Honda Shadow Şaft Yağı Sorunu

Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Selamlar,

Zamanında motorun şaft yağı değişiminde, yağ haznesini taşana doldurdum.
Geçtiğimiz mart ayından bu yana kullanıyorum ve bu şekilde 19.000 km den fazla yol yaptım.
En son kar yağdığı zaman çıktığımda ise motor yağının doldurulduğu haznede ve şaft yağının doldurulduğu yerde yağlanma söz konusu oldu.
Yani yağ kontrol çubuğunun etrafı terleme gibi bir şey yaptı.
Onu çok sorun etmedim. Terleme yapması normaldir diye düşünüyorum.

Ancak eklediğim fotoğrafta 1 numarayla işaretlediğim yerdeki yağ kaçağına bir anlam veremedim.
Yağ dolumunun yapıldığı yer 2 numarayla işaretlediğim yer, yağın kaçtığı yer ise 1 numaralı yer.
Şu anda yağ kaçırma gibi bir problem yok.
1 numaralı yeri elimle açmaya çalıştım ama açamadım :)

O 1 numaralı yer nedir, neden oradan yağ sızıntısı olur, bilenler bilgi verirse sevinirim.

1604196_10152146503064344_342571471_o.jpg


Teşekkürler.
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
teker yakarken öyle demiyodun ama :p
malesef şaftlı motor kullanamadık daha :)
taşana kadar derken motor dik konumda ikenmi taşana kadar yoksa motoru baya yatırıptamı doldurdun eğer çok doldurduysan basınçtan yağı kaçıracak yer aıyor olabilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
teker yakarken öyle demiyodun ama :p
malesef şaftlı motor kullanamadık daha :)
taşana kadar derken motor dik konumda ikenmi taşana kadar yoksa motoru baya yatırıptamı doldurdun eğer çok doldurduysan basınçtan yağı kaçıracak yer aıyor olabilir.


Aha! Sen nerede gördün onu :mrgreen:
O sadece arkadaşlar arasında yapılan küçük bir apaçilik çalışmasıydı. Rezil edecen beni :p

Yan sehpada taşana kadar doldurdum.
Biraz önce tekrar doldurayım dedim eksilme olup olmadığını görmek için.
Eklemeye çalıştığım yağın neredeyse tamamı boşa gitti.
Çok az bişey yağ atıp bırakmış.
Ama neden yaptı acaba...
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
707
yağı fazla doldurduğunuz için içeride basınç yapmış ve diferansiyelin üst kepinden fazlasını atmış, yağ değişiminden sonra yaşanılabilecek bir durum
fazla yağ ısınmaya sebep olur buhar basıncı yapar veya içinde ayna mahruti dişlisi olduğu için yağa çarparak üst kepten attırmış olabilir
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
yağı fazla doldurduğunuz için içeride basınç yapmış ve diferansiyelin üst kepinden fazlasını atmış, yağ değişiminden sonra yaşanılabilecek bir durum
fazla yağ ısınmaya sebep olur buhar basıncı yapar veya içinde ayna mahruti dişlisi olduğu için yağa çarparak üst kepten attırmış olabilir

Tamam kabul ama neden Mart ayından beri yapmadı da şimdi yaptı?
Onu anlayamıyorum...
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
707
belki de mart ayından bu yana fazla uzun yol yapmamış ve ısınmasına neden olacak bir durum olmamıştır
üst kep saat 3 yönünde açılıyormuş saat 3 konumuna getirip kendinize doğru çekin belki keçe conta gibi sızdırmazlık elemanı olabilir
veya açık kalmıştır biraz kurcalamak lazım
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
belki de mart ayından bu yana fazla uzun yol yapmamış ve ısınmasına neden olacak bir durum olmamıştır
üst kep saat 3 yönünde açılıyormuş saat 3 konumuna getirip kendinize doğru çekin belki keçe conta gibi sızdırmazlık elemanı olabilir
veya açık kalmıştır biraz kurcalamak lazım

Fazlaca uzun yol yaptım, iki kere güneye gittim ama olmamıştı böyle bir şey.
Neyse bu kep açma bilgisi oldukça işime yarayacak gibi.
Teşekkür ederim :)
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
içerdeki olası köpüklenmenin,yağ fazlasının ,dışarı atılabilmesi için havalandırma diye tabir edebileceğimiz bir kısım..çek valf gibi mantığı var..içeri bişey almaz,olağan üstü durumlarda içerdekinin (hava,yağ v.s) dışarı çıkmasına izin verir..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst