçıran şeye göre iş yapar. Meseal maddiyata sıkıştıysa, motora özenmeyeceği gibi, bir de gereksiz masraf çıkartır. Aynı adam 1 ay sonra gittiğinde, muhtemel aynı arızayı 5'te bir fiyatına ve güzelce de çözebilir.

profesyonel bakış açısıyla bu işi yapıyorum diye yola çıkan tabiri caizse " dallamalar " da profesyonelliği, aynı işçiliği 10 katına yapmak sanıyor. Halbuki diğer ustalardan tek farkı üzerinde işyerinin adı yazılı bir tulum ve yağı pası silinmiş etraftan ibaret.

Mesela motolab denen hasanpaşadaki yere asla gitmeyin. adamlar benim comet'in üç balatasını değiştirmeye 280 lira istediler. balataları en iyisinden taksan 150 lira eder. Üç balata değiştirmenin işçiliği 130 lira :) daha önce daha uyguna balata değiştirmişlerdi ama, yapıverin dediğim gaz kolundaki boşluğu almadıkları gibi, bir de ön fren hidroliğini boş bırakmışlar. virajda farkettim. fren hava alsa gitmiştim.

Bu sebepten şu ustaya çok güvenirim dememelisiniz. Hatta bana göre, her tamirattan sonra ustadan / servisten, şunlar yapıldı, şunlar şöyle işlem gördü diye yazan imzalı kaşeli bir servis formu almak lazım derim. zira can güvenliğini bu gün sallayan esnaf kafası yarın sallamayabiliyor.

Tabi her ustanın günahını almayayım :) ama %95'inin çekinmeden alırım günahını.

Güzel bakım nedir hocam :D Motorum a dan z ye bakımdan geçti. Tek eksik şuan hala orjinal zincir olması ve 4 günde bir uzuyor olması. Onu da değiştirirsem motorda bakımdan geçmeyen yer kalmadı.
Öne 17 dişli takmayı düşünüyorum. Koriderda yapan var. Hem 1. vites uzuyor. Hemde motor deviri 800rpm düşüyormuş.

Bir kere balata olayında suç senin :D iki vida sökülüp takılacak ne diye serviste yaptırıyorsun ki :D
Esnaflar kaptırmaca yapıyorlar kime ne kaptırabilirlerse

O gaz kolundaki boşluk tüm cometlerde default olarak mı var anlamadım ben. arkadaşta gt250 var onda da var benimkinde de var çok rahatsız ediyor.
Bu dediğin adamlardan sıyrılan birtek çetin ustayı gördüm ben.

Hatta motosikleti bi gözden geçirmesi için götürdüğümde karbüratörle uğraşırken yanımda 2 arkadaşla gitmiştim bize inceden fırça kaydı.
Tam olarak böyle demedi de anlamı şuydu ;

Benim arkadaş - Ya ben iş yaparken birileri başımda dikilmesine uyuz oluyorum.Yapacağımı bile karıştırırım kesin
Çetin usta - Bende. Hadi motorun sahibi ustanın yanında durur tamamda birde iki arkadaşı birden durunca rahatsız oluyor. Ustayı lafa tutuyorlar sonra bu vida neden tam sıkılmadı şu niye eksik kaldı olacak suç ustaya kalacak
Bu konuşma geçince arkadaşlara dedim siz usuldan çıkın dolaşın iş bitince ben size haber veririm :D

Adam motor bakımı konusunda iyi ama kıl tüye gitmemek lazım. Ne zaman giderseniz şimdi yoğunum 1 hafta sonra gel der bunu da unutmayın :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst