- Konu Yazar
- #1
Bilindiği üzere ülkemizde lastik almaya kalktık mı hangisini sorsak bu da olur cevapını alıyoruz. Önceleri kalın lastik sevdam vardı. Bu işi araştırırken kafama göre takamayacağımı, lastik seçimi yaparken en doğru ebatın elbetteki üretici firmanin belirlediği standart değerler olduğunu öğrendim. O yönde nutuklar gelmesin lütfen
Neyse sonra üretici firmanın bu boyutu neye göre belirlediğini merak etmeye başladım internette jant boyutlarına(çap ve genişliklerine) göre uygun lastik ebatları olan bir sürü tablo buldum. Kendim honda cbr 250r kullanıyorum aldım açtım kullanım kitapçığını sadece çap bilgisi yazıyor, genişlik yok. Motoru satın alırken bayide de sormuştum aynı soruyu jant genişliği nedir ? bu motorların diye, cevap ordan da gelmemişti. Servis manuelini araştırıp buldum orada da genişlikle alakalı bir bilgi yoktu. Ecnebiler bu konuda bu kadar hakimken hatta tablo bile oluştururken biz neden satın aldığımız ürünün belli ölçülerini öğrenemiyoruz diye merak ettim iyice honta türkiyeye siteleri aracılığıyla bilgilendirme istediğime dair bir yazı yazdım. Yazıyı aşağıya ekliyorum.
''Almış olduğum motosikletin teknik özellikleri konusunda bir bilgisizlik durumu yaşıyorum. Satın aldığım Honda Marmara bayisinde de dile getirdiğim fakat cevap alamadığım bir konu, motosikletimin kullanım kitapçığında yazdığı üzere hem ön hem de arka jantlar 17 inç jant çapına sahipler. Lakin lastik değişimi düşündüğümde firmalar özellikle arka lastik için, 140/70-17 , 150/60-17 , 150/70-17 boyutlarının her birine bu da olur, bu da olur şeklinde cevap veriyorlar. Araştırmalarım bana lastik seçiminde jant çapı ve jant genişliğine bağlı olarak lastik boyutunun belirlenmesi gerektiğini gösterdi. Öğrenmek istediğim, aracımın ön ve arka jant genişlikleri ve standart olarak gelen 110/70-17 ve 140/70-17'den haric jantıma uyumlu olan lastik ebatları. Kendim de dahil bir çok motosiklet kullanıcısının kafasını kurcalayan bu konuda sizlerden bilgi almayı ümit ediyorum. Öneri olarak kabul edilebilirse web siteniz üzerinde bu konuyla alakalı bir tablo bulunması memnun edici olurdu. Teşekkürler.
(Yazımda belirttiğim altı çizili kısım internette bulduğum tablolara dayanılarak bilgilendirme amacı ile sorulmuştur. Tablo incelendiğinde 140/70 ile 150/70 aynı boyut jant genişliği istemektedir. Tablo linki bkz: http://i700.photobucket.com/albums/ww9/d2sarwono/Mobile Uploads/tire_filament_chart.png )
Honda Türkiye 1 hafta içinde telefon aracılığıyla bana geri dönüş yaptı. İlgili olmaları güzel fakat konuşmadan hatırladıklarımı toparlayıp yazdığımda yeterli memnuniyet seviyesinde olmadığını göreceksiniz.
Öncelikle mesajımı yanlış anlayıp modifikasyon olarak işaretleyip bana sürekli aracınızın üzerinde gelen orjinal boyutlar dışındaki boyutları önermiyoruz lafını tekrar edip durdu. Derdimi anlatmak için çabaladım orjinal boyutlardan çıkmaya niyetim yok fakat jant genişliğimi öğrenmek istiyorum falan... Ellerinde jant genişliğiyle alakalı bilgi olup olmadığını sordum (çapını zaten biliyoruz 17'') Bu sefer bana hala düşündükce anlam veremediğim bir şey de diretmeye başladı işte bu standarttır firmalar 17'' jantta 140/70 kullanıp başka modelinde 17'' janta 150/70 kullanamaz bunlar uluslar arası standart ölçülerdir filan demeye başladı. Konu hakkında konuştugum kişiden daha fazla bilgim olduğunu aslında tam da bu noktada anladım. Daha fazla zorlamanın mantığı yoktu teşekkür ettim kapattım telefonu.
Şimdi demeye çalıştığım şey teknik bilgi almak için başvuruda bulunuyorum talebimi de sanıyorum ki oldukça net bir biçimde ifade ettim. Beni kalkıp tekrardan kitapçıkta yazan şeyleri tekrar eden biriyle görüştürmeleri hiç hoşuma gitmedi. Bir firma lastik ebatını belirlerken sadece jantın çapına bakamaz, jant çapı ve jant genişliği motosikletin türüne ve sürüş klasmanına göre belirlenir. Lastik de aynı şekilde sürüşe en verimli olacak şekilde jant genişliğine göre belirlenip standartlaştırılabilir. Yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar 17inç jantların her biri 140/70 mi kullanıyor şaka gibi cevaplar aldım. Sanırım bu işin en net çözümünü lastiği söküp jantın kalınlığını ölçerek bulucam. Ben yine 140/70 takıcam arka lastiğe boyutu değiştirmekten vazgeçtim. En başta da belirttiğim gibi bu eski bir sevdaydı. Fakat honda'nın motorumda kullandığı jantların genişliğini öğrenmekte ısrarcıyım. Bileyim, sonra yine standarttan şaşmayayım. Neye göre standart olduğunu öğrenme çabası benimki.
Bu konuda sizlerin de var ise yada bu jant genişlik (kalınlık) bilgisini edinmek için sizce nereye başvurmalıyım, tekrardan honda ile mi iletişime geçeyim napayım bilemedim sizlerin de varsa bilgilerini paylaşmasını bekliyorum. Umarım karışık ve anlaşılmaz yazmamışımdır. Anlayamadığınız kısım olursa sormanız yeterli daha net anlatırım. Hepinize önce güvenli sonra keyifli sürüşler diliyorum.
''Almış olduğum motosikletin teknik özellikleri konusunda bir bilgisizlik durumu yaşıyorum. Satın aldığım Honda Marmara bayisinde de dile getirdiğim fakat cevap alamadığım bir konu, motosikletimin kullanım kitapçığında yazdığı üzere hem ön hem de arka jantlar 17 inç jant çapına sahipler. Lakin lastik değişimi düşündüğümde firmalar özellikle arka lastik için, 140/70-17 , 150/60-17 , 150/70-17 boyutlarının her birine bu da olur, bu da olur şeklinde cevap veriyorlar. Araştırmalarım bana lastik seçiminde jant çapı ve jant genişliğine bağlı olarak lastik boyutunun belirlenmesi gerektiğini gösterdi. Öğrenmek istediğim, aracımın ön ve arka jant genişlikleri ve standart olarak gelen 110/70-17 ve 140/70-17'den haric jantıma uyumlu olan lastik ebatları. Kendim de dahil bir çok motosiklet kullanıcısının kafasını kurcalayan bu konuda sizlerden bilgi almayı ümit ediyorum. Öneri olarak kabul edilebilirse web siteniz üzerinde bu konuyla alakalı bir tablo bulunması memnun edici olurdu. Teşekkürler.
(Yazımda belirttiğim altı çizili kısım internette bulduğum tablolara dayanılarak bilgilendirme amacı ile sorulmuştur. Tablo incelendiğinde 140/70 ile 150/70 aynı boyut jant genişliği istemektedir. Tablo linki bkz: http://i700.photobucket.com/albums/ww9/d2sarwono/Mobile Uploads/tire_filament_chart.png )
Honda Türkiye 1 hafta içinde telefon aracılığıyla bana geri dönüş yaptı. İlgili olmaları güzel fakat konuşmadan hatırladıklarımı toparlayıp yazdığımda yeterli memnuniyet seviyesinde olmadığını göreceksiniz.
Öncelikle mesajımı yanlış anlayıp modifikasyon olarak işaretleyip bana sürekli aracınızın üzerinde gelen orjinal boyutlar dışındaki boyutları önermiyoruz lafını tekrar edip durdu. Derdimi anlatmak için çabaladım orjinal boyutlardan çıkmaya niyetim yok fakat jant genişliğimi öğrenmek istiyorum falan... Ellerinde jant genişliğiyle alakalı bilgi olup olmadığını sordum (çapını zaten biliyoruz 17'') Bu sefer bana hala düşündükce anlam veremediğim bir şey de diretmeye başladı işte bu standarttır firmalar 17'' jantta 140/70 kullanıp başka modelinde 17'' janta 150/70 kullanamaz bunlar uluslar arası standart ölçülerdir filan demeye başladı. Konu hakkında konuştugum kişiden daha fazla bilgim olduğunu aslında tam da bu noktada anladım. Daha fazla zorlamanın mantığı yoktu teşekkür ettim kapattım telefonu.
Şimdi demeye çalıştığım şey teknik bilgi almak için başvuruda bulunuyorum talebimi de sanıyorum ki oldukça net bir biçimde ifade ettim. Beni kalkıp tekrardan kitapçıkta yazan şeyleri tekrar eden biriyle görüştürmeleri hiç hoşuma gitmedi. Bir firma lastik ebatını belirlerken sadece jantın çapına bakamaz, jant çapı ve jant genişliği motosikletin türüne ve sürüş klasmanına göre belirlenir. Lastik de aynı şekilde sürüşe en verimli olacak şekilde jant genişliğine göre belirlenip standartlaştırılabilir. Yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar 17inç jantların her biri 140/70 mi kullanıyor şaka gibi cevaplar aldım. Sanırım bu işin en net çözümünü lastiği söküp jantın kalınlığını ölçerek bulucam. Ben yine 140/70 takıcam arka lastiğe boyutu değiştirmekten vazgeçtim. En başta da belirttiğim gibi bu eski bir sevdaydı. Fakat honda'nın motorumda kullandığı jantların genişliğini öğrenmekte ısrarcıyım. Bileyim, sonra yine standarttan şaşmayayım. Neye göre standart olduğunu öğrenme çabası benimki.
Bu konuda sizlerin de var ise yada bu jant genişlik (kalınlık) bilgisini edinmek için sizce nereye başvurmalıyım, tekrardan honda ile mi iletişime geçeyim napayım bilemedim sizlerin de varsa bilgilerini paylaşmasını bekliyorum. Umarım karışık ve anlaşılmaz yazmamışımdır. Anlayamadığınız kısım olursa sormanız yeterli daha net anlatırım. Hepinize önce güvenli sonra keyifli sürüşler diliyorum.