Arkadaşlar şimdilik bi sıkıntı yaratmayan ama kafamı kurcalayan ufak sorunlarım var.
1) Debriyajı bıraktığım zaman hafiften bir sürtme sesi geliyor karterin içinden, rulmanlar diye düşünüyorum ama emin olamadım, iç ve dış plakaların merkezleri arasında kayıklık falan da geliyor aklıma....
2) Bu aralar her viteste debriyajı kavratırken (500-600 devir fazlasıyla yani çok hafif bi ara gaz gibi düşünebiliriz) bazen sanki dişliler geçmemişte yüke binince yerleşiyormuş gibi şak diye bir ses geliyor, hani böyle boştan 1e alırken gelen ses gibi...
3) Son zamanlarda viteste debriyaj basılıyken nadiren olan bir olay: marş motoru dönmüyor ama bi pompa çalışıyormuş gibi tırtır bi ses geliyor, boşta çalıştırınca böyle bişey yok. Isınınca da yok...:sunny:
Var mı benzer şeyler yaşayanlar yardımcı olabilir misiniz?
Merhabalar arkadaşlar foruma yeni üye olmuş bulunmaktayım)
Ankaradayım ve 2 aydır 2007 model bir gt250ye sahibim (Not: ilk motorum)
Baya bir sıkıntılar yaşamaktayım, buraya da üye olma sebebim budur.
Şimdi geriye doğru giderek yazılanları okuyacağım sorularıma cevaplar mevcut mu diye ama önden bir merhaba demek istedim![]()
Teşekkürler Chronix
Bir üstte mesajımın devamına problemimim yazdım aslında
Başlatma sorunu en büyük problemim. Marş almıyor viteste, arkadan trrr diye ses geliyor.
Boşa atma sorunu malum ama onu deviri yükselterek filan hallediyorum.
Çok yakıyor, nerdeyse 25 kuruşu geçiyor uzun yolda bile. gerçi yüksek hızda kullanıyorum hep 120-140 arası biraz ondandır belki ama yine de düşürme imkanı yok mu??
depoda 2 noktada eziğim var, boyalarda hafif kalkmalar mevcut. Nasıl yaptırabilirim??? kaplama mı mat boyatmakmı daha makbul sizce??
Teşekkürler Chronix
Bir üstte mesajımın devamına problemimim yazdım aslında
Başlatma sorunu en büyük problemim. Marş almıyor viteste, arkadan trrr diye ses geliyor.
Boşa atma sorunu malum ama onu deviri yükselterek filan hallediyorum.
Çok yakıyor, nerdeyse 25 kuruşu geçiyor uzun yolda bile. gerçi yüksek hızda kullanıyorum hep 120-140 arası biraz ondandır belki ama yine de düşürme imkanı yok mu??
depoda 2 noktada eziğim var, boyalarda hafif kalkmalar mevcut. Nasıl yaptırabilirim??? kaplama mı mat boyatmakmı daha makbul sizce??
Bu arada comet gt250nin pdf formatında servis kılavuzu bende mevcut, isteyenlere mail atabilirim...
---------- Post added at 21:29 ---------- Previous post was at 21:27 ----------
Bu arada comet gt250nin pdf formatında servis kılavuzu bende mevcut, isteyenlere mail atabilirim...
Herkese kolay gelsin arkadaşlar bende yeni gt 250 kullanıcısı oldum. Motosikletten memnunum ancak arka amortisörüm patlak.Fiyatlara baktım ama şu an için bütçem kısıtlı. 2.el yada muadil uygun fiyata bulabilirmiyim.Bir de gt250r da olan arka tutamak sorunsuz gt250ye takılabiliyor mu? Şimdiden tşkrlr.
tekrardan merhabalar
Başlatma sorunu ile ilgili kimseden ses çıkmıyor, sanırım kimsenin başına gelmemiş başka(
cemalkd arkadaş sonradan tekrar sormamış, acaba bu sorunu halledebildimi???
sorunu tekrar yazıyorum.
Motor vitesteyken marş almıyor. Arkadan Trrrr diye bir ses geliyor.
Pazar günü zprlu bir inişten sonra ( arazi inşi yukardaki rasimleri olan gezi sonrası ) sürekli arka fren kullanmam gerekti ve indiğimde arka fren 0 turuyordu biraz mola verdik sonra frenler kendine geldi. UNdocab in onerisi hidrolik yagı fazla ısındıgı icindir şeklinde isizn fikriniz nedir?
tekrardan merhabalar
Başlatma sorunu ile ilgili kimseden ses çıkmıyor, sanırım kimsenin başına gelmemiş başka(
cemalkd arkadaş sonradan tekrar sormamış, acaba bu sorunu halledebildimi???
sorunu tekrar yazıyorum.
Motor vitesteyken marş almıyor. Arkadan Trrrr diye bir ses geliyor.
Sabit hocam benim bildiğim kadarıyla sıvılar şıkıştırılamaz kabul edildiği için basınç altında ısınmaz denebilir. Çok büyük basınçlar gerekir ki o da bizim frenlerde olmaz. Ustalardan ağız alışkanlığı hidrolik ısınmıştır diyoruz ama fren tutmaması genelde balata-disk ikilisinin ısınmasından kaynaklanıyor.. Hani belki aşırı zorlanır ve kötü bi tasarım da yapılmışsa kaliperlere yakın yerlerde bu ısı hortumun içindeki hidroliği kaynatabilir ki DOT4 için 230 derecenin üstünden bahsediyoruz. Böyle olunca hava yapmış gibi yumuşar fren kolu. Bu sıcaklığa hortumun dayanacağını da pek sanmıyorum... Yani özetle bana balata-disk ikilisi gibi geldi. Hele bi de organik balata varsa normal, uzun frenlemelerde düşük vitesle yardımcı olmak lazım. Aman diyim bi ara öne organik takayım dedim ses çıkarmasın diye, barbaros'tan aşağı inerken bi duramamışlığım vardır... Aynı gün gidip o orjinal diye sattıkları dandik sinterlileri geri taktım, en azından fren ısınsa da tutmaya başladı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
Selam, benim ki hala aynı, vites boştaysa çalışıyor, viteste ve soğuksa çalışmıyor, bazen vitesteyken farı kapatırsam çalışıyor, viteste ama yeni stop etmişse çalışıyor ama vakit geçtikçe zorlaşıyor yine marş alması. Baya ilginç bi haldeyim yani =)) aküden şüpheleniyorum, marş motorunu döndürecek akımı veremiyor olabilir, vitesteyken ve debriyaj basılıyken hafif de olsa bi kavrama oluyor çünkü özellikle motor uzun süre durmuş ve yağ debrijay balatalarının arasından akmışsa.
o 25 kuruş konusuna gelince.... şimdiye kadar yaptığım yolun yarısını artçılı gitmeme rağmen 3,5 litrenin altındayım, Comet candır, yakmaz o kadar) önce bi hızını düşür bi öyle bak, ama yine de bakım ister gibi.
Çok teşekkürler. Ben de boşta da çalışmıyor çok zorlayınca, aküyü bitiriyorum galiba. Akünün ömrü de bitmiş olabilir artık. biraz far açık beklersem tekrar çalıştırmaya kalkınca yemiyor
Bakıma sokacağım bu haftasonu, ankara izmir düşünüyorum yolda bırakacaksa yada 4 litrenin altına inmeyecekse arabayla gitmekte fayda var
bir de gösterge sorunum var, devir saati kırık. Onu nerden bulabiliriz, 2 aydır takip ediyorum sahibindeni bulamıyorum( korede falan da yok
bir de gösterge sorunum var, devir saati kırık. Onu nerden bulabiliriz, 2 aydır takip ediyorum sahibindeni bulamıyorum( korede falan da yok
www.hyosungsource.com a baktınız mı?
yahu şimdi aklıma geldi, özellikle 3ry, ikinci el hatta sıfır bile olsa yeni aldığınız çok tanımadığınız motorlarla 140 km/s hızlara falan çıkmayın yahu... Önceki sahibi bi yerini idare etsin diye tamir ettirmiştir söylemez, ya da sıfır bile olsa üretim hatası olmuştur vs.. Eski modellerde kesici olmadığı için 12-13000 devirlere çıkıp krankı haşat edenler var mesela. O hızda dağılır eder bi yerler kitlenirse sonrası malum... En azından 1000-2000 km kadar bi huyunu suyunu keşfetmek lazım motorun...
Aslında çok haklısın ama heves işte. Motoru alacağım zaman evime getirmeleri için anlaşarak aldım (hiç bilmiyordum sürmeyi). Sonra ders alacağım cumartesi sabahını beklemeden cuma akşam bindim motora, sağdan soldan duyduklarımla kullanmaya başladım motoru.
İlk 2 saat gerçekten izlemeye değerdi. Görüntüyü hızlandırsalar komedi filmi olurdu rahat. nasıl 29 beygir 150 kilo motoru zaptettim hiç bilmiyorum. bi kaç defa ucundan dönsemde hiç düşmedim.
2 gün sonra yavaş yavaş 80-90 görmeye başladım malum ankara: istanbul yolu eskişehir yolu, trafik yok, bol şerit var insanı dürtüyor![]()
3. gün 155 gördüm eskişehir yolunda zira servisi kaçırmıştım, servisten on dakka önce vardım işe.
ama motoru yatırarak dönüyor muyum hayır. 2 ay oldu hala çok güzel değilse yol yavaşlayarak dönüyorum. çok güzelse 110 120 ile dönüyorum. daha 120 üstü viraja girmedim.
dediğim gibi tehlikeli bir duruma sokmuyorum yani kendimibir de motoru almadan çok güvendiğim birine bakıma götürmüştük beraber, öyle tehlike yaratacak bir durum olsa görürlerdi diye düşündüm herhalde.