Honda CBX-CBF 250 Tahrik Zinciri Problemi

Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Selam Arkadaşlar:

Motorum 2004 model honda cbx 250 twister. Sorunum Şu; Zincir dişlilerim ve zincirimin durumu iyi durumda. Ama Zincir gerginliğini ayarladığımda, örneğin zincir bol iken gerdirdiğimde Bütün ayarlar tamam bir şekilde işlemi sonlandırmama rağmen, tekerlek boşta iken deneme amaçlı döndürdüğümde Zincirin yarım tur gergin yarım tur gevşek olduğu fark ediyorum. Acaba bu durumun nedeni ne olabilir. Umarım anlatabilmişimdir arkadaşlar, zincir bir gergin bir gevşek bu neden olur? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Baklaların bazılarının, arka tekerlek aksı kusursuz ayarlanmadığı için bozulmuş ve kilitleniyor olma ihtimali yüksek :silent:
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Baklaların bazılarının, arka tekerlek aksı kusursuz ayarlanmadığı için bozulmuş ve kilitleniyor olma ihtimali yüksek :silent:

Aklıma geldi o ihtimal. Değerlendiriyorum.

Birde arka göbekte bulunan kaplin lastikleri var orayı açtım baktım lastiklerden sadece bir tanesinin köprüsü kopmuş acaba ondanda olabilir mi?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Zincirin dengesiz uzayarak bozulmuş, değiştirmekten başka bir çözüm yolu yok.
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
unutmayalım dediğiniz bir sorun olmayabilir çünkü zinciri boşt döndürdüğünüzde ki sertlik ve gevşeklik heer motorda olur ve zincir gerginliği zincirin en gergin olduğu yerde ayarlarnır gevşekke oldugu yerde ayar yaprsanı gergin kısım taş gb olur zinciri bozar kopabilir.
 
Katılım
5 Ocak 2013
Mesajlar
12
Aynı sorun bendede vardı zincir dişliyi değiştirdim hiç bir sorun kalmadı :thumleft:
 
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
1,078
Motosikleti
VFR1200X
Dişli zamanla yumurta kıvamını almış olabilir. Bunu gözle farkedemeyebiliriz. Buda bir ihtimal :cat:
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
zincir sertleşmesinden kaynaklanıyor ve kaplin lastiklerinden dolayı yapıyor olabilir. k.lastiklerinden değilse bu gayet normal eğer aşırı değilse. zinciri gergin olduğu konuma getirerek gerginlik ayarı yapmanız güvenliğiniz açısından önemlidir, eğer sertleşme fazlaca artar ise dişlileri bozmadan zinciri değiştiriniz.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
zincir sertleşmesinden kaynaklanıyor ve kaplin lastiklerinden dolayı yapıyor olabilir. k.lastiklerinden değilse bu gayet normal eğer aşırı değilse. zinciri gergin olduğu konuma getirerek gerginlik ayarı yapmanız güvenliğiniz açısından önemlidir, eğer sertleşme fazlaca artar ise dişlileri bozmadan zinciri değiştiriniz.

Kaplin lastiğini değiştiricem. Zaten pahalı bişey değil 20 tl.. Elimde çok iyi durumda ama kullanılmış ön-arka dişli seti var onları takayım birde öyle deneyeyim. Ayarı en son denildiği gibi ; en gergin olan kısımdan ayarladığım zaman bir sıkıntı olmuyor ama Mantıken bir gevşek bir gergin olması bana garip geldi daha önce hiç karşılaşmamıştım böyle bir sorunla. Sorunumu çözer çözmez buradan paylaşırım.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Bugün ustanın birine sordum. Arka dişli balans yapmış dedi.. Artık nasıl olduysa ? Ama bana yinede mantıklı geldi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst