Honda Honda Shadow 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
aksesuarlar pahalı biliyoruz da bu biraz mantık dışı filtresini 57'ye 3lt yağını 60'a vs temin edip .

yağını filtresini kendiniz değişebilirsiniz, çok basit bir işlem.
ayrıca o kadar yüksek maliyetide olmaz. 3 lt yağ 60 tl çok pahalı değilmi?
yağ filtresini 10 bin km lik yağ değişimi ile dönüşümlü değiştirebilirsiniz.
alacağınız büyük keyifde size katmadeğeri olur.
hava filtresini ise en az 50 bin kmden önce düşünmeyin bile..

yeni shadow sahiplerine motorları hayırlı olsun bu arada..
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
153
Haklısın vallahi. Aksesuar kısmında abarıveriyorlar değil mi ?

Camla tabii yol yaptım. Hatta taktıktan sonra dün neredeyse üstünden hiç inmedim.

Ha hem meşguldün hem nasıl bindin diyeceksin; o da meslek sırrı :mrgreen:

Yok canım motokurye değilim.

Eh itiraf edeyim bari: havaalanının denetim öncesi son hazırlıklarını tamamlamak için pist, apron, çevre hiç durmadan iş arkadaşlarımın çalışmalarını denetledim ve yönlendirdim. Bu arada yaklaşık 500,000 m2' yi yürüyerek dolaşmak tabii zor geldi... Sağ olsun Laila (dedim ya kızım her bir motora Winx ismi koydu) yardımıma koştu.

Aerodinamik olarak elbette fark etti. Ama yüzölçümüne baktığımda benim gövdemden daha fazla değil. Öte yandan pist üzerinde doğrudan rüzgar içine, rüzgarı arkadan alarak, yan rüzgara maruz kalarak bu koşuşturma esnasında yüksek hızlara da ulaştım. Çıplağından daha farklı bir davranış sergilemedi motor. Ki bir ara rüzgar hamleli esmeye başladı (sabit rüzgar hızının aniden birkaç dz. mili daha hızlı esmesi) bu da tıpkı yanından TIR filan geçmiş etkisi yaratıyor; bana mısın demedi.

Sanırım başardık... :) Resmini bugün denetimden ara bulursam cepten çeker akşam gönderirim. Beğenirsen sana da yaparız bi tane...

Sevgi ve saygılar

motorlarınızı da iş yerinizde muhafaza ediyorsunuz sanırım, epoksili zeminin başka açıklamasını bulamadım çünkü, elinize sağlık diyeyim önce ama gerçekten emeğinizin karşılığını merak ettim doğrusu, tatilde teslim almak üzere isteyebilirim bir tane:cat:

yağını filtresini kendiniz değişebilirsiniz, çok basit bir işlem.
ayrıca o kadar yüksek maliyetide olmaz. 3 lt yağ 60 tl çok pahalı değilmi?
yağ filtresini 10 bin km lik yağ değişimi ile dönüşümlü değiştirebilirsiniz.
alacağınız büyük keyifde size katmadeğeri olur.
hava filtresini ise en az 50 bin kmden önce düşünmeyin bile..

yeni shadow sahiplerine motorları hayırlı olsun bu arada..

haklısınız, ustanın kullandığı takımlar ve işçilik çok detaylı değil, sonraki bakımında üslüpüyü cebime takıp girişmeyi çok isterim doğrusu.bu arada filtre için 25tl, toplam 3lt castrol 10-40 için 60tl ödedim, şayet daha ucuzsa yine düştük o vakit:silent:

@mrock benim yağ filtresi değişimi yapıldığı durumda yaklaşık 3lt 10-40 castrol yağ kullanıldı, kitap değerini ben de bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
shadow karter yağ miktarı 2,4 litredir.
5 litrelik 10 W 40 yağın liste fiyatı 40,91 + kdv .bu 5 lt lik ambalaj shadow için 2 yağ değişimi demektir.
 
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
28
Çok haklısın

Sevgii Kaldera :

Aynen katılıyorum. :cat:

O yüzden şu anda mazot canavarı Hyundai Starex' imden kalma arabalı krikoya dik dik bakıyorum nasıl edip de motosiklet krikosuna tadil ederim diye :)


Sevgili Asymetry :

Ne zaman istersen; yalnız montaj ayağı kısmını sana bırakıyorum, sonra demedi deyip "yalan beyandan" suç duyurusunda bulunma :mrgreen:

Evet epoxy zemin... haklısın; en güvenli yer orası... Hem işe de yarıyorlar anlattığım gibi. Adamlarım da adam gibi adamlar; benden bile iyi koruyup gözetiyorlar. Eh herhalde canları çektikçe gezme hakları da doğuyor... :) Epoxy' yi görür görmez tanıdığına göre inşaat mühendisisin galiba ?

Aslında görüntü de enfes oluyor: 3 tane kırmızı renk spectrumundan çil çil makina bizim "FOD Check" dediğimiz olaya çıkıyor mesela...
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
3lt castrol 10-40 için 60tl ödedim, şayet daha ucuzsa yine düştük o vakit

10 W 40 5 LT lik ambalajın fiyatını yazmıştım. siz eğer balıkesirde iseniz sanayi sitesinde şahinotomotiv var.bu firma yedek parça toptancısı olup aynı zamanda ACDelco motor yağları dağıtıcısıdır buradan alabilirsiniz.

http://www.sahinotomotiv.com/ web , sipariş ve fiyat listesi programını ben yazdım. yüksel şahin bey yakın dostum olup gerekeni yapar.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Kas 2006
Mesajlar
42
Merhaba Kaldera, nasılsınız? Siteye çok geç girdiğim için elim haberi şimdi öğrenebildim.Babanız için Allah'tan rahmet diliyorum.Başınız sağolsun.
Siz bana daha evvel önemli bilgiler yazmıştınız.İstifade ettim.Bu aralar başım debriyaj balatası ile dertte.Motor 31000 km 'de.Üzerinde acemilik günlerim de geçti.Ustalar debriyajımın 2000 ile 15 000 km daha götürebileceği konusunda görüş bildiriyorlar.Bereket hemen değiştirelim diyen olmadı:) Eskisi gibi kalkışlarda patinaj eğilimi yok.Bilhassa yokuşlarda fazla gazla kalkıyorum.Kuşkusuz balata kullanıma bağlı ,ömürlü ancak yine de görüşlerinizi almak istedim.Selamlarımla.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
153
Sevgii Kaldera :

Aynen katılıyorum. :cat:

O yüzden şu anda mazot canavarı Hyundai Starex' imden kalma arabalı krikoya dik dik bakıyorum nasıl edip de motosiklet krikosuna tadil ederim diye :)


Sevgili Asymetry :

Ne zaman istersen; yalnız montaj ayağı kısmını sana bırakıyorum, sonra demedi deyip "yalan beyandan" suç duyurusunda bulunma :mrgreen:

Evet epoxy zemin... haklısın; en güvenli yer orası... Hem işe de yarıyorlar anlattığım gibi. Adamlarım da adam gibi adamlar; benden bile iyi koruyup gözetiyorlar. Eh herhalde canları çektikçe gezme hakları da doğuyor... :) Epoxy' yi görür görmez tanıdığına göre inşaat mühendisisin galiba ?

Aslında görüntü de enfes oluyor: 3 tane kırmızı renk spectrumundan çil çil makina bizim "FOD Check" dediğimiz olaya çıkıyor mesela...

montaj ayağını ayrıca temin edebiliyor muyuz peki @modixx?seninki yalan değil samimi beyan olabilir ancak:)Gazipaşa meydanında çalışıyorsunuz sanırım, pist üzerinde uçak dışında kırmızılı güzeller de lastik izi bırakıyorlar o halde.FOD check için motor kullanımı gerçekten çok sıra dışı, yanyana dizilmiş insan bloğunu tercih ederler genelde.

10 W 40 5 LT lik ambalajın fiyatını yazmıştım. siz eğer balıkesirde iseniz sanayi sitesinde şahinotomotiv var.bu firma yedek parça toptancısı olup aynı zamanda ACDelco motor yağları dağıtıcısıdır buradan alabilirsiniz.

http://www.sahinotomotiv.com/ web , sipariş ve fiyat listesi programını ben yazdım. yüksel şahin bey yakın dostum olup gerekeni yapar.

kaldera çok teşekkür ederim, bir sonraki ihtiyaçlarımı (araba için de gerek olacak sarflar vardır mutlaka) selamınızı ileterek şahin otomotivden temin etme yoluna giderim.web tasarımcılığı dışında farklı yazılım çalışmalarınız var mı?bilişim sektörü her zaman beni çekmiştir, ancak donanımsal tabana daha çok meraklıyım, hatta şu anda hardwaremania sitesinde editörlük yapıyorum bu konuda.sitemizin global açılımı Top10hardware ve özellikle becerikli monitoring yazılımı BlackBox'ı duymuş olabileceğinizi sanıyorum.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Siz bana daha evvel önemli bilgiler yazmıştınız.İstifade ettim.Bu aralar başım debriyaj balatası ile dertte.Motor 31000 km 'de.Üzerinde acemilik günlerim de geçti.Ustalar debriyajımın 2000 ile 15 000 km daha götürebileceği konusunda görüş bildiriyorlar.Bilhassa yokuşlarda fazla gazla kalkıyorum.Kuşkusuz balata kullanıma bağlı ,ömürlü ancak yine de görüşlerinizi almak istedim.Selamlarımla.

selamlar;
debriyaj balatasının 31000 kmde değişimi normal şartlarda çok erken.
ama kullanımdan kaynaklanan bazı durumlar bu süreyi öne çekebilir. patinaj veya yarım debriyaj kullanım alışkanlığı benzer nedenlerdir.

fazla gaz vererek kalkıyorsa debriyaj kaçırmaya başlamış demektir..motor güçten düşecek daha fazla benzin yakacak, daha fazla bağıracak ama 80 km hızla gitmesi gerekirken 45 km hızla anca ilerleyecektir..
daha ileride ise 1.viteste motor hiç hareket edemez hale gelecektir.
ama debriyajı hem elcikten hemde sağ taraftaki ayar civatalarından biraz kaldırmak mümkün olabilir.. kendiniz bunu ayarlayabilirsiniz..
ustalarınızın dediği gibi yapacak çok fazla bir şey yok. en kısa zamanda balatayı değiştirmelisiniz..

kaldera çok teşekkür ederim, bir sonraki ihtiyaçlarımı (araba için de gerek olacak sarflar vardır mutlaka) selamınızı ileterek şahin otomotivden temin etme yoluna giderim.web tasarımcılığı dışında farklı yazılım çalışmalarınız var mı?bilişim sektörü her zaman beni çekmiştir, ancak donanımsal tabana daha çok meraklıyım, hatta şu anda hardwaremania sitesinde editörlük yapıyorum bu konuda.sitemizin global açılımı Top10hardware ve özellikle becerikli monitoring yazılımı BlackBox'ı duymuş olabileceğinizi sanıyorum.

evet bulunduğunuz yerdeki şahin otomotiv tüm araç modelleri için tedarikçiniz olacaktır.ayrıca alman grubu araçlar için özellikle servis hizmetleride mevcuttur.

B.T ve yazılım konusunda ise ileri seviye asp-net kodlayıp her konuda gelebilecek talepleri çözümsüz bırakmıyorum..
örneğin bir otele sivrisinek sorunu için yıllar önce 2 tane bat dosya yazmıştım.hala kullanıyorlarmış..
actionscript ve flashın yerini dolduracak olan silverlight teknolojisi ilede uğraşıyorum.
ben web yapımı ile pek uğraşmıyordum aslında..
gelen talepler web tasarımı ve yapımı için oluncada yapıyorum arada.
sistem yönetimidir asıl işim..konu ile ilgili uğraşılarım ve daha detay bilgiler www.ugurceylan.blogspot.com adresinde var..
 
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
28
montaj ayağını ayrıca temin edebiliyor muyuz peki Gazipaşa meydanında çalışıyorsunuz sanırım, pist üzerinde uçak dışında kırmızılı güzeller de lastik izi bırakıyorlar o halde.FOD check için motor kullanımı gerçekten çok sıra dışı, yanyana dizilmiş insan bloğunu tercih ederler genelde.

Sırasıyla:

1- Edilebiliyor evet; hatta yaptırılabiliyor bile; yaptırıp kromajcıda kaplatılıyor. Buradan Konya' ya gönderiyorlar; sanırım sen en yakın Bursa' ya gönderirsin artık...
2- Evet
3- Ara sıra :cherry:
4- Bizde FOD check genelde günde (4 saatte bir rutin) 6 ve 2-3 uçakta bir olmak üzere belki 10-12 kez yapıldığı için insan bloğuna pek gerek kalmaz ve Follow Me veya gerekirse Schörling vasıtasıyla yapılır. Olağanüstü bir durum; ne bileyim şiddetli fırtına, su baskını, hatta inşaat (Allah korusun bir de incident durumu) filan olursa FOD check insan bloğuyla yapılır. Motosikletle FOD check espriydi tabii...

Bu arada AJÜ' nden olduğunu hissettiğim için bu deyimleri rahatça kullanıyorum çünkü biz birbirimizi anlarız :cat:

Sevgi ve saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
Merhaba dostlar birinci haftasını doldurduğum yeni motorum Shadow 750 hakkında ilk başlığımı açıyorum.Alım satım işleri noter durumlarından dolayı daha yeni sonlandı.Aldığım 3. motorum olan 2005 model Shadow 750 C ,şaftlı ve 9500 km dedir.Hali hazırda hiç bir bakıma ihtiyacı yok, bu sezon ki bakımı eski sahibi tarafından serviste yapılmış.Bize sadece gazlamak ve keyif alması kaldı.Ve şuana kadar 650 km civarı yol yaptım ve tecrübelerimi sizinle paylaşmak istedim.

2uyskms.jpg


qostty.jpg


2hx0fpk.jpg


Oturuş pozisyonun rahatlığı ilk 3-4 saate kadar hiçbir sorun yaşatmıyor,daha sonraları kaba etlerde ufak uyuşmalar başlıyor.Yakıt konusunda 90-100 arası seyeredince gayet makul olduğunu gördüm.şehirler arası sakin bir şekilde 100km de 4.5lt oranını yakaladım.Bu da menzili 280 km kadar uzatabileceğinizin göstergesidir.Fakat biraz tempolu giderseniz 220 km/h civarı kolaycana yedeğe düşebilirsiniz.14 lt depo kapasitesi ilk başlatda az gelmişti.Çünkü ilk motorum olna GV250 ile aynı kapasitedeydi.Fakat sonradan arada çok bariz bir fark olmadığını anlayınca sorun yapmadım.90 KM7h gibi bir hızda 5. vitesi çok ağır geliyor.105 km/h civarında 5. vitese geçerek 110-120 arası hızları ekonomik ve deir yaptırmadan rahatça alıyorsunuz.Ayrıca bu aralıkta motor sollamalarda ve ani gaz açışlarında torkunu gösteriyor ve tehlikelerden rahatça sıyrılıyorsunuz.Yürüme hızına yakın şehiriçi trafiklerde 245kg kuru ağırlığına,yakıt yağ ve aksesuarlarıda ekleyince 275-280 kg gibi trafikte zaptedilmesi zor olan bir kısrak oluyor.Düşük hızlar yanal eğimli yollara gelirseniz motor kendini eğime doğru devirmeye çalışıyor ve mecburen ayaklarınızı yere değdirmeye hazır modda sürüş yapıyorsunuz.Ama trafikten sıyrıldığınız anda sürüş ço keyifleşiyor.Ağırlık dengesi sayesinde gidonu bırakın o size yolu gösteriyor.

Akeseurara gelince belli başlı ve en önemlileri zaten motorun üstünde aldığımda vardı.En kıza zamanda sürücü sisi barı ile sürüşü dahada konforlu hale getirmek istiyorum.

annbic.jpg


2nw290o.jpg


Eski motorum olan GV650 ye nisbeten bozuk ve stabile yollarda daha iyi bir süspansiyon ve altını yere sürmeme konusundada başarılı.3000 devirde yüksek torka ulaştırması chopperın karakter özllekiklerinden birtanesi.Heran her devirde geriye yapıştırmaya hazır bir alet.Üstünde kullanılan motor karbüratörlü ve Honda'nın yıllardır vazgeçemediği efsane 52 derece V-twin motordur.Son çıkan Shadowların enjeksiyonlu olması hatrı sayılır cruisercı abilerm başta olmak üzere herkesi üzmüştür.Bu tip motorlar ve kullanıcları cruiserlarında teknolojik hiçbir değişime iyi gözle bakmaz.Yoksa Honda bu motora benzin göstergesini 20 yıl önce koyardı.Demek istediğimi anlamışsınızdır herhalde.Ne kadar kara düzen ,basit bir teknoloji varsa daha iyidir.Hem arıza durumunda müdahelesi hem bakımı hemde göze sade görünmesi bir o kadar makbuldür..


Eksoz konusunda gelince aldığım motorda ses adına hiçbir değişiklik yapılmamış ve eksoz sesi neredeyse hiç yok.Genelde xeyir halinde rüzgar motordan daha çok gürültü çıkarıyor =) Tek pimli krank sayesinde ses ile oynadığında güzel sonuçlar verdiğini hemen hemen herkes bilir.Eksoz değişikliğinden sonra çıkacak düzensiz "pata ta ta pa ta ta " şeklinde saymalar insanın ruhu okşuyor gerçekten.Şimdilik harcamalarımdan dolayı eksoz durmunu ileri bir tarihe erteledim.

xbjxnc.jpg


j6qs02.jpg


Frenleme konusunda spor bir motor gibi kısa mesafeli ve güvenilir değil.Artçıyla beraber 400 kg ağırlağa çıkan motor tek disk ve arka kampana ile uzun bir duruş mesafesi veriyor.Ama Shadow 750 ye rakip diğer cruiserlardan dah kötü diyemem.Sadece spor karakterli motorlara göre kıyaslama yapıyorum.Viraj kabiliyeti bütün cruiserlarda olduğu gibi katı bir çizgiyle çizilmiş,virajın dozajını arttırdığınız anda sizi ilk olarak ayak pegleri ve sonra eksoz sürtme sesi uyarıyor.Biz cruisercılar bu olayın her zaman farkındayız.Toza bile tahamülüm yokken eksozda oluşan bir asvalt çiziğini hiç klasikçi istemez doğrusu.

34ot10p.jpg


Hondanın işçilik kalitesine gelince fazla bir söze gerek yok gerçekten.Bu makineyi iyi kullandığın sürece torunlarına bırakırsın efsanesi bu motor içinde geçerli.Çevremde 90.000-100.000 kmlere gelmiş rektefeyi bırakın anahtar değmemiş Shadowları görünce ne kadar iyi bir seçim yaptığımı şimdi daha iyi anlıyorum.Yollarda görüşmek ümidiyle...
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
28
..... ne kadar iyi bir seçim yaptığımı şimdi daha iyi anlıyorum.Yollarda görüşmek ümidiyle...

Bravo

Hayırlı uğurlu, kazasız belasız keyiflerle dolu olsun...

Ben de bazı arkadaşlarıma söylüyorum bu makinalar fazlaca yatıp kalkmalı spor sürüşe gelmez, tozu, çakılı, mucuru sevmez, altındaki R650 ya da CBR Fireblade gibi vırt diye dönmez, ayağını pedala değdirince zınk diye durmaz diye ama gel de dinlet...

Aynı sendromu sen de yaşamışsın; balıksırtı yolu görünce "abi ben kaçıyim" diyor resmen !! Hele arkadaki yolcu biraz kıpırdasın amanınnn...

Ben 1.91 boyunda, 115 kg' ım... 240 + 115 desek zaten motor max kapasiteye ulaşmış oluyor. Bacaklar da uzun olunca işte o zaman yavaş dönüş ya da durağan manevralar kabusa dönüşüyor. Bir de gidonu (göz kararı) 30 dereceden fazla kırmışsan kendisi de yatmak istiyor ya, o zaman Freddie Krueger' in bile aklına gelmeyecek kabusa dönüşüyor ! :mrgreen:

Kısaca: tam bir cruiser !!

Shadow' umu çok seviyorum yahu !!!

Diğer ikisini de satmaya karar verdim... onlardan gelecek para ile Shadow' u dişinden topuğuna amerikan kıroları gibi krom donatacağım !!! :cherry:

EK: Yahu elciklerdeki deri püsküller feci dövüyor adamı vallahi, ya keseceğim ya da sökeceğim. Ama o kadar kaliteli bir güderi ki ne terletiyor ne kaydırıyor. Yaz günü eldiven de gücüme gidiyor... n'aapsak ?? :silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
32
Arkadaşlar merhaba,
Ben Bursa'dan Burak. Yaklaşık 1 yıldır 2005 model Shadow kullanıyorum. Aküm tamamen bitikken motorun bakımlarını yaptırdım. Şarj ettiler, bu şarj tutuyor dediler ama daha 2. gün yani dün gece, Bursa'nın şampiyonluk kutlamalarına başladığımız anda akü son nefesini verdi. Motorla 3 dakikada ulaşabileceğim mesafeye yarım saat taksi artı yarım saatte yürüyerek zor ulaşabildim. ( FB'li hain akü :) ) Motorum şu an da bir AVM nin kapalı otoparkında bekliyor. Bildiğim kadarıyla YTZ 14S Yuasa kullanılıyor bunlarda. Nereden ne kadar zamanda ne kadara bulunur gibi tavsiye verebilirseniz çok sevinirim. Umarım bir Shadow gezisinde yeni akümle aranızda olurum.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
153
arkadaşlar, kısa süreli dalaman seyahati sonrası, motoruma kavuştum, yağmur yağmasına rağmen çıktığım gezinti, yağmurun şiddetini artirması nedeniyle kısa sürdü.

bu arada daha önce bahsettiğim fren balata konusunda(pedala uygulanan yüksek basınca rağmen, tepkisizlik) @kaldera'nın önerisi olan ayarı yaptım, sanırım 3 tur kadar somunu çevirdim ancak sonuç pek değişmedi, öyle görünüyor ki fren balatasını değiştirmem gerekecek, servise gitmeden değişimin yaklaşık maliyetini öğrenmek isterim, ya da bu iş için yine bakım uygulamasında yaptığım gibi servis dışı bir ustaya işlem yaptırmayı önerir misiniz?

bir de hava filtresi değişiminde karşılaşıp, araştırmayı unuttuğum bir konu daha vardı, benzinle ıslanmış eski hava filtresi...bu normal midir yoksa incelemek gerekir mi?filtre değişimi sonrası tekrar açıp kontrol etmedim henüz ama yapmayı düşünüyorum, yakın çevremden "karbüratörün kusması" şeklinde bazı bilgiler edindim ama net olduğu söylenemez.

paylaşımlarınızı bekliyorum.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
fren ayarından fren pedalında bir değişme olmadı ise arka tekeri çıkarın / çıkartın. kendiniz çıkaracaksanız bunun için egsozuda çıkarmanız gerekebilir.
kampanayı da açtığınızda balataları sağlı sollu göreceksiniz. bunlarıda metal aksamları ile birlikte sanayide bir frenciye götürüp balata çaktırabilirsiniz. hiç bir sorun olmaz.
çaktıracağınız balatanın hamuru yumuşak tip olursa daha çabuk bitebilir. sert tip olursa daha uzun süre kullanılır. ama ses yapabilir. tercih size kalmış.
orijinal balata bulmaya çalışırsanız fiyat farkı olabilir. bu şekilde toplam 40-50 tl yi geçmemesi gerekir.

hava filtresindeki benzin durumu ise normaldir..
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
153
@kaldera, paylaşımın için teşekkür ederim.özellikle hava filtresindeki benzin konusundaki "normal" yorumun içimi rahatlattı diyebilirim.fren konusuna gelince bahsettiğin şekilde balata yenileme yaptırmak için araştırmaya başladım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:07 ----------

eklemek istediğim bir şey daha vardı; balata değişimi için arka teker sökümünde şaft bağlantısınında ayrılması gerekecek sanırım, peki şaft yağının eksilme ya da eskime nedeni ile değişimi gerekir mi?
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
@kaldera, balata değişimi için arka teker sökümünde şaft bağlantısınında ayrılması gerekecek sanırım, peki şaft yağının eksilme ya da eskime nedeni ile değişimi gerekir mi?

şaft yağı dediğiniz defransiyel olsa gerek.burada kullanılan yağın kullanım süresi çok uzun km ler olmasına rağmen istiyorsanız değiştirebilirsiniz. pahalı bir şeyde değil zaten...ayrıca yağ kaçırma olmadıktan sonra eksiltme yapmaz.

defransiyel yağı olarak APİ GL-5 80W90
standartlarında şanzıman yağı kullanılacaktır.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
153
şaft yağı dediğiniz defransiyel olsa gerek.burada kullanılan yağın kullanım süresi çok uzun km ler olmasına rağmen istiyorsanız değiştirebilirsiniz. pahalı bir şeyde değil zaten...ayrıca yağ kaçırma olmadıktan sonra eksiltme yapmaz.

defransiyel yağı olarak APİ GL-5 80W90
standartlarında şanzıman yağı kullanılacaktır.

hazır teker, kampana ayrılmışken tazelemek kötü olmaz o halde, tahmini olarak ne kadar yağ gerekli olur?
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
hazır teker, kampana ayrılmışken tazelemek kötü olmaz o halde, tahmini olarak ne kadar yağ gerekli olur?

yağı boşaltmadan önce üstten yağ seviyesini kontrol edin.
alttaki yağ boşaltma vidası söküldüğünde çıkan yağ miktarı 170 - 200 mlt dir.
aktarmada bulunan yağ keçelerine zarar vermemek için fazla yağ kesinlikle konmamalıdır.
bu işleri kendiniz yapmayacaksanız ustalarınız zaten bilirler.
 
Katılım
30 May 2010
Mesajlar
1
Hepinize slm eder,kazasız keyifli sürüşler dilerim.Bendede 2009 yılında motor aşkı başladı ve hiç düşünmeden önce motor sonrada ehliyet aldım.Almadan önce sürekli forumlarda gezindim durdum.Tarzım coopher dı,ama hangi marka olmalıydı.Hayatında ilk defa motora binecek biri sizce hangi markayı tercih etmeliydi.1 ay gibi bir araştırmadan sonra kanuni tiger s250 başlangıç için iyidir dedim ve 4500 tl verip aldım.İlk bindiğim andan itibaren bir hoşnutsuzluk hissettim kendimde.Bu motorun başlangıç için iyi bir seçim olmadığını düşündüm.Aşırı vibrasyon,kalitesiz malzeme,sağından solundan ses gelmesi beni sıktı daha ilk günden.Çin malı olmasıda ayrı bir dert,anti sempatim var çin mallarına. 500 km de olmasına karşın binme hevesimi kırdı bu motor.Kısa zamanda honda shadow 750 c4 almayı planlıyorum.2009 veya 2010 model 5000 km geçmemiş füme veya turuncu tercihimdir.Takas olursa çok iyi olur,olmazsada dert değil.KAYSERİDE yaşıyorum 35 yaş evli ve 2 kızım var.hepinize selam ediyorum.:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst