Honda Hornet 750 vs Yamaha MT-07 Hangisi Alınmalı (2024)

Katılım
28 Haz 2023
Mesajlar
121
Elimde forza var satıp alacağım lakin iki model arasında kaldım çünkü biri güvenli sürüş ve teknolojik imkanlar sunarken diğerinde neredeyse piyasası al sat dışında hiç bir özelliği yok ayrıca aldığımda uzun yol yapmak için kullanacağım sizce hangisini almalıyım siz nerdesiniz çünkü ben cidden motor kullanırken bu zamana kadar kaza yapmadım mt 07 aldıktan sonra sadece belli donanımlar yok diye canımı yakmak istemem cevaplarınızı bekliyorum.
 
Katılım
9 May 2015
Mesajlar
749
Hiç bir teknık bilgim olmaksızın sadece benim görsel zevkim ve 6. Hissim ile cevap veriyorum. Ben olsam Hornet tercih ederim.
 
Katılım
26 Kas 2022
Mesajlar
222
CB650R. ama illa ikisinden biri diyorsan ben mt-07 tercih ederdim crossplane sevdiğim için ama hornet çok daha iyi bir motor özellikle teknoloji açısından. mt07 karadüzen bir motor, hornet her açıdan çok daha gelişmiş, daha ucuz(parçası daha ucuz diye biliyorum yani), daha iyi servis ağı var kısacası tamamen tercih meselesi dene gör. cb650r'ın yeniden üstünden geçeyim bu arada.
 
Katılım
28 Haz 2023
Mesajlar
121
CB650R. ama illa ikisinden biri diyorsan ben mt-07 tercih ederdim crossplane sevdiğim için ama hornet çok daha iyi bir motor özellikle teknoloji açısından. mt07 karadüzen bir motor, hornet her açıdan çok daha gelişmiş, daha ucuz(parçası daha ucuz diye biliyorum yani), daha iyi servis ağı var kısacası tamamen tercih meselesi dene gör. cb650r'ın yeniden üstünden geçeyim bu arada.

Hocam almak isterdim lakin bütçemi aşıyor ayrıca ileride satma konusundada biraz iyi olmasını isterim birde bana görede Hornet lakin mt-07 bu kadar tercih edilmesi beni hayrete düşürüyor.
 
Katılım
26 Kas 2022
Mesajlar
222
Hocam almak isterdim lakin bütçemi aşıyor ayrıca ileride satma konusundada biraz iyi olmasını isterim birde bana görede Hornet lakin mt-07 bu kadar tercih edilmesi beni hayrete düşürüyor.

harley'den dönecek olsam döneceğim tek motor mt07-mt09 olur hocam öyle demeyin. hornet kafayı çalıştırınca mt kalbi çalıştırınca seviliyor.
 
Katılım
28 Haz 2023
Mesajlar
121
harley'den dönecek olsam döneceğim tek motor mt07-mt09 olur hocam öyle demeyin. hornet kafayı çalıştırınca mt kalbi çalıştırınca seviliyor.

bende hem kafa hemde kalbi çalıştırınca Hornet geçiyor aşırı beğendiğim ve bağlandığım motor lakin işte biraz piyasasının durgun veya belirsiz olması korkutuyor sırf o yok diye mt-07 alırsam hiç beğenmeyerek binerim.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,547
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Yıllardan sonra ilk defa karenajsız naked bir motoru geçen hafta 100 km sürdüm. Dayak yemiş gibi oluyorsun. Zırlasa da titrese de karenajın gözünü seveyim. Bence 2 motor da hoş ama 2 motor da uzun yola uygun değil. İki seçenekten birini seçecek olsam ben de kararsız kalırdım, kağıt üzerinde Hornet daha iyi ama Mt07'yi de kullanmış ve çok keyif almıştım.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,675
Uzun yolda ikisi de oldukça tatsız olacak bunu bilmelisin.

Hornet daha komple bir motor. Ancak üzerinde MT07'de olmayan elektronik destekler var diye daha güvenli olacağını düşünüyorsan bunu maalesef muhtemelen acı bir şekilde öğreneceksin. Ya da zaten o elektroniklerin devrede olacağı durumlara düşmeyecek kadar temkinli/becerikli bir sürücü olacaksın, ki o zaman da zaten elektroniklerin varlığının bir önemi yok.

Hornet MT07'nin modern bir revizyonu. Ateşli motor etrafında şekillenmiş temel bir motosiklet. Çağının gereklilikleri olan elektronikleri barındırıyor. Bu saatten sonra MT07 almanın gerçekten pek bir mantığı yok, o yüzden Hornet çok daha geçerli bir seçenek.
Lakin şu an kullandığın motor Forza250 ise, ikisi de doğru motor değil bence geçiş için, fazla güçlüler.
 
Katılım
28 Haz 2023
Mesajlar
121
Yıllardan sonra ilk defa karenajsız naked bir motoru geçen hafta 100 km sürdüm. Dayak yemiş gibi oluyorsun. Zırlasa da titrese de karenajın gözünü seveyim. Bence 2 motor da hoş ama 2 motor da uzun yola uygun değil. İki seçenekten birini seçecek olsam ben de kararsız kalırdım, kağıt üzerinde Hornet daha iyi ama Mt07'yi de kullanmış ve çok keyif almıştım.

Honda nc 750 x düşünüyordum lakin bana biraz pahalı geldiğinden kaynaklı bu iki motora bakıyorum ayrıca belli insanlar Hornet bazılarıda mt diyor ama mt de hiç bir güvenlik yok ve korkutuyor ben kullandığım alette hem güvenlik hemde azda olsa hız beklediğimden ötürü ama bu kıyaslamada neredeyse sorduğum herkes ya arada kalıyor yada bir tanesi tercih ediyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

Uzun yolda ikisi de oldukça tatsız olacak bunu bilmelisin.

Hornet daha komple bir motor. Ancak üzerinde MT07'de olmayan elektronik destekler var diye daha güvenli olacağını düşünüyorsan bunu maalesef muhtemelen acı bir şekilde öğreneceksin. Ya da zaten o elektroniklerin devrede olacağı durumlara düşmeyecek kadar temkinli/becerikli bir sürücü olacaksın, ki o zaman da zaten elektroniklerin varlığının bir önemi yok.

Hornet MT07'nin modern bir revizyonu. Ateşli motor etrafında şekillenmiş temel bir motosiklet. Çağının gereklilikleri olan elektronikleri barındırıyor. Bu saatten sonra MT07 almanın gerçekten pek bir mantığı yok, o yüzden Hornet çok daha geçerli bir seçenek.
Lakin şu an kullandığın motor Forza250 ise, ikisi de doğru motor değil bence geçiş için, fazla güçlüler.

Şöyle ben aldığım motorların neredeyse hepsini kullanarak deneyimledim ayrıca 18 yaşında a ehliyete sahip biri değilim birde forza 250 var onuda satmak istediğimden ötürü kullanmıyorum daha 21 km de Hornet istememin sebebi hız yapmak veya ön kaldırmak değil uzun yol yapmak dediğinize katılıyorum güçlü bir motor bloğuna sahip mt-07 bin mantığı olmamasına rağmen ikinci elde gördüğü değer çok yüksek olduğunda ikilemde bırakması kötü bir durum birde horneti liste fiyatından tam 20 bin lira altına alacağım oda bir etken.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,547
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Honda nc 750 x düşünüyordum lakin bana biraz pahalı geldiğinden kaynaklı bu iki motora bakıyorum ayrıca belli insanlar Hornet bazılarıda mt diyor ama mt de hiç bir güvenlik yok ve korkutuyor ben kullandığım alette hem güvenlik hemde azda olsa hız beklediğimden ötürü ama bu kıyaslamada neredeyse sorduğum herkes ya arada kalıyor yada bir tanesi tercih ediyor.

Mt07'nin hızı hiç fena değil, 230'a çıkabildiğini hatırlıyorum ama o hızda o makinenin üzerinde kalabilmek büyük başarı. Mt07'de Abs var mı var, bence yeter. Varsın olsun kaydırmalı debriyaj, QS ve Tcs olmasın. Mt07'de gol yiyeceğiniz konulardan biri arka lastiğin 180 olması, lastik değiştirirken biraz pahalı tarafta kalıyor. Uzun yol için bence Yamaha'da Tracer 7 ile Honda'da Transalp daha uygun.
 
Katılım
28 Haz 2023
Mesajlar
121
Uzun yolda ikisi de oldukça tatsız olacak bunu bilmelisin.

Hornet daha komple bir motor. Ancak üzerinde MT07'de olmayan elektronik destekler var diye daha güvenli olacağını düşünüyorsan bunu maalesef muhtemelen acı bir şekilde öğreneceksin. Ya da zaten o elektroniklerin devrede olacağı durumlara düşmeyecek kadar temkinli/becerikli bir sürücü olacaksın, ki o zaman da zaten elektroniklerin varlığının bir önemi yok.

Hornet MT07'nin modern bir revizyonu. Ateşli motor etrafında şekillenmiş temel bir motosiklet. Çağının gereklilikleri olan elektronikleri barındırıyor. Bu saatten sonra MT07 almanın gerçekten pek bir mantığı yok, o yüzden Hornet çok daha geçerli bir seçenek.
Lakin şu an kullandığın motor Forza250 ise, ikisi de doğru motor değil bence geçiş için, fazla güçlüler.

Ayrıca cb500f kullanmışlığım var toplam 210km boyunca.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------

Mt07'nin hızı hiç fena değil, 230'a çıkabildiğini hatırlıyorum ama o hızda o makinenin üzerinde kalabilmek büyük başarı. Mt07'de Abs var mı var, bence yeter. Varsın olsun kaydırmalı debriyaj, QS ve Tcs olmasın. Mt07'de gol yiyeceğiniz konulardan biri arka lastiğin 180 olması, lastik değiştirirken biraz pahalı tarafta kalıyor.

Şu 180 lastiğin hornette olmamasını belli kanallar çok eleştirmiş neden onu öğrenmek isterim çünkü eğer estetik açıdan yorum yapıyorlarsa çok katılmıyorum diğer türlü 160 sanırsam Hornet daha ivmeli bir şekilde gitmesini sağlamazdı öyle demişlerdi bir izlediğim videoda.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,848
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Honda Hornet veya Yamaha mt7 ikisi de uzun yolda yorar. Bir kere arkalarında çata olmaz bunlarda, çanta takarım bir şekilde derseniz de uyduruk ve çirkin durur. Bunlar şehir içinde caddelerde eğlencelik motorlar.

Uzun yol da yaparım diyorsanız aklınızda uzun yol var, en azından 200-250km'lik köfte yeme turlarında bile bunlar yorar.

Siz en iyisi Honda Tranaslp mı yoksa Yamaha Tracer 7 mi diye sorun, ona göre tartışalım.
 
Katılım
28 Haz 2023
Mesajlar
121
Honda Hornet veya Yamaha mt7 ikisi de uzun yolda yorar. Bir kere arkalarında çata olmaz bunlarda, çanta takarım bir şekilde derseniz de uyduruk ve çirkin durur. Bunlar şehir içinde caddelerde eğlencelik motorlar.

Uzun yol da yaparım diyorsanız aklınızda uzun yol var, en azından 200-250km'lik köfte yeme turlarında bile bunlar yorar.

Siz en iyisi Honda Tranaslp mı yoksa Yamaha Tracer 7 mi diye sorun, ona göre tartışalım.

Hocam onlara cidden bütçem yetmiyor çünkü maksimum verebileceğim bütçe 420 Bin lira onun yukarısına çıkamam en kötü nc 750x alabilirim ama tabii Hornet alıp veya mt alıp sonra sattığımda alabilirim o yüzden maalesef alamam.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,037
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Honda Hornet veya Yamaha mt7 ikisi de uzun yolda yorar. Bir kere arkalarında çata olmaz bunlarda, çanta takarım bir şekilde derseniz de uyduruk ve çirkin durur. Bunlar şehir içinde caddelerde eğlencelik motorlar.

Uzun yol da yaparım diyorsanız aklınızda uzun yol var, en azından 200-250km'lik köfte yeme turlarında bile bunlar yorar.

Siz en iyisi Honda Tranaslp mı yoksa Yamaha Tracer 7 mi diye sorun, ona göre tartışalım.

Yorma meselesi çok kişisel bir konu, ben CB500F ile defalarca İstanbul Bodrum İstanbul veya 400-500km köfte turları yaptım boyum 190 olmasına rağmen çok yorulmadım ama başkası V Strom'la 300km yapıp iptal olabilir. 200-250km yol değil, naked'la bile tek marşla gidilecek mesafeler.

Uzun yol için alınıyorsa naked uygun değil evet ama sürüşün (zaman olarak) %90'ı şehir içi %10'u uzun yol olacağı bir senaryoda kıvraklık ve kompaktlık avantajıyla tercih edilebilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Haz 2023
Mesajlar
121
Yorma meselesi çok kişisel bir konu, ben CB500F ile defalarca İstanbul Bodrum İstanbul veya 400-500km köfte turları yaptım boyum 190 olmasına rağmen çok yorulmadım ama başkası V Strom'la 300km yapıp iptal olabilir. 200-250km yol değil, naked'la bile tek marşla gidilecek mesafeler.

Uzun yol için alınıyorsa naked uygun değil evet ama sürüşün (zaman olarak) %90'ı şehir içi %10'u uzun yol olacağı bir senaryoda kıvraklık ve kompaktlık avantajıyla tercih edilebilir.

şöyle yılda uzun yol yapacağım sayı en fazla 6 olur donun dışında genel kullanım şehir içi yanlış yönlendirme yapmak istemem altımdaki motor yeterki istediğimde yorsa bile mola vere vere gidiyorum genelde beni istediğim yere götürebilsin 750cc çift silindir uzun yolu kaldırdığı için tercih etmek istiyorum.
 
Katılım
26 Kas 2022
Mesajlar
222
Yorma meselesi çok kişisel bir konu, ben CB500F ile defalarca İstanbul Bodrum İstanbul veya 400-500km köfte turları yaptım boyum 190 olmasına rağmen çok yorulmadım ama başkası V Strom'la 300km yapıp iptal olabilir. 200-250km yol değil, naked'la bile tek marşla gidilecek mesafeler.

Uzun yol için alınıyorsa naked uygun değil evet ama sürüşün (zaman olarak) %90'ı şehir içi %10'u uzun yol olacağı bir senaryoda kıvraklık ve kompaktlık avantajıyla tercih edilebilir.

bence en iyisi hepsinin ortası (elektronik destek, güç, rahatlık, piyasa değeri) tracer 9. hem uzun yol yapar, hem teknolojik yol desteği var, hem şehiriçi rahat güçlü.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Hangisini alırsan al tek bir gerçek var o da Forza nı çok arayacaksın , Tracer 7 veya Transalp desen ok ama sukuturdan heleki elektrikli ve devasa ön camı olan Forzadan naked'a geçince alışman zor olacak..
 
Katılım
28 Haz 2023
Mesajlar
121
bence en iyisi hepsinin ortası (elektronik destek, güç, rahatlık, piyasa değeri) tracer 9. hem uzun yol yapar, hem teknolojik yol desteği var, hem şehiriçi rahat güçlü.

Tracer 9 çok güzel ama onu bile paket sistemi yapıp gt modelini aşırı pahalı yapmışlar onu alacağıma gider transalp alırım veya 2.elde africa twin alırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------

Hangisini alırsan al tek bir gerçek var o da Forza nı çok arayacaksın , Tracer 7 veya Transalp desen ok ama sukuturdan heleki elektrikli ve devasa ön camı olan Forzadan naked'a geçince alışman zor olacak..

O konuda bende size katılıyorum çünkü konfordan biraz daha agresif ve hızlı bir makineye geçiyorum o konuda size katılıyorum.
 
Katılım
16 Kas 2008
Mesajlar
332
Motosikleti
Tracer 7
8 yıl mt07 kullanmış biri olarak dayanamadım atladım konuya...:) öncelikle şunu soyleyeyim bi daha hayatda naked motor alamam o ayrı ama mt07 ara,ara özlerim.çok eğlenceli motordur,yola çıktığınızda gülümseme yayılır yüzünüze.motor becerilerizi arttırır safkan naked.ama ikisinden birini tercih etsem bende hornet seçerdim doğruya doğru...
Neden sattın dersen iki sene önce arkadşımla onda nc700 vardı kaş a gittik ve ben kalkana geldğimde iptaldim. kalkan-kaş arasını o kadar yavaş almak zorunda kaldımki bütün trafiği aksatmıştım.arkadaşım gayet normalken ben bitik durumdaydım ve karara verdim mt07 mi satıp touring almaya...velhasıl demem o ki uzun yapıcaksan naked alma dayak yersin.ama illa ikisinden birini alıcaksan hornet...
250cc den sonra ara bir model de alabilirsin aslında mesela ktm adv390 güzel seçenek bence.
 
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
661
Motosikleti
yok:(
İkiside çok eğlenceli ama kesinlikle hornet ama sıfır alma prim yapacak diye elinde bekletenler patladı qs'li orjinal takozlu sport camlı yani aksesuarlı motorları 380, 370 bandına bile bulabiliyorsun zaman zaman kmleri yok zaten onlardan kovala çok mutlu olursun.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst