Hyosung Rt 125' e Smoke Head Egzos :)

Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Herkese merhabalar,

Kardeşimin Rt 125 motoruna ani bir kararla SmokeHead egzos taktırdık.Çok fazla seçenek içinden yakıt konusunda %10-15 artışı geçmeyecek performanstada 2-2,5 bg bir artış sağlayacak model seçtik.Ses olarakta zaten en çok bunu beğendik:)

Video'yu çektikten sonra ses nasıl diyerek telefonda tekrar izlediğimde kayıtın kötü olduğunu düşünmüştüm.Ama daha sonra 5+1 ses sisteminde dinleyince seside biraz açınca sesi gerçek netliğinde duyabildim.İmkanınız var ise tavsiyem ses sisteminden dinlemenizdir:cat:

Ürün SmokeHead marka.Peşin 350 tl kredi kartına ise 375 tl.Biz Kredi Kartı ile aldık.Bu kadar etki edeceğini tahmin etmemiştim.Motorda ile 3 viteste ciddi artış sağlandı.1. viteste ile çok daha atik oldu.Trafikte de daha farkedilir olmak çok güzel.Heleki aklınca motoru araçtan saymayan gerzeklerin sıkıştırma gibi davranışlarına mağruz kaldıktan sonra hemen yanlarına gelip ara gazı verip onların yerinden sıçramasını izlemekte çok keyifli:cat:

Sevgilerimle:king:

http://youtu.be/_wZR1wjMfMo
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
2- 2.5 hp çok fazla değilmi? neredeyse %20 performans alınmış. bu bir egzozla mümkünmüdür?
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
o performansı alabilmek içinkarb. ayarı yaptırman gerekli. zaten aşırı çok ses çıkarıyor sıkıştırma çok düşmüş motorunda, alt devirlerde perf düşmüştür...
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Belki usta karb. ayarı da yapmıştır...? Ancak zaten 12hp olan bir motorda 2~2,5 hp artış yaşanır mı bende bilmiyorum. Düşük devirlerde durum nedir, performans kaybı var mı??
 
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Belki usta karb. ayarı da yapmıştır...? Ancak zaten 12hp olan bir motorda 2~2,5 hp artış yaşanır mı bende bilmiyorum. Düşük devirlerde durum nedir, performans kaybı var mı??

Bence Smokehead ile 12 hp bir motorun 2,5 hp kazanması olanaksız.Ayrıca düşük devirlerde muhtemelen performans artışı sağlanmıştır.Yüksek devirlerde aynı şeyi söyleyebilirmiyim bilemiyorum.
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Her türlü fikre saygı duyuyorum ve var ise hatamı yanlışımı kabul ediyorum:cat:

Arkadaşlar karbüratör ayarı yapıldı.Rt 125 ler Doch motordur.Motor boyutları 125 cc^ye göre büyük yapılmıştır.Motor 12 bg güç üretmektedir.Böyle bir performans artışı tarafımızdan beklenmiş birşey zaten değildir.İşin sonucunda ustanın bize verdiği bilgidir.Yanılmış olabilirim dinometreye bağlamadım sonuçta motoru sadece kullandım.Ses çok çıkıyor diye motorda hızlı gidiyor sanmayacak kadar da tecribeli olduğumu düşünüyorum:)

Yaşım 30 ve bankacıyım.Maddi durumum sebebi ile 125 lik motor kullanmıyorum:)Sevdiğim için kullanıyorum.Egzos taktırma amacımız öncelikle güzel bir ses elde etmek.

Bu kadar şeyi niye yazma ihtiyacı hissettim? Çünkü paylaşmak istedim.Fikirleri almak istedim.Belki tavsiye edici olmak istedim.Yorumlar lütfen kesilmesin.Ama 'yok öyle olmaz' 'değildir' gibi yorumlar forumun kalitesi açısından renksiz ve yaratıcısız.Varsa bu işi tam bilen biri yazısın lütfen nasıl oluyor bu egzos işi?

Hadi beygiri beğenmediniz seside beğenen bir kişi yok mu? Yoksa sürü psikolojisi midir yazılabilen sadece bir üsttekinin fikri midir?

Sevgilerimle:king:
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
ben genel egzoz bilgimi yazayım:) performans tipi olanlar genelde free flow yani içi delikli borulara sahip gazın direk çıktığı tarzda yapılıyorlar, eğer son susturucunun çapı çok genişse geri basınç düşer, gücü düşük araçlarda alt devirlerde tork ve güç kaybı buna karşın üst devirlerde de az kazanç olur, turbo araçlarda geri basınç istenmez, çap ne kadar büyükse o kadar iyi sonuç alınır, şimdi bu açıklamaya göre takılan egozuzun 125cc için uygunluğu önem kazanıyor, takan usta bu işi yıllardır yapıyor, eğer ticari kaygı gözetmeden motora en uygun gördüğü malı takmışsa güç kaybı olmaması lazım ...ben bu aralar aynı fiyata 125cc için satılan fmf egzozu yurt dışından getiriyorum, bende izlenimlerimi yazıcam:) bu arada forumdan da birkaç arkadaş yamaha wr125cc için fmf taktılar, onlarda yazarlarsa iyi olur ... yanlış egzoz seçimi sonucu tek kurtuluş da yolu yakıt hava karışımını uygun hale getirmektir ...
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Akrapovic sitesinde yamaha yzf r125 için önce ve sonra dyno testleri mevcuttu.Bulmaya çalışıyorum.Bulursam eklerim ancak bende o kadar performans artışı olacağını sanmam.Ayrıca sübap ayarını tekrar yaptınız mı? Bizlere aktarabilirseniz sevinirim.Sesi gayet güzel.Sanırım dohc olmasından. :)
 
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
439
Herkese merhabalar,

Kardeşimin Rt 125 motoruna ani bir kararla SmokeHead egzos taktırdık.Çok fazla seçenek içinden yakıt konusunda %10-15 artışı geçmeyecek performanstada 2-2,5 bg bir artış sağlayacak model seçtik.Ses olarakta zaten en çok bunu beğendik:)

Video'yu çektikten sonra ses nasıl diyerek telefonda tekrar izlediğimde kayıtın kötü olduğunu düşünmüştüm.Ama daha sonra 5+1 ses sisteminde dinleyince seside biraz açınca sesi gerçek netliğinde duyabildim.İmkanınız var ise tavsiyem ses sisteminden dinlemenizdir:cat:

Ürün SmokeHead marka.Peşin 350 tl kredi kartına ise 375 tl.Biz Kredi Kartı ile aldık.Bu kadar etki edeceğini tahmin etmemiştim.Motorda ile 3 viteste ciddi artış sağlandı.1. viteste ile çok daha atik oldu.Trafikte de daha farkedilir olmak çok güzel.Heleki aklınca motoru araçtan saymayan gerzeklerin sıkıştırma gibi davranışlarına mağruz kaldıktan sonra hemen yanlarına gelip ara gazı verip onların yerinden sıçramasını izlemekte çok keyifli:cat:

Sevgilerimle:king:

http://youtu.be/_wZR1wjMfMo

Abi ses fena :) Yolda giden adam gidip gelir :cherry: Aman yaşlı amcaların yanında bağırtmayın :queen:

polo34' Alıntı:
tayfun sesi ben çok beğendim, kaliteli çıkıyor, böğürmüyor, bir de bu iş göreceli, kimi beğenir kimi beğenmez :) inşallah benimkinden de benzer bir ses çıkar, ben ton olarak biraz daha az tahmin ediyorum, güle güle kullan ....

Bunu görünce mesaja ekleme yapayım dedim. Dediğim gibi ses fena beğendim yani. Ama ben her zaman biraz daha sessiz motor isterim :)

Yani beğenipte kullanmayanlarda var :p
 
Son düzenleme:
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
Sen benimle dalga mı geçiyorsun?

tayfun sesi ben çok beğendim, kaliteli çıkıyor, böğürmüyor, bir de bu iş göreceli, kimi beğenir kimi beğenmez :) inşallah benimkinden de benzer bir ses çıkar, benim gelecek olan egzozu ton olarak biraz daha az tahmin ediyorum, güle güle kullan ....
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Valla ben bu saatten sonra performans artışı hakkında konuşmıyacağım:) Merak eden varsa taktırdığım yerin telefonunu vereyim arayıp sorsun.

Ses hakkında yorum yapan çıktı hayret:cherry:Hemde olumlu, hayret:silent:
Teşekkürler :rendeer:

Akrapovic sitesinde yamaha yzf r125 için önce ve sonra dyno testleri mevcuttu.Bulmaya çalışıyorum.Bulursam eklerim ancak bende o kadar performans artışı olacağını sanmam.Ayrıca sübap ayarını tekrar yaptınız mı? Bizlere aktarabilirseniz sevinirim.Sesi gayet güzel.Sanırım dohc olmasından. :)
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
pıt pıt pıt müzik aleti gibi tek tek tınıları çıkarıyor işte :) daha ne olsun :) yüksek devirlerde durum nasıl? kafadaki kaska rağmen ütülüyor mu? rahatsız ediyor mu? negatif bir durum yoksa başkalarını boşver, polisle başını ağrıtacak kadar yırtınmıyor dinlediğim kadarıyla, azıcık ses fazla gibi sanki ...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------

Video da koymak zorundasın, gördüğün gibi seviyeyi yüksek tutuyoruz artık...5+1 ler felan :)

video da koyarız inşallah, bu arada bölümün motosiklet videoları bölümü olduğunu hatırlatayım, buraya konu açarsak video koymak lazım:)
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Ayar yapapılabiliyor.Usta 1-2 gün gezin dedi.Hem sesi değerlendirin hemde yakıt ve performans ölçümü yapın dedi.Sonra gelirsiniz üstünde tekrar isteğinize göre çalışırız dedi.Gazı çok açmadıktan sonra rahatsız edici değil bende.Yüksek devirde bütün araba alarmlarını çalıştırıyor ama.Polis çevirdi bile motoru dün.Ama rutin kontrol sadece ruhsat sordu o kadar.Ses içinde çok güzel ya dedi.
Yarında geçsin yakıtı tam anlayalım tekrar gidicez servise.

pıt pıt pıt müzik aleti gibi tek tek tınıları çıkarıyor işte :) daha ne olsun :) yüksek devirlerde durum nasıl? kafadaki kaska rağmen ütülüyor mu? rahatsız ediyor mu? negatif bir durum yoksa başkalarını boşver, polisle başını ağrıtacak kadar yırtınmıyor dinlediğim kadarıyla, azıcık ses fazla gibi sanki ...
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
Hımm yakıt+performans farkını ölç. bence açık hava filtresi ve jet kit de atmalısın..Bizim ilkan gs500 e yapmıştı açıkçası başarılı oldu. ani süratlenmelerde 25 km fark olduğunu belirtiyor kendi motorunda.
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Öyle yazınca yanlış anladım demek ki:) Kusura bakma.Çok saldırgan yaptı beni yorumlar:queen:

Yok ya nereden çıkardın? FMF'nin de sesini merak ediyorum. Niye dalga geçeyim senle, üzüldüm bak şimdi...:silent:


---------- Post added at 17:53 ---------- Previous post was at 17:48 ----------

Evet bu şekil açık hava filtresi ile hatta supercharger ile ve kitler ile güç artışı sağlanıyor.Bizim amacımız motordan biraz daha güzel ses almaktı gittiğimizde usta soktu aklımıza performans olayını.Kesinlikle fark ediyor.Ama yakıt batırır mı çıkarır mı görürüz yakında:king:

Hımm yakıt+performans farkını ölç. bence açık hava filtresi ve jet kit de atmalısın..Bizim ilkan gs500 e yapmıştı açıkçası başarılı oldu. ani süratlenmelerde 25 km fark olduğunu belirtiyor kendi motorunda.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Öyle yazınca yanlış anladım demek ki:) Kusura bakma.Çok saldırgan yaptı beni yorumlar:queen:

Önemli değil, hani dalga geçmeyeceğimi tahmin edersin diye düşünmüştüm de...:wiinkk:

Sesi için ben ayrıca yorum yaptım ve nekadar beğendiğimi anlattım hatırlarsan. İstersen bidaha oku da keyiflen azcık:mrgreen:

Beni düşündüren şuanda bukadar masraf yapmak istemeyişim. Yaza belki düşünürüm ama yaza kadar kim öle kim kala bakalım. Öncelikle elcik koruma ve ısıtma olaylarına para ayırmalıyım. Yoksa kışın bana ızdırap olacak gibi :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst