Honda NR 750 Farklı bir teknoloji

Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
1,164
Honda NR 750
Selam sizlere teknolojisine hayran kaldığım Honda NR 750 den bahsetmek istedim. NR’yi aslında 1992 yılında bir gazete sayfasında tanıdım ve bu güne kadar beni etkilediği ortada olsa gerek (ahmetnr) motosikletler içerisinde en yüksek teknoloji ile üretilmiş bir motora sahip ancak üretim maliyetinin çok fazla olmasından dolayı bugüne kadar fazla ön plana çıkmadı


İşte size bahsettiğim teknoloji











Honda NR 750











Model Honda NR 750
Yıl 1992
Motor Su soğutmalı, V4- 90° oval silindir, DOHC, silindir başına 8 valf.
Capacity 747.7cc
Bore x Stroke 101.2 x 50.6 x 42 mm
Sıkıştırma 11.7:1
Ateşleme Electronic fuel injection 8x 30mm chokes, Silindir başına 2 injection
Ignition/Start Computer-controlled digital / electric
Max Güç 125 hp 92 KW @ 14000 rpm (rear tyre 115.8 hp @14500 rpm)
Max Torque 47.9 hp 6.6 kg-m @ 11000 rpm
Vites/Aktarma 6 Vites / Zincir
Ön Suspension 45mm Showa inverted telescopic forks, preload, compression and rebound damping adjustment.
Arka Suspension Pro-link arm Showa monoshock, preload, compression and rebound damping adjustment.
Ön Fren 2x 310mm disc 4 piston calipers
Arka Fren Tek 220mm disc 2 piston caliper
Ön Teker 130/70 ZR16
Arka Teker 180/55 ZR17
Ağırlık 220 kg
Yakıt Tankı 17 Litres
Tüketim 12.6 km/lt
Durma 60 - 0 / 100 - 0 12.9 m / 35.9 m
Hızlanma 11.4 sec / 197.3 kmh
Max Hız 257.3 kmh






Nasıl buldunuz arkadaşlar bence farklı bir yapı yorum sizin.
 
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
401
Teknolojisini bilmem ama ya buna,yani V-Max'e ne demeli?Alanya'da bir tanesine rastlamıştım.Chopper niyetine mi dersin,Cruiser niyetine mi dersin,naked niyetine hatta sport niyetine mi dersin,al kullan benzinine katlanabilirsen.Hepsinin bir karışımı sanki.O kadar tok bir sesi var ki insanı mest ediyor resmen...


wallpaper_mcy_05_vmax_1024.jpg

vmax.jpg

thumb_384_051019motor_vmax_front.jpg

vmax3%20full.jpg

modified-vmax.jpg

vmax-2.jpg
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Farklı olan teknoloji ne ki? Oval silindirler mi çift piston kolu mu?
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
1,164
Farklı olan teknoloji ne ki? Oval silindirler mi çift piston kolu mu?

aslında en çok 4 silindir 32valf oluşu dikkatimi çekmişti daha sonra incelediğimde oval pistonlar 8 enjektör birde 1992 yılında bizim buralarda daha yeni yeni 16v li motor ların reklamı verilirken
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
2,633
güzel arkadaşlar.. Adamlar zamanında yapmıslar tabi o zamanlar biz celik comak oynuyoduk sokaklarda motor ne bilmiyoduk :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
Gerçekten kendine has bir teknloji barındırıyor.Hondanın neler yapabileceğinin göstergesi olması açısından önemli bir motosiklet. Beygir olarak zamanının üzerinde bir performansa sahip olasa da tork açısından bana zayıf geldi.

Suzukinin aynı yıllarda ürettiği 750 cc lik 4 silindirli motosikleti 78 N/m tork üretmekte. Ayrıca ağırlık olarak ta rakiplerinden fazla görünmekte. Zaten sadece 200 adet üretilen bu motosikletin şu anki fiyatı 60.000 dolay civarında

Tabi kazasızı:mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=Ssi81DU2KWc
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
bu nr tutmayan pahalı bi teknoloji diye biliyorum 14000 devirde 125 hp çok bence okadarca cazip değil önemli olan motorun kendini yırtmadan gitmesi
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
100km yol için yaklaşık 30lira benzin yakacakmış gibi hesapladım yanlıştır inşallah... 12,6 km/lt????
 
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
1,646
bakımda 8 buji değişmek üzer adamı ya :)
çıkan bi avuç bujiyi atmaya kıyamam :cherry:

silindir başına çift buji, çift biyel kolu, 8 sübap;
israfmı diyim, takdire şayanmı diyim, mühensini kafayı çekip çekip öylemi tasarlamış desem , ne diyim bilemedim,
özel bişey olduğunu inkar edemem ama
92 yılında 125 tane beygiri bi arada kim görmüş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst