Hyosung S&T Kanuni Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
Arkadaşlar merhaba ;
2012 model sıfır GT250 R aldım. Performans egzozu alıp ses almak istiyorum. Bunun için katalizör iptali yapmalı mıyım? İptal işlemi yapmadan ses alabilir miyim? Katalizör iptal edersem arıza ışığı vs gibi sorunlarla karılaşır mıyım? Konu hakkında bilgi sahibi olan varsa, paylaşmanızı rica ederim.
İyi Sürüşler.

ses almak istiyorsan egzostunu değiştireceksin.. öbür türlü motorun muayeneden geçmez ,polis çok rahat motoruna ceza yazar ve motorun performanstan düşer..
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Bendim evet :) Bu arada tanışmak nasip olmadğıından sana soramadım,burdan yazayım bari "Daha önce EN 500 motorun varmıydı? "

Evet motorumu sattım,ancak 600 cc ve üstüne çıkınca honda 600 f 'e ilgim kaydı.Şuanlık takiptelim yakında inşallah bir tane alacağım.Yinede tavsiyen için sağol.

En 500 Süleyman kullanmıştı sanırıım :) sen iste hertürlü artcı alırız Fatih yeterki zaman mekan uysun dert degil. Benimde motoru bakıma sokup motor yagını değişmem gerek bir test sürüşü falan gerekecek yakın zamanda.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
571
Önce gt 250 R modelinin yeni kasasını almayı düşündüm ama piyasa fiyatları çok abartı olduğundan vazgeçtim,anladımki kimse motorunu satmak istemiyor.Temiz ihtihyar bi japon alalım dedik arıyorum bakalım kısmet hangisine olacak.Bende 0,5 litreye yakın castrol power1 yağ var.Yaklaşık 1 ay kadardır kenarda duruyor.İşine yararsa vereyim 1 litre fazladan alma boşuna.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Önce gt 250 R modelinin yeni kasasını almayı düşündüm ama piyasa fiyatları çok abartı olduğundan vazgeçtim,anladımki kimse motorunu satmak istemiyor.Temiz ihtihyar bi japon alalım dedik arıyorum bakalım kısmet hangisine olacak.Bende 0,5 litreye yakın castrol power1 yağ var.Yaklaşık 1 ay kadardır kenarda duruyor.İşine yararsa vereyim 1 litre fazladan alma boşuna.

Fatih limitin ne bilmiyorum ama bir arkadaş motorunu satıyor düşünürsen.


HONDA CB600F HORNET 2007 model 2009 çıkışlı: 37000km.

Metzeller M3 lastik (2000km)
zincir dişli seti bu kış sonu değişti
scotto oiler var.
bütün bakımları ıvırı kıvırı zamanında mototal de yapıldı.
bir de 20 tele değerinde file var.

kemiksiz 13 getirene gider motor
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
571
Fatih limitin ne bilmiyorum ama bir arkadaş motorunu satıyor düşünürsen.


HONDA CB600F HORNET 2007 model 2009 çıkışlı: 37000km.

Metzeller M3 lastik (2000km)
zincir dişli seti bu kış sonu değişti
scotto oiler var.
bütün bakımları ıvırı kıvırı zamanında mototal de yapıldı.
bir de 20 tele değerinde file var.

kemiksiz 13 getirene gider motor
Sabit motor güzelmiş ama o fiyat beni biraz zorlar. 10-11'i pek aşmayı düşünmüyorum.Sonunda naket'a çevireceksiniz benide. :)
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Dün kü motorun testinde gidişinde gazında bir sorun yok ancak motor rolantide stop ediyor ara ara devir sanirim 1400 altına düşüyor o zamanda stop ediyor bunu niye yapar fikri olan var mı?
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
Dün kü motorun testinde gidişinde gazında bir sorun yok ancak motor rolantide stop ediyor ara ara devir sanirim 1400 altına düşüyor o zamanda stop ediyor bunu niye yapar fikri olan var mı?

en son senin gidondan gaz telinin ayarını düşürmüştük diye hatırlıyorum oynamış olabilr..
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
613
Heee onu hic düşünmedim ama rolantide gaza doknmuyorum debriyaj full sıkılı yokuş inerken motor stop ediyor...

aynı durum bende de var. bu aralar üzerinde düşündüğüm bir konu.
yokuş inerken stop etme durumu için aşağıda yazdıklarıma ayrı ayrı cevap verebilir misin?
1)uzunların yanıyor mu, 2)yerler ıslak mı, yeni yakıma yaptın mı yani kablolar ek bağlantı yerleri ıslanmış olabilir mi? 3)debriyaj sıkılı olduğuna göre frene basıyorsun. 4) kırık olan sellektör düğmene kalem gibi bir şey sokarak sellektör yapabilme ihtimalin var mı? 5) gaz teline müdahale etmeden önce (yerinden çıkma takma) hiç böyle bir durumla karşılaşmadın mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------

sonradan bir daha okuyunca çok anlaşılır gelmedi.:cyclopsan 1. ,2., ve 3. soruları olay anı için soruyorum. yani şöyle yokuştan inerken uzun farların açık vaziyettemi iniyordun, motorunun kabloları ıslak mıydı, firene basarak mı iniyordun.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
1)uzunların yanıyor mu?
Benim uzunlar gündüz her zaman yanar sönükkende bunu yapıyor mu hic denemedim denerim
2)yerler ıslak mı, yeni yakıma yaptın mı yani kablolar ek bağlantı yerleri ıslanmış olabilir mi?
Yakın zamanda yıkmadım ama yagmurda kullandım kabloları söküp belkide bakmak lazım en son Antalyada motor beline kadar suya girdi.
3)debriyaj sıkılı olduğuna göre frene basıyorsun.
Bazen motoru test etmek icin düz meyili kontrollü yolda da frensiz debriyaj bastığım oluyor aynı tepkiyi verdi.
4) kırık olan sellektör düğmene kalem gibi bir şey sokarak sellektör yapabilme ihtimalin var mı?
Bu senin sorunla aynı olacagı aklıma gelmedi en yakın zamanda bir test ederim bakim selektöre basında motor devirden düşecek mi.
5) gaz teline müdahale etmeden önce (yerinden çıkma takma) hiç böyle bir durumla karşılaşmadın mı?
Yok gaz telinden sonra yada tam ona denk geldiği bir ara başıma gelmeye başladı.

Bakalım fırsat bulursam bir Servise gösterecem. Benzer konular başına gelen var mı
 
Katılım
21 Eki 2012
Mesajlar
49
belki alakasız bişeydir ama, benim önceki 125 cc motorda boşta stop etme, sabahları zor çalışma problemi vardı...

götürdüğüm servis sipop ayarından olduğunu söyledi ve sipop ayarı yaptı.. gerçektende düzelmişti...
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
belki alakasız bişeydir ama, benim önceki 125 cc motorda boşta stop etme, sabahları zor çalışma problemi vardı...

götürdüğüm servis sipop ayarından olduğunu söyledi ve sipop ayarı yaptı.. gerçektende düzelmişti...

Düşük cc motorlarda sibop ayarı normalde gt250 lerde sibop ayarı cok zor, sanmıyorum ondan olsun
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
613
1)uzunların yanıyor mu?
Benim uzunlar gündüz her zaman yanar sönükkende bunu yapıyor mu hic denemedim denerim
2)yerler ıslak mı, yeni yakıma yaptın mı yani kablolar ek bağlantı yerleri ıslanmış olabilir mi?
Yakın zamanda yıkmadım ama yagmurda kullandım kabloları söküp belkide bakmak lazım en son Antalyada motor beline kadar suya girdi.
3)debriyaj sıkılı olduğuna göre frene basıyorsun.
Bazen motoru test etmek icin düz meyili kontrollü yolda da frensiz debriyaj bastığım oluyor aynı tepkiyi verdi.
4) kırık olan sellektör düğmene kalem gibi bir şey sokarak sellektör yapabilme ihtimalin var mı?
Bu senin sorunla aynı olacagı aklıma gelmedi en yakın zamanda bir test ederim bakim selektöre basında motor devirden düşecek mi.
5) gaz teline müdahale etmeden önce (yerinden çıkma takma) hiç böyle bir durumla karşılaşmadın mı?
Yok gaz telinden sonra yada tam ona denk geldiği bir ara başıma gelmeye başladı.

Bakalım fırsat bulursam bir Servise gösterecem. Benzer konular başına gelen var mı


şöyle bir senaryoya ihtimal veriyorum:
bu motorların ısındıktan sonraki normal rölanti devri 1,6 ve 1,4 arasında. soğukken kontağı ilk çalıştırdığında 2 ile başlıyor ve ısındıktan sonra beyin deviri 1,6 ya düşürüyor. tamamen ısındıktan sonra da 1,4 ve 1,6 arsında duruma göre değişiyor. rölanti 1,4 e düştüğünde yeterli elektrik akımı sağlanamıyor (olabilir) ve dolayısıyla benzin pompası yeterli basınç ile yakıtı enjeksiyona iletemiyor olabilir. elektrik sistemi yüklü (uzun far, stop lambası, sinyaller açıkken) ve yüksüz ( far kapalı, frene basmayarak / stop lambası için) vaziyetteyken ayrı ayrı voltaj ölçümü yapmak gerek.

bu nereden aklıma geldi. şiddetli yağmurda sırıl sıklam olunca motorum bahsettiğin gibi rolantide stop etmeye başladı, kuruyunca geçti. sonra ben aynı şartları sağlayabilmek için her yerini ıslattım. özellikle kablo bağlantı yerlerini. kuruyken ölçtüğüm voltaj normalken, ıslatınınca ekstradan araya bir devre eklemişim gibi (misal sisfarı) emilmeye başladı. tekrar kuruyunca yine normale döndü. motor rolantide yağmur suyundaki gibi stop etmedi. ama bunu yerde ve havadaki kirle karışmış ve iletkenliği artmış yağmur suyuna bağlıyorum. aksilik olmazsa bu hafta sonu kablo bağlantı yerleri ve konnektörleri sıvı conta, plastik silikon gibi şeylerle suya karşı yalıtmayı düşünüyorum.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
şöyle bir senaryoya ihtimal veriyorum:
bu motorların ısındıktan sonraki normal rölanti devri 1,6 ve 1,4 arasında. soğukken kontağı ilk çalıştırdığında 2 ile başlıyor ve ısındıktan sonra beyin deviri 1,6 ya düşürüyor. tamamen ısındıktan sonra da 1,4 ve 1,6 arsında duruma göre değişiyor. rölanti 1,4 e düştüğünde yeterli elektrik akımı sağlanamıyor (olabilir) ve dolayısıyla benzin pompası yeterli basınç ile yakıtı enjeksiyona iletemiyor olabilir. elektrik sistemi yüklü (uzun far, stop lambası, sinyaller açıkken) ve yüksüz ( far kapalı, frene basmayarak / stop lambası için) vaziyetteyken ayrı ayrı voltaj ölçümü yapmak gerek.

bu nereden aklıma geldi. şiddetli yağmurda sırıl sıklam olunca motorum bahsettiğin gibi rolantide stop etmeye başladı, kuruyunca geçti. sonra ben aynı şartları sağlayabilmek için her yerini ıslattım. özellikle kablo bağlantı yerlerini. kuruyken ölçtüğüm voltaj normalken, ıslatınınca ekstradan araya bir devre eklemişim gibi (misal sisfarı) emilmeye başladı. tekrar kuruyunca yine normale döndü. motor rolantide yağmur suyundaki gibi stop etmedi. ama bunu yerde ve havadaki kirle karışmış ve iletkenliği artmış yağmur suyuna bağlıyorum. aksilik olmazsa bu hafta sonu kablo bağlantı yerleri ve konnektörleri sıvı conta, plastik silikon gibi şeylerle suya karşı yalıtmayı düşünüyorum.

Faydalı bilgi bizim motrun kablo ve soketler ortada olasılıgı cok yuksek denemk lazım Eyvallah
 
Katılım
14 Kas 2011
Mesajlar
185
aynı problem bende de var hacılar. hatta rölanti 1000 devir oluyo ve korna sesi nerdeyse duyulmuyo. gaz da boşa gidiyo nadiren. bujiye de mi gidiyo noluyo tam anlamadım ama ben de iyice bi temizleyip kabloları elektrik bandıyla sarıcam bi güzel. bakalım düzelicek mi.
 
Katılım
21 Eki 2012
Mesajlar
49
koruma demiri ve alt sakal montajının bu motora hangi yöntemlerle yapılabildiğini merak ediyorum. çok makbule geçer.

bak bi kardiiiş, anlamadığın bişi olursa sorarsın yine

uygun yerlere matkapla küçük iki delik açıp içinden cırcır denilen bağlantı şeysinden geçirmişler.. şasiyi delmemişler yani.. koruma demiri için delmişler ama...

20121130154855.jpg


20121130154727.jpg


20121130154708.jpg


20121130155021.jpg


20121130154953.jpg


20121130154933.jpg
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
613
tekfur34, merak ettiğim bir konuydu. cevabın ve fotoğraflar için çok teşekkür ederim.:rendeer:

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------

aynı problem bende de var hacılar. hatta rölanti 1000 devir oluyo ve korna sesi nerdeyse duyulmuyo. gaz da boşa gidiyo nadiren. bujiye de mi gidiyo noluyo tam anlamadım ama ben de iyice bi temizleyip kabloları elektrik bandıyla sarıcam bi güzel. bakalım düzelicek mi.

onur, sıvı yalıtımı için elektrik bandı maalesef yeterli olmuyor. en azından ilk zamanlar işe yarasa da sonradan gevşeyip yine sorun çıkartacaktır. sıvı conta diye bir şey var.şu camcıların, tesisatçıların kullandığı mayonez kokulu silikona benziyor. hatta o kadar benziyorki bu sıvı conta da mayonez gibi kokuyor. yani yapısal paralellik var. bu tarz bir dolgu maddesi ile açık kabloları yalıtmak bence en mantıklısı. ısıyla eriyen plastik silikon da kullanabilirsin ama açık doğa koşullarında zamanla yapıştığı yerden atabiliyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst