Selam arkadaşlar.. uzunca bir süreden sonra tekrar merhaba...VFR den sonra PCX 150 deneyimlerimi paylaşmam istenmişti bir süre önce.. dilim döndüğünce anlatayım. PCX ile 1300km geride kaldı. İlk önce trafikten bahsedeyim, aralardan derelerden rahatça sıyrılıyorsununz, aynaların geçtiği yerde omuzunuzun değme lüksü yok, sele ilk bir saate kadar fena değil fakat VFR 800 Silikon destekli özel yapım selesinden inen biri için bir saat kadar sonra popoyu kımıl kımıl oynatma hissiyatı başlıyor

, çukur ve tümseklere biraz hızlıca girerseniz baya bir hissediyorsunuz malum lastikler büyük motor gibi değil. Ekonomi müthiş

şehir içinde, yarı zamanı sabah ve akşam trafiğinde olacak şekilde 6,8 litre benzin ile 300km yol yapabiliyorum, Aynalarla biraz sıkıntım var sanırım ben biraz geniş ve uzun olduğumdan tam arkamı ve yanımı görmekte zorlanıyorum. Dengesi mükemmel biraz süratlendikten sonra elinizi bıraksanızda dümdüz çizgisinde kararlı bir şekilde yoluna devam ediyor sanırım bunda ön gidona verilen açının faydası oldukça fazla olmuş. Frenler (her nekadar fabrika çıkış lastikler olsada) muhteşem , kuru havada denediğim panik frende, arka fren ile birlikte ön kombine çalışıyor ve tekpisi çok iyi geldi bana. Bahsettiğim gibi lastikler kuru havada gayet iyi fakat ıslağı gördümü ne fren yapmaya nede viraja girmeye cesareti olmuyor insanın ıslak zeminde bu kadar berbat bir lastik görmedim ben IRC marka.. Bu yüzden eğer bu motordan alacak arkadaşlara lastik konusunda tavsiyem orjinal lastiği IRC ise ıslağı suyu gördülermi o noktaya ulaşmadan iyice yavaşlamaları, ıslakta frenden kaçınmaları ve ıslak viraja mümkün olan en düşük hızda girmeleri şiddetle tavsiyemdir.. ya da çokça tavsiye edilen city grip veya bridgestonun lastiklerine bakıp içlerine sineni almaları olacak ( çok farkediyormuş kısmetse en kısa zamanda alacağım). Depo kapasitesi 2015 modelde 8 litre kadar oldukça tatminkar yani İstanbuldan çıkıp Çanakkale Kabatepe limanına uygun bir sürüşle yakıt almadan gidilebilir (limitlerinizi bilmek şartıyla tabi

). Farlar çok iyi led farların bu kadar iyi aydınlatacağını tahmin etmezdim, hakikaten uzunu kısası gayet iyi aydınlatıyor. Gelelim rüzgar konusuna, malum 130 kilo hafifliği! ile 70 km den sonra ve hava rüzgarlı ise gerçekten iyi bir kıyafete ve rüzgar sesini almayan kaliteli bir kaska sahip olmanızı tavsiye ederim, her nekadar ön cam taktırmış olsamda malesef söylediğim sürat üzerine çıkıldıkça bu sınıf güç ve hafiflikte bir scooter ile rüzgarla dans başlıyor ve rahatsız edebiliyor. Şimdilik bu kadar arkadaşlar sağlıcakla kalın...