Hyosung S&T Kanuni Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Orjinali ne yazıkki yok. Yaptırmanız gerekiyor. Fakat gerçekten kaliteli işçilik çıkaracak usta sayısı çok az. Bunun için size bir tiyo vereyim.

Çanta demiri genelde borudan yapılır. Boruyu bükme işini ise en iyi sandalyeciler yaparlar. Bu nedenle ben motosikletimin arka çanta demirini bir sandalye üreticisine yaptırdım. Ama tabiiki kendim tarif ederek.

Ortaya çıkan sonucu özetlemek gerekirse şimdiye kadar bakım için gittiğim servisteki ustalar ve diğer comet sahiplerinin tamamı işçiliğin mükemmel olduğunu ve nereye yaptırdığımı sordular defalarca.

Ben İzmirde Karabağlardaki sandalye üreticilerinden birine yaptırdım. Neresi diye sormayın ben de hatırlamıyorum. Öyle ararken şans eseri buldum :)

Tesekkürler. Ozaman birgun kısmet olurda Comet sahibi olursam bu aparatı yaptırabilmek icin biraz ugrasacaz anlaşılan..
 
Katılım
14 Tem 2005
Mesajlar
272
Bu motosikletin çok karşılaşılan 2 sorunu var. Aslında biri sorun diğeri ise karakteristik diyebilirim. İlki konjüktör problemi ki değiştirdikten sonra bir daha sorun olmuyor. İkincisi ise hareket etmezken vitesi boşa almanın çok zor olması. Bu nedenle ki genelde kullananlar durmaya 1-2 metre kala boşa almaya alışıyor.(Benim gibi :) )
Bu 2 problem haricinde hem benim hem de diğer kullanıcıların karşılaştığı kritik bir problem duymadım.
 
Katılım
22 Şub 2006
Mesajlar
361
Ben 4800 lü kmlerdeyim henüz konjektör problemim olmadı fakat yeni yeni bu vitesin boşa geçme problemini yaşıyorum önceden yoktu gayet rahat bi şekilde geçiyodu boşa.. 5000 km bakımından sonra geçmesini umuyorum bende bakalım ne olacak.
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
682
Hayırlı olsunumuzu önemsemesende cevap verelim :wiinkk:
Kullanım kitapçığında yazılan değer SEA 10w40 ve API SL ve üzeri olan yağları tercih ederseniz motoru üretenlerin istediklerini yapmış olursunuz. Apı değeri amerikan petrol endüstrisi anlamında olup,SL değeri karşılığı ise 2004 sonrası üretilen motor teknolojisine uygunluğu gösterir. Servisinizin ticari kaygısını destelemek yerine tavsiye edileni tercih ettiğiniz sürece uzun yıllar iç aksamda tam yağlama ile sorun yaşamazsınız. Saygılar. :bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:56 ----------





Verdiğin bilgi için çok teşekkür ederim,hayırlı olsun mesajını şimdi buldum kusura bakma görmemişim ayrıca teşekkürler :rendeer:Bu arada bakımı yeni yapılmış daha önce 10 w 40 konulmuş en son bakımda 15 w 50 konulmuş sence değiştireyimmi yağını daha 1300 km olmuş.
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
Verdiğin bilgi için çok teşekkür ederim,hayırlı olsun mesajını şimdi buldum kusura bakma görmemişim ayrıca teşekkürler :rendeer:Bu arada bakımı yeni yapılmış daha önce 10 w 40 konulmuş en son bakımda 15 w 50 konulmuş sence değiştireyimmi yağını daha 1300 km olmuş.

merhaba viceroy hocamızın öncelikle üstüne bastığı nokta yağın APİ değeridir.Bu uluslarası genel geçer ABD nin öncülüğü olduğu bir değerdir.Bende aynı motora sahip bir kullanıcı olarak kullanım kılavuzunda yazan APİ SL ve üzerindeki değerlerin yağın arkasında yazmasına özen gösteriyorum.Ayrıca manuel servis kitapçığında 10w40 APİ SL ve üzeri tavsiye edilir.Motorunuzdaki yağı boşaltma konusuna gelince yaz mevsiminde olsak boşaltmaya bilirdiniz,15w50 kalın yağ ama izmir sıcağı kurtarır inceltir derdim ama ben olsam pek uzatmadan 10w40 a geri dönerdim.
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
682
merhaba viceroy hocamızın öncelikle üstüne bastığı nokta yağın APİ değeridir.Bu uluslarası genel geçer ABD nin öncülüğü olduğu bir değerdir.Bende aynı motora sahip bir kullanıcı olarak kullanım kılavuzunda yazan APİ SL ve üzerindeki değerlerin yağın arkasında yazmasına özen gösteriyorum.Ayrıca manuel servis kitapçığında 10w40 APİ SL ve üzeri tavsiye edilir.Motorunuzdaki yağı boşaltma konusuna gelince yaz mevsiminde olsak boşaltmaya bilirdiniz,15w50 kalın yağ ama izmir sıcağı kurtarır inceltir derdim ama ben olsam pek uzatmadan 10w40 a geri dönerdim.

API SL JASO MA 10 w 40 değerlerinde olan yağ koycam motoruma aslında üzerinde kocaman yazıyor servisler neden bunu dinlemiyorlar anlamış değilim elinde o yağdan yoksa bende yok de neden yalnış yağ koyuyorsun ki.İpone koymuşlar ama genede değer yalnış sa marka farketmez.
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
evet bu manuel servis kitapçığından daha iyi bilen ustalara kıl oluyorum bende.Kalın yağ tebiki konulur ama motorun 70.000-80.000 km'leri devirdikten sonra yağ yakma olayını azaltma amacıyla konulabilir.
 
Katılım
22 Şub 2006
Mesajlar
361
Arkadaşlar cometine 5000 km bakımı yaptıran veya bilgisi olan arkadaşlardan rica etsem bu bakımda neler yapılması gerekiyor söyleyebilirlermi ?
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
Normal sorunu olmadan bakıma girecekse:
5000 km de yağ ve yağ filtreleri değiştirilir.Her ne kadar kullanım şekline göre değişsede zincir gevşeme ve fren balatalarının durumuna bakılır.Başta eksoz vidaları olmak üzere tüm vidaların sıkılığı kontrol edilir.Hava filtresi ve bujiler temizlenir.5000 deki motorun bujisi büyük ihtimalle fabrika bujisidir.Keyfe keder olarak iridyum buji taktırabilirsiniz.Böylece daha uzun ömürlü ve verimli olur.GV650 de benzin filtresi bulunmuyordu.Şayet GT650de de yoksa benzin hortumu arasına eleman filtre koyularak karbürtör(enjeksiyonluysa yakıt püskürten memeler) pislenmemesi adına koruma altına alınabilir.Lastik basınçları kontrol edillir.Zinciri bir güzel temizleyip yağladın mı olay çözülmüş olur. İyi sürüşler dilerim...
 
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
251
hyosung kullanıcılarına sormak istiyorum:

motorunuzun servis olayını nasıl hallediyosunuz? kanuni servisine mi götürüyosunuz, yoksa kendi ustanıza mı? yedek parça ve servis konusunda s&t kanuni devreye girdikten sonra hiç sıkıntı yaşadınız mı?
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
hyosung kullanıcılarına sormak istiyorum:

motorunuzun servis olayını nasıl hallediyosunuz? kanuni servisine mi götürüyosunuz, yoksa kendi ustanıza mı? yedek parça ve servis konusunda s&t kanuni devreye girdikten sonra hiç sıkıntı yaşadınız mı?

ustayla servis arasına hiçbir fark yok.Eskişehirde eski hyo şimdinin ST. servisine gitmeyi düşünüyordum.Gitmeden önce telefonla konuştum adamlar daha önce hiç GV650 ye bakım yapmamışlar =))) sözde servis bunlar.Ben Kütahyada ikamet ediyorum ve ustam GV650 yi çok iyi tanıyor. Yedek parçayı (balata,filtreler,bujiler vs.) Kargoyla temin ediyorum geri kalanını ustalarım hallediyor.Ben karışmasam bile ustalar toptancıdan getirtebiliyorlar hyo malzemelerini. Çok zor arızalanan bir parçayı temin etmen zor olabilir ama genel sarf mazlemlerini bulmak kolay.
 
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
251
anladım, çünkü motoru almakla bitmiyo siz de takdir edersiniz ki. motoru aldıktan sonra bi de güvenebiliceğiniz ve de motorunuzu tanıyan bi usta bulmak gerek anlaşılan :silent:
 
Katılım
22 Şub 2006
Mesajlar
361
mrock servis cevabın için teşekkür ederim.


ustayla servis arasına hiçbir fark yok.Eskişehirde eski hyo şimdinin ST. servisine gitmeyi düşünüyordum.Gitmeden önce telefonla konuştum adamlar daha önce hiç GV650 ye bakım yapmamışlar =))) sözde servis bunlar.Ben Kütahyada ikamet ediyorum ve ustam GV650 yi çok iyi tanıyor. Yedek parçayı (balata,filtreler,bujiler vs.) Kargoyla temin ediyorum geri kalanını ustalarım hallediyor.Ben karışmasam bile ustalar toptancıdan getirtebiliyorlar hyo malzemelerini. Çok zor arızalanan bir parçayı temin etmen zor olabilir ama genel sarf mazlemlerini bulmak kolay.

Katılıyorum. Bende aynı şekilde motoru tanıyan ustama yaptırıyorum bakımlarını sarf malzemeleri bulunuyor. Servise zaten kanuniye gitmem çünkü insanlar motoru tanımadıkları gibi 650 cc motorlada uğraşmamışlar hiç gerek yok.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
hmmmm

ben maddi sıkıntılarımdan dolayı benim gsr ile takas edecek, aynı temizlikte hyo gt 650 düşünüyorum.

takas düşünen arkadaşlar var mı?
 
Katılım
14 Tem 2005
Mesajlar
272
Maximum hız 215 km/s civarı. 245 km yapar diyen sadece göstergedeki sapmadan dolayı kendini kandırır..
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
245 olduğunu duymuştum :silent: GV650 240kg ağırlığıyla 220 yi geçerken GT nin 240ları bulacağını tahmin ediyordum
 
Katılım
14 Tem 2005
Mesajlar
272
Zaten benim demek istediğim gerçek hız.. Motosikletlerin bir çoğunun genellikle göstergenin gösterdiği ile gerçek hızı arasında %10 a kadar fark olabiliyor. Bu arabalar için de geçerli. 70-80 km hızla giderken bu fark 4-5 km iken 220 ile giderken 20 km olabiliyor.

Bu farkı bir GPS cihazı ile rahatlıkla görebilirsiniz. Bildiğim kadarıyla GV650 aynı motor fakat 5 vitesli bir şanzımana sahip. Bu nedenle de büyük ihtimalle GT650 e göre biraz daha yavaştır. Benim bahsettiğim ise senin motosikletinde gördüğün 230-240 km/s hızların tam olarak gerçeği yansıtmadığı.

Bu sadece Hyosung veya başka bir markaya has bir durum değil. Motosiklet ve arabaların çoğunda olan normal bir durum.

Son olarak şunu söylemek istiyorum. Her ne kadar hızla çok da ilgilenmesem de GT650 kullanırken ister düşük devirde ister yüksek devirde gidiyor olayım aletin gaza tepkisi gerçekten de çok iyi. Bunun tabiiki asıl sebebi V-twin motora sahip olması. 4 silindirli motorlar gibi yüksek ivme alabilmek için illaki yüksek devirlere çıkma gereksinimi duymuyorsunuz. Bu tabiiki daha az yakıt harcaması demek.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst