Honda Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
13
Honda%20NC%20700X%2012%20%202.jpg


HONDA NC 700 X

Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 8 sübaplı, SOHC paralel çift silindir
Motor hacmi (cc) 670cm3
Silindir çapı x strok (mm) 73X80mm
Sıkıştırma oranı 10,7:1
Yakıt sistemi PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi
Maks. Güç (kW@dev/dak) 38,1 /6,250 (50,8 ps)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 62/4,750
Ateşleme Bilgisayar kontrollü, dijital transistörlü, elektronik avanslı
Çalıştırma Elektrik
Şanzıman 6 vites
Güç aktarımı O-ring zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2,210 X 830 X 1,285mm
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1,540mm
Sele yüksekliği (mm) 830mm
Yerden açıklık (mm) 165mm
Yakıt kapasitesi (litre) 14,1 lt.
Tekerlekler
Ön Alüminyum döküm
Arka Alüminyum döküm

2012-honda-nc700s-03.jpg


HONDA NC 700 S

Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 8 sübaplı, SOHC paralel 2 silindirli
Motor hacmi (cc) 670cm3
Silindir çapı x strok (mm) 73 X 80mm
Sıkıştırma oranı 10,7:1
Yakıt sistemi PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi
Maks. Güç (kW@dev/dak) 38/6,250 (50,8 ps)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 60/4750
Ateşleme Bilgisayar kontrollü, dijital transistörlü, elektronik avanslı
Çalıştırma Elektrik
Şanzıman 6 vites
Güç aktarımı O-ring zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2,195 X 760 x 1,130mm
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1,525mm
Sele yüksekliği (mm) 790mm
Yerden açıklık (mm) 140mm
Yakıt kapasitesi (litre) 14,1lt.
Tekerlekler
Ön Alüminyum döküm
Arka Alüminyum döküm

22964_NC750X.jpg

NC750X

Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 8 sübaplı, SOHC, paralel çift silindirli
Motor hacmi (cc) 745
Silindir çapı x strok (mm) 77 x 80 mm
Sıkıştırma oranı 10,7 : 1
Yakıt sistemi PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi
Maks. Güç (kW@dev/dak) 40.3kW @ 6250 devir/dakika (54.8 ps)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 68Nm @ 4750 devir/dakika
Ateşleme Bilgisayar kontrollü, dijital transistörlü, elektronik avanslı
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman Çok diskli kavrama, 6 vites
Güç aktarımı Zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2.210 x 840 x 1.285
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1540
Sele yüksekliği (mm) 830
Yerden açıklık (mm) 165
Yakıt kapasitesi (litre) 14,1 lt

TEKERLEKLER

Ön 10 kollu alüminyum döküm
Arka 10 kollu alüminyum döküm
Ön 120/70-ZR17 M/C (58W)
Arka 160/60-ZR17 M/C (69W)

SÜSPANSİYON

Ön 41 mm'lik teleskobik çatal, 153,5 mm esneme aralıklı
Arka Monoshock pro-link amortisör, 150 mm esneme arlıklı

FRENLER

Ön 320 mm Disk, ABS
Arka 240 mm Disk, ABS
Ağırlık 219 kg

2014-Honda-NC750S-5.jpg

NC750S

Motor Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 8 sübaplı, SOHC, paralel çift silindirli
Motor hacmi (cc) 745
Silindir çapı x strok (mm) 77 x 80 mm
Sıkıştırma oranı 10,7 : 1
Yakıt sistemi PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi
Maks. Güç (kW@dev/dak) 40.3kW @ 6250 devir/dakika (54.8 ps)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 68Nm @ 4750 devir/dakika
Ateşleme Bilgisayar kontrollü, dijital transistörlü, elektronik avanslı
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 6 vites
Güç aktarımı Zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2.195 x 780 x 1.130
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1.525
Sele yüksekliği (mm) 790
Yerden açıklık (mm) 140
Yakıt kapasitesi (litre) 14,1 lt
Ağırlık 216 kg


NC700S Kullanım Kılavuzu

NC700X Kullanım Kılavuzu

NC750X Kullanım Klavuzu

NC750S Kullanım Klavuzu
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
30 Ocak 2012
Mesajlar
107
Güngör motorun da 700 x sattığını biliyorum. Bir de forumda bir arkadaş aldığını yazmıştı ama bir daha bulmadım yazdıklarını, oradan sorardık yoksa...
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
441
Bir enduro sitesinde satın alan 2 kişi var ancak daha teslim almamışlar.

Ancak yabancı testleri var, youtube da vs.bulabilirsiniz.
Yeni nesil enjeksiyon sistemiyle öne çıkıyor ve transalp 700 le aynı motoru paylaşmasına rağmen aynı torku TA ya göre 750d/d aşağıda verebiliyor (60nm/4750 d/d rpm).
Buda ekonomik kullanım için oldukça ideal bir durum.
honda nın fabrika verisi olarak açıklaması 3,76lt/100km ancak bu sadece uzun yolda bile olsa düşük devirde yüksek tork sayesinde şehit içinde de ekonomik olacaktır.

Ancak 17inc ön tekerleği, tel olmayan jantlarıyla enduro vari asfalt
makinası sadece.
 
Son düzenleme:
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
arkadaşlar,NC 700 x in motoru,transalp 700 le aynı değil.transalpin motoru 670 cc V motor.bu da 670 cc.ama sıralı silindir.
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
544
ikisi de ne olduğu belli olmayan ve 2012 yıl sonu itibariyle muhtemelen üretimden kalkacak olan modellerdir. ne enduro ne naked böyle bir arada bir derede kalmış ön tekerde tek diskten tasarruf etmeyi bile bir kar sayarak üretilmiş üretim hatası motosikletler.
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
441
ikisi de ne olduğu belli olmayan ve 2012 yıl sonu itibariyle muhtemelen üretimden kalkacak olan modellerdir. ne enduro ne naked böyle bir arada bir derede kalmış ön tekerde tek diskten tasarruf etmeyi bile bir kar sayarak üretilmiş üretim hatası motosikletler.

Bilirkişi olmak güzel bir şey.

Enduro olmadıkları aşikar zaten. Honda da enduro iddiasıyla satmıyor bu motosikleti.

Frenlemede her şey disk sayısına bağlıysa çinliler de de bol diskli modeller var onları alabiliriz o zaman.

Ayrıca emin olun ki Honda batı avrupa da doğrudan satışa çıkardığı bir modeli 5 seneden önce asla kaldırmaz.

Bu motor (özellikle X) enduro gibi dik oturuş pozisyonunda motor kullanmak isteyen, yerden yüksek yapıya sahip,uzun yol düşünen aynı zamanda gündelikte kullanmak isteyen, konforlu aynı zamanda ekonomik olsun diyen kullanıcı kitlesine hitap etsin diye üretildiği aşikar.

yani enduro alıp hiç toprağa girmeden kullananlar için belki de ideal.

Motor konusunda yanılmış olabilirim kusura bakılmasın, hacimden ve XL700 le aynı olan torktan dolayı yanıldım sanırım.

Netice de tercih edilecek bir motosiklet.


ancak benim için nedense hala zihnimdeki f650gs yada transalp hedefimin yerine geçemedi.

ancak 0 km alabilecek bütçem bugün olsa kafam benimde karışırdı.
sonuçta 20000 tl ye 0 km böyle ekonomisiyle iddialı bir motosiklet aklımı işte o zaman kurcalardı..
 
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,789
forumda alan bir abimiz vardı ama bu forumda değil ilk iznelimleride oldukca iyidi.
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
441
14lt ile 400km lik bir menzil vaad ediyor.
çift silindir 670cc , 60nm tork üreten bir motor için oldukça iyi.

aşağıdaki link ten tanıtımına bakılırsa, aynı benim bir önceki mesajda yazdığım gibi, gündelik kullanım + haftasonu şehir dışına yada uzun yolculuklara ciddi arazi kullanımına girmeden gidecekler için ideal.

sadece egzozu yüksek konumlu olsa ve ön tekerleği 18-19inç olsa BENİM gözümde 10 numara olurdu ama bu haliyle de 10 numaradan çok uzak değil tabi :)

alçak son susturucu bazen sıkıntı olabiliyor, takılma,çarpma sürtme açısından.
ön tekerin büyük olması da biraz daha fazla bozuk yol (asfalt) konforunu arttırırdı düşüncesindeyim.


ama yineliyorum bence yine de başarılı.



ha buarada ne cins bir motosiklet olduğunu anlamak için biraz şöyle bir örnekleme yapabiliriz;
nissan qashqai ne kadar arazi aracıysa, nc700 x te o kadar işte :)
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
512
cbf türkiye sitesinde teslim alan bir arakdaşın incelemesi var açıp okuyarak ilk ağızdan bilgiler alabilirsiniz.
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
886
benim motorum da aynı yakıyor üstelik 78 hp :) bu iş biraz göreceli...eline sahip olacaksın elinde gaz varken...
 
Katılım
30 Ocak 2012
Mesajlar
107
bu arada 700 s in sele yüksekliği gayet güzel; 79 cm. 700 x ise biraz daha yüksek; 83 cm
 
Katılım
30 Ocak 2012
Mesajlar
107
bu arada Motorbıke dergisinin mart sayısında NC 700X incelemesi varmış, gördüm ve aldım dergiyi.
 
Katılım
30 Ocak 2012
Mesajlar
107
evet birçok özelliği motor severleri bu motora yöneltecek gibi örneğin dergi de yazdığına göre, " dünyanın bu ilk çift kavramalı motosiklet şanzımanı..." oldukçe iyi bir şanzıman olduğunu söylüyorlar
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ayrıca bakım periyotları da harika. 12.000 km'de bir bakıma giriyor yanılmıyorsam. Benim motor 12.000 km'de 4 kere bakıma giriyor. :)
 
Katılım
30 Ocak 2012
Mesajlar
107
evet bakım meseleside dediğin gibiymiş. Şimdi okuduğum birşeyi daha ekliyeyim: 4750 rpm kadar yükselerek devir aralığı boyunca tork 62 nm ye çıkıyormu. Yani çok düşük devirde yüksek torku yakılıyor. Mantık dizel araçlardaki gibi biraz.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ben birde şöyle düşündüm: Bu motorla yapacağım gezilerdeki rotalar daha uzun olabilir. 4 silindir düşünüyorum mesela, 2000 km'lik bir rota planlıyorsam bu motorla 3000 km'de makul gelir.
 
Katılım
30 Ocak 2012
Mesajlar
107
evet yakıt ekenomisi iyi gözüküyor söyedikleri rakamlarda doğruysa. 140 Km ye geçmeyen ve 6000 devirin altındaki hızlarda 100 km de 3.6 falan veriyor ki bu çok iyi... birçok 250 cc den daha başarılı belki de
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
bana uzun yolda rahat olacak, şehir içinde de fazla yormayacak, bol çanta takabileceğim bir motor arayışındaydım. sırf az yakıtı ve fiyatı için cbr 250r almayı düşünüyordum ama çanta takınca kelebek etkisi olmasını gözardı ediyordum. bu motor bu fiyata kalırsa seneye güzel ikinci ellerini kovalarım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst